Gå til innhold

Dehydrert hud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har utrolig tørr hud som flasser og klør :icon_frown: Det gjelder ikke bare i ansiktet, men på hele kroppen og til dels i hodebunnen. Jeg leter etter gode fuktighetskremer til ansikt og kropp, og gjerne ansiktsmasker. Gjerne naturlig uten så veldig mange ingredienser, men det viktigste er at det gir mye fuktighet. Pris spiller ingen rolle. Har ikke tørr, men fuktfattig hud! 

Jeg søker også andre råd om hva jeg kan gjøre for å holde huden min myk! Jeg drikker nok vann, dusjer ikke hver dag og dusjer i lunket vann.

Tusen takk for hjelp :) Det er virkelig en jungel der ute av fuktighetskremer som alle lover mirakler. 

Anonymkode: 4ee50...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har utrolig tørr hud som flasser og klør :icon_frown: Det gjelder ikke bare i ansiktet, men på hele kroppen og til dels i hodebunnen. Jeg leter etter gode fuktighetskremer til ansikt og kropp, og gjerne ansiktsmasker. Gjerne naturlig uten så veldig mange ingredienser, men det viktigste er at det gir mye fuktighet. Pris spiller ingen rolle. Har ikke tørr, men fuktfattig hud! 

Jeg søker også andre råd om hva jeg kan gjøre for å holde huden min myk! Jeg drikker nok vann, dusjer ikke hver dag og dusjer i lunket vann.

Tusen takk for hjelp :) Det er virkelig en jungel der ute av fuktighetskremer som alle lover mirakler. 

Anonymkode: 4ee50...632

Jeg har også alltid slitt med fuktfattig hud, og har prøvd mange kremer. De billige legger seg som en maske over huden, og jeg kjenner bare DEN strammingen. Dette gjelder også en del dyre merker. To kremer fungerer for meg.

Det ene er Kanebo sine kremer. Bruker supermoist, men der ville jeg bedt om prøver på både moist og supermoist for å finne ut hva som passer. Så må du også ha lotionvannet til i forkant. I en periode hvor du sliter veldig er der også et serum du kan bruke mellom lotion og emulsion. Denne kremen er dyr, men veldig drøy. Er veldig god. Har brukt den i årevis og fått veldig mye skryt for huden min. 

En annen krem som også er helt super, og som er mye billigere er perlekrem sin simengdikrem. Perlekrem.no. Det koster 500 kroner på tilbud for to simengdi kremer, og lotionvannet, enten det blå eller det gule, koster rundt 150 kroner. Dette er en kjempegod krem, og huden blir mindre klissete enn av Kanebo sine kremer. Der er også en nattkrem, men jeg synes ikke det er nødvendig. Også øyekremen er god. Likeså den du fjerner sminke med. Jeg foretrekker simengdi sine kremer på dagtid, da de er et bedre grunnlag for makeup. Både jeg og min søster sverger til disse kremene, da vi begge er så fuktfattig i huden, men egentlig er det mest perlekrem sine kremer vi foretrekker.

Men i en overgangsperiode, hvis huden din er helt  ute å kjøre, ville jeg kanskje likevel tatt en runde med Kanebo sine kremer først. Når huden din er i orden, fortsatt med perlekrem sine. Bare et forslag:o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært hos hudpleier og fått analysert huden og funnet ut hvilken hudtype du har? Jeg har kombinert hud og dehydrert hud, så hudpleier sa jeg ikke skulle ha produkter som inneholdt "fett" men heller pridukter med vann. Bruker produkter fra Ole Henriksen og er veldig fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens beste krem mot dehydrert og tørr hud: Dermalogica Age Smart Super Rich Repair.  

Verdens beste maske mot tørr/ "stiv"/ dehydrert hud: Elisabeth Arden PRO Replenishing Masque.

Lykke til:-)

Fay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har atopisk hudtype og selv om jeg ikke har eksem lenger, har jeg fortsatt veldig tørr hud. Hadde et arsenal med kremer til huden min før, da jeg gjerne måtte smøre beina minst to ganger daglig for at jeg ikke skulle ligne på en reptil. Nå har jeg hatt en ekstremt tørr hud og tidligere slitt med eksem osv., vet ikke om du har like tørr hud som meg, men kan iaf gi deg noen tips som har hjulpet for meg :)

Det som fungerte best for meg av kremer var helt klart Miniderm og Canoderm på kroppen. Locobase har jeg også god erfaring med. Når jeg dusjer bruker jeg alltid dusjolje, helst en uten parfyme fra Eucerin. Synes også L'occitane sin 100% shea butter er veldig god på de aller tørreste stedene. Jeg må bestandig smøre meg to ganger daglig på kroppen for å holde kløing og irritasjon i sjakk. Jeg er mest tørr i huden om vinteren. I varmere land trenger jeg sjeldent å bruke fuktighetskrem. Så et råd (selv om det er ganske innlysende), er å passe på at man til enhver tid har nok klær på seg for og ikke tørke ut huden.

I ansiktet har jeg ikke like tørr hud, men synes Origin sin drink up intensive overnight mask er fantastisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker også  orgins drink up intevsive overnight mask, jeg bruker enzympeelen først slik at den trekker ekstra dypt inn i huden. Mange fuktmasker kan brukes over natten for mer effekt.   

Anonymkode: 49bab...178

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker også  orgins drink up intevsive overnight mask, jeg bruker enzympeelen først slik at den trekker ekstra dypt inn i huden. Mange fuktmasker kan brukes over natten for mer effekt.   

Anonymkode: 49bab...178

Jeg liker også denne masken, huden min blir "plump" dagen etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...