Gå til innhold

Tyskertøs og tysker-unger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Du vet at bønder var pålagt å faktisk gi dem mat når de kom? Det handler ikke om å dulle med dem, ellers hadde de kanskje faktisk blitt fengslet. Det var ingen som likte at dem kom, men man kan ikke skremme opp barna mer enn nødvendig heller hvis soldatene faktisk ikke viser tegn til å være fientlige.

Uansett hva man bruker som unnskyldning var ville det ha gjort at tyskerene følte seg velkomne. Hvis Tyskland hadde vunnet ville slike familier kommet mye bedre ut av det enn dem som kjempet mot.

Anonymkode: bd5c7...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daryl Dixon
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hva man bruker som unnskyldning var ville det ha gjort at tyskerene følte seg velkomne. Hvis Tyskland hadde vunnet ville slike familier kommet mye bedre ut av det enn dem som kjempet mot.

Anonymkode: bd5c7...9d8

Når man står oppi situasjonen og krig så tenker man annerledes enn hvis man kan sitte forran en skjærm på KG og være kjepphøy. Ganske sikker på at du hadde stått skjelven i buksa hadde du levd på den tiden. Det viser jo at du er veldig lite opplyst samtidig som at du ikke har empati for de som levde den gang. Men det er som anomymbruker før her sa, jeg preiker for døve ører. Så du får fortsette tøvet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Daryl Dixon skrev:

Når man står oppi situasjonen og krig så tenker man annerledes enn hvis man kan sitte forran en skjærm på KG og være kjepphøy. Ganske sikker på at du hadde stått skjelven i buksa hadde du levd på den tiden. Det viser jo at du er veldig lite opplyst samtidig som at du ikke har empati for de som levde den gang.

Det hadde jeg nok, men om ikke jeg hadde blitt aktiv motstandsmann så hadde jeg i hvert fall ikke gjort noe for å gjøre livet deres lettere. Hvem som har minst empati for dem kan man saktens diskutere når man ser på all moraliseringen over hvordan de behandlet dem som hadde ligget med fienden da 5 år med okkupasjon endelig var over.

Anonymkode: bd5c7...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde jeg nok, men om ikke jeg hadde blitt aktiv motstandsmann så hadde jeg i hvert fall ikke gjort noe for å gjøre livet deres lettere. Hvem som har minst empati for dem kan man saktens diskutere når man ser på all moraliseringen over hvordan de behandlet dem som hadde ligget med fienden da 5 år med okkupasjon endelig var over.

Anonymkode: bd5c7...9d8

Om du hadde vært aktiv motstandsmann så hadde du kanskje vært en av de som ramponert og stjal fra jødiske hjem i ettertid?eller en som anga dine venner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. april 2016 at 9.09, AnonymBruker skrev:

http://www.nrk.no/telemark/xl/familien-har-lidd-etter-at-else-ble-sammen-med-en-tysker-under-krigen-1.12916200

Er det ikke litt merkelig at det noen kvinnfolk gjorde under andre verdenskrig skal normaliseres? De fikk jo tross alt barn med tyske soldater som hadde okkupert Norge! De la seg villig på rygg, og etterpå gifter seg med fienden. Hvorfor skal man egentlig legitimistere en slik oppførsel, og late som dette egentlig er helt greit?

Anonymkode: da057...fdf

Ikke alle tyske soldater var slemme. Ikke alle ville krige, men de måtte være med i krigen, de hadde ikke mye valg. Mange tyske soldater var vennlige, og ikke jævlige. 
Og måten disse kvinnene, og barna deres igjen er forkastelig. Spesielt mot barna, som faktisk var helt uskyldig oppi det hele. Så man kan heller ikke late som om at oppførselen til nordmenn etter krigen heller ikke er helt greit! 

Anonymkode: fd906...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...