Gå til innhold

Er denne kjolen kjerring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser etter en kjole til konfirmasjon. Jeg ønsker at kjolen skal ha en lys farge, rekke til litt over knærne, ikke være ermeløs, ikke for stor utringing og helst ha en litt løs passform uten å være slaskete. Jeg er slank, men sliter likevel veldig med kroppen min. Har et dårlig forhold til den og føler jeg ser feit ut i figurnære klær selv om jeg bruker str s/36 og aldri kler meg i for små klær. Har ikke spiseforstyrrelser, bare dårlig selvtillit. Og det er jo viktig med en kjole jeg føler meg noenlunde vel i. Vil den skal være enkel, men likevel ikke for kjedelig. Skal ikke på seremonien, kun på festen etterpå. Er 25 år og 170 høy. Blir denne kjolen for kjedelig? Jeg ønsker å være litt anonym og ikke stikke meg ut, samtidig vil jeg jo se ok ut og ikke se ut som en slask. http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/festkjoler/just-female-2311/birch-dress-231311-5603/

Anonymkode: ba60b...caa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det ser mer ut som en sommerkjole enn en kjole man går i selskap i? Ville kanskje hatt noe mer "pyntet" til en konfirmasjon?

Jeg vet ikke helt, jeg, men det var bare inntrykket jeg satt igjen med. Ser mer ut som en hverdagslig sommerkjole...?

PS! Den var absolutt ikke noen "kjerringkjole", hva nå enn det er....

Endret av Million
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke brukt den på konfirmasjon, men det er en kjempefin sommerkjole! :) 

Anonymkode: b4bff...a6f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det så ut som en sliten nattkjole med nupper. Syns ikke den var fin i det hele tatt. Verken kjerring eller noe, men bare et slaskeplagg.. 

Anonymkode: 83826...f76

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du køyrer den "opp" med smykker og hår, kan den fungere i konfirmasjon. Syns eg;)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Det jeg og tenker, at den kan bli for hverdagslig. Vanskelig dette her. Jeg hater kroppen min og klarer ikke bruke noe ermeløst eller for figurnært. Skulle ønske jeg hadde takket nei til å komme nå. Men jeg trenger å utfordre den sosiale angsten og er så sta at dette skal jeg klare. Men vil jo se litt fin ut da. 

Anonymkode: ba60b...caa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser etter en kjole til konfirmasjon. Jeg ønsker at kjolen skal ha en lys farge, rekke til litt over knærne, ikke være ermeløs, ikke for stor utringing og helst ha en litt løs passform uten å være slaskete. Jeg er slank, men sliter likevel veldig med kroppen min. Har et dårlig forhold til den og føler jeg ser feit ut i figurnære klær selv om jeg bruker str s/36 og aldri kler meg i for små klær. Har ikke spiseforstyrrelser, bare dårlig selvtillit. Og det er jo viktig med en kjole jeg føler meg noenlunde vel i. Vil den skal være enkel, men likevel ikke for kjedelig. Skal ikke på seremonien, kun på festen etterpå. Er 25 år og 170 høy. Blir denne kjolen for kjedelig? Jeg ønsker å være litt anonym og ikke stikke meg ut, samtidig vil jeg jo se ok ut og ikke se ut som en slask. http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/festkjoler/just-female-2311/birch-dress-231311-5603/

Anonymkode: ba60b...caa

Kjolen er ikke kjeriring, men heller ikke en kjole jeg ville satt pris på om noen dukket opp i en konfirmasjon i. 

Anonymkode: ded3b...d3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Det jeg og tenker, at den kan bli for hverdagslig. Vanskelig dette her. Jeg hater kroppen min og klarer ikke bruke noe ermeløst eller for figurnært. Skulle ønske jeg hadde takket nei til å komme nå. Men jeg trenger å utfordre den sosiale angsten og er så sta at dette skal jeg klare. Men vil jo se litt fin ut da. 

Anonymkode: ba60b...caa

Stå på du ts. :) Viktigste steget med å jobbe med angst er trist nok å utsette seg for det. Jeg syns du er tøff! Du kommer til å se flott ut i kjolen. Spesielt hvis du pynter den litt med smykker og fint hårpynt. 

Anonymkode: 4e514...0c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Det jeg og tenker, at den kan bli for hverdagslig. Vanskelig dette her. Jeg hater kroppen min og klarer ikke bruke noe ermeløst eller for figurnært. Skulle ønske jeg hadde takket nei til å komme nå. Men jeg trenger å utfordre den sosiale angsten og er så sta at dette skal jeg klare. Men vil jo se litt fin ut da. 

