Gå til innhold

Betakaroten erfaringer


Gjest Phung

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med betakaroten? Fungerer det bra?

Tenker mest på den fra goodforme, men om noen har erfaring med noen andre, kom gjerne med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Life sin solbrun tabletter eller maxosol. Kjøp i Sverige da de inneholder mye mer betakaroten enn her. 

Anonymkode: e693c...82f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et spm om betakaroten,  hjelper det på oss som kun tar solarium og sjeldent får vært ute i ekte sol? 

Anonymkode: 927e7...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper på at du bli fortere brun uansett hvilke måte du soler deg på. Men det bør tas en stund før du ser god effekt. Kjøper fra iherb.com da Norge for noen år siden gikk ned i doseringen (pga. nytt lovverk) og de nye er alt for svake. 

http://no.iherb.com/Beta-Carotene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner som har superlys hud tok de en sommer for å bli brun, normalt blir knapt gylden av en måned i syden. Den sommeren ble hun oransje :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den i Norge har kun 3mg, den på iherb har 7- 15mg. Så de er mye bedre enn noe du får kjøpt her til lands,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Tekopper skrev:

Ei jeg kjenner som har superlys hud tok de en sommer for å bli brun, normalt blir knapt gylden av en måned i syden. Den sommeren ble hun oransje :fnise:

Det jeg er redd for, er ganske bleik sjæl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Motebamsen skrev:

Den i Norge har kun 3mg, den på iherb har 7- 15mg. Så de er mye bedre enn noe du får kjøpt her til lands,

Er det lovlg? Siden er trygg? Frakter til Norge?

Vet dere noe om man blir oransje av de fra iherb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Phung skrev:

Er det lovlg? Siden er trygg? Frakter til Norge?

Vet dere noe om man blir oransje av de fra iherb?

De jeg tok før som jeg kjøpte i Norge var på 9mg om jeg ikke tar feil. Det er forskjell på syntetisk og naturlig men Norge har ikke tatt det med i bildet da denne loven ble laget. Ville ikke brukt syntetisk da det er den de har oppdatet bivirkninger med. Brukte den 9mg før (på sommeren) og den var kjempebra men så byttet de ut med 3mg og den hjalp ikke i det hele tatt så da sluttet å kjøpe her i Norge. 

Det er trygt for det amerikanske markedet så hvorfor ikke for oss. I USA så saksøkes det jo over en lav sko så ingen produsent ville stått ansvarlig for noe som ikke er trygt. Det er helt lovlig å kjøpe det fra iherb ;)

Om du blir oransje tror jeg handler litt om dine egne pigmenter, de som er veldig lyse i huden har fortere for å bli oransje. Jeg ble ikke det. Det beste er å starte en mnd tid eller mer før du skal i solen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også et spm om betakaroten,  hjelper det på oss som kun tar solarium og sjeldent får vært ute i ekte sol? 

Anonymkode: 927e7...9d0

 

Anonymkode: 927e7...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 927e7...9d0

Det hjelper på hvor fort du blir brun uansett hvordan du soler deg (ute eller i solarium)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Motebamsen skrev:

Det hjelper på hvor fort du blir brun uansett hvordan du soler deg (ute eller i solarium)

Ok takk :) 

Anonymkode: 927e7...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å ta litt flere av den de selger i Norge, så blir jo dosen større?

Hva med pigmentflekker? Kan man få det av betakaroten?

Noen som kan anbefale en god betakaroten som man får kjøpt i Norge?

Anonymkode: 8a96b...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan betakarotenen fra iherb bli stoppet i tollen? 

Og kommer pakken i posten eller med budbil? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, pandabear skrev:

Kan betakarotenen fra iherb bli stoppet i tollen? 

Og kommer pakken i posten eller med budbil? 

 

Mine pakker har aldri blitt stoppet i tollen. Jeg tar den billigste frakten (koster ofte rundt 4 dollar) med usps da tar det rundt to uker å få pakken. Får hentelapp i postkassen og henter den på posten. Jeg brukte dhl før da det kostet bare 8 dollar nå er prisen økt drastisk etter den nye tollgrensa så da lønner det seg ikke. Om du handler for under 1.8 kg så kan du ha den billige typen frakt, lønner seg å bestille flere pakker istedenfor dyr frakt pluss toll og moms. Det står i handlekurven hvor mye det veier. Kosttilskudd veier ingenting så du kan kjøpe ganske og du når vel tollgrensa før du når vektgrensa.

Har brukt iherb i mange år og har aldri hatt noe problemer med dem. De har masse annet også innenfor helsekost (raw sjokolade, goji bær, hudpleieprodukter osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Kristanna skrev:

Får man kjøpte betakaroten uten å abonnere? Isåfall hvor? :)

Vanlig helsekost butikk. Disse vil ha samme styrke som de man må abonere på. Husk å få tak i naturlig betakaroten, life skal bruke det i sitt eget merke. Men spør før du kjøper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Motebamsen skrev:

Vanlig helsekost butikk. Disse vil ha samme styrke som de man må abonere på. Husk å få tak i naturlig betakaroten, life skal bruke det i sitt eget merke. Men spør før du kjøper.

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm av betakaroten. Må slutte å ta det da jeg holdt på å kaste opp. 

Anonymkode: f0b21...c6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/28/2016 at 15.26, AnonymBruker skrev:

Jeg ble kvalm av betakaroten. Må slutte å ta det da jeg holdt på å kaste opp. 

Anonymkode: f0b21...c6b

Det ble jeg også men det ble bedre da jeg tok det med mat. Du kan jo prøve det om du har mere igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...