Gå til innhold

''Omvendt'' jakke!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, så var våren kommet for fullt. Sola steiker og vinden blåser surt. Jeg synes det er fryktelig vanskelig å ''kle seg rett''/kle seg etter været. Har valgt å bruke vest, siden jeg fort blir varm og klam på ryggen. Vest er litt luftigere enn jakke, synes jeg. Men, ja det er jo selvfølgelig et men, når det blåser blir jeg jo iskald på armene.
Så lenge sola steiker, så blir jeg uansett varm og klam på ryggen, så jeg skulle hatt en ''omvendt'' jakke. Altså en jakke som er luftig i ryggen, men varm nedover ermene.
Finnes det noe slikt? Det vil jo sikkert se unektelig teit ut med en jakke som har tykkere ermer enn resten, men gud så praktisk!

Ja, jeg vet at det finnes tynnere jakker med såkalt lufting, men synes fortsatt ikke at det funker. Blir alltid klamt og ekkelt, men vet du om en superultramegafantastisk jakke, så skrik ut!

Kan legge til at jeg er en stor/overvektig dame, så jeg setter pris på om evnt tips er å få tak i i større størrelser :)

Anonymkode: 72af9...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så var våren kommet for fullt. Sola steiker og vinden blåser surt. Jeg synes det er fryktelig vanskelig å ''kle seg rett''/kle seg etter været. Har valgt å bruke vest, siden jeg fort blir varm og klam på ryggen. Vest er litt luftigere enn jakke, synes jeg. Men, ja det er jo selvfølgelig et men, når det blåser blir jeg jo iskald på armene.
Så lenge sola steiker, så blir jeg uansett varm og klam på ryggen, så jeg skulle hatt en ''omvendt'' jakke. Altså en jakke som er luftig i ryggen, men varm nedover ermene.
Finnes det noe slikt? Det vil jo sikkert se unektelig teit ut med en jakke som har tykkere ermer enn resten, men gud så praktisk!

Ja, jeg vet at det finnes tynnere jakker med såkalt lufting, men synes fortsatt ikke at det funker. Blir alltid klamt og ekkelt, men vet du om en superultramegafantastisk jakke, så skrik ut!

Kan legge til at jeg er en stor/overvektig dame, så jeg setter pris på om evnt tips er å få tak i i større størrelser :)

Anonymkode: 72af9...c65

Sy selv :) Ingenting i veien for å bruke ulike matrialer, som f.eks noe lettere på kroppen og tykkere stoffer på armene. kan se tøft ut det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tekopper skrev:

Sy selv :) Ingenting i veien for å bruke ulike matrialer, som f.eks noe lettere på kroppen og tykkere stoffer på armene. kan se tøft ut det.

 

5 timer siden, Kladd skrev:

Hva med å sy for i armene på ei lett jakke? :)

Gode forslag, takk! Nå har det seg sånn at jeg er rimelig ubrukelig når det kommer til sying/hekling/strikking/brodering. Har prøvd i alle år, men får det bare ikke til.
Har heller ingen som kan hjelpe meg med dette, men kan jo sikkert finne noen som er villig til å gjøre det mot betaling :)

Anonymkode: 72af9...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har problemer med klær som er laget av syntetisk materiale (polyester, fleece, acryl osv). Da kaldsvetter jeg og føler meg generelt uvel. Prøv å finne en jakke i 100 % bomull, det har hjulpet meg. Husk at selv om jakken er av bomull, kan fôret være syntetisk. Hvis du skal fôre ermene i en jakke, bør du velge et stoff som ikke er syntetisk.

Anonymkode: d8319...83e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har problemer med klær som er laget av syntetisk materiale (polyester, fleece, acryl osv). Da kaldsvetter jeg og føler meg generelt uvel. Prøv å finne en jakke i 100 % bomull, det har hjulpet meg. Husk at selv om jakken er av bomull, kan fôret være syntetisk. Hvis du skal fôre ermene i en jakke, bør du velge et stoff som ikke er syntetisk.

