Gå til innhold

Mat ute i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Trenger litt hjelp her. Jeg skal møte søsknene til kjæresten min for aller første gang om noen uker. Da skal vi spise ute. Kjæresten min har fått beskjed om å finne et sted vi kan spise. Men hverken han eller jeg er så godt bevandret i Oslos gater når det gjelder mat og restauranter. Broren og søsteren hans er ikke så ofte i Oslo, så de hadde ikke så mange krav. Vi vil styre unna alt som fridays, Egon og Peppes. 

Hvor kan vi dra? 

God mat, god stemning og ikke altfor svindyrt. 

Vi bor på løkka, men kan trikke litt rundt, så det er ikke noe hindring på steder. 

Anonymkode: 60a40...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lettere å tipse deg om steder dersom du sier noe om hva slags mat dere liker / ønsker :) Bot på løkka selv.

Anonymkode: c8352...631

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På løkka er det jo enormt mange bra spisesteder!

Hvis du ser etter noe billig og bra ville jeg anbefalt asiatisk. For eksempel Nam Fah eller Ketchup & Curry. Ellers er det bare å tusle rundt i bydelen din da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan anbefale Le Benjamin helt nederst på løkka. Er du glad i italiensk pizza er Villa Paradiso et selvsagt valg. 

Ellers er Escalon temmelig ålreit - god mat, god stemning, men kanskje en tanke generisk. 

Anonymkode: c8352...631

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delicatessen tapas <3 helst den på løkka, Albertine (indisk) på St. Hanshaugen. Trancher på Frogner (den på løkka fikk pes fra mattilsynet tror jeg)

Endret av Puny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trancher på løkka er fantastisk! De har en rett, og det er biff. Med andre ord er biffen helt sinnsykt god. Man velger mellom ulikt tilbehør selv. Ellers liker jeg Lucky Bird (grillmat), Tijuana (autentisk mexicansk) og Døgnvill (rimelig og god burger). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er det vanskelig å finne dårlige restauranter i Oslo om du bare unngår kebabsjapper og hamburgersteder.

Anonymkode: e2b85...74d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Generelt er det vanskelig å finne dårlige restauranter i Oslo om du bare unngår kebabsjapper og hamburgersteder.

Anonymkode: e2b85...74d

Og Mona Lisa..osv osv. :ph34r::opplyser:

Anonymkode: c8352...631

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes cargo på Sørenga har veldig god italiensk mat, spesielt pizzaen! I tillegg er det jo veldig fin utsikt!

Anonymkode: 5dc78...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og Mona Lisa..osv osv. :ph34r::opplyser:

 

For så vidt sant, men jeg liker veldig godt Café Beirut som ligger i underetasjen til Mona Lisa.

Anonymkode: e2b85...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Olympen på Grønland. Her får du mye og god mat for pengen, samt et veldig fyldig drikkekart. Hovedrettene koster mellom 2-300kr og du en treretter for 395kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sawan på Frogner, Sushi og Wok på Majorstuen

Anonymkode: d285f...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Nighthawk er alltid moro for de som kommer utenbys fra. Ellers kan jeg anbefale døgnvill for en god burger, eller tijuana for autentisk og uformell mexicansk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- og skulle lysten på en skikkelig burger melde seg så er det jo mulig å prøve seg på å få tak i en "Illegal" burger i Møllergata :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, veraa94 skrev:

Olympen på Grønland. Her får du mye og god mat for pengen, samt et veldig fyldig drikkekart. Hovedrettene koster mellom 2-300kr og du en treretter for 395kr.

Enig i denne anbefalingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lompa/ Olympen på Grønland, far east (dødsbillig i en sidegate til Storgata) taste of China i Torggata (nydelig Dim sum) ekebergresturanten har fantastisk utsikt(styr unna burgeren) Stock i barcode er veldig god. Nam Fah som andre her har nevnt, ligger også i Kvadraturen, Alex Sushi på Tjuholmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...