Gå til innhold

Freak.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På siden freak.no, så tipser folk hverandre om hva slags extacy som er best og etter et raskt google.søk så fant jeg ut at dette ansees som et narkotikum. Hvorfor får siden freak.no være oppe, og hvorfor får de lov til å tipse hverandre og fremmede om stoff som er bra/dårlig på en nettside som alle kan lese på? 

Blir ikke det litt som å sette seg på en cafe å snakke høylytt midt på dagen til fremmede og kjente om nettopp bruken av stoff og hvor himla bra det er?

Der skrives det også langt inn i dybden angående hva som er bra Extacy og dårlig extacy, og hvordan man kan finne det ut samt masse, masse mer. Hvorfor er den siden oppe og går for almenheten?

Innimellom står det litt om altibox og skam-serien, men sånn bortsett i fra det handler det om cannabis, extacy, mma, heroin også videre, også videre. Reinspikka dop, rett og slett. 

Anonymkode: ca85e...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På siden freak.no, så tipser folk hverandre om hva slags extacy som er best og etter et raskt google.søk så fant jeg ut at dette ansees som et narkotikum. Hvorfor får siden freak.no være oppe, og hvorfor får de lov til å tipse hverandre og fremmede om stoff som er bra/dårlig på en nettside som alle kan lese på? 

Blir ikke det litt som å sette seg på en cafe å snakke høylytt midt på dagen til fremmede og kjente om nettopp bruken av stoff og hvor himla bra det er?

Der skrives det også langt inn i dybden angående hva som er bra Extacy og dårlig extacy, og hvordan man kan finne det ut samt masse, masse mer. Hvorfor er den siden oppe og går for almenheten?

Innimellom står det litt om altibox og skam-serien, men sånn bortsett i fra det handler det om cannabis, extacy, mma, heroin også videre, også videre. Reinspikka dop, rett og slett. 

Anonymkode: ca85e...334

Jeg vet ikke hvorfor den siden ikke er stengt ned, men kan i hvert fall forsikre deg om at det er en livsfarlig side, hvor svært mange klarer å fremstå som om de har stor fagkunnskap om disse stoffene. Imidlertid er dette lett gjennomskubart om man faktisk har skikkelig kunnskap, og jeg regner egentlig med at en god del liv er gått tapt som følge av påstander og "råd" fremsatt på freak.

 

Hilsen en som har brukt mye av yrkeskarrieren sin på å studere rusmidlers virkning på kropp og sinn.

Anonymkode: ecc0c...ef4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Freak.no er vel det som før var freakforum.no? 

Jeg husker det var en debatt om dette i fjor, med ganske mange sider. Jeg skal se om jeg kan finne en link til deg. 

Uansett, så er vel et at argumentene at dette er informasjon man finner frem til enten det er åpent på nett eller ei. Med at det er i et forum som freak.no så kan alle bidra til debatten, og det kan også gi et realistisk og balansert syn på det. Hadde man funnet ut om dette på det mørke nettet så er det fullt mulig at det kun er negativ påvirkning i debatten. Det vil kun være kriminelle og halvkriminelle rusmisbrukere og lignende som oppsøker det mørke nettet for å finne informasjon om dette, og spre informasjon om dette. Mennesker som ikke har noe filter når det kommer til misbruk, og som kanskje motiverer hverandre, slik som f.eks på en pro-ana side. Når det finnes på et åpent forum så kan også andre "normale" komme med sine bidrag. Og så vidt jeg forstår så har vel freak.no en av de mer realistiske tilnærmelsene til bruk av narkotiske stoffer. De er ikke redde for å skrive om baksidene av bruken av disse midlene. 

Hva så om noen satt på en café og snakket høylydt om bruken av narkotiske stoffer? Jeg tror de færreste (les:ingen) blir fristet inn i verden av rusmisbruk gjennom å overhøre det på café eller lese det random på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Ikke at jeg har noen interesse i narkotika, men jeg synes det er ganske interessant å lese innlegg fra mennesker som driver med dette. 

Jeg er også helt sjokkert over at en slik side kan stå urørt.

Anonymkode: 4d676...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rainstorm skrev:

Freak.no er vel det som før var freakforum.no? 

