Gå til innhold

Kan jeg ta med meg steiner hjem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fra syden? (Spania). Hvor mange kg eventuelt? 

Anonymkode: 5e1a3...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så mange du har plass til i kofferten vel? Hvorfor skulle du ikke ha lov til det? Ikke at jeg skjønner hvorfor du vil pakke med deg stein da, men fortsatt.

Anonymkode: 586fe...7a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fra syden? (Spania). Hvor mange kg eventuelt? 

Anonymkode: 5e1a3...3b3

Fyll kofferten opp til max bagasjevekt. 

Anonymkode: 1b3c2...4d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som min favoritthuleboer. Nå er ikke jeg en ekspert i spansk lov men jeg vil anta så mye du klarer å bære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Skjønner godt at du stiller spørsmålet, siden det var en sak i media for noen år tilbake, om en som ble fengslet(?) eller anmeldt fordi han tok med steiner hjem fra Tyrkia. 

 

http://www.vg.no/forbruker/reise/reiseliv/fengslet-for-aa-ha-plukket-stein-paa-stranden-i-tyrkia/a/10115686/

Endret av MadameDeRosa
Link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er en trolletråd eller ei, men om det er seriøst bør du undersøke loven i det landet du skal til. Det er også avhengig av hvilke steiner du tenker å ta med. F.eks. er det ikke lov å ta med de fleste steiner fra Hellas, ettersom det går som kulturarv. Hvorvidt det samme gjelder i Spania vet jeg ikke, men du bør undersøke dette før du evt tar med deg noe. Litt vel teit å bli arrestert for steiner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tatt med meg steiner og skjell fra Spania selv. Har ikke vært et problem.

Anonymkode: 2f351...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøk hva som er gjeldende lover i det landet du skal til, så du ikke får en ubehagelig overraskelse på flyplassen. Jeg liker også å plukke med meg steiner hjem, men det er kun 2-3 små steiner som jeg får plass til i lommen på stranda, jeg har jo ikke med meg pose. Jeg har sett skilter på flere strender i forskjellige land at det er ulovlig å fjerne steiner fra stranda. 

Anonymkode: e1a66...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen det refereres til handler om oldtidslevninger. Noen turister hevder de har tatt med seg steiner som viser seg å være rester av gamle monumenter. 

Jeg antar at når tollerne ved en rask sjekk ser at dette er mer enn steiner burde vel turistene hatt mistanke og. 

Så steiner som virkelig er steiner er ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så mange du har plass til i kofferten vel? Hvorfor skulle du ikke ha lov til det? Ikke at jeg skjønner hvorfor du vil pakke med deg stein da, men fortsatt.

Anonymkode: 586fe...7a0

Nei, du skjønner vel ikke det.

Anonymkode: 5e1a3...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fyll kofferten opp til max bagasjevekt. 

Anonymkode: 1b3c2...4d5

Ok?

Anonymkode: 5e1a3...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Du høres ut som min favoritthuleboer. Nå er ikke jeg en ekspert i spansk lov men jeg vil anta så mye du klarer å bære.

Dvs 30 kg :)?

Anonymkode: 5e1a3...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MadameDeRosa skrev:

Skjønner godt at du stiller spørsmålet, siden det var en sak i media for noen år tilbake, om en som ble fengslet(?) eller anmeldt fordi han tok med steiner hjem fra Tyrkia. 

 

http://www.vg.no/forbruker/reise/reiseliv/fengslet-for-aa-ha-plukket-stein-paa-stranden-i-tyrkia/a/10115686/

:o

Anonymkode: 5e1a3...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Chocoholic skrev:

Vet ikke om det er en trolletråd eller ei, men om det er seriøst bør du undersøke loven i det landet du skal til. Det er også avhengig av hvilke steiner du tenker å ta med. F.eks. er det ikke lov å ta med de fleste steiner fra Hellas, ettersom det går som kulturarv. Hvorvidt det samme gjelder i Spania vet jeg ikke, men du bør undersøke dette før du evt tar med deg noe. Litt vel teit å bli arrestert for steiner.

Det hadde vært kjempeteit.. Takk for råd..

Anonymkode: 5e1a3...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har tatt med meg steiner og skjell fra Spania selv. Har ikke vært et problem.

Anonymkode: 2f351...1df

Så tollerne det da?

Anonymkode: 5e1a3...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Undersøk hva som er gjeldende lover i det landet du skal til, så du ikke får en ubehagelig overraskelse på flyplassen. Jeg liker også å plukke med meg steiner hjem, men det er kun 2-3 små steiner som jeg får plass til i lommen på stranda, jeg har jo ikke med meg pose. Jeg har sett skilter på flere strender i forskjellige land at det er ulovlig å fjerne steiner fra stranda. 

Anonymkode: e1a66...a71

Såpass. Skjønner jo det hvis alle turistene tar med 10 steiner hver :) Hmm

Er visst ikke bare bare da. Ble litt skremt fra det

 

Anonymkode: 5e1a3...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, stan skrev:

Artikkelen det refereres til handler om oldtidslevninger. Noen turister hevder de har tatt med seg steiner som viser seg å være rester av gamle monumenter. 

Jeg antar at når tollerne ved en rask sjekk ser at dette er mer enn steiner burde vel turistene hatt mistanke og. 

Så steiner som virkelig er steiner er ok. 

Jeg klarer ikke å se forskjell på sånt, jeg.

Anonymkode: 5e1a3...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dvs 30 kg :)?

Anonymkode: 5e1a3...3b3

Norwegian har vel 22 kilo? Jeg aner ikke hvem du flyr med eller om du vil fylle både håndbagasje og vanlig bagasje. Hvis du fyller lommene kanskje du klarer 40!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Chocoholic skrev:

Vet ikke om det er en trolletråd eller ei, men om det er seriøst bør du undersøke loven i det landet du skal til. Det er også avhengig av hvilke steiner du tenker å ta med. F.eks. er det ikke lov å ta med de fleste steiner fra Hellas, ettersom det går som kulturarv. Hvorvidt det samme gjelder i Spania vet jeg ikke, men du bør undersøke dette før du evt tar med deg noe. Litt vel teit å bli arrestert for steiner.

Ja - det var i såfall en streng dom. Å bli tatt i fengsel for å ta med seg steiner. Jeg kan forstå at flyselskapet mener at bagasjen veier litt for mye og sånt hvis man har plukket steiner på stranden, men fengselsstraff, nei. :riste:

Endret av michaeline__07
Jeg la til en setning i svaret til Chocoholic.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Norwegian har vel 22 kilo? Jeg aner ikke hvem du flyr med eller om du vil fylle både håndbagasje og vanlig bagasje. Hvis du fyller lommene kanskje du klarer 40!

Er ikke stein gæren heller da. 

Tenkte egentlig mer på kanskje 10 småsteiner. 

Anonymkode: 5e1a3...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...