Gå til innhold

Dermaroller og hudpleie for en helt Okei hud? Kan dere hjelpe Please


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Drømmen er en hud som ser silkemyk ut. Nå har jeg store porer og slapp,  gusten hud med noen røde sensitive områder og et par små til middels store kviser til nesten enhver tid. Langt fra noe kjempe problem hud men jeg har alltid hatt knekt selvtillit pga huden min!  

Den blir fort fet og shiny utover dagen og under sminke, men er tørr rett etter rens. Sensitiv hudtype som blir værre av for sterke renseprodukter, samtidig trenger dyp rens pga stooore sorte og hvite hudormer spesielt på nese.

Vil dermaroller gi meg en glatt og fin porselenshud eller er det mer for rynker, arr og akneproblemhud?

Hva anbefaler dere for huden min av andre rens, masker eller tiltak? 

Jeg har registrert at å smøre med mye fukt (Decubal organic face cream, egentlig beregnet på tør hud, jeg trodde jeg hadde fet hud men fikk høre den kanskje overproduserte fett pga lite fukt?) får den jevnere, men for mye fett gir mer poretilstoppinger igjen så nå bruker jeg garnier pure active daycream som visstnok skal redusere urenheter men som jeg ikke synes er optimal hverken på fukt eller effekt, får litt rød hud av den. Hårfin balanse. 

Anonymkode: abba4...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Google "Blackhead remover tool" jeg bruker det rundt nesen. Den tar porer veldig bra, men det kommer jo tilbake.. Ellers er jeg også veldig sensitiv, fet og fuktfattig. Jeg er veldig fornøyd med Elixir - rich moisturising cream. Den roser ned huden veldig godt når jeg er rød, men jeg trenger fuktserum under itilegg da jeg er ekstremt fuktfattig. Jeg blir også veeldig blank utover dagen.. Utrolig kjipt problem. Har ikke funnet noe som funker mot det egentlig :/ 

Anonymkode: 9f1c3...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med min dermaroller :) Helt uunværlig i min hudpleierutine. Viktig å kjøpe rett type da mange ruller på markedet ikke vil gi gode resultater. Da tenker jeg på ruller med 540 nåler eller ruller på 0.2 mm, de er scam og vil ikke gjøre noe for å bedre huden din. 

Jeg har denne https://www.dermaspa.no/dermaroller-05mm.html den har rett antall nåler og er 0.5 mm som er en god rulle for hudforbedringer. En dermarulle vil gjøre at du ser freshere ut. 

Anonymkode: 701be...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang blackhead remover tool, blir man ikke veldig rød og sår av det?  Jaja det gjør man vel av dermaroller også men ikke så pent å gå rundt med Rudolf nese når man har samboer :O

Du ove r som bruker dermaroller,  hvordan hud har du og hvor lenge og ofte bruker du den?  Får du sår og flakete hud etterpå og hvor lenge er du rød? :)

Anonymkode: abba4...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ang blackhead remover tool, blir man ikke veldig rød og sår av det?  Jaja det gjør man vel av dermaroller også men ikke så pent å gå rundt med Rudolf nese når man har samboer :O

Du ove r som bruker dermaroller,  hvordan hud har du og hvor lenge og ofte bruker du den?  Får du sår og flakete hud etterpå og hvor lenge er du rød? :)

Anonymkode: abba4...2b7

Jo, man blir rød med engang etter man har fjernet porene, men det går bort ganske raskt. 

Jeg har vært igjennom kur på fire dermaroll behandlinger hos hudpleier. Der brukte de lengre nåler enn de man får kjøpt. Jeg har masse innsunkne ankerr. Det hjalp litt, men ikke så mye. 

Anonymkode: 9f1c3...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, man blir rød med engang etter man har fjernet porene, men det går bort ganske raskt. 

Jeg har vært igjennom kur på fire dermaroll behandlinger hos hudpleier. Der brukte de lengre nåler enn de man får kjøpt. Jeg har masse innsunkne ankerr. Det hjalp litt, men ikke så mye. 

Anonymkode: 9f1c3...4d5

Bruker mine annenhver uke. Går over med både 0.5 mm og 1 mm noen steder. Har kombinasjonshud og hadde mye kvise-arr før jeg begynte å rulle huden, har aldri flasset av men blir litt rød. Bruker den om kvelden for da er jeg helt fin i huden til neste morgen. Vet ikke hvorfor men de første tre gangene ble jeg veldig rød, etter det har jeg bare blitt litt rød men det forsvinner fort.  De som flasser av bruker nok feile produkter med behandlingen som produkter med vitamin A eller syre. Jeg bruker med serum med grønn te fra white lotus, denne gir næring og roer ned huden etter behandlingen. 

Det tar langt mer enn 4 behandlinger for å få gode resultater. Mange ruller 9 mnd eller lengre før de er fornøyde, alt ettersom hvordan arrene er. Så en video på Youtube der en gutt hadde rullet seg helt fin i huden og da brukte han litt over et år.

