Gå til innhold

Elev banket opp på vgs i Trondheim. Fikk hjernerystelse og knekt nese.


sterk88

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for persondebatt og personangrep, samt svar til dette. Spørsmål til modereringen kan tas på PM eller Ris og Ros.

ninuska_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, sterk88 skrev:

Hvorfor skal de bytte skole? Hva med å bare ta fra dem skoleretten? Ville du som ansatt eller arbeidsgiver godtatt at dine ansatte eller dine kolleger var en del av et kriminelt miljø? Nei, selvsagt ikke. Hvorfor skal vi pålegge vanlig ungdom å ha disse ungdommene tett innpå seg i hverdagen? Ta fra dem skoleretten, la de leve på gata og uten jobb og la naturen gå sin gang. 

 

Vanligvis er det mobbeofferet som må bytte skole. Har aldri hørt om en mobber som måtte bytte.

Har hørt om en utvisning men det var grovt å mye værre enn det her.

Tror det går på ressurser at det er lettere å få en til å bytte en 10 andre.

Anonymkode: 4c78a...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

 

Vanligvis er det mobbeofferet som må bytte skole. Har aldri hørt om en mobber som måtte bytte.

Har hørt om en utvisning men det var grovt å mye værre enn det her.

Tror det går på ressurser at det er lettere å få en til å bytte en 10 andre.

Anonymkode: 4c78a...b32

Det minst ressurskrevende ville bare vært å tatt fra dem skoleretten- De har ikke noe å gjøre rundt siviliserte mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gutter sloss sånn er det bare. Dessuten er de under den kriminelle lavalder.

Han som fikk bank er fornuftig hvis han snakker minst mulig om det ellers blir han straffet av psykatrien.

Anonymkode: 4c78a...b32

Skjønner at dette er et trolleinnlegg, men skjerp deg likevel! 

Anonymkode: b69b6...ba8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Vanligvis er det mobbeofferet som må bytte skole. Har aldri hørt om en mobber som måtte bytte.

Har hørt om en utvisning men det var grovt å mye værre enn det her.

Tror det går på ressurser at det er lettere å få en til å bytte en 10 andre.

Anonymkode: 4c78a...b32

Her har en gjeng gutter tatt med seg en gutt for å banke han opp. Det er så utrolig feigt og ynkelig, og hadde jeg vært forelder så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Disse ungdommene får sannsynligvis ikke noen nevneverdig straff fra det offentlige, ikke som de bryr seg om i alle fall. Utvisning er i alle fall ikke noe problem, og ikke noe som vil henge med dem når de skal søke jobb i voksen alder. Så da er det opp til foreldrene å gi de den straffen de fortjener, sånn at de forstå alvoret i situasjonen, og lærer seg respekt og empati for andre. Så lenge denne gjengen er sammen kommer de ganske sikkert til å fortsette med det de har gjort, så kanskje må foreldre ta sitt ansvar for sine barns handlinger her og flytte vekk fra Trondheim. La barnet sitt starte helt på nytt på en ny skole langt unna Trondheim. Nei, det er ikke bare lett og flytte og skaffe seg jobb for foreldre, men dette er faktisk noe mange av foreldre av mobbeoffere må gjøre! 

Anonymkode: b69b6...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen drittunger. Hvorfor får ikke sånne idioter pryl i oppveksten sin? For de er foreldrenes gullunger og må få gjøre hva pokker de vil. Hvorfor gjør ikke lærerne på skolen mer? For de tørr ikke. De er redd egne elever. Håper folk finner ut hvem de er og gir de en skikkelig lærepenge. Så de får se hvor store tapere de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse


Jeg hørte en historie en gang, om en storebror (eller noe) som hadde oppsøkt en av mobberne som plaget den ene lillebroren hans. Denne storebroren hadde holdt en av mobberens hode under vann i ett svømmebasseng i ett par minutter. Etterpå advarte han denne mobberen om at dersom  mobbingen ikke tok helt slutt umiddelbart - så kom hodet hans til å havne under vann veldig mye lengre neste gang.......

Anonymkode: 6190d...420

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Jeg hørte en historie en gang, om en storebror (eller noe) som hadde oppsøkt en av mobberne som plaget den ene lillebroren hans. Denne storebroren hadde holdt en av mobberens hode under vann i ett svømmebasseng i ett par minutter. Etterpå advarte han denne mobberen om at dersom  mobbingen ikke tok helt slutt umiddelbart - så kom hodet hans til å havne under vann veldig mye lengre neste gang.......

Anonymkode: 6190d...420

Ja? Hva har dette med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Nøste~ skrev:

Ja? Hva har dette med saken å gjøre?

