Gå til innhold

Jeg er for trang... Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den Saturday, April 30, 2016 at 18.17, AnonymBruker skrev:

Du kan ha endometriose (vil som oftest også ha smertefull menstruasjon i tillegg), vestibulitt og/eller vaginisme, i så fall bør du utredes hos gynelolog.

Anonymkode: 72633...5fd

Jeg har vært hos gynekolog, og hun finner ingen diagnoser :-)

Anonymkode: 41245...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den Sunday, May 01, 2016 at 23.32, AnonymBruker skrev:

Du må nok bare gi opp TS og forble jomfru resten av livet.

Etterhvert kan du jo f.eks skaffe deg en del katter slik at du glir inn i rollen som du er tildelt.

Anonymkode: 971bf...b03

Fy søren, nå var du morsom. 

Anonymkode: 41245...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Saturday, April 30, 2016 at 18.27, AnonymBruker skrev:

Slapp av, det er ingenting galt med deg. Jeg klarte heller aldri å bruke tamponger før, og sliter fremdeles med å få inn den minste størrelsen. Det å gå til gynekolog er sykt vondt, og jeg klarer heller ikke fingre meg selv (får inn en finger, men det er ubehagelig). Jeg var jomfru til jeg var 21, og livredd for at det var noe galt med meg. Alle andre dreiv jo å fingrer og brukte tamponger uten problem?

Men sex går faktisk veldig fint! Så lenge jeg er skikkelig kåt og "oppvarmet", så er sex herlig! Liker ikke å bli fingra, men penis er bare godt. Forstår ikke hvorfor, vi er vel bare lagd slik. 

Anonymkode: 29da1...21e

Tusen takk for svar :-) Det går seg nok til. Gynekologen min bruker jo det vanlige utstyret på meg, så hvis det kommer inn bør en penis få plass også :fnise:

Anonymkode: 41245...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan hjelpe deg. Min er ikke så veldig lang, men den er veldig tynn!

Anonymkode: e110e...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Saturday, April 30, 2016 at 19.37, AnonymBruker skrev:

Høres ut som meg selv for noen år tilbake. Har alltid vært trang, og da jeg endelig skulle prøve sex for første gang så gikk det ikke. Han kom seg ikke inn, rett og slett. Det var fryktelig vondt og egentlig en ganske fæl opplevelse. Det var en svært lite forståelsesfull fyr i tillegg, som dumpet meg etter vi hadde prøvd noen ganger. Jeg gikk enda på videregående på den tiden, og etter noen uker med bekymring gikk jeg til helsesøster som henviste meg videre til helsestasjonen. Viste seg at jeg hadde vaginisme, og ble henvist videre til en spesialisert fysioterapeut. Det er nok det lureste jeg har gjort! Etter 6 måneder med intensiv behandling ble musklene i skjeden mer og mer avspent, og til slutt klarte jeg å ha sex uten å spenne meg. Nå, 3 år etterpå har jeg et velfungerende sexliv, og sliter ikke med verken tampong eller gynekologiske undersøkelser.

Er ikke sikkert du har det samme som jeg hadde, men det høres veldig slik ut! Er lite kunnskap om dette, og dessverre er det ikke mange gynekologer som er oppdatert på dette heller. Sjeleglad for at jeg ble tatt seriøst med en gang, det er det nemlig ikke mange som blir. 

Anonymkode: be42f...739

Tusen takk for svar :-) Jeg vet godt hva vaginisme er, en av mine nærmeste venninner har det. Jeg nevnte det til gynekologen min sist jeg var der, men hun trodde ikke det. Hun sa at hun har brukt den vanlige størrelsen på meg under undersøkelser, og venninnen min fortalte at hun såvidt fikk inn en qtips. Det kan jo godt hende det er det, men jeg vet ikke.  Jeg får vel nesten bare vente å se til jeg faktisk skal ha sex. Eller kjøpe en dildo:fnise:

Anonymkode: 41245...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Saturday, April 30, 2016 at 20.33, AnonymBruker skrev:

Herre Gud! Nei du er ikke for trang. Du er skapt til å kunne presse ut en baby. Helt normalt at gynekologiske undersøkelser gjør vondt, skjønner ikke hvorfor vennene dine innbiller deg noe annet. Tamponger og sex  kan også gjøre vondt om man er for tørr. Det er helt normalt og har ingenting med tranghet å gjøre...

Anonymkode: a1b1e...682

Takk for svar :-)

Anonymkode: 41245...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Sunday, May 01, 2016 at 20.34, Mysticgirl skrev:

Jeg sleit mye med tranghet før sex og ofte måtte jeg gi opp. Dette resulterte i at jeg kvidde meg under sex pga det gjorde så vondt. Selv etter fødsel av mitt barn var jeg veldig trang. Du må bare forsøke å slappe av og bruke mye spytt eller glidemiddel. 

Og selv den dag i dag kan jeg ikke ha store peniser pga tranghet. Er 26 nå og har hatt flere  partnere, men opplever enda at det blir for trangt og vondt om den er for stor.

