Gå til innhold

Elev banket opp på vgs i Trondheim. Fikk hjernerystelse og knekt nese.


sterk88

Anbefalte innlegg

Da det samme skjedde i Namsos bare med rollene byttet om (norske gutter slo en syrisk gutt) ble det jo ramaskrik, fakkeltog, offentlige apeller og musikalske innslag fra lokale artister. For da var det ren rasisme så klart, og strenge straffer ble gitt for å sette et eksempel.

Når da dette skjer er det hysj-hysj, sensurert og tiet om. Hvorfor er det mer akseptert å være voldelig hvis man er mørk i huden? Jeg får så vondt i magen av alt dette! :(

Anonymkode: 6cc8c...c3b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal jeg gjøre noe uvanlig til meg å være.

Jeg skal ta et skritt tilbake og si at den usensurerte filmen ikke viste et så grovt tilfelle som jeg hadde fått inntrykk av. Jeg fikk vite tidlig at det var en etnisk norsk ungdom mot flere med annen etnisk bakgrunn.

Men dette er en mot en. De andre holder seg rolige. Når den norske gutten går i gulvet, blir han latt i fred. Og er oppe på beina fort. Videoen viser ikke flere som går på en, og gjerne sparker han halvt i hjel når han er i gått i bakken. Slik har jeg sett mange andre videoer, med en gjeng av utenlandsk opprinnelse opptre i flokk.

Hadde dette vært en enkeltepisode, så ville jeg sagt at utvisning og en form for mildere straff ville vært på sin plass. Men siden han som vant kampen er anmeldt for flere forhold, og det er hevdet at det er en gruppe som sprer frykt, så vet jeg ikke... mye som ligger bak. En utredning av alle forholdene må sees på samlet, mener jeg.

Men som sagt - en slåsskamp med en som taper og blør mye. Men kunne vært mye verre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da det samme skjedde i Namsos bare med rollene byttet om (norske gutter slo en syrisk gutt) ble det jo ramaskrik, fakkeltog, offentlige apeller og musikalske innslag fra lokale artister. For da var det ren rasisme så klart, og strenge straffer ble gitt for å sette et eksempel.

Når da dette skjer er det hysj-hysj, sensurert og tiet om. Hvorfor er det mer akseptert å være voldelig hvis man er mørk i huden? Jeg får så vondt i magen av alt dette! :(

Anonymkode: 6cc8c...c3b

Det kalles sosialisme. 

Anonymkode: 8cca3...f5c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Tibbie skrev:

Du vet at det er dette de som kommer hit flykter FRA? Det er normale mennesker som kommer. Grønnsaksselger, husmødre, ansatte på Starbucks og andre A4-folk.

Klart, det er noen menn stappfulle av testosteron som skal sloss som faen hele tiden, men vi har akkurat samme problemet med dere norske menn.

Stemmer, de 1000 mennene som begikk seksuelle overgrep i Køln på nyttårsaften var alle grønnsakesselgere og leger som verdsetter våre kvinner og vår kultur. 

Anonymkode: 8cca3...f5c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Vi må kalle en spade for en spade - de er en gjeng. De opererer sammen hele tida - som regel på og ved utesteder, men nå også på skolen. De har alle utenlandsk bakgrunn, og ofrene er alltid unge etnisk norske menn, sier politiadvokaten.

 

Flott at Dagbladet tørte å skrive dette. Gjerningsmannen var også godt integrert. 

Anonymkode: f984b...a4f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det var snakk om de veldig mange nyttårsvoldtektene i mange europeiske stor-byer, så var det vel (viss nok) kvinnfolka sin egen feil - så i denne saken må man vel skylde på de voldsutatte tenåringene som tydeligvis befant seg på helt feil sted, til feil tid. De burde absolutt ikke vært på skolen den dagen, i det heile tatt... :ironi:

"- Vi må kalle en spade for en spade - dette er en gjeng. De opererer sammen hele tida - som regel på og ved utesteder, men nå også på ungdomsskoler. De har alle utenlandsk bakgrunn, og ofrene er alltid unge etniske norske gutter / menn, sier politi-advokaten"

Hvis noen etniske nordmann prøver å protestere mot slike gjenger - hva skjer da? Jo dem blir med en gang stemplet som høyre-ekstreme rasister og nynazister. Denne gjengen får vel absolutt NULL konsekvenser heller. Grunnen til at en av dem som ble dømt i Benjamin Hermansen-saken var nynazist / rasist var vel nettopp fordi han - iløpet av ungdomsårene - opplevde å bli banket slik som nå skjedde i Trondheim nylig  - av gjenger med utlendinger. Han ble dermed redd for utlendinger, og følte seg ikke lenger trygg i Norge. Det var vel nettopp derfor at han ble medlem av en høyreekstrem gruppering.

Videoen om denne voldsaken i Trondheim, ligger faktisk hos youtube.com

https://www.youtube.com/watch?v=K-1gNPDqZEE

Men ettersom denne videoen (selvfølgelig) har blitt merket som "kan virke støtende" eller noe, så må man være medlem av youtube for å få tilgang til denne....

Anonymkode: 6190d...420

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, ops2 skrev:

Men dette er en mot en. De andre holder seg rolige. Når den norske gutten går i gulvet, blir han latt i fred. Og er oppe på beina fort. Videoen viser ikke flere som går på en, og gjerne sparker han halvt i hjel når han er i gått i bakken. Slik har jeg sett mange andre videoer, med en gjeng av utenlandsk opprinnelse opptre i flokk.