Jeg husker det var en debatt om dette i fjor, med ganske mange sider. Jeg skal se om jeg kan finne en link til deg. 

Uansett, så er vel et at argumentene at dette er informasjon man finner frem til enten det er åpent på nett eller ei. Med at det er i et forum som freak.no så kan alle bidra til debatten, og det kan også gi et realistisk og balansert syn på det. Hadde man funnet ut om dette på det mørke nettet så er det fullt mulig at det kun er negativ påvirkning i debatten. Det vil kun være kriminelle og halvkriminelle rusmisbrukere og lignende som oppsøker det mørke nettet for å finne informasjon om dette, og spre informasjon om dette. Mennesker som ikke har noe filter når det kommer til misbruk, og som kanskje motiverer hverandre, slik som f.eks på en pro-ana side. Når det finnes på et åpent forum så kan også andre "normale" komme med sine bidrag. Og så vidt jeg forstår så har vel freak.no en av de mer realistiske tilnærmelsene til bruk av narkotiske stoffer. De er ikke redde for å skrive om baksidene av bruken av disse midlene. 

Hva så om noen satt på en café og snakket høylydt om bruken av narkotiske stoffer? Jeg tror de færreste (les:ingen) blir fristet inn i verden av rusmisbruk gjennom å overhøre det på café eller lese det random på nett. 

Jeg tror definitivt at det vil påvirke de nysgjerrige. Dette er jo en viktig og sårbar gruppe som oppsøker slike åpne nettsider. 

Anonymkode: 4d676...210

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror definitivt at det vil påvirke de nysgjerrige. Dette er jo en viktig og sårbar gruppe som oppsøker slike åpne nettsider. 

Anonymkode: 4d676...210

Det er vi enige om. 
Men de blir ikke nysgjerrige av å ramle over det? De ramler over det fordi de er nysgjerrige. Det er i alle fall slik jeg ser det. En som ramler over det og blir nysgjerrig tror jeg har et ønske om å finne en pause/utvei/glede, og hadde det ikke vært rus hadde det kanskje vært andre ting. 

Hvis man ser på pro-ana sider, så er det rendyrking av noe sykt. Alle som kritiserer blir kastet ut, eller blokkert. De vet at det de gjør er skadelig, og skader de som kommer innom, og de som vil finne det, finner det, men det er greit. "Her inne er det greit." Sånn tror jeg det hadde blitt også med rusmisbruken hvis den skulle diskuteres på et lukket forum, der kun rusmisbrukere og nysgjerrige ferdes. På freak.no kan motstandere være nettopp en motstand, en motvekt, et mer rasjonelt synspunkt. Jeg tror ikke på at å skjule de diskusjonene vil gjøre det noe mindre farlig for de som er utsatt, for det er ikke snakk om å fjerne dem, det er kun snakk om å gjøre de mer utilgjengelig. Finnes vil de fortsette med, enten man kan se dem eller ikke. 

Edit: For å si det sånn: jeg synes det er bedre at man vet hva som er "riktig mengde heroin" i stede for å skyte i blinde og ta en overdose. De som absolutt er ute etter å finne ut hva som er nok til å overdose/ta selvmord finner det ut uansett. De som bare vil prøve, finner ikke nødvendigvis ut hva som er for mye, spesielt ikke hvis det er mer utilgjengelig. 

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes forumer hvor selvmord diskuteres, pistoler, voldtekt, terror, narkotika,  religion, ulovlig mat, gudene vet. Og godt er det - mye bedre at folk med disse interessene får råd fra folk som har erfaring enn å prøve seg frem selv og gjøre større skade. Blir jo det samme som å dele sminke tips forsåvidt, selvom det ene er ulovlig og det andre ikke. 

Anonymkode: d2888...3fc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Rainstorm skrev:

Freak.no er vel det som før var freakforum.no? 

Jeg husker det var en debatt om dette i fjor, med ganske mange sider. Jeg skal se om jeg kan finne en link til deg. 

