Gå til innhold

Innvandrere i barnehage utrygt for barna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en veldig forsiktig liten unge som skal begynne i barnehage her til høsten og vet det er en del innvandrere som går der. Vil det være utrygt å sende barnet dit? Ønsker kun seriøse svar med deres erfaringer på dette med innvandrere som barnehagebarn, ikke avsporing om asylpolitikk. På forhånd takk :) 

Anonymkode: b761d...68f

Endret av Tekola
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norske barn slår også. Det er ikke bare innvandrere. Det kan skje på en barnehage der det neste er bare etnisk norske. 

Anonymkode: 606cd...fbc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er barn uansett hvor de kommer fra og er forbausende like.  Noen slår, andre slår ikke, noen biter, klyper og klorer mens andre ikke gjør det. 

 

Hva er det du er redd for?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.4.2016 at 17.21, AnonymBruker skrev:

Jeg har en veldig forsiktig liten unge som skal begynne i barnehage her til høsten og vet det er en del innvandrere som går der. Vil det være utrygt å sende barnet dit? Ønsker kun seriøse svar med deres erfaringer på dette med innvandrere som barnehagebarn, ikke avsporing om asylpolitikk. På forhånd takk :) 

Anonymkode: b761d...68f

Vi har et lite adoptert barn. Å lese sånne innlegg som dette får meg til å lure på hva andre foreldre har mellom ørene og hva barnet skal måtte bli møtt med ute i samfunnet og ute av babyvogna. 

Anonymkode: 96ee0...5ce

Endret av Tekola
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vi har et lite adoptert barn. Å lese sånne innlegg som dette får meg til å lure på hva andre foreldre har mellom ørene og hva barnet skal måtte bli møtt med ute i samfunnet og ute av babyvogna. 

Anonymkode: 96ee0...5ce

:klem1: Helt enig med deg.

Anonymkode: 606cd...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.4.2016 at 17.21, AnonymBruker skrev:

Jeg har en veldig forsiktig liten unge som skal begynne i barnehage her til høsten og vet det er en del innvandrere som går der. Vil det være utrygt å sende barnet dit? Ønsker kun seriøse svar med deres erfaringer på dette med innvandrere som barnehagebarn, ikke avsporing om asylpolitikk. På forhånd takk :) 

Anonymkode: b761d...68f



Jeg har jobbet i byens flotte innvandrerbarnehage, og jeg skal prøve å få mitt barn inn dit når det er tid for det. Hvorfor? Fordi jeg ikke vil at hun skal vokse opp med holdninger som det du har.

Endret av Tekola
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er født og oppvokst på østkanten i Oslo, er selv etnisk norsk. Og var det noen som sloss på barneskolen, så var det vi etniske nordmenn. Kan aldri huske at noen av innvandrerne gjorde det.

Barna mine har gått i barnehage, og på skole med innvandrere, de har da aldri opplevd og bli slått av en. Her i borettslaget så er det en fin blanding og. Det er en gutt som slår en del, han er etnisk norsk og har flere diagnoser.

Hudfarge har ikke noe å si, for om man er voldelig eller ikke.

Anonymkode: 53d8e...4e2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Ryddet for hatefullt utsagn, spekulasjoner, personangrep og svar til dette. Noen innlegg har blitt redigert i prosessen.

Tekola, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk i barnehage for snart 30 år siden, og der var det et par barn med invandrerbakgrunn. Det fikk helt fint. 

Hva lurer du egentlig på, TS? Hvorfor skulle det være utrygt? 

Anonymkode: 07bd2...5df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså dette er snakk om helt normale barn. Hvordan kom du på at barn med en annen hudfarge kan være annerledes? Anser du ditt barn som bedre enn andres barn? 

Anonymkode: a2166...5f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine har nylig sluttet i en barnehage der det var rundt 50-60 % minoritetsspråklige barn. Dette var en kjempegod barnehage, alle barna var snille og greie med hverandre og barna mine trivdes veldig godt. (For ordens skyld, måtte de slutte i barnehagen fordi vi flyttet, og ikke fordi det var mange brune barn der).

Helt fullstendig på trynet å tro at barnas hudfarge har noe å si for hva slags mennesker de er!!

