Gå til innhold

Hva tenker dere om denne gaven?


Gjest NotNaomi

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi

En av mine få nære venninner skal gifte seg neste sommer. De bor på gård,og skal ha bryllupet der. Jeg kjenner ei som spiller piano,hun er musiker av yrke,og hun tar da oppdrag,og jeg luftet dette for henne,hvilke hun var veldig positiv til.

Jeg tenker da å leie piano og la henne synge en sang til brudeparet. Er det greit? Jeg vet hvilken musikk de begge liker godt,så OM det er greit som gave,skal jeg da velge det de liker,eller overaske med sang av musikeren(hun skriver sanger).Jeg kan skrive tekst,ta en kjent melodi,og gjøre det personlig? Vær snill å hjelp meg til å avgjøre om det er greit,og hvordan gjøre det i så fall?

Er usikker,men har så lyst til å gi det som gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde elsket en sånn gave! 

Anonymkode: 56519...a3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig hyggelig ut!

Anonymkode: b0bd9...2c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona og jeg hadde blitt skuffa. Den eneste grunnen til at vi gifta oss var gaver, og da mener jeg gaver man har bruk for, eller penger. Musikk hadde vi nok av i heimen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjempe koselig ut! Kansje sørge for å få det filmet å? så de kan få det i en usb brikke i en søt liten boks? :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den hadde vært personlig, altså en sang laget til dem så synes jeg det er en flott gave. 

Anonymkode: 9a0cd...254

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det hørtes koselig ut, du kan jo gi dem hver sitt lommetørkle med Mr. og Mrs. brodert på som hint til gaven, hvis sangene som skal spilles er av den type musikk som man blir rørt til.

Anonymkode: bbf52...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syntes det var dritkleint. Vi hadde forbud mot alt av sanger i bryllupet vårt, med unntak av et rent humorinnslag som alle lo seg ihjel av, og som var sunget av gode venner av oss. Jeg synes ikke sånne ting er koselig når jeg ikke har noe forhold til den som fremfører, og hadde nok følt meg litt snytt. 

Musikk er best fremført av venner og familie man er glad i og stolt av, eller originalartisten. ;)

Anonymkode: 15197...972

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne ting tar forresten alt for mye tid og fokus, og kan fort sette kjepper i hjulene for resten av tidsplanen. I et bryllup jeg var i rakk nesten ikke brudeparet å danse brudevals fordi foreldrene til bruden dukket opp med en surprise-trubadur som skulle synge noen sanger. Det tok eviglang tid fordi dansegulvet ikke kunne brukes mens han rigget opp og ned, og han måtte koble seg til lydanlegget slik at hele lokalet ble uten musikk mens han rigget og testet lyden. Tror de ble mer fortvilet over "gaven" enn de ble glade.

Jeg tror de fleste brudepar leier inn slikt selv (eller spør venner etc.) dersom de ønsker slikt i bryllupet sitt. Alt som tar tid bør ihvertfall avtales med brudeparet, eller man må spørre toastmaster slik at han kan finne ut når det kan skje. Som regel sier brudeparet til toastmaster om de ikke ønsker slike innslag, eller evt. når de kan skje. 

Vær ihvertfall 100% sikker på at brudeparet vil like gaven! Det er stooor forskjell på å digge en sang og å like at den tar en halvtime av en ellers tidspresset dag. 

Anonymkode: 15197...972

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt så elsket jeg diverse overraskelser vi fikk i bryllupet vårt, men alle var fremført av venner og tok veldig kort tid. Og felles for alle var at det ikke var gaven vi fikk av dem, men bare en hyggelig ting de hadde lyst til å gjøre for moro skyld. :)

Anonymkode: 15197...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ennå litt bedre om det er en musiker de liker? Eller om du gjør slikt selv?

Anonymkode: 2d4fd...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endaen

Du må altså leie pianoet og? Det kommer til å bli alt for styrete. Et piano må stemmes etter at det er flyttet, når skal alt dette gjøres? Og det tar jo plass, vet du om de har et passende sted det kan stå? Alt for mye arbeid og styr for alt for lite, tenker nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Takk for innspill! Jeg syns det er kjempehyggelig med så mange positive! Til dere skeptiske:  det blir bare en sang,og det går greit å leie piano,med plass og alt. Det er en svær uteplass med tak over(et stort anneks med bar osv. Også gulv. Litt vanskelig å beskrive). Men plass er ikke et problem.

Tenkte også at det ville bli litt "dominerende",men det blir jo bare sånn fem til ti minutter,og lenger hvis brudepar vil da pianisten gjerne blir der hele kvelden. Brudeparet er veldig rause mennesker,og de elsker musikk begge to. De har bedt alle med kjærester osv,og de har både plass,mat og drikke nok. 

Jeg lurer på hva dere tenker om kleint? Hva mener dere? Er det selve opptreden eller sang dere tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NotNaomi
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om den hadde vært personlig, altså en sang laget til dem så synes jeg det er en flott gave. 

Anonymkode: 9a0cd...254

Det kan la seg gjøre det. Pianisten lager jo mye selv,men det blir enda litt dyrere da. Jeg skal spare til dette uansett i et år,for denne venninnen betyr utrolig mye for meg! Samboeren hennes er også blitt en god venn! Jeg kan skrive tekst. Så pianisten lager melodi. Vi har snakket om det: -) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke likt det. Hadde tenkt at det var unødvendig, og er ikke noe glad i den slags. Elsker musikk, men da ikke av den type som blir skissert i HI. Hadde bare følt det var merkelig og rart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NotNaomi skrev:

(...)

Jeg lurer på hva dere tenker om kleint? Hva mener dere? Er det selve opptreden eller sang dere tenker på?

Det å sitte og høre på noen fremføre ting når hele selskapet egentlig vil skravle, danse, spise og kose seg. Det kan bli kleint. Musikk i et bryllup bør være i kirken, i bakgrunnen eller til å danse til. Ikke noe sånn konsertgreier der alle må stoppe og snakke eller stoppe å klirre med kaketallerkener. 

Jeg er superglad i musikk, men det er ingenting jeg misliker mer enn malplasserte musikkinnslag. Spiller selv, og har fått forespørsel om å gjøre noe tilsvarende, men vil ikke. ;)

En bryllupsfest kan være vanskelig nok å dra i gang skikkelig om den ikke skal tones ned av et rolig pianoinnslag midt i festen. Lei heller inn et fett storband for å få skikkelig sving på dansen. :D

Anonymkode: 15197...972

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å sitte og høre på noen fremføre ting når hele selskapet egentlig vil skravle, danse, spise og kose seg. Det kan bli kleint. Musikk i et bryllup bør være i kirken, i bakgrunnen eller til å danse til. Ikke noe sånn konsertgreier der alle må stoppe og snakke eller stoppe å klirre med kaketallerkener. 

Jeg er superglad i musikk, men det er ingenting jeg misliker mer enn malplasserte musikkinnslag. Spiller selv, og har fått forespørsel om å gjøre noe tilsvarende, men vil ikke. ;)

En bryllupsfest kan være vanskelig nok å dra i gang skikkelig om den ikke skal tones ned av et rolig pianoinnslag midt i festen. Lei heller inn et fett storband for å få skikkelig sving på dansen. :D

Anonymkode: 15197...972

Men isteden for tale? Og hvorfor må den vær rolig? :-) piano kan jo rocke litt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...