Betyr vel sikkert at man ikke får skjerpet mobberne uten at det får konsekvenser for dem selv. Selv mener jeg man bør begrense voldsbruk så mye som mulig, men noen ganger så må man rett og slett sette hardt mot hardt for å overleve selv, eller for å hjelpe noen som blir mobbet. Jeg syntes det å holde hodet under vannet flere minutter blir for drøyt, da risikerer man jo å ta livet av noen, men å gi noen en på tygga kan jo fungere.

Jeg fatter heller ikke hvorfor det ikke er noen som tør å ta igjen lenger. I "gamle" dager så ble slike ting gjort opp med knyttnevene og det var det - angriperen fikk en lærepenge og lærte å oppføre seg og myke metoder som "dialog" og "advarsler" fungerer dessverre ikke på folk som bare skjønner maktbruk.

Nei, la ungdommen lære å forsvare seg selv. Det er en tøff verden, og med tanke på at den stadig blir mer global blir den også mye mer brutal i årene som kommer. De som ikke står opp for seg selv bukker under dessverre. 

Anonymkode: c8390...bdb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Betyr vel sikkert at man ikke får skjerpet mobberne uten at det får konsekvenser for dem selv. Selv mener jeg man bør begrense voldsbruk så mye som mulig, men noen ganger så må man rett og slett sette hardt mot hardt for å overleve selv, eller for å hjelpe noen som blir mobbet. Jeg syntes det å holde hodet under vannet flere minutter blir for drøyt, da risikerer man jo å ta livet av noen, men å gi noen en på tygga kan jo fungere.

Jeg fatter heller ikke hvorfor det ikke er noen som tør å ta igjen lenger. I "gamle" dager så ble slike ting gjort opp med knyttnevene og det var det - angriperen fikk en lærepenge og lærte å oppføre seg og myke metoder som "dialog" og "advarsler" fungerer dessverre ikke på folk som bare skjønner maktbruk.

Nei, la ungdommen lære å forsvare seg selv. Det er en tøff verden, og med tanke på at den stadig blir mer global blir den også mye mer brutal i årene som kommer. De som ikke står opp for seg selv bukker under dessverre. 

Anonymkode: c8390...bdb

Enig. Sett alt for mange videoer av ungdommer/barn som bare ligger der som en potetsekk og tar i mot juling uten å kjempe tilbake. Det gjør meg faktisk veldig irritert at de bare har gitt opp alt og klynker. Får lyst til å filleriste litt vett i dem. Hva hjelper vel det å grine oppi ansiktet til mobberne, oppsøk dem heller og gi dem en lærepenge de sent vil glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sterk88 skrev:

Hvorfor skal de bytte skole? Hva med å bare ta fra dem skoleretten? Ville du som ansatt eller arbeidsgiver godtatt at dine ansatte eller dine kolleger var en del av et kriminelt miljø? Nei, selvsagt ikke. Hvorfor skal vi pålegge vanlig ungdom å ha disse ungdommene tett innpå seg i hverdagen? Ta fra dem skoleretten, la de leve på gata og uten jobb og la naturen gå sin gang. 

Det er sant. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fryktelig at noen kan gjøre sånt mot andre, men sansynligvis får dette ingen konvekvenser for voldsutøverne. Er de "uheldig" så får de noen timers samfunnstjeneste og selvfølgelig er det offeret som må flytte fra skolen. Håper de blir satt i fengsel og at de som har delt dette på nettet får bøter som svir. De er medskyldige.

Anonymkode: 78ea9...f2f

Hovedutøver er blitt permanent utvist fra skolen og må vente seg påtale for vold. Avhør av de andre 7 vil vise hvilken reaksjon de skal få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trollkarlen
1 time siden, sterk88 skrev:

Hvorfor skal de bytte skole? Hva med å bare ta fra dem skoleretten? Ville du som ansatt eller arbeidsgiver godtatt at dine ansatte eller dine kolleger var en del av et kriminelt miljø? Nei, selvsagt ikke. Hvorfor skal vi pålegge vanlig ungdom å ha disse ungdommene tett innpå seg i hverdagen? Ta fra dem skoleretten, la de leve på gata og uten jobb og la naturen gå sin gang. 