Uansett, så er vel et at argumentene at dette er informasjon man finner frem til enten det er åpent på nett eller ei. Med at det er i et forum som freak.no så kan alle bidra til debatten, og det kan også gi et realistisk og balansert syn på det. Hadde man funnet ut om dette på det mørke nettet så er det fullt mulig at det kun er negativ påvirkning i debatten. Det vil kun være kriminelle og halvkriminelle rusmisbrukere og lignende som oppsøker det mørke nettet for å finne informasjon om dette, og spre informasjon om dette. Mennesker som ikke har noe filter når det kommer til misbruk, og som kanskje motiverer hverandre, slik som f.eks på en pro-ana side. Når det finnes på et åpent forum så kan også andre "normale" komme med sine bidrag. Og så vidt jeg forstår så har vel freak.no en av de mer realistiske tilnærmelsene til bruk av narkotiske stoffer. De er ikke redde for å skrive om baksidene av bruken av disse midlene. 

Hva så om noen satt på en café og snakket høylydt om bruken av narkotiske stoffer? Jeg tror de færreste (les:ingen) blir fristet inn i verden av rusmisbruk gjennom å overhøre det på café eller lese det random på nett. 

Problemet er at det hverken er balanse eller normalitet der. Det er faktisk veldig mye feilinformasjon, og veldig mye høyrisikoråd. Samt ufarliggjøring og rettferdiggjøring av misbruk i alle stadier og forstadier. Det er ikke mye realisme å dinne der inne, men en masse rusforherligelse og utopi som er temmelig farlig for lettpåvirkelige og unge sinn.

Anonymkode: ecc0c...ef4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at det hverken er balanse eller normalitet der. Det er faktisk veldig mye feilinformasjon, og veldig mye høyrisikoråd. Samt ufarliggjøring og rettferdiggjøring av misbruk i alle stadier og forstadier. Det er ikke mye realisme å dinne der inne, men en masse rusforherligelse og utopi som er temmelig farlig for lettpåvirkelige og unge sinn.

Anonymkode: ecc0c...ef4

Tror du det ville vært bedre hvis disse diskusjonene var på det mørke nettet, og det var slik som pro-ana sider, der hvem som helst som prøvde å påpeke at det var bullshit de kom med så ble de utestengt? Jeg vet hva som finnes på freak.no, og du har rett, det er mye av det du skriver, men det betyr ikke nødvendigvis at det hadde vært bedre om det var forbudt, og mindre tilgjengelig. For det hadde nok ikke blitt så utilgjengelig at de som lette etter det ville finne det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rainstorm skrev:

Tror du det ville vært bedre hvis disse diskusjonene var på det mørke nettet, og det var slik som pro-ana sider, der hvem som helst som prøvde å påpeke at det var bullshit de kom med så ble de utestengt? Jeg vet hva som finnes på freak.no, og du har rett, det er mye av det du skriver, men det betyr ikke nødvendigvis at det hadde vært bedre om det var forbudt, og mindre tilgjengelig. For det hadde nok ikke blitt så utilgjengelig at de som lette etter det ville finne det. 

Du har rett i at dette er en veldig vanskelig problemstilling.

Imidlertid er freak i den formen det eksisterer i dag så farlig at jeg ikke kan stå inne for at det burde få lov til å eksistere. Jeg har ikke løsningen, men jeg kan ikke for mitt bare liv fatte at det er greit at folk får beskjed om "å kjøre på," og at det "går sikkert greit" når det er snakk om både potensielt skadelige og også dødelige doser av diverse stoffer.

Dessuten er veldig mye av det som deles der i sterk konflikt med lovverket, og det er ikke fritt for at det gis råd om konkrete, store og direkte lovbrudd.

Jeg oppfatter i grunnen freak som stoffmisbrukernes variant av en pro-anaside.

Anonymkode: ecc0c...ef4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Rainstorm skrev:

Det er vi enige om. 
Men de blir ikke nysgjerrige av å ramle over det? De ramler over det fordi de er nysgjerrige. Det er i alle fall slik jeg ser det. En som ramler over det og blir nysgjerrig tror jeg har et ønske om å finne en pause/utvei/glede, og hadde det ikke vært rus hadde det kanskje vært andre ting. 