Anonymkode: d8319...83e

Takk for tips! :)

Anonymkode: 72af9...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp armvarmere beregnet på sykling? Stormberg selger ut slike for enbillig penge :)

Anonymkode: e5f6f...aaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Gode forslag, takk! Nå har det seg sånn at jeg er rimelig ubrukelig når det kommer til sying/hekling/strikking/brodering. Har prøvd i alle år, men får det bare ikke til.
Har heller ingen som kan hjelpe meg med dette, men kan jo sikkert finne noen som er villig til å gjøre det mot betaling :)

Anonymkode: 72af9...c65

Eller ta bort foret i en jakke? (Altså ta bort foret som er på andre steder enn på ermene)

Anonymkode: e5f6f...aaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Hva med å bruke en hettegenser?

Hvordan blir det varmere på armene? :klo:

Anonymkode: e5f6f...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Hva med å bruke en hettegenser?

Blir for kaldt når det blåser, dessverre. Blir bedre utover mot sommeren, når lufta begynner å bli varmere :)

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp armvarmere beregnet på sykling? Stormberg selger ut slike for enbillig penge :)

Her er de http://www.stormberg.com/no/styrke-armvarmere-hoved.html#16958

 

Anonymkode: e5f6f...aaf

Ah, smart! Takker :)

Anonymkode: 72af9...c65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir for kaldt når det blåser, dessverre. Blir bedre utover mot sommeren, når lufta begynner å bli varmere :)

Ah, smart! Takker :)

Anonymkode: 72af9...c65

Takk for positivt svar! :)

Disse armvarmerne kan du jo også ha under en tynn jakke/ genser, dersom du vil.

Anonymkode: e5f6f...aaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller ta bort foret i en jakke? (Altså ta bort foret som er på andre steder enn på ermene)

Anonymkode: e5f6f...aaf

Nå er det vel egentlig ikke så mye for inni disse vårjakkene mine. Er vel kanskje mest at de er vindtette, sånn at det blir for lite lufting. Kjekt med vindtette ermer, men ikke rygg :P Et alternativ kan jo kanskje være en ullgenser, og så disse ermene ( linket over her ) under den :)

Anonymkode: 72af9...c65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for positivt svar! :)

Disse armvarmerne kan du jo også ha under en tynn jakke/ genser, dersom du vil.

Anonymkode: e5f6f...aaf

Jo, bare hyggelig! Og selv takk :)

Ja, så veldig smart ut. Får prøve ut disse :)

Anonymkode: 72af9...c65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du evt prøvd en jakke med mye ventilasjon på ryggen, som denne?

zenith_jct_black_dame_01_bak.jpg

https://www.fjellsport.no/skigo-w-zenith-eco-warm-up-jacket-black.html

" En jakke av svært høy kvalitet kommer med ny c_change teknologi, og er Skigos nysatsning. Overtrekksproduktet er laget i et patentert 3-lags materiale fra Schoeller, der pusteegenskapene er unike. C-change er et membran som reagerer ulikt til de forskjellige temperaturene, og innehar høy varmeisolasjon på lav vekt. Ved svært høy intensitet, åpner membranstrukturen seg og slipper ut overflødig varme og svette. Men så fort kroppen produserer lite energi, vil membranet lukke seg for å skape best mulig kroppstemperatur. Materialet innehar også svært god stretch og sitter behagelig mot kroppen med laserkuttede hull under armer og på rygg som gir deg ekstra god ventilasjon. "

Anonymkode: e5f6f...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Herr Heftig
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir det varmere på armene? :klo:

Anonymkode: e5f6f...aaf

Det blir en mellomting mellom med og uten jakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Det blir en mellomting mellom med og uten jakke.

Ok :) Takk for svar! :blomst:

Anonymkode: e5f6f...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...