Gå til innhold

Kaffekrus blir sprek


Gjest Kaffekrus

Anbefalte innlegg

Gjest Kaffekrus

Tusen takk for oppmuntrende ord her :) Jogger ute ja, og kjenner jo at det er tungt - men liker det samtidig bedre enn å løpe på mølle. Var strålende fornøyd med egen innsats, men kjenner også at det virkelig var på tide å begynne å trene! Prøvde meg forresten på planken også, inspirert av deg. 1 min 3 sek ble det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er uansett bedre å trene ute, både for motivasjon, trivsel og effekt. :jepp: Glad du ble med på planken! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Inspirert av KaDust blir det altså planken hver dag framover, så lenge jeg klarer :)

Dagens planke: 1 min 16 sek

I dag har jeg vært fryktelig sliten i kroppen, så ukas andre trening blir i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Kuene stirret på meg da jeg løp forbi i dag. Sikkert fordi jeg peste som en strandet hvalross :ler: Uke 4, dag 2 er i alle fall overstått :)

Dagens planke: 1 min 20 sek :hoppendeglad:

Sånn ellers er jeg veldig fornøyd med at jeg har gjennomført alle de øktene jeg hadde planlagt mens jeg har vært på ferie. Nå kjenner jeg meg veldig klar for å komme hjem og få på plass noen rutiner igjen, særlig i matveien. Har planlagt noen store mål for neste uke også, men det får jeg komme tilbake til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Dette har blitt en inaktiv dag, med regn på formiddagen og senere noen timer på tog. Rart egentlig, hvor sliten man kan føle seg etter å ha gjort ingenting. Uansett, dagens planke ble i alle fall gjennomført: 1 min 15 sek :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man får jo ikke energi av å gjøre ingenting så da føler man seg ofte slappere. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaffekrus

Æsj altså, i dag måtte jeg avbryte treningen midt i. Så kjedelig, for formen føltes egentlig bra, men magen slo seg helt vrang :sukk: Jeg krysser likevel av for halvveis(!), og fortsetter neste uke etter planen, tenker jeg :)

Gårsdagens planke: ca. 40 sek :P
Dagens planke: 1 min 35 sek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Ny uke, nye muligheter :) 

Som nevnt har jeg satt noen mål for den kommende uka:

- Først og fremst: få orden på døgnrytmen! Har ingen forelesninger akkurat nå, så det har blitt sene kvelder og morgener. Målet er å legge seg 23 og stå opp 8 :)

- Fortsette på den gode rutinen med trening og tøying, og planken daglig

- Få til en skikkelig styrketrening :)

- Være i noen form for aktivitet daglig

Dagens planke: 1 min 27 sek

Endret av Kaffekrus
La til et mål
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er så kjipt å få dårlig mage under trening! Håper det går bedre nå. Så bra du fortsetter med daglig planke! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Det var tidenes nedtur. Trodde jeg skulle klare å gjennomføre, selv om jeg kjente meg dårlig da jeg begynte. Kombinasjonen av å gå tilbake til vanlig kosthold og pms ga skikkelige smerter :P

Det var i grunn gøy med planken, og så ser jeg jo det går framover :)

Nå har jeg vært ute og gått meg en liten tur, 4,8 km. Så da var dagens aktivitet i boks :)

Endret av Kaffekrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Dagens aktivitet:

Uke 5, dag 1 av C25K:
Gå 5 min
Jogge 5 min x 3, 3 min gåpauser
Gå 5 min

Har i tillegg vært i byen, så har fått gått litt :)

Dagens planke:

1 min 32 sek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Dagens aktivitet: Gåtur, 5,3 km

Dagens planke: 44 sek :P Ryggen kjentes ikke helt god, så da ga jeg meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra! Ikke fortsett med planken når ryggen gir etter, viktig å ikke få skader der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaffekrus

Den døgnrytmen altså... i går ble det sent, så i dag sov jeg til jeg våknet av meg selv 11:30. Det gjorde godt da, men det ble en kort dag i dag.

Uansett, i går gikk jeg en tur på ca. 4 km. Droppet planken i går, i dag ble det ca. 1 min. Tøyde ryggen i dag, så håper det hjelper - jeg har følt meg ganske stiv.

Så til dagens treningsøkt: Jeg jogget 8 min i strekk! :hoppendeglad: Det er nesten flaut å si, men jeg er sånn passe stolt :ler: 8 min × 2, med 3 min gåpause. Og med det har jeg faktisk doblet joggeminuttene fra første uka!

Søndag skal jeg visst jogge 20 min. Spent på hvordan det skal gå, det framstår jo i grunn som galskap :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kaffekrus

Jeg har visst en dagbok jeg :P Opprettet egentlig denne for å gi meg selv et ekstra spark bak, men nå går i grunn treningen mer av seg selv :) Jeg har akkurat avsluttet denne treningsuka med å jogge 22(!) minutter i strekk! :hoppendeglad: Da jeg startet, virket dette helt uoverkommelig, men nå begynner jeg faktisk å skimte målet der framme. Jeg er stolt over egen innsats, og jeg er nå i bedre form enn jeg har vært på lenge :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kaffekrus

Takk :nigo: Det kjennes litt teit å være stolt over så lite, men framgangen føles virkelig utrolig! Så gøy at det går an å oppnå såpass på så få uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Den uka her har vært tung! Jeg begynte å jobbe på mandag, og har jobbet totalt 40,5 t, fordelt på 6 dager, i en aktiv jobb. Sammen med dårlig/for lite søvn, har det blitt dårlig på treningsfronten. Onsdag jogget jeg ca. 10 min før beina bare sa stopp, og jeg måtte gå hjem igjen. I dag har jeg gjennomført 40 min jogging/gåing om hverandre, prøvde meg litt fram. Jeg har rett og slett bare vært så ufattelig sliten, så dette er hva jeg har fått til. Samtidig har jeg jo faktisk vært mer aktiv denne uka enn på lenge :)

Uansett, jeg jobber 5 fulle dager neste uke, så treningsøktene må jeg nok se litt an. Jeg har i alle fall satt meg et mål om at for hver dag den neste uka, skal jeg planlegge en liten glede for meg selv, så skal prøve å oppdatere med det her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært! Kjenner igjen problemet med hektiske jobbdager. Skulle hatt et par timer ekstra i døgnet. Så da sitter jeg her og leser treningsdagbøker istedet og ser for meg at jeg også skal klare det, men det blir jo selvsagt aldri sånn *klappe på magen full av pizza*

Anywhooo, stå på! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Tusen takk! :) Ja, døgnet skulle gjerne hatt noen timer ekstra - i dette tilfellet til søvn, for jeg kan ikke huske sist jeg var så trøtt og sliten :ler: Det er så mye jeg gjerne skulle hatt tid og krefter til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...