Gå til innhold

tips til oppkjøring kl B???


victoria er kul

Anbefalte innlegg

hei!! kan dere gi meg deres beste tips til oppkjøringen, eventuelt skrive hvorfor dere strøk om dere gjorde det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pass på vikeplikten din, stopp for fotgjengere, hold fartsgrensa, bruk påkjøringsrampen til høyhastighetsvei på å komme deg opp i fart (ikke legg deg ut på motorveien i f.eks. 60 når det er 70). Det samme med avkjøringsfeltet fra høyhastighetsvei; ikke brems før du har kommet deg over i avkjøringsfeltet. Hold en fin flyt i kjøringen din.

Lykke til!

Anonymkode: 7f849...f73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte opp for noen mnd siden, og er enig i alt som står over. Jeg fikk litt tilsnakk for at jeg ikke tok ned farten før fotgjengerfelt, selv om det ikke var noen folk der. "Det kan komme noen out of nowhere":laugh:.. Samme med kryss o.l, selv om du har forkjørsrett kan det være lurt å senke farten litt fordi man vet nå aldri om andre overholder vikeplikten sin. Jeg mener ikke at du skal bremse ned kjempemye, men jeg ville vært obs på det iallefall.. Jeg husker også at jeg ble testa i høyreregelen, og da overdreiv jeg endel når jeg kikka til høyre:P skjønte hva han skulle teste meg i når vi plutselig var i en trafikkert gate der det ikke var forkjørsvei.. Regner det må du se opp for søledammer fikk jeg også beskjed om av kjørelærer. Trur ikke det er så populært hvis du spruter ned fotgjengere. Husk å se i speilene ofte! 

Anonymkode: a6f04...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk vikeplikten, og vær på fra du starter bilen. Ikke noe gøy å glemme at man har vikeplikt på vei ut fra parkeringsplassen, og stryke der :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går utifra at du mestrer å kontrollere bilen og oppfatte trafikkbildet.

Vis godt med bevegelser av hodet at du sjekker speil ofte. Ikke kjør for for, eller for sakte. 5kmt +/- over under er helt ok.

SLAPP AV. Seriøst det beste rådet. Om du ikke slapper av, så kjører du mye dårligere.

Sørg for at du vet hvor du fyller på vitale væsker i motorrommet, hvordan du sjekker bremsekraft forsterker, dødgang i rattet.

Husk at du kan få sensor til å gå ut å sjekke bremselys for deg. Om han spør om hvordan du sjekker det uten hjelp, si at du ville sjekket det mot en vegg eller et vindu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var stressa i starten, og gjorde en tullefeil som jeg var sikker på at jeg strøk på. Derfor slappet jeg mer av og kjørte bra resten, siden jeg tenkte at jeg hadde strøket likevel. Jeg stod :)

Anonymkode: 42df2...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...