Gå til innhold

Tips til bred skjenk, evt lang benk med hyller/dører (over 2 meter)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi ser etter ny skjenk i stua, på vegg som er 3.5 meter. Ønsker et bredt møbel, gjerne 2.5. Evt kunne vi også hatt flere grunnere skjenk/hyller/skap langs hele veggen så det ble en lang benk. Så på skeidar i går at de hadde en skjenk som var 1.15 med to bokhyller ved siden av som også var 1.15., dvs totalt 3.45. det vil gå langs hele veggen. men her var fargen feil.

Jeg og mannen er på kollisjonskurs hva stil angår (han liker minimalisme og jeg ...maksimalisme)- dvs han liker noe moderne, superenkelt og gjerne maskulint (type Bolia etc), jeg liker mer pynt og romantisk stil. Men har jenket meg, og kan være med på¨noe fra f.eks BoConcept, som deres Fermo-skjenk (2.30)- selv om den var mørk grå.

vi er selvsagt også på utur hva fargeønsker angår: han vil gjerne ha mørkt tre, jeg hvitt... menlys eik kan vel funke.

Tenker max rundt 10 000.

Anonymkode: 6a133...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal også kjøpe en bred skjenk, men har nå gått lei av møbelbutikker og Internett  for jeg har kun funnet opptil 2 medet brede skjenker. Nå velger vi hvit kjøkkeninnredning (uten profiler) som møbel og henger den opp på veggen så den ser ut som en skjenk. Nå liker vi begge minimalistisk stil så det vil passe godt. Da får vi over 3 meter med sjenk:) Det er omtrent det eneste møbelet i stua utenom standard-møbler som spisebord, salonggruppe og tv-benk. Til oss vil møbelet stå mellom spisebord og stue.

Anonymkode: 05a0c...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal også kjøpe en bred skjenk, men har nå gått lei av møbelbutikker og Internett  for jeg har kun funnet opptil 2 medet brede skjenker. Nå velger vi hvit kjøkkeninnredning (uten profiler) som møbel og henger den opp på veggen så den ser ut som en skjenk. Nå liker vi begge minimalistisk stil så det vil passe godt. Da får vi over 3 meter med sjenk:) Det er omtrent det eneste møbelet i stua utenom standard-møbler som spisebord, salonggruppe og tv-benk. Til oss vil møbelet stå mellom spisebord og stue.

Anonymkode: 05a0c...24a

Takk for svar- og veldig morsomt at du skrev akkurat dette, for vi diskuterte nøyaktig det samme i går, etter å ha kikket på Pinterest!!! :) Synes også det ser veldig pent ut med en slik lang benk med skapdører, så kan man heller pimpe den opp med pynt oppå og over. 

Fant denne linken som hadde masse gode tips til bruk av ikeas overskap til andre formål enn på kjøkkenet! :)

http://elisabethheier.no/2015/05/7-fine-mater-a-bruke-ikea-kjokkenskap-pa/

TS

 

Anonymkode: 6a133...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.4.2016 at 4.06, AnonymBruker skrev:

Vi skal også kjøpe en bred skjenk, men har nå gått lei av møbelbutikker og Internett  for jeg har kun funnet opptil 2 medet brede skjenker. Nå velger vi hvit kjøkkeninnredning (uten profiler) som møbel og henger den opp på veggen så den ser ut som en skjenk. Nå liker vi begge minimalistisk stil så det vil passe godt. Da får vi over 3 meter med sjenk:) Det er omtrent det eneste møbelet i stua utenom standard-møbler som spisebord, salonggruppe og tv-benk. Til oss vil møbelet stå mellom spisebord og stue.

Anonymkode: 05a0c...24a

ps- hos oss blir denne benken 3.20- lurte på om du har tips til hvor vi kan finne så lang plate på toppen? Benkeplater blir jo alt for tykke...

Anonymkode: 6a133...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benkeplater kan lages vært tynne:) Vet ikke om Ikea har det, men du kan bestille der det selges kjøkken. Vet at det selges helt ned til 12mm og kanskje det finnes tynnere også. 

Takk for linken! 

 

Anonymkode: 05a0c...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...