Gå til innhold

Nyoppførte boliger og doen står på gulvet??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det sånn? Det er jo så gammeldags, jeg trodde ikke at de bruker det mer. 

Er det ikke normalt med vegghengt toalett eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Anonymkode: 37ca9...12c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skal være spesifisert i en av dokumentene du har fått hvor det står om himlinger i taket osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris deg lykkelig! Vegghengte toaletter er jo superskumle, tenker alltid at de kommer til å falle ned :fnise:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, peppermyntete skrev:

Pris deg lykkelig! Vegghengte toaletter er jo superskumle, tenker alltid at de kommer til å falle ned :fnise:

Jeg og har en indre frykt for det! 😂😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår står på gulvet. Så det er noe du ikke har fått med deg

Anonymkode: ca424...5aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har nettopp pusset opp badet og har valgt do som står på gulvet. Nå er det så stilrene flater at det bare er  pent. Mye lettere å fikse noe hvis det skulle være noe problemer med toalettet en gang. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel billigere med do som står på gulvet enn vegghengt gjetter jeg på. Er helt latterlig å se nybygde hus hvor de har spart inn på slike ting. Ikke er det pent, og ikke er det praktisk ift renhold. Samme med de som bygger nytt og ikke har integrerte hvitevarer. Eller ikke takhøye overskap på kjøkkenet. Og de som bygger nytt bad og setter inn et billig dusjkabinett "fordi det ikke er bra å dusje på veggene". 

Jeg kjøper heller et gammelt hus enn å kjøpe et nytt med slike billige og stygge løsninger. 

Anonymkode: a959c...744

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...... og ikke er det praktisk ift renhold.

Anonymkode: a959c...744

Jeg synes noen av de stående toalettene er praktiske med hensyn til renhold.

Ellers enig med at det er dumt å spare på småting bare for å spare litt der og da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, exictence skrev:

Jeg synes noen av de stående toalettene er praktiske med hensyn til renhold.

Ellers enig med at det er dumt å spare på småting bare for å spare litt der og da.

Hvordan da? Det er jo bare kronglete å vaske gulv rundt gulvmonterte toaletter. 

Anonymkode: a959c...744

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at de vegghengte ikke holder så godt, å har hendt at de faller ned. Det var en rørlegger som sa dette til meg da jeg pusset opp badet, og på grunnlag av det så valgte jeg vanlig gulvstående toalett.

Anonymkode: 6e00f...7fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt at de vegghengte ikke holder så godt, å har hendt at de faller ned. Det var en rørlegger som sa dette til meg da jeg pusset opp badet, og på grunnlag av det så valgte jeg vanlig gulvstående toalett.

Anonymkode: 6e00f...7fc

P.S. Nå veier jeg 50 kg og er singel, så sannsynligheten at det skulle falle ned hos meg er liten. Men som jeg sa til rørleggeren at jeg planlegger ikke å være singel resten av livet, ja, da velger du ikke vegghengt sa han.

Anonymkode: 6e00f...7fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de som monterer vegghengte dasser øker dimensjonene på bæringen litt i forhold til veiledningen så går det bra. Problemet er at noen rørlegger ikke gidder dette.

Selv kjøpte jeg nylig et nytt hus med vanlig dass etter å hatt vegghengt. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om det ene eller det andre.

Anonymkode: 763a1...110

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan da? Det er jo bare kronglete å vaske gulv rundt gulvmonterte toaletter. 

Anonymkode: a959c...744

Det er forskjell på "foten" på toalettet. Flere av de nyeste har stilrene og jevne linjer, ikke flere "krinkel kroker" som det var på de gammeldagse hvor støv samlet seg og det var kronglete å vaske.

 

Endret av exictence
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det sånn? Det er jo så gammeldags, jeg trodde ikke at de bruker det mer. 

Er det ikke normalt med vegghengt toalett eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Anonymkode: 37ca9...12c

Penger! Det koster mer å montere vegghengt toalett enn å sette inn den gamle gode. Men husk det viktigste, at dete r toalett i boligen. Uten vil de fleste slite, litt. 

Anonymkode: 01127...49b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badet er lagd med hensyn til overvektsepedimien. Hengedoene klarer vel ikke mer enn 150-200 kilo?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da vi bygde nytt valgte vi toalett som står på gulvet. Vi vurderte vegghengt, men kom fram til at det var for mange ulemper i forhold til gulvmodell. Vi hadde vegghengt i dag gamle huset, og det ble etter hvert mer og mer løst. Da det ble noe galt i sisternedelen ble det masse jobb og kostnader med å reparere.

Til deg som ikke skjønner at noen vil velge dusjkabinett i nytt hus: takstmenn og forsikringsselskapet er i hvert fall veldig glade for at noen velger såpass fornuftig! I 1. etg hadde vi kun flis og dusjvegger, i og med at gulvet under jo var støpt såle. I 2. etg var kabinett en selvfølge. Fliser og fuger er ikke tette, og hvis man da i tillegg har dårlig utført eller skadet fuktsperre/membran/svikt ved sluk,  el.I, kan man risikere store skader. Har man kabinett kan man dusje i vei uten bekymringer, og badet holder i tillegg i flere år enn et som har blitt utsatt for store mengder vann hver eneste dag.

Anonymkode: 3a328...528

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vegghengt der jeg bor nå, og skulle jeg pusset opp eller bygget nytt, hadde jeg garantert valgt gulvstående! Mye lettere når det oppstår problemer... Det verste med det vegghengte er at det er sykt dårlig fall... Må ofte spyle flere ganger for å få møkka ned :( Er det gulvstående er det lett å bytte ut, det vegghengte må jeg demontere hele badet for å få bytta ut...

Anonymkode: 9c006...63a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er startfasen med å bygge ut badet og pusse det fullstendig opp, og vi skal både ha gulvstående wc og dusjkabinett :) jeg er ikke så gal at jeg henger meg opp i at det "ikke er pent". Vi er vel ikke 16år gamle jenter som går å bekymrer oss om hva andre mener? "Å nei vi kan ikke ha gulvstående toalett for hva vil middagsgjestene tenke om oss da?". Morsomt ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nybygg i fjor, kom inn i prosjektet da en del avgjørelser allerede var tatt - bl.a gulvmontert dass! Jeg var helt sjokkert over at nye hus i 2015 hadde det, men skjønner av denne tråden at det ikke nødvendigvis er noe alle mener. Vi fikk heldigvis byttet til vegghengt før det var for sent. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...