Gå til innhold

Blir livskvaliteten bedre om man er i et forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 26.4.2016 at 14.14, Knirke skrev:

Hvem har påstått det? :blink:

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

:klo:

Hvis det er slik du tror at de du dater tenker, så er jeg ikke overrasket om det går dårlig... Få opp selvtilliten din.

Anonymkode: 4bea3...a7f

Hei dere to.

Det jeg sier, er skrevet som svar på trådstarten: Blir livskvaliteten bedre om man er i et forhold?

For å svare litt utdypende om det, så virker det som om folk i forhold jamnt over har bedre livskvalitet enn de som lever aleine. Men det dreier seg ikke om de samme individene - derfor vet vi ikke om forholdet i seg selv er faktoren som gjør livet topp. Det kan like gjerne være at (min subjektive oppfatning er at det er slik det er:) de som er fornøyde og mener de har en god livskvalitet mye enklere etablerer forhold.

Dette var i og for seg allerede belyst, så jeg brydde meg ikke om å diskutere det. 

Derfor nøyde jeg meg med å komme med advarselen min: vær forsiktig med å tro at noen andre skal komme inn i livet ditt og ordne opp. Det er ikke slik at jeg tror alle som dater dater fordi de tror at bare jeg får meg kjæreste så blir osv., men det ligger faktisk, Knirke, implisitt i spørsmålet i trådstarten: blir livskvaliteten bedre (...) - ja for hvis livskvaliteten på magisk vis skulle blitt bedre av å komme inn i et forhold, så er det den andre som på ett eller annet vis ordner opp for deg.

Og nå kommer vel noen og påstår at jeg mener man får det kjipere av å være i forhold. (Ja - mange gjør faktisk det. For eksempel de som får julig av partneren) Men det er altså ikke det jeg mener. Jeg mener bare det at du ikke skal vente at partneren skal gjøre livet ditt bedre uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det kan man si om absolutt alt. Det er ikke sånn at penger/mat/fritid/hobbyer/reiser eller strengt tatt noe som helst "kommer inn i livet ditt og ordner opp". Alt dette er mindre deler av en helhet. Å påpeke at et forhold ikke gjør fullstendig elendighet til total lykke er litt meningsløst, for det er ingen som gitt uttrykk for at de tror noe sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, draug 75 skrev:

 

Hei dere to.

Det jeg sier, er skrevet som svar på trådstarten: Blir livskvaliteten bedre om man er i et forhold?

For å svare litt utdypende om det, så virker det som om folk i forhold jamnt over har bedre livskvalitet enn de som lever aleine. Men det dreier seg ikke om de samme individene - derfor vet vi ikke om forholdet i seg selv er faktoren som gjør livet topp. Det kan like gjerne være at (min subjektive oppfatning er at det er slik det er:) de som er fornøyde og mener de har en god livskvalitet mye enklere etablerer forhold.

Dette var i og for seg allerede belyst, så jeg brydde meg ikke om å diskutere det. 

Derfor nøyde jeg meg med å komme med advarselen min: vær forsiktig med å tro at noen andre skal komme inn i livet ditt og ordne opp. Det er ikke slik at jeg tror alle som dater dater fordi de tror at bare jeg får meg kjæreste så blir osv., men det ligger faktisk, Knirke, implisitt i spørsmålet i trådstarten: blir livskvaliteten bedre (...) - ja for hvis livskvaliteten på magisk vis skulle blitt bedre av å komme inn i et forhold, så er det den andre som på ett eller annet vis ordner opp for deg.

Og nå kommer vel noen og påstår at jeg mener man får det kjipere av å være i forhold. (Ja - mange gjør faktisk det. For eksempel de som får julig av partneren) Men det er altså ikke det jeg mener. Jeg mener bare det at du ikke skal vente at partneren skal gjøre livet ditt bedre uten videre.

Da er vi enige om å være uenige, for det der er etter mitt syn bare tull... Det er ikke snakk om å noe magi her. Hvis man har et savn etter kjæreste, så vil det savnet forsvinne når man får seg kjæreste: Ergo livskvaliteten øker. At det tilkommer andre problemer, ønsker og behov på et senere tidspunkt har ingenting med saken å gjøre. En kjæreste er ikke der for å "ordne opp", han/hun er en livspartner, ikke en veldedighetsarbeider!:balltre:

2 timer siden, Okapi skrev:

Men det kan man si om absolutt alt. Det er ikke sånn at penger/mat/fritid/hobbyer/reiser eller strengt tatt noe som helst "kommer inn i livet ditt og ordner opp". Alt dette er mindre deler av en helhet. Å påpeke at et forhold ikke gjør fullstendig elendighet til total lykke er litt meningsløst, for det er ingen som gitt uttrykk for at de tror noe sånt.

Helt enig! Hvis jeg er sulten hjelper det å spise, dvs behovet forsvinner (ihvertfall midlertidig). Men det betyr jo ikke at jeg blir ekstatisk lykkelig av ei brødskive av den grunn:bond:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25. april 2016 at 21.06, AnonymBruker skrev:

Nei det blir verre, fordi man konstant går rundt og er redd for at partneren er utro. Og ikke minst har man angst for kjønnssykdommer siden menn stort sett er utro. Jeg har det ikke bra psykisk i forhold, klarer knapt å spise fordi jeg har så noia for dette her :( 

Anonymkode: 4efe9...cec

Blir feil å svare på dette som et fasitsvar, det er absolutt ikke alle som har det sånn og menn er ikke "stort sett utro". Men leit at din situasjon er sånn :( Jeg har det bedre når jeg er i et forhold, føler meg 100 prosent trygg på kjæresten og kan også få alenetid når jeg ønsker det. Selvfølgelig individuelt hos alle, men tror du har vært ekstra uheldig. 

Anonymkode: 757ee...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...