Anonymkode: ba60b...caa

Det kommer ann på konfen tenker jeg, jeg har vært i slike selskap hvor da det er litt uhøytidlig stemning og må ikke være

kjempepynta. Er det noen du som du kan alliere deg med, sånn at du får vite kleskoden?

Anonymkode: d28dd...62b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stå på du ts. :) Viktigste steget med å jobbe med angst er trist nok å utsette seg for det. Jeg syns du er tøff! Du kommer til å se flott ut i kjolen. Spesielt hvis du pynter den litt med smykker og fint hårpynt. 

Anonymkode: 4e514...0c8

Å, tusen takk så hyggelig sagt! :) men tror jeg må finne noe litt mer pyntet. Liker jo å pynte meg, men det er så mye ermeløst og figurnært. 

Anonymkode: ba60b...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer ann på konfen tenker jeg, jeg har vært i slike selskap hvor da det er litt uhøytidlig stemning og må ikke være

kjempepynta. Er det noen du som du kan alliere deg med, sånn at du får vite kleskoden?

Anonymkode: d28dd...62b

Jeg aner ikke. Sto ingenting om dresskode. Tror ikke det er veldig høytidelig, men redd for å være for lite pyntet. Prøver å finne noe annet tror jeg, men ikke lett å finne penkjole som ikke er for figurnær og ikke er ermeløs samtidig som den ikke skal være kjerringaktig. Pokker altså. Må bare fortsette å lete. Slår fra meg den kjolen, den blir for hverdagslig. Det jeg var redd for og. Æsj. 

Anonymkode: ba60b...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg aner ikke. Sto ingenting om dresskode. Tror ikke det er veldig høytidelig, men redd for å være for lite pyntet. Prøver å finne noe annet tror jeg, men ikke lett å finne penkjole som ikke er for figurnær og ikke er ermeløs samtidig som den ikke skal være kjerringaktig. Pokker altså. Må bare fortsette å lete. Slår fra meg den kjolen, den blir for hverdagslig. Det jeg var redd for og. Æsj. 

Anonymkode: ba60b...caa

Jeg mente at du skulle snakke med noen skulle i selskapet :)

Anonymkode: d28dd...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste er å velge noe som DU føler deg pen i og ikke tenke hva alle andre rundt deg mener :) 
Sommerkjoler er fint i konfirmasjon og de aller fleste velger dette  :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en veldig flott kjole du godt kan gå med i konfirmasjon. Da kan du pynte den opp med et pent enkelt smykke i halsen og ha pene sko til og evt veske. 

Da er det en perfekt kjole som du ikke bare behøver å ta frem til formelle anledninger. Kan fint se den for meg mer under avslappete forhold hvor du kan ha den på på fine sommerdager med enkle sko til, og til og med høye støvletter og en dongeri jakke over. Da får du mer en cool look. Kanskje da et røft skinnsmykke matchende skoene.

Ser for meg den kjolen som en perfekt kjole som kan dresses opp og ned alt etter hva man skal.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente at du skulle snakke med noen skulle i selskapet :)

Anonymkode: d28dd...62b

Skjønte det, men syns det virker så usikkert og dumt. De kommer sikkert bare til å si at jeg kan gå i hva jeg vil. Har aldri møtt moren til konfirmanten heller og faren (fetteren min) har ikke greie på mote. Men finner noe mer pyntet. Bedre å være for pyntet enn for hverdagslig. :) 

Anonymkode: ba60b...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns den helt fint kan brukes til konfirmasjon, er ikke middag med kongen hun skal på heller?

Med noen fine gjerne nude pumps, en blazer og gjerne et smykke, så blir det et supert antrekk til konfirmasjon!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Chibi skrev:

Det viktigste er å velge noe som DU føler deg pen i og ikke tenke hva alle andre rundt deg mener :) 
Sommerkjoler er fint i konfirmasjon og de aller fleste velger dette  :) 

Men jeg føler meg ikke pen i noe, er det som er problemet. :( Føler meg stygg i alt og har mest lyst til å bare synke i jorda. Men jeg må utfordre meg selv og angsten min og dra, jeg må bare. Selv om jeg kanskje må gråte litt på do, det får bare være. Satser på å unngå det da. 

Anonymkode: ba60b...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...