Gå til innhold

Hvis overleveringen er opprivende for sønnen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør man da?

Jeg har en eks som må ha denne lange avskjeden HVER eneste gang .. 

Sønnen vår begynner selvsagt å gråte når hun skal levere han til meg..  Jeg har aldri hørt hun har sagt "kos deg hos pappa"..

Bare "jeg kommer til å savne deg, uken er så trist uten deg" etc etc.. Det virker nesten som hun VIL han skal gråte, for at det viser at han kommer til å savne henne.. Han går for øvrig i 4.klasse..

 Nå skal det være sagt at så fort moren er ute av synet, så går det over.  Men jeg føler det så unødvendig at han skal igjennom dette når han kommer til meg.. 

Jeg har prøvd å spørre henne om vi kan bytte i en ukedag, slik at han kan gå på skolen fra den ene, og hjem til den andre etter skolen. Jeg får ingen forståelse for dette. For hun må si skikkelig farvel til han.

Jeg vet ikke min arme råd.. Hva skal jeg gjøre?

Vi har 50/50 deling. Sønnen min og jeg har det helt topp ellers, det er bare denne overleveringen som er vond, både for han og meg.. :(

 

Anonymkode: 5fae1...3be

Henting og levering på skole er det enkleste for alle

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat sånn driver eksen også på! Sønnen vår går i første klasse. Hun kommer innom fotballtrening, for å være der i 30 min, før hun tar han til side. Hun setter seg ned på huk, tar tak i han, og forteller at "NÅ må mamma reise, mamma kommer til å savne deg sååå mye. Det er mange dager til vi sees igjen, og bla, bla, bla." Han begynner å gråte hver gang. Hun begynte med dette etter at jeg fikk meg ny kjæreste, så tror det har noe med det å gjøre. Det er helt på tryne. Virker som om hun går inn for å få han til å gråte. 

Hadde hun bare heia på han og vært positiv, isteden for å trekke han med seg ned i negativiteten sin, hadde han aldri grått hver eneste trening. Han er alltid så glad før hun kommer. Beste hadde vært om hun aldri møtte. Denne negative holdingen er grunnen til at jeg gikk fra henne. 

Anonymkode: 3fddf...b7e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Juanita skrev:

Hæ? Nøytral GRUNN betyr nøytralt STED. 

TS: Synes kanskje ikke barnevernet er tingen, om dette er hovedproblemet. Siden hun ikke vil på fvk, har du noen i familien e.l. som kan hjelpe til? De fleste med et forhold til gutten (besteforeldre, tanter/onkler) vil vel at han skal ha det bra. Kanskje en kan være med mor når dere skal levere? For å hjelpe og rettlede henne? Hvis det kommer fra en annen føles det kanskje ikke like mye som et angrep for henne. Om du betror deg til f eks en du er nær i hennes familie og ber om råd og hjelp slik at gutten får en bedre overlevering?

Seriøst?

Tror du selv at, for eksempel, familievernskontoret anbefaler nøytralt sted, bokstavelig talt? Eller tror du de mener at det skal foregå på en mest mulig nøytral måte? (Ref: barnehage, skole, uten at begge foreldrene er tilstede?) 

Snakk om å valse inn i en debatt uten NOE forståelse for situasjonen.

Anonymkode: 9ea49...475

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør man da?

Jeg har en eks som må ha denne lange avskjeden HVER eneste gang .. 

Sønnen vår begynner selvsagt å gråte når hun skal levere han til meg..  Jeg har aldri hørt hun har sagt "kos deg hos pappa"..

Bare "jeg kommer til å savne deg, uken er så trist uten deg" etc etc.. Det virker nesten som hun VIL han skal gråte, for at det viser at han kommer til å savne henne.. Han går for øvrig i 4.klasse..

 Nå skal det være sagt at så fort moren er ute av synet, så går det over.  Men jeg føler det så unødvendig at han skal igjennom dette når han kommer til meg.. 

