Gå til innhold

Dere uten barn, hva skal dere på 17. Mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

 

Hva gjør dere uten barn på 17. Mai? 

Anonymkode: 2906b...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt ingenting. Syttende mai er en helt meningsløs dag i mine øyne. Jeg sover lenge, drikker øl som vanlig og går ikke ut i det hele tatt før lenge etter at det er mørkt.

Anonymkode: c7136...5c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jobb, har fridag hjemme, er sammen med familie og griller, er sammen med venner og griller/ er fyllesyke / lager mat eller dytter huet under dyna og sover bort dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker 17.mai og inviterer venner både med og uten barn til sen lunsj/tidlig middag. Tar på meg bunaden min som jeg fikk av svigermor, får med oss barnetoget, kjøper is og pølser osv.  Men i år har vi valgt å reise bort, siden det er lang-langhelg:) 

 

Anonymkode: 24b96...ac3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Elsker 17.mai og inviterer venner både med og uten barn til sen lunsj/tidlig middag. Tar på meg bunaden min som jeg fikk av svigermor, får med oss barnetoget, kjøper is og pølser osv.  Men i år har vi valgt å reise bort, siden det er lang-langhelg:) 

 

Anonymkode: 24b96...ac3

Glemte å si at vi skal fortsatt feire den, selv om vi er i utlandet. Jeg skal ta med meg flagg, men dropper bunaden:) 

Anonymkode: 24b96...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar til Nordbysenteret og handler.
Kanskje det blir grilling hos noen når vi er tilbake derfra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se på barnetoget, og så gå i borgertoget med idrettsklubben min. Så blir det grilling og kos etterpå. Kanskje vi går ned og titter på russetoget hvis gnagsårene ikke er for plagsomme. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være sammen med foreldrene, søsknene og besteforeldrene mine som jeg alltid pleier :) samboer liker ikke 17. Mai så han skal vel bare være hjemme vil jeg tro. 

Anonymkode: 3e4b2...375

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel pakker jeg sekken med mat, grill, en god bok eller noe. Ingenting er som å sitte et sted langs kysten når alle andre er i byene :) 

Har aldri, siden jeg var barn, hatt noen interesse av å feire denne dagen ved å gå rundt stivpyntet i byen bare for å bli knuffet hit og dit, bli helt utslitt i hodet og bein, ende opp med gnagsår og vondt i magen. Da feirer jeg heller dagen på min helt egen måte :) nyte norsk natur :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier å være med familie, spise pølse og kake. Har en søster som fremdeles går i barnetog så drar ut på morgenen også for å se på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyter tiden uten barn, selvfølgelig

17.mai har aldri interessert meg, men jeg feirer holde tradisjonen :)   

Anonymkode: 311ab...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått nokså faste tradisjoner i vår vennegjeng.
Begynner med en lang champagnebrunsj hos det paret som bor inne i sentrum, med massevis av teite leker og quiz og moro. Skal si dere det, at sånn "blyant i flaske"-lek er sabla vanskelig etter en heftig champagne-frokost, haha :P
Deretter er det ned for å se på kongen og toget, og så ut på middag på en restaurant.
Litt ut på kvelden drar vi alle tilbake til oss(har bare blitt slik med årene, siden vi har hage og grill), og der blir det mer champagne og teit moro :) 
17. mai er nok en av mine favorittdager - koser meg så med å pynte med flagg og bjørk, ha på meg bunad, og bare ha det kjekt med venner.
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og mine nærmeste venner har de siste 6 åra hatt en tradisjon der vi er ute med båten. Har en fast øy som vi lander på og koser oss med MASSE mat og grilling! Vi er veldig glad i mat og det blir fort en Feast med 10-15 forskjellige ting å knaske på. Har vi flaks får vi også fersk makrell på grillen!

Ingen av oss har behovet for å være i en overstappa by der det så vidt går an å gå rundt og maten tar så lang tid å få! Vi er kjempe fornøyd med stillheten og freden ute med båten, god mat og godt selskap! Jeg er glad i tradisjoner og den dagen jeg har unger så blir jeg seff med dem til byen og ser på barnetoget og greier... Men nå vil jeg bare ha en avslappet dag med mine nærmeste i en dag de fleste stresser rundt i byen :P 

Ha en fin 17 mai feiring alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste årene har det vært fin frokost med venner før slottsplassen, is, brus, middag ute og så Eidsvollbygningen :)

Endret av Hecubaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjemmer meg inne. Ingen barn-ingen 17.mai. Er jo barnas dag. Akkurat som jula er for barnefamiliene.

Anonymkode: 7285f...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hecubaa skrev:

De siste årene har det vært fin frokost med venner før slottsplassen, is, brus, middag ute og så Eidsvollbygningen :)

Hei :)
Må bare spørre; bor dere i Oslo, og drar så helt opp til Eidsvollbygningen? Skjer det noe spesielt der?
Eller bor dere i Eidsvoll kommune, og drar inn til Oslo om morgenen?

Anonymkode: ac888...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...