Gå til innhold

Får ut bare ett egg (ivf)


Ayesh

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Holder på med ivf går på høyeste dosen av gonal og utrgalutran sprøyte. Det er bar ett egg som vokser. Det er flere eggposer men de andre er veldig små. 19 apr var jeg på ultralyd da var den ene eggposen 5 mm. 22 apr var den 10 mm og i morgen skal jeg på kontroll igjen. Hvis den er rundt 16 mm så vil uttaket skje denne uken. Men med kun ett egg!!! Er det noe vits å fortsette med ivf da?  Jeg fikk høre at folk får ut 10-11 egg. Mens jeg får ut bare ett egg. Håper det er gullegget. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min første IVF så fikk de bare ut ett egg, det egget ble befruktet å satt tilbake :) Som de sa til meg " alt vi trenger er ett egg " jeg får aldri mer ut ett eller to egg om gangen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, malla1992 skrev:

Min første IVF så fikk de bare ut ett egg, det egget ble befruktet å satt tilbake :) Som de sa til meg " alt vi trenger er ett egg " jeg får aldri mer ut ett eller to egg om gangen.

 

Men du har ennå ikke blitt gravid? 😢

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger bare ett egg! Ikke tenk for mye på dette. Det er legene som avgjør om det blir uttak. Og til flere egg man får ut, til større er sjansen for at ikke alle er av god kvalitet. Jeg fikk ut 10 egg, kun 3 ble befruktet og kun 2 gode nok til innsett. Ble en nydelig frisk fin baby ut av det :-) Lykke til :klemmer:

Anonymkode: 6657d...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Ayesh skrev:

Men du har ennå ikke blitt gravid? 😢

Nei :( men det har ingenting med at jeg bare får ut ett egg :) Det er bedre å få ut noen få egg med bra kvalitet, enn med flere å dårligere kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret folkens. Håper det egget jeg får ut har veldig god kvalitet. Er det maks 14dager man kan gå på sprøyter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, malla1992 skrev:

Nei :( men det har ingenting med at jeg bare får ut ett egg :) Det er bedre å få ut noen få egg med bra kvalitet, enn med flere å dårligere kvalitet.

Masse lykke til. Du blir også gravid veldig snart håper jeg. Takk for at du svarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det kan være flere egg i én eggpose :) Selvsagt hadde det vært best med litt flere egg, men det trenger heller ikke bety noe. Jeg kan skrive under på at det er bedre med få egg av god kvalitet, enn mange med dårligere. Jeg har fått ut hhv. 15 egg (5 befruktet, kun 2 gode nok til å settes tilbake = jeg ble gravid), 10 egg (avbrutt pga. ingen sædceller), 16 egg (4 befruktet, kun ett var godt nok til å settes tilbake = jeg ble ikke gravid) og 14 egg (4 befruktet, 1 satt inn og 3 på frys = jeg ble gravid). Jeg har som du ser, veldig varierende resultater selv om jeg får ut relativt mange egg. 

Det er i hvert fall ikke bortkastet å prøve! Masse lykke til :) 

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i dag. Eggposene har ikke vokst. Er fortsatt 10 mm. 

Legen sa jeg må fortsette med sprøytene til torsdag så ny kontroll og blodprøve på fredag. Hvis egget ikke har vokst så må dette forsøket også avbrytes 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢.

Kan jeg virkelig ikke få barn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ayesh skrev:

Var på kontroll i dag. Eggposene har ikke vokst. Er fortsatt 10 mm. 

Legen sa jeg må fortsette med sprøytene til torsdag så ny kontroll og blodprøve på fredag. Hvis egget ikke har vokst så må dette forsøket også avbrytes 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢.

Kan jeg virkelig ikke få barn???

Ikke mist håpet enda. Det kan fortsatt vokse og bli store nok til uttak. Jeg var også på kontroll Idag og det var bare 2 eggposer som hadde vokst og jeg har mange egg. Jeg har uttak på onsdag og gruer meg veldig. Håper på det beste. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!  

Har du forsøkt andre hormoner?  Menopur?  Første forsøket mitt gikk jeg på høy dose gonalf, eggene vokste veeeldig sent og jeg gikk mere enn 14 dager.  Ved egguttak fikk jeg ut 6 egg og de slet med å få de ut. 2 var umodne,  og kun  1 overlevde. Resultat ingen graviditet.

Ved 2 forsøk endret klinikken på alle medisiner,  og jeg responderte utrolig mye bedre på menopur i høy dose. Resulterte dog i en ganske heftig overstimulering, men det er nesten glemt nå . 😀

Anonymkode: 11768...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evigoptimist skrev:

Ikke mist håpet enda. Det kan fortsatt vokse og bli store nok til uttak. Jeg var også på kontroll Idag og det var bare 2 eggposer som hadde vokst og jeg har mange egg. Jeg har uttak på onsdag og gruer meg veldig. Håper på det beste. Lykke til!