Jeg har prøvd å spørre henne om vi kan bytte i en ukedag, slik at han kan gå på skolen fra den ene, og hjem til den andre etter skolen. Jeg får ingen forståelse for dette. For hun må si skikkelig farvel til han.

Jeg vet ikke min arme råd.. Hva skal jeg gjøre?

Vi har 50/50 deling. Sønnen min og jeg har det helt topp ellers, det er bare denne overleveringen som er vond, både for han og meg.. :(

 

Anonymkode: 5fae1...3be

Slik holdt min ex på også, eneste forskjellen er at han er mann. Det er helt utrolig dårlig gjort mot barnet først og fremst og holde på slik.

Anonymkode: 91724...94b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juanita
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst?

Tror du selv at, for eksempel, familievernskontoret anbefaler nøytralt sted, bokstavelig talt? Eller tror du de mener at det skal foregå på en mest mulig nøytral måte? (Ref: barnehage, skole, uten at begge foreldrene er tilstede?) 

Snakk om å valse inn i en debatt uten NOE forståelse for situasjonen.

 

Det er flere som har nevnt fvk i denne tråden før meg, jeg gjentok det fordi jeg tenker det kan være et godt forslag. 

Det at overlevering skjer via skole/sfo er veldig vanlig, og jeg ser jo for meg at et rådgivningsorgan som fvk kan bringe det på bordet som et forslag for å dempe problemer og konflikter. Virker jo litt rart om du mener de har noe prinsipielt mot det, om det er det du mener? (Var litt vanskelig å forstå.)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Juanita skrev:

 

Det er flere som har nevnt fvk i denne tråden før meg, jeg gjentok det fordi jeg tenker det kan være et godt forslag. 

Det at overlevering skjer via skole/sfo er veldig vanlig, og jeg ser jo for meg at et rådgivningsorgan som fvk kan bringe det på bordet som et forslag for å dempe problemer og konflikter. Virker jo litt rart om du mener de har noe prinsipielt mot det, om det er det du mener? (Var litt vanskelig å forstå.)

 

Les ditt eget innlegg der du siterer @maplesirup...

Det er du som drar fra hverandre hennes innlegg ved å ta bort presiseringen av at det er nøytral leveringsmetode som er viktig, ikke nøytrast sted.... Det er din egen tankegang jeg har fulgt opp.

Poenget hennes var at foreldrenes ikke skal være sammen med barnet ved overlevering. Da skriver du HÆ???

:murvegg:  Det var poenget :) Sliten?

Anonymkode: 9ea49...475

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Juanita skrev:

 

Det er flere som har nevnt fvk i denne tråden før meg, jeg gjentok det fordi jeg tenker det kan være et godt forslag. 

Det at overlevering skjer via skole/sfo er veldig vanlig, og jeg ser jo for meg at et rådgivningsorgan som fvk kan bringe det på bordet som et forslag for å dempe problemer og konflikter. Virker jo litt rart om du mener de har noe prinsipielt mot det, om det er det du mener? (Var litt vanskelig å forstå.)

 

Det var jo det jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Les ditt eget innlegg der du siterer @maplesirup...

Det er du som drar fra hverandre hennes innlegg ved å ta bort presiseringen av at det er nøytral leveringsmetode som er viktig, ikke nøytrast sted.... Det er din egen tankegang jeg har fulgt opp.

Poenget hennes var at foreldrenes ikke skal være sammen med barnet ved overlevering. Da skriver du HÆ???

:murvegg:  Det var poenget :) Sliten?

Anonymkode: 9ea49...475

Så ikke dette svaret.

Ja, hun er usaklig, men la nå det ligge. Ikke kuppe tråden ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør man da?

Jeg har en eks som må ha denne lange avskjeden HVER eneste gang .. 

Sønnen vår begynner selvsagt å gråte når hun skal levere han til meg..  Jeg har aldri hørt hun har sagt "kos deg hos pappa"..

