Gå til innhold

Nyoppførte boliger og doen står på gulvet??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 26.4.2016 at 19.48, exictence skrev:

Det er forskjell på "foten" på toalettet. Flere av de nyeste har stilrene og jevne linjer, ikke flere "krinkel kroker" som det var på de gammeldagse hvor støv samlet seg og det var kronglete å vaske.

 

Jeg snakker ikke om "krinkelkroker", jeg snakker om at det står en hvit kloss midt på gulvet som gir problemer med vaskingen. Med mindre det er firkantet og går helt inntil veggen får man mye mer vask av å gjøre det slik. 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da vi bygde nytt valgte vi toalett som står på gulvet. Vi vurderte vegghengt, men kom fram til at det var for mange ulemper i forhold til gulvmodell. Vi hadde vegghengt i dag gamle huset, og det ble etter hvert mer og mer løst. Da det ble noe galt i sisternedelen ble det masse jobb og kostnader med å reparere.

Til deg som ikke skjønner at noen vil velge dusjkabinett i nytt hus: takstmenn og forsikringsselskapet er i hvert fall veldig glade for at noen velger såpass fornuftig! I 1. etg hadde vi kun flis og dusjvegger, i og med at gulvet under jo var støpt såle. I 2. etg var kabinett en selvfølge. Fliser og fuger er ikke tette, og hvis man da i tillegg har dårlig utført eller skadet fuktsperre/membran/svikt ved sluk,  el.I, kan man risikere store skader. Har man kabinett kan man dusje i vei uten bekymringer, og badet holder i tillegg i flere år enn et som har blitt utsatt for store mengder vann hver eneste dag.

Anonymkode: 3a328...528

Er fullstendig klar over det :) Men jeg velger behagelig fremfor hva takstmennene ønsker anyday. Det er skikkelig ekkelt å stå i et dusjkabinett, det bråker når man dusjer, det er glatt, stygt, og gir så mye mer vasking enn å bare vaske over dusjvegger. Jeg foretrekker heller de som gjør en god jobb med badet, slik at badet tåler å brukes skikkelig. 

32 minutter siden, Lisa-Marie skrev:

Vi er startfasen med å bygge ut badet og pusse det fullstendig opp, og vi skal både ha gulvstående wc og dusjkabinett :) jeg er ikke så gal at jeg henger meg opp i at det "ikke er pent". Vi er vel ikke 16år gamle jenter som går å bekymrer oss om hva andre mener? "Å nei vi kan ikke ha gulvstående toalett for hva vil middagsgjestene tenke om oss da?". Morsomt ;)

Handler mer om det praktiske enn hva andre synes ;) Jeg er ikke interessert i å vaske meg i hjel, og attpåtil gjøre det på noe som er ubehagelig å bruke. Det er lurere å ha løse hvitevarer også, stedet for integrerte. Men hvem velger det idag? 

Anonymkode: a959c...744

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel ikke noe mer vasking med et gulvstående enn et vegghengt wc. Man må fortsatt helt under toalettet og vaske veggen bak de vegghengte, tenk hvor mye som samler seg der, æsj. Det er like mye jobb, been there. Å bare bruke hygiene kommentaren om vegghengt wc og kabinett er som å skryte av at man tenker bare på miljøet når man kjører el bil. Er det ikke bare å innrømme at man syns det ser penest ut?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ærlig talt, det er ikke MYE mer vask med gulvstående??! Vi har gått fra gulvstående til vegghengt, men det er max et minutt det er snakk om på besparelse av vasketid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel om smak og behag. Jeg ville ikke valgt vegghengt do, synes verken det er pent eller at det virker solid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Her virker det til å være mange som har hatt dårlige håndtverkere. Vegghengt do som blir montert skikkelig løsner selvsagt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke tenkt meg noe annet enn vegghengt toalett. 

Anonymkode: 7c43b...040

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Uansett, jeg ville aldri hatt gulvstående. Selv etter å ha lest det dere skriver. Dette er andre bolig jeg bor i som har vegghengt, og aldri hatt noe problem.

Anonymkode: 37ca9...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utbygger prøver ofte å spare der de kan. Dette ser du over alt. Billig parkett, ikke skjult-anlegg mot mur, for få stikkontakter, billig kjøkken, små vinduer, dårlig ventilasjon osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jobben er utført riktig skal vegghengte toaletter tåle 250 kg.

 

Hilsen rørlegger

Anonymkode: 890e4...a97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitterpine

Vegghengt do for alle penga her! Både stiligere og lettere holde rent. Og ja - vi har hatt både vegghengt og gulvstående toalett. Dersom man veier så mye at man  bekymrer seg for at doen skal falle ned, ja da er det vekten du skal bekymre deg for, og ikke toalettet! 

Endret av Splitterpine
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jobben er utført riktig skal vegghengte toaletter tåle 250 kg.

 

Hilsen rørlegger

Anonymkode: 890e4...a97

Fint å vite. Det er mye teit man må tenke på når man har folk med ekstrem overvekt i livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...