Velg mindre peniser, slapp av og vær ordentlig kåt før du lar han slippe til. Og husk masse spytt/glidemiddel :)

Tusen takk for svar :-) Får håpe at min kommende kjæreste ikke har for stor penis, hahaha.

Anonymkode: 41245...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sunday, May 01, 2016 at 21.14, AnonymBruker skrev:

Hei. Kjenner meg igjen i det du skriver. men jeg er ikke jomfru lenger og alt var heldigvis normalt nedentil, selv om jeg ikke trodde det før jeg begynte æ ha sex. Jeg hadde aldri fått inn en tampong i det heletatt, og det gjorde rå vondt å prøve å få inn en. Så da jeg for første gang skjønte at det skulle bli kosing med en gutt så måtte jeg fortelle han at det kanskje var noe galt med meg. Heldigvis var han erfaren og sa at det kom til å gå bra, noe det også gjorde:) han strevde litt med å få den inn de første gangene vi hadde sex, men plutselig gikk det seg til. Men det gjorde selvfølgelig vondt før det gikk seg til.

Anonymkode: c184c...afd

Tusen takk for svar :) Godt å høre at noen fler har hatt samme problem. Veldig glad for at du fikk det til.

 

Anonymkode: 41245...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sunday, May 01, 2016 at 23.21, AnonymBruker skrev:

Hvor er det vondt? Om det er i åpningen, kanskje du har en veldig solid skjedekrans/jomfruhinne? Noen trenger en liten operasjon for at den skal bli vid nok. 

Anonymkode: 2bc59...ff6

Hmmm... Litt vanskelig å forklare hvor det er vondt. Synes det gjør vondt i hele underlivet egentlig.. 

Anonymkode: 41245...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar :-) Jeg vet godt hva vaginisme er, en av mine nærmeste venninner har det. Jeg nevnte det til gynekologen min sist jeg var der, men hun trodde ikke det. Hun sa at hun har brukt den vanlige størrelsen på meg under undersøkelser, og venninnen min fortalte at hun såvidt fikk inn en qtips. Det kan jo godt hende det er det, men jeg vet ikke.  Jeg får vel nesten bare vente å se til jeg faktisk skal ha sex. Eller kjøpe en dildo:fnise:

Anonymkode: 41245...1c2

Huff, var nok litt kjapp med å trekke konklusjoner. Men bra det ikke er vaginisme iallefall :) Jeg tipper du er helt normal der nede!

Anonymkode: be42f...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.5.2016 at 20.34, Mysticgirl skrev:

Jeg sleit mye med tranghet før sex og ofte måtte jeg gi opp. Dette resulterte i at jeg kvidde meg under sex pga det gjorde så vondt. Selv etter fødsel av mitt barn var jeg veldig trang. Du må bare forsøke å slappe av og bruke mye spytt eller glidemiddel. 

Og selv den dag i dag kan jeg ikke ha store peniser pga tranghet. Er 26 nå og har hatt flere  partnere, men opplever enda at det blir for trangt og vondt om den er for stor.

Velg mindre peniser, slapp av og vær ordentlig kåt før du lar han slippe til. Og husk masse spytt/glidemiddel :)

Nå ble jeg spent på hvordan du gjør dette i praksis. :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også slitt med opplevelsen av å være for trang. Hadde også problemer med tamponger (bruker det ikke den dag i dag). Første gang jeg tok underlivsundersøkelse var jeg ganske ung (midten av tenårene) og legen kommenterte at det "ikke var normalt" at det skulle gjøre så vondt. Gjett om de ordene fulgte meg og poppet opp i hjernen i seksuelle situasjoner siden, særlig når jeg egentlig skulle slappe av! Det var legen som var teit og uerfaren- jeg er klart helt normal, og det er du også. Ikke hør på noen som sier noe annet.

Da jeg møtte min første sexpartner slet vi en stund før vi greide å gjennomføre sex, men det gikk seg til etterhvert. Etter hvert som vi hadde mindre hyppig sex meldte problemet seg igjen. Jeg gikk til gynekolog, som rådet meg til å kjøpe en liten og en litt større dildo/vibrator. Begynn med den lille og gå opp til den litt større etterhvert. For meg var det en god opplevelse å styre penetrasjonen selv og ikke minst merke at det gikk helt fint når jeg kom forbi et visst punkt. Da gjør det ikke vondt lenger. Det er på dette punktet at partner gjerne trekker seg tilbake, for han vil jo så klart ikke at jeg skal ha det vondt. Man skal jo selvsagt ikke gjøre noe man ikke vil, men jeg opplevde i alle fall at hvis vi begge "kjører litt på" akkurat her, så går det fint etterpå. Dette er sikkert individuelt. Jeg vil uansett anbefale deg å kjøpe en dildo eller vibrator for å prøve deg litt forsiktig fram.

Da vi skulle begynne å prøve å få barn, hadde vi naturlig nok masse sex, og da løste problemet seg helt. Rett og slett ved å ha jevnlig sex! Skjeden er veldig tøyelig.

Det kan selvsagt være greit å bli utredet for vaginisme osv., og som sagt, du skal aldri presse deg til noe, men vit at dette er et vanlig problem og kan løses!
 

Anonymkode: 69036...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...