Gå til innhold

Jeg er for trang... Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 25 år og (pinlig nok!) jomfru. Det er egentlig ikke noe jeg skammer meg så veldig over, men i det siste har jeg begynt å bli oppriktig redd for at jeg aldri skal klare å ha sex.. 

Jeg har vært hos gynekologen 3 ganger for diverse ting. Alle gangene har det vært helt sinnssykt vondt! Jeg vrir meg i smerte, og det er redd før jeg begynner å gråte. Jeg vet at det er en spesiell situasjon, men det bør ikke være sååå vondt? Gynekologen sier at det egentlig ikke skal gjøre vondt, men at det kan være ubehagelig. Det er ordentlig vondt.. Hvordan skal jeg da noen gang klare å ha sex? 

Jeg klarer heller ikke bruke tamponger. Jeg prøver noen ganger den minste størrelsen de har. Jeg får den inn, men det er veldig vondt og jeg merker den hele tiden.Venninnene mine sier at man ikke skal merke den. Hvis jeg ikke en gang klarer å gå med en tampong, skjønner jeg virkelig ikke hvordan en penis skal få plass der.. 

Jeg må vel bare prøve meg frem, men vet ikke helt hvordan. 

Anonymkode: 41245...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg er 25 år og (pinlig nok!) jomfru. Det er egentlig ikke noe jeg skammer meg så veldig over, men i det siste har jeg begynt å bli oppriktig redd for at jeg aldri skal klare å ha sex.. 

Jeg har vært hos gynekologen 3 ganger for diverse ting. Alle gangene har det vært helt sinnssykt vondt! Jeg vrir meg i smerte, og det er redd før jeg begynner å gråte. Jeg vet at det er en spesiell situasjon, men det bør ikke være sååå vondt? Gynekologen sier at det egentlig ikke skal gjøre vondt, men at det kan være ubehagelig. Det er ordentlig vondt.. Hvordan skal jeg da noen gang klare å ha sex? 

Jeg klarer heller ikke bruke tamponger. Jeg prøver noen ganger den minste størrelsen de har. Jeg får den inn, men det er veldig vondt og jeg merker den hele tiden.Venninnene mine sier at man ikke skal merke den. Hvis jeg ikke en gang klarer å gå med en tampong, skjønner jeg virkelig ikke hvordan en penis skal få plass der.. 

Jeg må vel bare prøve meg frem, men vet ikke helt hvordan. 

Anonymkode: 41245...1c2

Du sier du har vært hos gynekolog, da kan man vel utelukke at det er noe fysisk galt. Men gå til en annen gynekolog også for å være sikker, og forklar problemstillingen. Spenner du deg veldig? Har du opplevd noe vondt i barndommen, noen som tok på deg når du ikke ville? Kanskje psykolog er tingen? Jeg tenker underbevisst traume.

Anonymkode: fd441...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du er trang eller kanskje du rett og slett ikke er våt nok.

Jeg må bruke minste størrelsen på tamponger, ofte med glidekrem, så det ikke skal gjøre vondt. Men er jeg våt nok, har kommet et par ganger og fingrer meg selv sakte, kan jeg få plass til tre fingre! Samleie, også med stor penis, fungerer om jeg bare er våt nok. Det kan være du er som meg? Du kan spørre legen. Kan være du er trang, eller tørr eller synes ting der inne er vondt eller skummelt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier du har vært hos gynekolog, da kan man vel utelukke at det er noe fysisk galt. Men gå til en annen gynekolog også for å være sikker, og forklar problemstillingen. Spenner du deg veldig? Har du opplevd noe vondt i barndommen, noen som tok på deg når du ikke ville? Kanskje psykolog er tingen? Jeg tenker underbevisst traume.

Anonymkode: fd441...d3e

Takk for svar :-) Jeg har ikke opplevd noe vondt i barndommen nei, heldigvis! Jeg spenner meg nok veldig, men prøver det jeg kan å slappe av. Selv om jeg synes det er veldig vanskelig. 

Anonymkode: 41245...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne er det fortsatt like gøy for gutta å utgi seg for å være jenter, skjønner jeg, og kan til en viss grad forstå humoren i dette. Men at folk fortsatt ikke gjennomskuer dette er for meg en gåte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, NydeligMann skrev:

Her inne er det fortsatt like gøy for gutta å utgi seg for å være jenter, skjønner jeg, og kan til en viss grad forstå humoren i dette. Men at folk fortsatt ikke gjennomskuer dette er for meg en gåte.

Første jeg tenkte når jeg las dette var at det sikkert er en mann som har ganske gode fantasier om en trang "mus". :P 

Uansett, om dette er seriøst, så er det bare å slappe av. Det skal tross alt være mulig å presse en unge ut, skjeden kan utvides. Ganske mye også. Det ligger alltid ved et lite pakkevedlegg i pakkene med tamponger og mener der står noe om hvordan man kan sette den inn om den er for trang. Du kan prøve å stå med ene beinet oppå toalettet mens du balanserer på det andre, da blir det litt lettere å sette den inn. Er mange ganger jeg selv ikke får den inn om jeg sitter på toalettet, og jeg er ikke over gjennomsnittet trang. Dessuten er jo skjeden våt når du har mensen, så den skal jo gli rett inn. 

Å gå til gynekolog er ikke så behagelig og jeg syns personlig det er vondt å få det helsikes nebbet pressa inn. Handler vell litt om hva man mener med vondt og ubehagelig, og hvor høy/lav smerteterskel man har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo prøve deg frem med en dildo og se hvordan det er med en "penis"?