Det vil jo bare føre til at dem er et problem resten av sitt liv. Burde heller sette opp internat der disse elevene blir plassert. De bor på skolen til skolegangen er fullført. Foreldrene må i tillegg betale ekstra, da de er skyldig for svikt i oppdragelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Nøste~ skrev:

Enig. Sett alt for mange videoer av ungdommer/barn som bare ligger der som en potetsekk og tar i mot juling uten å kjempe tilbake. Det gjør meg faktisk veldig irritert at de bare har gitt opp alt og klynker. Får lyst til å filleriste litt vett i dem. Hva hjelper vel det å grine oppi ansiktet til mobberne, oppsøk dem heller og gi dem en lærepenge de sent vil glemme.

Selve kampsituasjonen er en vurderingssak. Om man først havner på bakken så er det ikke nødvendigvis feigt å beskytte seg så godt man kan. I noen tilfeller er det lurere å fokusere på å beskytte hodet siden spark mot det når man ligger nede kan føre til at man dør, men det kommer an på om man behersker submission (slossing på fra bakken) eller grappling, om det er en eller flere angripere etc. 

Så kan man heller ta igjen senere, mot en og en.

Men det beste er selvsagt å bli så god til å sloss at man som regel ikke havner på bakken. 

Anonymkode: c8390...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Nøste~ skrev:

Enig. Sett alt for mange videoer av ungdommer/barn som bare ligger der som en potetsekk og tar i mot juling uten å kjempe tilbake. Det gjør meg faktisk veldig irritert at de bare har gitt opp alt og klynker. Får lyst til å filleriste litt vett i dem. Hva hjelper vel det å grine oppi ansiktet til mobberne, oppsøk dem heller og gi dem en lærepenge de sent vil glemme.

Og du lurer på hvorfor jeg skrev at du er lik deg selv.

Anonymkode: eabd2...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, Trollkarlen skrev:

Det vil jo bare føre til at dem er et problem resten av sitt liv. Burde heller sette opp internat der disse elevene blir plassert. De bor på skolen til skolegangen er fullført. Foreldrene må i tillegg betale ekstra, da de er skyldig for svikt i oppdragelsen.

Problemelever ble jo sendt til spesialskoler med meget strengt regime i gamle dager, og det ble jo folk av noen av dem også. Men i dag er den behandlingen tydeligvis for tøff siden alle skal være så fordømt like. Nei, gjeninnfør spesialskolene.

Anonymkode: c8390...bdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selve kampsituasjonen er en vurderingssak. Om man først havner på bakken så er det ikke nødvendigvis feigt å beskytte seg så godt man kan. I noen tilfeller er det lurere å fokusere på å beskytte hodet siden spark mot det når man ligger nede kan føre til at man dør, men det kommer an på om man behersker submission (slossing på fra bakken) eller grappling, om det er en eller flere angripere etc. 

Så kan man heller ta igjen senere, mot en og en.

Men det beste er selvsagt å bli så god til å sloss at man som regel ikke havner på bakken. 

Anonymkode: c8390...bdb

Slik jeg har sett det er det som oftest 1 person som utfører handlingene mens resten(om det er noen) bare henger rundt som apekatter og lager lyder. Vet ikke hva som hadde skjedd om man faktisk tok igjen, om resten hadde grepet inn eller bare stått der som noen nek. Inntil da så får man bare se videre på videoer og håpe på at det er noen som skiller seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du lurer på hvorfor jeg skrev at du er lik deg selv.

Anonymkode: eabd2...7ee

?? Du mente jeg var en idiot? Veldig merkelig for jeg er klart på offerets side i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ViljaH skrev:

Hovedutøver er blitt permanent utvist fra skolen og må vente seg påtale for vold. Avhør av de andre 7 vil vise hvilken reaksjon de skal få.

Det var svært bra. Elever ved VGS er over 15 år, og dermed strafferettslig ansvarlige. Om det blir en straff, eller bare "dialog" får vi se på....

Husk at utøveren(e) har innvandrerbakgrunn og dermed høyst sannsynlig kommer fra en kultur hvor dialog er ukjent, man bruker vold til å løse problemer. At foreldrene vil ta fatt guttene for å "forsvare sin ære" er tvilsomt. Faren til den syriske 14-åringen som drepte en medelev ved å stikke han i ryggen (januar 2016, Broby, Sverige) forsvarte drapet med at skolen ikke haddde opprettet sønnens ære.

Skolene er i ferd med å spore fullstendig av, det har aldri vært midler nok eller lærere nok. Multikulturen utfordrer dialogskolen som har som mål at alle konflikter skal løses med snakk. Og typisk nok er rektoren ved Charlottenlund videregående skole sjokkert. Mmm, det minner om hvordan politikerene blir sjokkert hver gang grove forsømmelser i helsevesenet og eldreomsorgen avdekkes? Ingen tar varsler på alvor før dritten flommer over.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...