Bare "jeg kommer til å savne deg, uken er så trist uten deg" etc etc.. Det virker nesten som hun VIL han skal gråte, for at det viser at han kommer til å savne henne.. Han går for øvrig i 4.klasse..

 Nå skal det være sagt at så fort moren er ute av synet, så går det over.  Men jeg føler det så unødvendig at han skal igjennom dette når han kommer til meg.. 

Jeg har prøvd å spørre henne om vi kan bytte i en ukedag, slik at han kan gå på skolen fra den ene, og hjem til den andre etter skolen. Jeg får ingen forståelse for dette. For hun må si skikkelig farvel til han.

Jeg vet ikke min arme råd.. Hva skal jeg gjøre?

Vi har 50/50 deling. Sønnen min og jeg har det helt topp ellers, det er bare denne overleveringen som er vond, både for han og meg.. :(

 

Anonymkode: 5fae1...3be

Ikke bra. Psykisk terror. Hvis dere ikke har lett for å prate ville jeg fått en fra bv til å ta praten. Hun driver psykisk terror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juanita
25 minutter siden, MapleSirup skrev:

Så ikke dette svaret.

Ja, hun er usaklig, men la nå det ligge. Ikke kuppe tråden ;) 

Beklager, jeg burde splittet det første innlegget mitt i to. Det første var bare en språklig kommentar til det ene innlegget. Hadde forsåvidt ikke trengt å kommentere forståelsen av "på nøytral grunn" i det hele tatt, ville bare hjelpe en tidligere bruker. 

Resten av innlegget var til Ts, og jeg skjønner at det var vanskelig å se sammenhengen, eller at jeg begynte på noe nytt, selv om jeg markerte det ved å begynne neste bit med "Ts..."

Skal huske på det neste gang at jeg ikke blander to ting i ett innlegg, beklager at det ble forvirrnde! :)

Og ja, var sikkert litt usaklig å blande inn språklige ting, så beklager igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juanita
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les ditt eget innlegg der du siterer @maplesirup...

Det er du som drar fra hverandre hennes innlegg ved å ta bort presiseringen av at det er nøytral leveringsmetode som er viktig, ikke nøytrast sted.... Det er din egen tankegang jeg har fulgt opp.

Poenget hennes var at foreldrenes ikke skal være sammen med barnet ved overlevering. Da skriver du HÆ???

:murvegg:  Det var poenget :) Sliten?

Anonymkode: 9ea49...475

Og ps , "hæ" henviste til det Maplesyrup skrev at "nøytral grunn innebærer at bare en av foreldrene er til stede". Syntes det var rart, nøytral grunn betyr jo bare på et nøytralt sted og sier ikke noe om hvem som er der eller ikke :) Det var derfor jeg sa hæ, tenkte jeg misforsto det kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. Hadde hun enda møtt opp der så...  Jeg har prøvd.. 

Anonymkode: 5fae1...3be

Da sier du at enten så møter hun opp der eller så kontakter du advokat for ny samværsavtale for å avklare bytte.

Anonymkode: 3f0b5...314

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Juanita skrev:

Og ps , "hæ" henviste til det Maplesyrup skrev at "nøytral grunn innebærer at bare en av foreldrene er til stede". Syntes det var rart, nøytral grunn betyr jo bare på et nøytralt sted og sier ikke noe om hvem som er der eller ikke :) Det var derfor jeg sa hæ, tenkte jeg misforsto det kanskje??

Ja, du misforsto nok den. Det var en presisering av tidligere innlegg ettersom TS trodde de gjorde det riktig ved å møtes på nøytral grunn. Men det er jo ikke det man mener når man snakker om overlevering av barn i sammenhengen her Pytt, pytt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør man da?

Jeg har en eks som må ha denne lange avskjeden HVER eneste gang .. 

Sønnen vår begynner selvsagt å gråte når hun skal levere han til meg..  Jeg har aldri hørt hun har sagt "kos deg hos pappa"..