Anonymkode: d9a57...2ed

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.4.2016 at 17.21, AnonymBruker skrev:

Jeg har en veldig forsiktig liten unge som skal begynne i barnehage her til høsten og vet det er en del innvandrere som går der. Vil det være utrygt å sende barnet dit? Ønsker kun seriøse svar med deres erfaringer på dette med innvandrere som barnehagebarn, ikke avsporing om asylpolitikk. På forhånd takk :) 

Anonymkode: b761d...68f

Nei - jeg tviler. 

Anonymkode: c06e8...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal innvandrerbarn være annerledes enn etnisk norske barn? Fordi foreldrene deres muligens har andre verdier, og kommer fra en annen kultur? Dette er barn som er 1 - 6 år gamle! Hallo i luken. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn var en stund den eneste etniske norske på hans avdeling, det var virkelig ikke noe problem. 

Anonymkode: 67e05...20d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske ironisk at alle kaster seg over ts og putter fordommer i munnen på henne, når det hun mest sannsynlig lurer på er om barnet hennes kan risikere å blir møtt med rasistiske holdninger, som å bli mobbet for å spise servelat på skiva osv og ikke nødvendigvis det å skulle bli utsatt for voldelige enkeltindivider.. Men det er vel mange her som rir moralistkarusellen og prøver å kamuflere egne fordommer ved å ha en autopilot på å se totalt bort i fra problemer innvandreransamlinger kan føre til for etniske nordmenn osv. Det finnes nemlig de nordmenn som er en minoritet i eget lokalsamfunn og har fått føle på kroppen hvor utrygt og stigmatiserende det er, og det er merkelig at det skal være så vanskelig å forstå når dere selv er så raske til å stigmatisere og fordømme nordmenn med sunn skepsis til det nye Norge, når det i seg selv er med på å illustrere hvor lav status nordmenn har og hvordan de må tråkke på tærne rundt minoritetsbefolkning og deres majoritetsstøttespillere. Se da for dere hvordan det er å være disse nordmennene som minoritet i egne lokalsamfunn. Hadde det vært en innvandrer som var redd for potensiell rasisme så hadde det ikke manglet på betryggende forsikringer og støtte,  i stedet for hånfulle, moraliserende og fordømmende kommentarer.

Endret av N0RGE
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Hvorfor skal innvandrerbarn være annerledes enn etnisk norske barn? Fordi foreldrene deres muligens har andre verdier, og kommer fra en annen kultur? Dette er barn som er 1 - 6 år gamle! Hallo i luken. 

 

Ja hallo i luken ja. Du har aldri hørt om norske barn som blir mobbet for å ha servelat på brødskiva osv?

 

Og for og svare på spørsmålet ditt, altså hvorfor innvandrerbarn skal være annerledes enn etnisk norske barn? Fordi det ikke stilles noen krav til dem eller spørsmål til deres oppførsel, blant annet pga av sånne holdninger som dine, der du ser bort i fra potensielle kulturkonflikter og fordømmer ts som fordømmende fordi det liksom ikke skal være noen forskjell på innvandrerbarn og etnisk norske, når det er så store kulturforskjeller og norske barn stilles til en høyere standard vad gjelder toleranse og forståelse for de andre. Nettopp derfor.

Endret av N0RGE
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Wednesday, April 20, 2016 at 17.21, AnonymBruker skrev:

Jeg har en veldig forsiktig liten unge som skal begynne i barnehage her til høsten og vet det er en del innvandrere som går der. Vil det være utrygt å sende barnet dit? Ønsker kun seriøse svar med deres erfaringer på dette med innvandrere som barnehagebarn, ikke avsporing om asylpolitikk. På forhånd takk :) 

Anonymkode: b761d...68f

Etter de siste ukers medieoppslag tror jeg du skal bekymre deg langt mer for om barnet møter gode voksne i barnehagen. Nå er tre menn tatt for seksuelt missbruk av barn i barnehager, det vil je si er langt mer alvorlig enn om barnet leker med innvandrerbarn. Det hadde og vært intereressant å få ts sin definisjon av hvem som er innvandrerbarn. Er et barn fra Polen eller fra USA å regne som innvandrerbarn? Hva med adoptivbarn med ikke vestlig utseende? 

Anonymkode: 96ee0...5ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, barn er barn. Barn av innvandrere er da like forskjellige som etnisk norske barn, drittunger er det i enhver leir. :) Og skulle det mot formodning være noe som ikke fungerer så er det jo bare å ta det opp med personale, er ikke verre enn det. I min sønns barnehage så er det en herlig blanding, men har da aldri hørt noen kommentere det negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...