Hvis man ser på pro-ana sider, så er det rendyrking av noe sykt. Alle som kritiserer blir kastet ut, eller blokkert. De vet at det de gjør er skadelig, og skader de som kommer innom, og de som vil finne det, finner det, men det er greit. "Her inne er det greit." Sånn tror jeg det hadde blitt også med rusmisbruken hvis den skulle diskuteres på et lukket forum, der kun rusmisbrukere og nysgjerrige ferdes. På freak.no kan motstandere være nettopp en motstand, en motvekt, et mer rasjonelt synspunkt. Jeg tror ikke på at å skjule de diskusjonene vil gjøre det noe mindre farlig for de som er utsatt, for det er ikke snakk om å fjerne dem, det er kun snakk om å gjøre de mer utilgjengelig. Finnes vil de fortsette med, enten man kan se dem eller ikke. 

Edit: For å si det sånn: jeg synes det er bedre at man vet hva som er "riktig mengde heroin" i stede for å skyte i blinde og ta en overdose. De som absolutt er ute etter å finne ut hva som er nok til å overdose/ta selvmord finner det ut uansett. De som bare vil prøve, finner ikke nødvendigvis ut hva som er for mye, spesielt ikke hvis det er mer utilgjengelig. 

Klart. Jeg sikter til de som allerede er nysgjerrige, men de som er nysgjerrige er ikke rusmisbrukere. De kan potensielt ledes inn i et slikt miljø, og da er slike åpne sider muligens ikke det mest optimale. 

Det er vel de som er nysgjerrige som blir mest påvirket av slike sider, og perspektivet på slike sider er ikke akkurat nøytralt. 

Anonymkode: 4d676...210

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for at Freak ikke er lagt ned. Det er et forum med mange kunnskapsrike medlemmer, man kan søke hjelp om man er rusmisbruker og bli møtt av veldig forståelsesfulle personer, fordi mange av medlemmene selv har vært der. Noen igjen er bare kunnskapsrike når det kommer til narkotika eller noen typer stoff generelt. Ja, man tipser hverandre om hva som er bra eller ikke bra, men det er jo for forbrukeren sin trygghet. Eksempelvis er det mye rådgivning når det kommer til ecstasy, dette for å forhindre at man ikke inntar noe som ikke er "registrert" og som ingen har kjennskap til. Finner du for eksempel ei blå pille med bilde av et eller annet slags motiv, la oss ta Tesla (det finnes oransje tesla pille men aner ikke om det finnes blå), og den ikke er registrert i disse ecstasydatabasene eller noen av medlemmene på Freak har hørt om den... Da dropper du å ta den. Fordi det kan være knockoff eller noe helt annet som er lite lurt å innta. 

Freak oppfordrer ikke til rusmisbruk, heller til at det skal bli trygt brukt. Det er iallefall den oppfatningen jeg har, jeg har bare en genuin interesse for rusmidler uten å selv bruke det, leser mye opp og ned om det på forumet og dæven der er mye kunnskap og ting å lære, om narkotika og om folkene som bruker det. Mange der inne er jo ikke rusmisbrukere i det hele tatt, men folk som koser seg i ny og ne med alt ifra hasj til LSD. Og jeg syns det er like lov å kose seg med en syrelapp en gang i måneden som det er å ta seg en fest ute med store mengder alkohol en eller flere ganger i måneden. Forskjellen er at alkohol merkelig nok er lovlig og man kan kjøpe det og innta det i ukontrollerte mengder, mens alt det andre er ulovlig og livsfarlig. Det er ikke livsfarlig om man bruker det rett og i riktig dosering, noe Freak er veldig flinke til å hjelpe deg med. 

Så ja, at Freak eksisterer syns jeg som sagt bare er bra. Det oppfordres ALDRI til å prøve narkotika på forumet, men det oppfordres til rett bruk og sikkert bruk, og at man ikke skal ta noe man ikke vet hva er. Banner på at Freak har reddet mange sjeler når det kommer til rusmisbruk. 

