Gå til innhold

"Pipelyd" - kontakt med ånder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Iløpet av de siste 5 årene har både mormor og farfar dødd. Og i ettertid merker jeg av og til at jeg får en slags "pipelyd" i hodet og følelsen av at noen ser på meg. Har aldri opplevd noe overtroiske greier før de døde, men begge gangene kjente jeg det på meg minutter før det skjedde at de holdt på å dø, uten at jeg var i rommet. Vanskelig å forklare, men ja... Virker som om det er noe mellom himmel og jord. Men nå er det altså den pipelyden som dukker opp av og til som plager meg. Noen som har ligndende erfaring???

 

Jeg er forresten ikke åpen for kontakt! Så hvis det er det noen prøver på så vil jeg gjerne ha tips til hvordan dette kan ta slutt?

Anonymkode: 3868e...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med fastlegen din om dette. Han kan hjelpe deg

Anonymkode: bb005...34f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med fastlegen din om dette. Han kan hjelpe deg

Anonymkode: bb005...34f

Det kan jeg ikke skjønne? Det er jo ikke akkurat tinigus det er snakk om? Det er vanskelig å forklare, men tror ikke det er noe legen kan behandle. Kan evt gå til noen som er synsk etc.?

Anonymkode: 3868e...aa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med fastlegen din om dette. Han kan hjelpe deg

Anonymkode: bb005...34f

Seriøst!!??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, visp skrev:

Seriøst!!??

Ja!

Anonymkode: bb005...34f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tinnitus drar du til ørelegen med. Spåkoner drar du til hvis du ikke har noe som helst mellom øra.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja!

Anonymkode: bb005...34f

Og igjen: SERIØST????

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, visp skrev:

Og igjen: SERIØST????

Ja 

Anonymkode: bb005...34f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tinitus eller en form for hørselshallisunasjoner. Ånder og overtro er det neppe, da det bare er tøys og vrøvl.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg ikke skjønne? Det er jo ikke akkurat tinigus det er snakk om? Det er vanskelig å forklare, men tror ikke det er noe legen kan behandle. Kan evt gå til noen som er synsk etc.?

Anonymkode: 3868e...aa4

Det finnes flere sykdommer enn tinnitus. Jeg er ikke lege. Håper at du snakker med legen om dette

Anonymkode: bb005...34f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja 

Anonymkode: bb005...34f

Skal denne personen sitte og forklare dette til en enkel legesjel?

Folk tror tydeligvis at leger er messiaser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikker på at det ikke er tinnitus? Det er naturlig å lete etter slike tegn, og ha tanker om at de du har mistet er hos deg når noen du er glad i dør. Jeg vet jo ikke noe mer enn det som står i HI, men for meg virker det mest sannsynlig at du har en sorgreaksjon, eller at dette kommer som et resultat av stress. Når man begynner å høre lyder, oppleve at det er mennesker eller "ånder" til stede som ingen andre kan se ol., så skader det i alle fall ikke å snakke med fastlegen og utelukke sykdom. Særlig siden du sier at det plager deg. Sannsynligvis feiler det deg ingenting, kanskje behøver du noen å prate med. 

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, visp skrev:

Skal denne personen sitte og forklare dette til en enkel legesjel?

Folk tror tydeligvis at leger er messiaser!

Det trådstarter beskriver kan fint skyldes psykisk påkjenning eller en infeksjon. Hvorfor fyke rett til spøkelser før man har utelukket andre forklaringer? Jeg synes det er litt snålt hvordan folk som ofte beskriver seg selv som søkende, undrende og åpne er så kjappe til å lande på en konklusjon og holde seg til den.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, visp skrev:

Og igjen: SERIØST????

Ja.  Bl.a. stress og angst kan gi hallusinasjoner.

Anonymkode: bb005...34f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, visp skrev:

Skal denne personen sitte og forklare dette til en enkel legesjel?

Folk tror tydeligvis at leger er messiaser!

Leger kan, naturlig nok, mer enn oss som ikke er leger, om kroppen.

Anonymkode: bb005...34f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Kaida skrev:

Du er sikker på at det ikke er tinnitus? Det er naturlig å lete etter slike tegn, og ha tanker om at de du har mistet er hos deg når noen du er glad i dør. Jeg vet jo ikke noe mer enn det som står i HI, men for meg virker det mest sannsynlig at du har en sorgreaksjon, eller at dette kommer som et resultat av stress. Når man begynner å høre lyder, oppleve at det er mennesker eller "ånder" til stede som ingen andre kan se ol., så skader det i alle fall ikke å snakke med fastlegen og utelukke sykdom. Særlig siden du sier at det plager deg. Sannsynligvis feiler det deg ingenting, kanskje behøver du noen å prate med. 

:klem:

Takk for godt svar <3 kanskje heller motsatt, jeg er livredd overtroiske ting så isåfall vil jeg heller ha det bekreftet at jeg har tinnitus :') men det kan hende det innerst inne er en slags sorgreaksjon ja <3

Anonymkode: 3868e...aa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg ikke skjønne? Det er jo ikke akkurat tinigus det er snakk om? Det er vanskelig å forklare, men tror ikke det er noe legen kan behandle. Kan evt gå til noen som er synsk etc.?

Anonymkode: 3868e...aa4

NEI! De "Synske" lurer bare penger utav folk

Anonymkode: bb005...34f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler folk tror jeg er gal :fnise: TS

Anonymkode: 3868e...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå i senga og fikk ikke sove. Tok opp mobilen og inn på KG, og her finner jeg dette!!! Nå får jeg i hvertfall ikke sove:icon_frown:

 

Anonymkode: 2a087...4de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...