Gå til innhold

Kan vi ha en grand danois?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge Norsk Kennelklubb er gjennomsnittsalderen 5,7 år. http://www.ngdk.no/RAS_ver_0_9.pdf

Anonymkode: 629b6...b4f

Herregud! Gjennomsnittsalder er 6-11 år.  Ganske vidt spekter ikke sant?  Jeg gidder ikke gjenta meg flere ganger nå, og til info er jeg utdannet veterinær så jeg vet hva jeg prater om! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi! Jeg må rette litt på meg selv her.... forventet levealder er 6-11 år. Beklager. Ammetåka har tatt meg 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GD-en kan godt leve til de er 11 år, men gjennomsnittsalderen er uansett 5,7. Det er ganske lite. Når forventet levealder er 6 - 11 år er det da ganske stort sprik mellom det og det faktiske gjennomsnittet. Et gjennomsnitt sier mye mer om hvor lenge de faktisk lever, fremfor hva man kan forvente. 

Anonymkode: 629b6...b4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lavendela skrev:

Oi! Jeg må rette litt på meg selv her.... forventet levealder er 6-11 år. Beklager. Ammetåka har tatt meg 😁

Wiki sier forventet levealder er 6-8 år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få noen til å passe den for deg, garanterer jeg blir vanskelig. Du kan ikke overlate en sånn hund til hvem som helst heller. Jeg har hatt besøk av folk som har slik en hund. Ikke populært hos meg. Som å få en hest inn i huset. Krever mye plass.

Anonymkode: 03c09...851

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å få noen til å passe den for deg, garanterer jeg blir vanskelig. Du kan ikke overlate en sånn hund til hvem som helst heller. Jeg har hatt besøk av folk som har slik en hund. Ikke populært hos meg. Som å få en hest inn i huset. Krever mye plass.

Anonymkode: 03c09...851

Skrevet lenger opp i tråden så har jeg en irsk ulvehund, som ikke er mindre enn en GD. Min erfaring er at de er så rolige så de går å legger seg, de maser ikke. Mindre raser kan oppleves som at de tar mye mer plass siden de maser, løper rundt ol. Det gjør som regel ikke de store rasene og de tar derfor ikke mer plass enn den fysiske plassen kroppen tar når den har lagt seg ned. Vi snakker ikke om mange kvm2 liksom.  Jeg synes de store rasene er flotte, majestetiske. De har sine problemer akkurat som andre raser. Nei, de blir ikke så gamle, da får man kose seg den tiden man har. :) 

Anonymkode: cb61d...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Wednesday, April 27, 2016 at 14.29, AnonymBruker skrev:

Å få noen til å passe den for deg, garanterer jeg blir vanskelig. Du kan ikke overlate en sånn hund til hvem som helst heller. Jeg har hatt besøk av folk som har slik en hund. Ikke populært hos meg. Som å få en hest inn i huset. Krever mye plass.

Anonymkode: 03c09...851

"Slik hund", du var ikke dømmende. 

Anonymkode: d64e3...448

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...