Anonymkode: 92cb5...dbe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 25. april 2016 at 0.42, Rainstorm skrev:

Men de blir ikke nysgjerrige av å ramle over det? De ramler over det fordi de er nysgjerrige

Jeg er enig med deg her og skjønner hva du mener, men jeg tenker likevel at en del av de trådene som eksisterer på Freak kan føre til at enkelte som kanskje i utgangspunktet kun var nysgjerrig/interessert i å feks lese litt om hasj, plutselig vil fatte interesse for helt andre type stoffer. De har jo blant annet et eget underforum der inne for rusrapporter. Dersom man eksempelvis leser et par rusrapporter hvor bruk av amfetamin blir romantisert og utelukkende beskrevet som en positiv opplevelse, vil det raskt kunne vekke interesse hos en som i utgangspunktet ikke var interessert i akkurat dette. Det er uheldig - særlig for yngre lesere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.4.2016 at 0.21, AnonymBruker skrev:

Hilsen en som har brukt mye av yrkeskarrieren sin på å studere rusmidlers virkning på kropp og sinn.

Anonymkode: ecc0c...ef4

Dette er vel det samme de på freak.no sier at de har gjort. Hvorfor skal man tro mer på deg enn dem?

Anonymkode: 889ee...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Clarity skrev:

Jeg er enig med deg her og skjønner hva du mener, men jeg tenker likevel at en del av de trådene som eksisterer på Freak kan føre til at enkelte som kanskje i utgangspunktet kun var nysgjerrig/interessert i å feks lese litt om hasj, plutselig vil fatte interesse for helt andre type stoffer. De har jo blant annet et eget underforum der inne for rusrapporter. Dersom man eksempelvis leser et par rusrapporter hvor bruk av amfetamin blir romantisert og utelukkende beskrevet som en positiv opplevelse, vil det raskt kunne vekke interesse hos en som i utgangspunktet ikke var interessert i akkurat dette. Det er uheldig - særlig for yngre lesere.

Les litt flere rusrapporter så ser du at der er beskrevet ganske mange skumle nedturer også. Jeg hadde lyst til å prøve LSD, men så las jeg et par rapporter der trippen hadde gått til helvete og da innså jeg at det der er ikke noe for meg altså. :P Det var mulig LSD ble kombinert med andre stoffer også, men uansett, frister ikke når man kan få en forfeeerdelig nedtur... Samme gjelder stoffer som MDMA, det er fort gjort å ryke på en smell både under rusen og spesielt etter. 

Anonymkode: 92cb5...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les litt flere rusrapporter så ser du at der er beskrevet ganske mange skumle nedturer også. Jeg hadde lyst til å prøve LSD, men så las jeg et par rapporter der trippen hadde gått til helvete og da innså jeg at det der er ikke noe for meg altså. :P Det var mulig LSD ble kombinert med andre stoffer også, men uansett, frister ikke når man kan få en forfeeerdelig nedtur... Samme gjelder stoffer som MDMA, det er fort gjort å ryke på en smell både under rusen og spesielt etter. 

Anonymkode: 92cb5...dbe

Jeg er klar over at det også er å finne ulike rusrapporter som beskriver badtrips der inne, og som dermed heller kan virke skremmende, men i utgangspunktet er jo ikke freak en moraliserende forumside for å si det sånn. Terskelen for hva som kan diskuteres der inne er jo nærmest ikke-eksisterende. Poenget mitt var altså at de rusrapportene som utelukkende beskriver de gode trippene, eller andre diskusjoner hvor bruken av ulike stoffer blir romantisert, kan være med på å vekke en interesse hos unge lesere som i utgangspunktet kanskje ikke var der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad for at Freak ikke er lagt ned. Det er et forum med mange kunnskapsrike medlemmer, man kan søke hjelp om man er rusmisbruker og bli møtt av veldig forståelsesfulle personer, fordi mange av medlemmene selv har vært der. Noen igjen er bare kunnskapsrike når det kommer til narkotika eller noen typer stoff generelt. Ja, man tipser hverandre om hva som er bra eller ikke bra, men det er jo for forbrukeren sin trygghet. Eksempelvis er det mye rådgivning når det kommer til ecstasy, dette for å forhindre at man ikke inntar noe som ikke er "registrert" og som ingen har kjennskap til. Finner du for eksempel ei blå pille med bilde av et eller annet slags motiv, la oss ta Tesla (det finnes oransje tesla pille men aner ikke om det finnes blå), og den ikke er registrert i disse ecstasydatabasene eller noen av medlemmene på Freak har hørt om den... Da dropper du å ta den. Fordi det kan være knockoff eller noe helt annet som er lite lurt å innta. 