Masse lykke til. Håper du blir gravid. Jeg vet ikke hvordan det skal gå med meg..

Har du tatt eggløsnings sprøyte?

Endret av Ayesh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!  

Har du forsøkt andre hormoner?  Menopur?  Første forsøket mitt gikk jeg på høy dose gonalf, eggene vokste veeeldig sent og jeg gikk mere enn 14 dager.  Ved egguttak fikk jeg ut 6 egg og de slet med å få de ut. 2 var umodne,  og kun  1 overlevde. Resultat ingen graviditet.

Ved 2 forsøk endret klinikken på alle medisiner,  og jeg responderte utrolig mye bedre på menopur i høy dose. Resulterte dog i en ganske heftig overstimulering, men det er nesten glemt nå . 😀

Anonymkode: 11768...d9b

Hei

Takk for at du svarte 

I januar gikk jeg på nesespray og en uke på menopur 150ie. Medisinen ga ingen virkning derfor ble dosen økt til 450 ie. Fortsatt ingen egg. Så måtte de avbryte forsøket siden man ike kan gå på sprøyter mer enn 2 uker. Forsøket ble avbrutt.

Nå når jeg fikk mensen i april så startet jeg på høyeste dose gonal f og orgalutran. Men det er bare ett egg som har vokst litt. Kun 10 mm. Hvis det ikke er noe bedring til fredag så blir alt avbrutt igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burde jeg  gå for eggdonasjon? Jeg vet det ikke er tillat i norge. 

Endret av Ayesh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal ha is i magen litt til. Du har jo blitt litt stimulert i alle fall? Dersom det viser seg at ingen medisiner har effekt på deg, kan du se deg om etter andre alternativer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre, ikke gi opp ennå! Noen trenger litt mer tid enn andre for å finne rett medisinkombinasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Ayesh skrev:

Masse lykke til. Håper du blir gravid. Jeg vet ikke hvordan det skal gå med meg..

Har du tatt eggløsnings sprøyte?

Mitt første forsøk ble avbrutt pga ingen vekst. Denne gangen trodde jeg flere eggposer ville vokse frem. Jeg må bare satse på de to eggene jeg har. Det er et sjansespill disse ivf greiene. Jeg håper det går riktig vei for deg. Skjønner hvor oppgitt man blir når ikke man engang får til å bli stimulert. 

Jeg skal ta eggløsningssprøyte om en times tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ayesh skrev:

Hei

Takk for at du svarte 

I januar gikk jeg på nesespray og en uke på menopur 150ie. Medisinen ga ingen virkning derfor ble dosen økt til 450 ie. Fortsatt ingen egg. Så måtte de avbryte forsøket siden man ike kan gå på sprøyter mer enn 2 uker. Forsøket ble avbrutt.

Nå når jeg fikk mensen i april så startet jeg på høyeste dose gonal f og orgalutran. Men det er bare ett egg som har vokst litt. Kun 10 mm. Hvis det ikke er noe bedring til fredag så blir alt avbrutt igjen

Huff stakkars forstår frustrasjonen og fortvilelsen din. Jeg har dessverre ikke noen gode råd å komme med for det har jeg ikke kunnskap til. Vet ikke om du går privat eller offentlig men på min klinikk( privat ) så var det ikke noe 14 dagers tidsbegrensede på gonalf i alle fall i 17 dager hvis ikke 19 ( beklager husker ikke, husker bare at jeg gråt hver gang jeg gikk fra gynokolog siden eggposene aldri vokste nok.)

Uansett lykke til,  håper det ordner seg enten på den ene eller den andre måten. Og dette betyr sikkert ingenting siden man er på det store internettet men jeg vet så godt hvordan du har det. Stor klem. 

Anonymkode: 11768...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på menopur i 2 uker. Den ga ingen virkining. Gått på gonal f i 11 dager veldig lite respons. Kan vente til fredag men jeg tror det vil ikke skje noe stort. Jeg er forbredt på at legen kommer til å si at forsøket må avbrytes for denne gangen også.

Alle sier til meg at jeg må være positiv hvordan kan man være positiv når alt går den gale veien. Jeg vil ikke gi meg falskt håp. Jeg vet hva realiteten er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ayesh skrev:

Har gått på menopur i 2 uker. Den ga ingen virkining. Gått på gonal f i 11 dager veldig lite respons. Kan vente til fredag men jeg tror det vil ikke skje noe stort. Jeg er forbredt på at legen kommer til å si at forsøket må avbrytes for denne gangen også.

Alle sier til meg at jeg må være positiv hvordan kan man være positiv når alt går den gale veien. Jeg vil ikke gi meg falskt håp. Jeg vet hva realiteten er. 

Hvor lenge har dere prøvd?  Ufattelig trist at det ikke blir resultat med en gang 😢

Anonymkode: e2e16...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...