Bruker denne bruksanvisningen: https://www.dermaspa.no/dermaroller-guiden/hvordan-bruke/

Anonymkode: 701be...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva hvis man ikke har arr eller typisk akne pizza fjes da?  Jeg har et par kviser fra tid til annen men ikke veldig problem hud. Problemet mitt er store porer på nesen og gusten hud. Er ikke dermaroller noe for meg da? 

Anonymkode: abba4...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva hvis man ikke har arr eller typisk akne pizza fjes da?  Jeg har et par kviser fra tid til annen men ikke veldig problem hud. Problemet mitt er store porer på nesen og gusten hud. Er ikke dermaroller noe for meg da? 

Anonymkode: abba4...2b7

Se på sonic rensebørste i silikon, det er kjempebra for gusten hud https://www.dermaspa.no/sonic.html

Huden min er jevnere og friskere når jeg bruker den. En dermarulle på 0.5 mm vil også gjøre susen. De to tingene kombinert vil friske opp huden og gjøre porer mindre synlige.  

Anonymkode: 701be...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker mine annenhver uke. Går over med både 0.5 mm og 1 mm noen steder. Har kombinasjonshud og hadde mye kvise-arr før jeg begynte å rulle huden, har aldri flasset av men blir litt rød. Bruker den om kvelden for da er jeg helt fin i huden til neste morgen. Vet ikke hvorfor men de første tre gangene ble jeg veldig rød, etter det har jeg bare blitt litt rød men det forsvinner fort.  De som flasser av bruker nok feile produkter med behandlingen som produkter med vitamin A eller syre. Jeg bruker med serum med grønn te fra white lotus, denne gir næring og roer ned huden etter behandlingen. 

Det tar langt mer enn 4 behandlinger for å få gode resultater. Mange ruller 9 mnd eller lengre før de er fornøyde, alt ettersom hvordan arrene er. Så en video på Youtube der en gutt hadde rullet seg helt fin i huden og da brukte han litt over et år.

Bruker denne bruksanvisningen: https://www.dermaspa.no/dermaroller-guiden/hvordan-bruke/

Anonymkode: 701be...948

Jeg er skeptisk til å bruke dermaroll selv ril hjemmebruk. Hvordan vet dere at rullen er helt ren og fri for bakterier? 

Anonymkode: 9f1c3...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er skeptisk til å bruke dermaroll selv ril hjemmebruk. Hvordan vet dere at rullen er helt ren og fri for bakterier? 

Anonymkode: 9f1c3...4d5

Den har CE og kommer steril i lukket forpakkning og er godkjent for medisinsk bruk. Legene bruker den så den er helt trygg. En rulle kommer med rensespray med alkohol, slik at du renser den før og etter bruk for å ta vekk bakteriene.  Så man må jo holde god hygiene når man ruller huden, og det er heller ingen problem. Har rullet lenge og det har jeg aldri hatt noe problemer med.

Anonymkode: 701be...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den har CE og kommer steril i lukket forpakkning og er godkjent for medisinsk bruk. Legene bruker den så den er helt trygg. En rulle kommer med rensespray med alkohol, slik at du renser den før og etter bruk for å ta vekk bakteriene.  Så man må jo holde god hygiene når man ruller huden, og det er heller ingen problem. Har rullet lenge og det har jeg aldri hatt noe problemer med.

Anonymkode: 701be...948

Hvor ofte ruller du? Hvordan produkter er trygge å bruke til? :)

Anonymkode: 9f1c3...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derma roller renser du i alkohol før og etter bruk, så den skal være steril. Vanlig å bruke en gang i uka bare til sånn lett vedlikehold og ikke rynker eller arr der du trenger lengre nåler og noe lengre tid mellom hver gang.

Men jeg tror kanskje ikke roller passer best for din type hud... Hva med kjemisk peeling? Glykolsyre eller retinol? 

Trenger ikke være så sterk som du får på en salong eller noe, bare en nattkrem. Du vil sikkert merke litt rødhet og irritasjon den første tiden, så flasser huden av. Men etterhvert blir du vant til det og huden blir jevn, myk og fast. Bruk fuktighetskrem for sensitiv/irritert hud på dagtid under eventuel sminke.

Jeg er veldig fornøyd med to kremer jeg har kjøpt på iHerb. 

http://no.iherb.com/Reviva-Labs-5-Glycolic-Acid-Cream-1-5-oz-42-g/5075

http://no.iherb.com/Life-Flo-Health-Retinol-A-1-Advanced-Revitalization-Cream-1-7-oz-50-ml/29793

Endret av Hadley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte ruller du? Hvordan produkter er trygge å bruke til? :)

Anonymkode: 9f1c3...4d5

Jeg har denne https://www.dermaspa.no/dermaroller-05mm.html kom med alkohol som man renser rullen med så det er egentlig ganske greit. Jeg bruker serum fra white lotus med rullen, men du kan jo bruke det med andre produkter. Du må aldri rulle over aktive kviser, det sprer bakterier. Dermaroller er til alle hudtyper men skal ikke brukes på kviser, sår eller aktiv utslett osv...