Freak oppfordrer ikke til rusmisbruk, heller til at det skal bli trygt brukt. Det er iallefall den oppfatningen jeg har, jeg har bare en genuin interesse for rusmidler uten å selv bruke det, leser mye opp og ned om det på forumet og dæven der er mye kunnskap og ting å lære, om narkotika og om folkene som bruker det. Mange der inne er jo ikke rusmisbrukere i det hele tatt, men folk som koser seg i ny og ne med alt ifra hasj til LSD. Og jeg syns det er like lov å kose seg med en syrelapp en gang i måneden som det er å ta seg en fest ute med store mengder alkohol en eller flere ganger i måneden. Forskjellen er at alkohol merkelig nok er lovlig og man kan kjøpe det og innta det i ukontrollerte mengder, mens alt det andre er ulovlig og livsfarlig. Det er ikke livsfarlig om man bruker det rett og i riktig dosering, noe Freak er veldig flinke til å hjelpe deg med. 

Så ja, at Freak eksisterer syns jeg som sagt bare er bra. Det oppfordres ALDRI til å prøve narkotika på forumet, men det oppfordres til rett bruk og sikkert bruk, og at man ikke skal ta noe man ikke vet hva er. Banner på at Freak har reddet mange sjeler når det kommer til rusmisbruk. 

Anonymkode: 92cb5...dbe

Det er veldig mye feilinformasjon der, og mye av den feilinformasjonen er farlig.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel det samme de på freak.no sier at de har gjort. Hvorfor skal man tro mer på deg enn dem?

Anonymkode: 889ee...a79

Dette er yrket mitt. Jeg bryr meg ikke om hva de sier - jeg ser en mengde "eksperter" som gir livsfarlig informasjon der. Mye er direkte feil, og andre ting vitner om ønsketenkning og selektiv informasjon.

Anonymkode: ecc0c...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freak er et skadereduksjonsforum, det var en fyr som skrev master eller noe om det. Da var det en bruker som kom inn å spurte om råd for å slanke seg med amfetamin, og hvilken dosering som passet til slanking. Brukeren fikk kun til svar at å slanke seg med amfetamin var idiotisk og fikk mange gode råd for å gå ned i vekt.

Vi har ytringsfrihet i Norge, så man kan selvsagt fortelle om sine opplevelser offentlig eller privat. NFF er bedre moderert enn KG, og de fjerner poster på få få minutter dersom de strider med reglene (hele døgnet, 365 dager i året). 

Forumet er nyttig, og har en viktig samfunnsfunksjon. Ved å dele opplevelser og erfaringer kan man unngå å gjøre samme feil flere ganger. Noen av rådene er skumle, men mye av det er fornuftig. Og det er bedre enn ingenting. Dessverre finnes det lite nøytral informasjon om bruk av obskure rusmidler. Folk vil alltid ruse seg, vi burde som samfunn tilrettelegge for å gjøre det med minst mulig skade.

Ta MDMA som trådstarter nevnte (tradisjonelt virkestoff i extacy). Hvis du får valget mellom å gi en fremmed en pille med MDMA (extacy) eller en peanøtt, hva ville du gitt dem? Hva hvis du skulle gi noe til 1000 personer? Hvis du svarte peanøtt ville du hatt 1.4% sannsynlighet for at personen er allergisk, 14 personer ville fått anafalytisk sjokk av de 1000 og du ville hatt gode odds for at noen ville ha dødd, langt høyere enn ved MDMA.

Jeg synes det er bra vi har et slikt kvalitetsforum i Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig mye feilinformasjon der, og mye av den feilinformasjonen er farlig.

Dette er yrket mitt. Jeg bryr meg ikke om hva de sier - jeg ser en mengde "eksperter" som gir livsfarlig informasjon der. Mye er direkte feil, og andre ting vitner om ønsketenkning og selektiv informasjon.

