Gå til innhold

Dere uten barn, hva skal dere på 17. Mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som regel går jeg til byn og ser prosesjonen, så er det hjem til mine foreldre og spise spekemat, røykelaks og rømmegraut. Så er det matkoma i et par timer, og deretter et lass med kaker. 

Det har hendt at jeg har droppet prosesjonen og heller gått en tur på fjellet/skogen før middag. 

Anonymkode: c05a6...92b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Jeg er veldig usikker, har til nå enten jobbet eller lest til eksamen på 17. Mai. I år skal jeg enten bare være hjemme og slappe av eller spise middag ute sammen med venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilbringer 17. mai i Alanya, og holder meg unna tilstelningen for nordmenn i Alanya. 

Anonymkode: 10cc7...5a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor ble det eksamenslesing på et grupperom - i år er det full feiring. Champagnefrokost med en mindre gjeng venner, eller frokost med 30-50 andre venner/bekjente, deretter kos i byen og lunsj/middag, før potensiell fest om kvelden igjen. Får se hvor lenge jeg holder ut :skaal: :flagg:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Champagnefrokost med venner, som gjerne varer til solen går ned. Hvis været er fint, sparker vi litt ball i bakgården, elkers er det bare kos og hangout.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboer og jeg har deilig 17.maifrokost, feks tapas og litt bobler i glasset. Drar så og ser på toget sammen med familie. Så drar vi ut, samles en gjeng andre unge voksne i byen å kjøper en øl eller to, og spiser lunsj. På kvelden er det gjerne grilling hos mine eller hans foreldre. 17.mai er topp uten barn, og blir sikkert like topp når vi får barn. 

Anonymkode: c8890...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25/04/2016 at 17.11, AnonymBruker skrev:

 

 

Hva gjør dere uten barn på 17. Mai? 

Anonymkode: 2906b...c19

Vanligvis gjemmer jeg meg hjemme, og ser på togene på tv. Nå drar jeg utenlands :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å spise en ekstra god frokost, pynte meg og så gå ned til byen og se på folketoget. Etterpå blir det gjerne en diger is og en bedre middag hjemme. Elsker 17. Mai! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at søsknene mine fikk barn, har 17. mai stort sett blitt familiedag igjen, med barnetog, is, pølser og kake. Er jeg ikke sammen med dem går jeg i byen og ser på toget og folkelivet (jeg er oppvokst i Oslo, så jeg får ikke skikkelig 17. mai-stemning med mindre det er folk overalt :ler: ), spiser is, treffer venner, et par ganger har jeg vært på konsert... I fjor var jeg bortreist, men vi tok en tur innom den norske sjømannskirken for å få med oss litt feststemning. Har alltid vært glad i 17.mai - at den bare er for barn er noe tull.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel er ikke sikker på hva jeg gjør i år. Bor i Bergen så har pleid å dra inn til byen og se på bodene, lekene, spist og gått på tivoli med venner. :D men har liksom blitt for stor for tivoli nå. Synes det er kjedelig med mindre de har noen ekstreme karuseller.. men det har de aldri :P

Men i år så slenger vi oss på min familie eller min kjæres familie :)

Anonymkode: b5551...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på camping i Sverige hele langhelga og gleder meg villt til det. Blir ingen feiring av 17 Mai for min del, bare avslapning 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.4.2016 at 17.11, AnonymBruker skrev:

 

 

Hva gjør dere uten barn på 17. Mai? 

Anonymkode: 2906b...c19

 

Les under. (Postet dobbelt.)

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Feirer. Vi har en tradisjon med å grille, hvis været er ok. Hvis ikke er det 17.mai-lunsj innendørs, enten hos oss eller hos venner.

Jo, også ser vi selvsagt litt av 17.maitoget på TV, mens vi inntar kake. :)

 

Ups, dobbelt. Slitsomt med denne svar/endre-saken rett ved siden av hverandre.:filer:

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På den dagen gjør jeg aldri mer enn jeg "må". Kan ikke huske sist jeg så på barnetoget eller folketoget, men det er minst fire år siden. Tar det som en vanlig fridag, er hjemme og koser meg. Går kanskje en spasertur der det ikke er så mange folk, er ellers bare hjemme med bok, pc og/eller musikk...og kanskje på middag hos mamma. Grill-mat, eller noe så enkelt som pølse i brød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har endelig kjæresten fri (har jobbet de årene vi har vært sammen), så da blir det nok god (champagne?)frokost hjemme, mulig med venner) før vi går til karl johan for å se på garden sin oppvisning (elsker dem). Deretter blir det nok å tusle rundt i sentrum, spise en is, kanskje møte andre venner eller familie før vi drar hjem for å slappe av litt og spise, også møter vi sikkert noen venner med/uten barn for forhåpentligvis grilling, men i hvert fall god mat av noe slag på kvelden. 

Jeg elsker 17. mai, beste dagen i året (særlig ved fint vær)! (eneste kjipe er at jeg er redd for å få masse søl eller at noen skal spraye sånn skum på bunaden min...)

 

Edit: håper at jeg kanskje får presset inn en treningsøkt også, men det spørs vel

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...