Gå til innhold

Bekymret for nabobarnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Zdzisiek skrev:

Nei, jeg ønsker ikke å oppgi adressen hennes til bv, sv private grunner :) 

Derfor lurer jeg på om hva som skjer om jeg oppgir kun det etternavnet jeg har? Blir ikke saken tatt på alvor? Jeg vet bare hva morens far heter da hun og barnet bor til han.

Det er jo en merkelig ting å si, for BV vil jo automatisk få adressen hennes når de får navnet hennes, evnt navnet til faren. BV er staten, man kan liksom ikke holde ting som en adresse skjult for dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, 2shy skrev:

Det er jo en merkelig ting å si, for BV vil jo automatisk få adressen hennes når de får navnet hennes, evnt navnet til faren. BV er staten, man kan liksom ikke holde ting som en adresse skjult for dem.

Jeg forstår det. Men jeg vil at de skal finne ut adressen hennes selv, jeg vil ikke oppgi den til dem. Derfor var spørsmålet om hva som skjer om jeg oppgir feil etternavn på mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zdzisiek skrev:

Jeg forstår det. Men jeg vil at de skal finne ut adressen hennes selv, jeg vil ikke oppgi den til dem. Derfor var spørsmålet om hva som skjer om jeg oppgir feil etternavn på mor?

Igjen, bare merkelig. Hvis dette dreier seg om at du skal skånes, og at hun ikke skal finne ut at det var du som sendte bekymringsmelding, så er vel BV pliktig til å holde din identitet skjult. Nei jeg tror ikke du blir tatt veldig seriøst hvis du skriver "jeg tror hun heter" til BV.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Tutte skrev:

Hvis du leser enkelte andre tråder her på forumet, så forstår du sikkert hva jeg mener.

Du er faen meg ikke lite frekk. Jeg har allerede bedt deg om å begrunne hva du mener er en tåpelig grunn til å kontakte BV. Jeg spurte også hva du mener med at "BV begynner å ta helt av", og hva du har lest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor hos min far. Kanskje du er min nabo. ;)

Kanskje man skal se på hvordan barnet generelt er, ser barnet glad og utadvent ut? Løper det omkring og smiler og synger? Eller holder det seg for seg selv og skuler på voksne mennesker og ikke tør å prate med dem?

Det må være lov til å sette grenser og oppdra ungene sine innenfor rammer, og her i huset heves stemmen av og til, om f eks barnet plutselig finner på å skulle falle over et møbel og skade seg, og ikke kommer seg ned. Betyr ikke at barnet er redd for det. Hvis noen tolket det som svikt, så vet ikke jeg. Hører selv naboen kjefte på ungene sine, betyr ikke at jeg melder henne for det, hun er generelt veldig høyrøstet. Noen barn er mer krevende enn andre, og noen dager er, som hos alle, dårligere enn andre. Jeg anbefaler at du tar en prat med mor først, og tenker deg grundig om før du gjør ting som kan ødelegge et hjem og forverre ting for noen. Alt skal overanalyseres i disse dager. 

Anonymkode: 54627...710

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Tutte skrev:

Det blir litt for mye å skrive dessverre. Men kan ta et eksempel: Var bl.a ei som spurte om hun skulle melde fra til BV da hun visste om ei som lot sine to fem åringer være alene hjemme i 4 min om morgenen mens hun fulgte eldstemann til skolebussen.

Og i denne tråden var det vel et overveldende flertall som sa at det ikke var noe å melde fra om. Epic fail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det må være lov til å sette grenser og oppdra ungene sine innenfor rammer, og her i huset heves stemmen av og til, om f eks barnet plutselig finner på å skulle falle over et møbel og skade seg, og ikke kommer seg ned.

Eh, hvorfor skulle man heve stemmen hvis barnet faller og slår seg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Girl
33 minutter siden, Zdzisiek skrev:

Nei, jeg ønsker ikke å oppgi adressen hennes til bv, sv private grunner :) 

Derfor lurer jeg på om hva som skjer om jeg oppgir kun det etternavnet jeg har? Blir ikke saken tatt på alvor? Jeg vet bare hva morens far heter da hun og barnet bor til han.

Hvis du er oppriktig bekymret for dette barnet, så gir du fanden i disse "private grunnene". 

Syns forøvrig det er merkelig at så mange avfeier Ts bekymring som tåpelig. En bekymringsmelding er jo nettopp det, en melding om at man er bekymret. Så er det opp til barnevernet å undersøke om det er noe å ta tak i. Denne "pass dine egne saker" holdningen som ofte kommer frem i slike barnevernstråder kan være ganske så farlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jabx skrev:

Eh, hvorfor skulle man heve stemmen hvis barnet faller og slår seg?