Jeg ruller annenhver uke da det er anbefalt om du ruller for ofte så kan du bli tørr i huden.

Anonymkode: 701be...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker dermaroller og den "bråkete" haka har blitt bedre. Nå er jeg tom for serum og lurer på hvor jeg kan kjøpe ett godt serum I butikk da det er stadig utsolgt I nettbutikk en hvor jeg kjøpte dermaroller en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sulosi skrev:

Jeg bruker dermaroller og den "bråkete" haka har blitt bedre. Nå er jeg tom for serum og lurer på hvor jeg kan kjøpe ett godt serum I butikk da det er stadig utsolgt I nettbutikk en hvor jeg kjøpte dermaroller en. 

Vet ikke hvilke serum du bruker men du kan bruke andre produkter. Disse bør være økologiske da en dermaroller øker absorberingen av produkter. Så du kan jo dra bort til butikken å se hva de har inne som kan passe. 

En til ting å tenke på er at produkter som er ment for dermarulling også hjelper på helbredelsesprosessen i huden samt de inneholder trygge ingredienser som ikke jobber imot behandlingen. Jeg bruker white lotus serum, de har rask frakt (får det ofte dagen etter) https://www.dermaspa.no/dermaroller/serum-og-tilbehor.html

Anonymkode: 701be...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bruke dermaroller serum uten dermaroller for en mer skånsom behandling men allikevel med effekt og virkning?  Har lyst på dermaroller men tror det blir for hardt for huden min siden den ikke er grov eller har akne eller noe 

Anonymkode: abba4...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den ‎24‎.‎04‎.‎2016 at 18.56, AnonymBruker skrev:

Er veldig fornøyd med min dermaroller :) Helt uunværlig i min hudpleierutine. Viktig å kjøpe rett type da mange ruller på markedet ikke vil gi gode resultater. Da tenker jeg på ruller med 540 nåler eller ruller på 0.2 mm, de er scam og vil ikke gjøre noe for å bedre huden din. 

Jeg har denne https://www.dermaspa.no/dermaroller-05mm.html den har rett antall nåler og er 0.5 mm som er en god rulle for hudforbedringer. En dermarulle vil gjøre at du ser freshere ut. 

Anonymkode: 701be...948

Den har jeg. Ser ingen forskjell på huden. Begynte i januar. Bare lureri.

Anonymkode: e1daa...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den har jeg. Ser ingen forskjell på huden. Begynte i januar. Bare lureri.

Anonymkode: e1daa...d46

Jeg har rullet i flere år og jeg har fått en fin hud igjen. Fått vekk arr etter kviser og strammet opp huden. Du må ta tiden til hjelp og bruke rett antall nåler for å se resultater. Gå heller ned i antall nåler enn opp. Jeg rullet i over et år før jeg var fornøyd, det er en prosess som tar en god del tid men som du får mye igjen for.

Dermarulling er ikke lureri, om du rullet med en rulle med 540 nåler så vil det ta enda lengre tid før du ser gode resulteter. Det vil også fungere men ikke optimalt. Resultatene på huden begynte å komme etter en mnd mens på arrene ikke før etter to mnd, men var ikke fornøyd før jeg rullet i et år.

Anonymkode: 701be...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man bruke dermaroller serum uten dermaroller for en mer skånsom behandling men allikevel med effekt og virkning?  Har lyst på dermaroller men tror det blir for hardt for huden min siden den ikke er grov eller har akne eller noe 

Anonymkode: abba4...2b7

Ikke så mye vits å bruke dermaroller serum hvis du ikke skal dermarulle. Kjøp heller noen gode hjemmeprodukter og en god enzym peeling :) Det er vel ikke produktene i seg selv som gjør huden bedre men nålene som går ned i huden som starter en respons. Produktene hjelper på å lege huden etter behandlingen. 

Anonymkode: 701be...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har rullet i flere år og jeg har fått en fin hud igjen. Fått vekk arr etter kviser og strammet opp huden. Du må ta tiden til hjelp og bruke rett antall nåler for å se resultater. Gå heller ned i antall nåler enn opp. Jeg rullet i over et år før jeg var fornøyd, det er en prosess som tar en god del tid men som du får mye igjen for.

Dermarulling er ikke lureri, om du rullet med en rulle med 540 nåler så vil det ta enda lengre tid før du ser gode resulteter. Det vil også fungere men ikke optimalt. Resultatene på huden begynte å komme etter en mnd mens på arrene ikke før etter to mnd, men var ikke fornøyd før jeg rullet i et år.

Anonymkode: 701be...948

Jeg brukte den rullen det er linket til. Som jeg sa. Jeg ser INGEN forskjell selv etter fire mnd. Brukte til og med serumet som de selger.

Så jeg tror det bare er tull eller at det ikke virker på alle. Uansett bortkastede penger. Dyrt er det også.

Anonymkode: e1daa...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...