Det er en som vil sloss og en som ikke vil det. De andre er der for å passe på at han som vil sloss ikke "taper". http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Flere-brutale-voldsvideoer-fra-ungdomsmiljo-ryster-Trondheim-8441958.html

Anonymkode: 0ccdf...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den alvorlige saken med gjengen(e) som banker opp med elever har mediene stort sett vært tause om at alle ofrene er etniske norske og gjengene består kun av menn av utenlandsk opprinnelse. Her forteller i alle fall politiet gjennom Dagbladet hva som skjer.

http://www.dagbladet.no/2016/04/22/nyheter/innenriks/vold/videregaende_skole/trondheim/43973823/

Vi må kalle en spade for en spade - de er en gjeng. De opererer sammen hele tida - som regel på og ved utesteder, men nå også på skolen. De har alle utenlandsk bakgrunn, og ofrene er alltid unge etnisk norske menn, sier politiadvokaten.

 

Anonymkode: 356cb...3b5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Dette er bare positivt. Det er jo faktisk ikke rettferdig at vi har hatt det så fint her i Norge. Nordmenn fortjener å bli banket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den ene saken der det gikk motsatt vei ble trykket opp i media så til de grader... Kvalme naive Norge 

Anonymkode: e9864...1ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt rart at gjerningsmannen nekter skyld når hele opptrinnet har blitt filma, og at filmen til og med begynner før volden. 

Anonymkode: ea1b0...fcc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt rart at gjerningsmannen nekter skyld når hele opptrinnet har blitt filma, og at filmen til og med begynner før volden. 

Anonymkode: ea1b0...fcc

Nei, det er overhode ikke rart. Det er standard taktikk fra våre nye (de kriminelle) landsmenn. 

 

Anonymkode: 3a298...b60

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke like mye medie-oppstyr i denne saken, som det var i den saken fra Namsos. I tilleg har media faktisk sladdet langt mer fra disse filmene, enn fra den filmen fra Namsos. I Namsos var det bare ansiktene som var sladdet, men i denne saken (fra Trondheim) var iallefall overkroppene sladdet også - inkludert armene / hendene. En lignende episode hadde man i Stjørdal for ikke så veldig lenge siden. Politi og media satte selvfølgelig lokk på gjerningsmennenes etnisitet fra første sekund.

Men hvor har det egentlig blir av alle som snakker så varmt om "multi-kultur" og mangfold? Folk som har begått vold, burde iallefall blitt pågrepet - og satt i varetekt - frem til saken kommer opp. Men nei da, her skal slike folk få lov til å gå løs. Dersom noen av de som ble banket opp hadde forsøkt å forsvare seg, så hadde dem vel blitt anklaget for rasisme...

Kanskje det kommer en hijab-kledd jente (eller en eller annen knøl med palestina-skjerf) fra AUF som arrangerer fleire store fakkeltog i Trondheim snart? Eller kanskje ikke........

Anonymkode: 6190d...420

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er da vitterlig skrevet om i andre medier også, som NRK (http://www.nrk.no/trondelag/offeret-i-voldsvideoen-fra-charlottenlund-i-trondheim_-_-foler-meg-ikke-hundre-prosent-trygg-1.12913908). Hva annet krever du egentlig? Lord.

Det gjorde de først i går kveld etter at en politimann sa at man må kalle en spade for en spade. Fram til da var det helt tyst selv om de selvsagt visste det siden de hadde sett videoen.

Anonymkode: 0ccdf...707

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Trollkarlen skrev:

Dette er bare positivt. Det er jo faktisk ikke rettferdig at vi har hatt det så fint her i Norge. Nordmenn fortjener å bli banket opp.

Som Arild Hareide og resten av klovnene som har fått problemer her skulle sagt det selv :Nikke:

Anonymkode: 4c78a...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne videoen gjør meg så provosert. Er det mulig å komme til Norge for å utøve vold å drive kriminalitet sier jeg bare. 

http://www.dagbladet.no/2016/04/22/nyheter/innenriks/vold/videregaende_skole/trondheim/43973823/?dbtvl=6

Vi Nordmenn burde holde sammen å støte ut disse folka. Ser jo ut som no drittunger i mine øyne. Burde ikke være så vanskelig å slå seg sammen å ta rotta på dem. 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk at dette faktisk skjedde i Trondheim.

Dette skjedde ikke i Oslo - hvor det finnes fleire skoler med opp mot 100 % fremmedkulturelle - og det å være jøde eller etnisk nordmann er god nok grunn til å bli slått ned og ranet....

Anonymkode: 6190d...420

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner godt til denne saken, og den har blitt fremstilt ganske annerledes enn slik den faktisk er. Gutten som begynte å blø neseblod i videoen, hadde uprovosert slått "drittungen", som du så fint kaller ham, helgen før. Det du heller ikke ser i videoen du linker til, men som du ser i den usensurerte versonen er at ha som begynte å blø neseblod, slo først. Så skal du først være fordømmende og rasistisk, prøv å hvertfall ha litt mer kjennskap til saken først.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg mente at dette ikke var så grovt, skyldes det at jeg er interessert i svensk massemedia. Etter å ha lest en del artikler der - og nei, det er ikke bare "hatsajter" som har begynt å skrive nå, så er det som skjer i Norge nærmest barnemat.

http://www.dn.se/sthlm/robin-15-mordades-nu-vill-hans-mamma-stoppa-valdet/

Foto: Privat

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...