Anonymkode: ecc0c...ef4

Nei. Der er ikke mye feilinformasjon. Du feilinformerer nå. Jeg tviler sterkt på at dette er yrket ditt når du påstår at forumet er fylt til randen med feilinformasjon, for det er det såvisst ikke. Der er mange kildehenvisning og folk som snakker om noe de ikke har peiling på får seg et slag nedover fingrene. Går du inn der og sier at hasj for eksempel dreper hjerneceller og du får dem aldri tilbake så blir posten din enten sletta eller du blir snakka til. Fordi det er pisspreik. Og der tillates ikke pisspreik, for folk skal ikke feilinformeres. 

Gå inn, finn et eller annet du mener er feil, link til her og forklar hva som er rett. Eller registrer deg å skriv DET innlegget om alt som er feil der inne. 

Der er heroinmisbrukere, folk som har blitt ødelagt på flein eller LSD eller et eller annet stoff som har skrevet åpenhjertlig om det. Vil en person prøve heroin er folk kjappe å gi råd til nøyaktig hvordan man skal gjøre det for å forhindre skade eller i verste fall død, men de fleste får ei lita moralpreike på slutten. Det er ikke et moraliserende forum, her får man være slik man vil, når man vil. Man kan dele erfaringer, både positive og negative, oppfordre til sikkert bruk, eventuelt oppfordre til å ikke prøve sterkere stoff. Kommer det en usikker sjel og klager over dårlig psyke og ellers dårlig sinnstilstand, så vil noen fraråde vedkommende fra å prøve f.eks psykedeliske stoffer. Det er ingen som kommer å sier at du skal legge en lapp på tunga, sniffe ei stripe og legge hodet tilbake og slappe av fordi det hjelper, eller som sier at du skal gå på fleinjakt og spise deg et par gram. Man hjelper hverandre, støtter hverandre og gir hverandre brukbare råd og tips til hvordan man kan gjøre opplevelsen best mulig. Og igjen, forhindre skade!!! 

Hadde det vært mye feilinformasjon på forumet hadde folk dauda i ett sett og det hadde før eller siden kommet frem i lyset at pga Freak sin feilinformasjon så overdoserer folk. Det har det så langt ikke gjort og forumet har vært oppe i gud vite hvor lenge. Hadde jeg oppretta en tråd her om hvordan jeg skulle skyte heroin eller hvordan jeg kan vite om hasj er av god kvalitet eller tukla med hadde tråden blitt stengt på sekundet og jeg hadde blitt henvist til en eller annen mentaltelefon hvor jeg kan snakke om problemene mine. Som om det løser saken, jeg skulle ikke løse noen problemer, jeg skule vite hvordan jeg skjøt heroin eller hvordan jeg finner ut om hasjen min er tukla med. Siden tråden min ble stengt og jeg ble gitt faen i, så gjorde jeg et kjapt google søk og fant frem til en elendig og livsfarlig tutorial om hvordan jeg kunne skyte heroinen. Eller så greide jeg ikke å finne ut hasjen min var blanda med noe syntetisk noe eller pensla med et annet stoff. 

Blir provosert når noen kommer og sier at dette er yrket deres når det er obvious at vedkommende ikke har peiling. Du hadde ikke sagt at der er mye feilinformasjon om du hadde vært utdannet, for da hadde du visst at mange folk der inne sitter med årevis lang erfaring med stoffmisbruk, har sannsynligvis vært inn og ut av rehab og har minst like mye peiling på stoff som du påstår at du har. Greia er at en rusmisbruker eller en som nyter psykedeliske stoff eller hasj eller whatever er ganske interessert i det han driver med og vet gjerne hvordan stoffet er fremstilt, hvordan det dyrkes og bla bla bla. Tror det er svært få som røyker en jonas og ikke vet så mye om det de røyker, i motsetning til folk som drikker seg dritings hver helg som tidvis ikke har peiling på hva de drikker engang. 

Forsvarer aldri narkotika. Forsvarer de som bruker det og som gjør det under trygge rammer. De skader kun seg selv med mindre de prakker det på noen andre og feilinformerer hvordan de skal bruke det. Men slike tilfeller er det få av og det er få/ikke noe av dette på Freak. 

Anonymkode: 92cb5...dbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...