"Ikke gå oppå der, du kan falle og slå deg (og undervegs så faller faktisk barnet, og man hever stemmen automatisk i forsøk på å redde situasjonen)", ett eksempel. 

 

Anonymkode: 54627...710

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jo ikke svar det jeg lurer på her! Jeg for ta meg en prat med mor sin far kanskje det hjelper på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zdzisiek skrev:

Får jo ikke svar det jeg lurer på her! Jeg for ta meg en prat med mor sin far kanskje det hjelper på.

Du har jo fått svar flere ganger, jeg svarte deg nettopp. Det beste er kanskje hvis du ringer BV på mandag og spør de direkte. De vil trolig gi deg samme svar du har fått i tråden her :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Zdzisiek skrev:

Får jo ikke svar det jeg lurer på her! Jeg for ta meg en prat med mor sin far kanskje det hjelper på.

Det første du kan gjøre er å snakke med moren, syns ikke kjefting i seg selv er grunn god nok til å melde til barnevernet. Kanskje gjøre henne obs på at du hører det, si det på en fin måte? Ting er nok ikke så ille som du forestiller deg. 

Hvordan skal du kunne snakke med faren, om du aldri ser han? 

 

Anonymkode: 54627...710

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, New Girl skrev:

Hvis du er oppriktig bekymret for dette barnet, så gir du fanden i disse "private grunnene". 

Syns forøvrig det er merkelig at så mange avfeier Ts bekymring som tåpelig. En bekymringsmelding er jo nettopp det, en melding om at man er bekymret. Så er det opp til barnevernet å undersøke om det er noe å ta tak i. Denne "pass dine egne saker" holdningen som ofte kommer frem i slike barnevernstråder kan være ganske så farlig. 

Nei jeg tenker på meg selv også. Jeg kan ikke mors fulle navn så jeg kommer til å snakke med hennes far først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, jeg kan gi deg et eksempel, dog dette dreide seg om dyr og ikke barn. Jeg hadde en nabo som mishandlet hunden sin. Jeg ante ikke hva naboen het, så jeg måtte opplyse adressen da jeg ringte og meldte i fra. Naboen ble aldri informert om hvem som hadde meldt i fra, men jeg måtte opplyse om mitt eget navn da jeg ringte inn (selvsagt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zdzisiek skrev:

Nei jeg tenker på meg selv også. Jeg kan ikke mors fulle navn så jeg kommer til å snakke med hennes far først.

Jeg forstår ikke hvorfor du tror at du blir mer utsatt ved å opplyse om morens navn fremfor adressen hennes? Er du den eneste naboen i mils omkrets? Hvis du snakker med faren først så vil det jo ihvertfall bli opplagt at det var du som sendte bekymringsmelding?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 2shy skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor du tror at du blir mer utsatt ved å opplyse om morens navn fremfor adressen hennes? Er du den eneste naboen i mils omkrets? Hvis du snakker med faren først så vil det jo ihvertfall bli opplagt at det var du som sendte bekymringsmelding?

 

Jeg vil snakke med far for å få frem mors fulle navn. Kan jo tydeligvis ikke melde med feil navn. Nei, jeg oppgir ikke adressen! Og ikke navne mitt til bv heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Zdzisiek skrev:

Jeg vil snakke med far for å få frem mors fulle navn. Kan jo tydeligvis ikke melde med feil navn. Nei, jeg oppgir ikke adressen! Og ikke navne mitt til bv heller.

Da kan du ikke være oppriktig bekymret heller, når du setter deg selv før barnet. Feigt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Den røde fare skrev:

Da kan du ikke være oppriktig bekymret heller, når du setter deg selv før barnet. Feigt.

Vet ikke hvor bekymret jeg er. Jeg vet bare at mor ofte ser deprimert ut og kjefter på barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Zdzisiek skrev:

Jeg vil snakke med far for å få frem mors fulle navn. Kan jo tydeligvis ikke melde med feil navn. Nei, jeg oppgir ikke adressen! Og ikke navne mitt til bv heller.

Nei det er jo ganske opplagt at man ikke kan melde ifra om en slik sak med feil navn. Jeg forstår ikke hvordan du tror at du blir mer anonym og skånet ved å ikke opplyse om adressen. Har du vært og fisket etter navnet hennes hos faren, så blir det jo fokuset automatisk rettet mot deg.

Du fremstår ærlig talt som mer opptatt av ditt eget ve og vel fremfor barnet sitt. Det er sikkert ikke ment slik, men det er slik du fremstår nå. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
1 minutt siden, Zdzisiek skrev:

Vet ikke hvor bekymret jeg er. Jeg vet bare at mor ofte ser deprimert ut og kjefter på barnet.

"Ser deprimert ut og kjefter på barnet" :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...