Bare "jeg kommer til å savne deg, uken er så trist uten deg" etc etc.. Det virker nesten som hun VIL han skal gråte, for at det viser at han kommer til å savne henne.. Han går for øvrig i 4.klasse..

 Nå skal det være sagt at så fort moren er ute av synet, så går det over.  Men jeg føler det så unødvendig at han skal igjennom dette når han kommer til meg.. 

Jeg har prøvd å spørre henne om vi kan bytte i en ukedag, slik at han kan gå på skolen fra den ene, og hjem til den andre etter skolen. Jeg får ingen forståelse for dette. For hun må si skikkelig farvel til han.

Jeg vet ikke min arme råd.. Hva skal jeg gjøre?

Vi har 50/50 deling. Sønnen min og jeg har det helt topp ellers, det er bare denne overleveringen som er vond, både for han og meg.. :(

 

Anonymkode: 5fae1...3be

Tror du bare må finne deg i det. Kjenner to alenemødre som gjorde det samme med sine barn. Bare prøv å lag minst mulig styr for sønnen din, forklar han på en fin måte at du synes det er så koselig når han kommer, og at mammas væremåte bare er et tegn på at han er høyt elsket. 

 

Og prøv dersom det er mulig å forklare for moren at hennes oppførsel går ut over sønnen. Si det på en ydmyk måte, kanskje samtidig som du gir henne et kompliment! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør man da?

Jeg har en eks som må ha denne lange avskjeden HVER eneste gang .. 

Sønnen vår begynner selvsagt å gråte når hun skal levere han til meg..  Jeg har aldri hørt hun har sagt "kos deg hos pappa"..

Bare "jeg kommer til å savne deg, uken er så trist uten deg" etc etc.. Det virker nesten som hun VIL han skal gråte, for at det viser at han kommer til å savne henne.. Han går for øvrig i 4.klasse..

 Nå skal det være sagt at så fort moren er ute av synet, så går det over.  Men jeg føler det så unødvendig at han skal igjennom dette når han kommer til meg.. 

Jeg har prøvd å spørre henne om vi kan bytte i en ukedag, slik at han kan gå på skolen fra den ene, og hjem til den andre etter skolen. Jeg får ingen forståelse for dette. For hun må si skikkelig farvel til han.

Jeg vet ikke min arme råd.. Hva skal jeg gjøre?

Vi har 50/50 deling. Sønnen min og jeg har det helt topp ellers, det er bare denne overleveringen som er vond, både for han og meg.. :(

 

Anonymkode: 5fae1...3be

Jeg har ikke lest hele tråden, men dere må bytte på en slik måte at det bare er en av dere til stede. Skolen eller sfo er et slikt sted.

Om ungen er større, kan det også fungere å kjøre hjem til den andre, mens ungen springer inn alene. Dere må unngå at dere begge er til stede, så slipper ungen også å kjenne på konflikten som er mellom mor og far. Snakker av lang erfaring...Den som har ungen bringer, og kan bruke hele bilturen til å grine foran ungen om det er det de har behov for.. Tunge sekker kan settes igjen utenfor huset om ungen ikke klarer å bære med inn. Meldinger kan sendes via sms i forkant eller etterkant. Du venter så lenge at du er sikker på at ungen er velberget inne.

Din eks er egoistisk og en dårlig mor i denne situasjonen. Dette burde hun sett selv. Blir helt kvalm av å høre om slik.egoisme.

En dag er du ferdig med alt dette, og du trenger å ha kontakt med din eks i eventuelle konfirmasjoner, bryllup etc. Så hold ut:o)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha filmet henne og spilte det da tilbake til henne for å vise henne hva hun faktisk gjør.  

Hun kan ikke bestemme hvor du kan hente når det er din dag, så for din og stakkars sønnen dins skyld ville jeg har sagt nå er det nok.  Du henter han på skolen på dagen du har samvær og hun skal IKKE være der.  

Anonymkode: 7e360...5bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...