Anonymkode: 2f79d...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NydeligMann skrev:

Her inne er det fortsatt like gøy for gutta å utgi seg for å være jenter, skjønner jeg, og kan til en viss grad forstå humoren i dette. Men at folk fortsatt ikke gjennomskuer dette er for meg en gåte.

Kødder du nå? Herregud.. Jeg er ei jente jo. Vil bare ikke ha navnet mitt synlig. 

Anonymkode: 41245...1c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den Tuesday, April 19, 2016 at 20.59, Ravnklo skrev:

Første jeg tenkte når jeg las dette var at det sikkert er en mann som har ganske gode fantasier om en trang "mus". :P 

Uansett, om dette er seriøst, så er det bare å slappe av. Det skal tross alt være mulig å presse en unge ut, skjeden kan utvides. Ganske mye også. Det ligger alltid ved et lite pakkevedlegg i pakkene med tamponger og mener der står noe om hvordan man kan sette den inn om den er for trang. Du kan prøve å stå med ene beinet oppå toalettet mens du balanserer på det andre, da blir det litt lettere å sette den inn. Er mange ganger jeg selv ikke får den inn om jeg sitter på toalettet, og jeg er ikke over gjennomsnittet trang. Dessuten er jo skjeden våt når du har mensen, så den skal jo gli rett inn. 

Å gå til gynekolog er ikke så behagelig og jeg syns personlig det er vondt å få det helsikes nebbet pressa inn. Handler vell litt om hva man mener med vondt og ubehagelig, og hvor høy/lav smerteterskel man har. 

Jeg har levd med kroniske smerter i 7 år, og har egentlig en veldig høy smerteterskel. Tror jeg i hvert fall :-) Venninnene mine sier at de ikke synes det er noe behagelig å gå til gynekolog, men at det ikke er så vondt som jeg skal ha det til. Kanskje det er fordi jeg er jomfru.. ? Når jeg onanerer klarer jeg bare å få inn en finger, og jeg synes ikke det er noe godt liksom. Det er derfor jeg lurer på hvordan jeg skal klare å få en penis inn der, lol. 

Anonymkode: 41245...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.4.2016 at 19.25, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg er 25 år og (pinlig nok!) jomfru. Det er egentlig ikke noe jeg skammer meg så veldig over, men i det siste har jeg begynt å bli oppriktig redd for at jeg aldri skal klare å ha sex.. 

Jeg har vært hos gynekologen 3 ganger for diverse ting. Alle gangene har det vært helt sinnssykt vondt! Jeg vrir meg i smerte, og det er redd før jeg begynner å gråte. Jeg vet at det er en spesiell situasjon, men det bør ikke være sååå vondt? Gynekologen sier at det egentlig ikke skal gjøre vondt, men at det kan være ubehagelig. Det er ordentlig vondt.. Hvordan skal jeg da noen gang klare å ha sex? 

Jeg klarer heller ikke bruke tamponger. Jeg prøver noen ganger den minste størrelsen de har. Jeg får den inn, men det er veldig vondt og jeg merker den hele tiden.Venninnene mine sier at man ikke skal merke den. Hvis jeg ikke en gang klarer å gå med en tampong, skjønner jeg virkelig ikke hvordan en penis skal få plass der.. 

Jeg må vel bare prøve meg frem, men vet ikke helt hvordan. 

Anonymkode: 41245...1c2

høres ut som meg da jeg var 14 år og ikke kunne forstå hvordan tampongen satte seg fast, men hvis du har jomfruhinne kan den ødelegge en del. spenninger nedentil kan også gjøre en utrolig trang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha endometriose (vil som oftest også ha smertefull menstruasjon i tillegg), vestibulitt og/eller vaginisme, i så fall bør du utredes hos gynelolog.

Anonymkode: 72633...5fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.4.2016 at 19.25, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg er 25 år og (pinlig nok!) jomfru. Det er egentlig ikke noe jeg skammer meg så veldig over, men i det siste har jeg begynt å bli oppriktig redd for at jeg aldri skal klare å ha sex.. 

Jeg har vært hos gynekologen 3 ganger for diverse ting. Alle gangene har det vært helt sinnssykt vondt! Jeg vrir meg i smerte, og det er redd før jeg begynner å gråte. Jeg vet at det er en spesiell situasjon, men det bør ikke være sååå vondt? Gynekologen sier at det egentlig ikke skal gjøre vondt, men at det kan være ubehagelig. Det er ordentlig vondt.. Hvordan skal jeg da noen gang klare å ha sex? 

Jeg klarer heller ikke bruke tamponger. Jeg prøver noen ganger den minste størrelsen de har. Jeg får den inn, men det er veldig vondt og jeg merker den hele tiden.Venninnene mine sier at man ikke skal merke den. Hvis jeg ikke en gang klarer å gå med en tampong, skjønner jeg virkelig ikke hvordan en penis skal få plass der.. 

Jeg må vel bare prøve meg frem, men vet ikke helt hvordan. 

Anonymkode: 41245...1c2

Slapp av, det er ingenting galt med deg. Jeg klarte heller aldri å bruke tamponger før, og sliter fremdeles med å få inn den minste størrelsen. Det å gå til gynekolog er sykt vondt, og jeg klarer heller ikke fingre meg selv (får inn en finger, men det er ubehagelig). Jeg var jomfru til jeg var 21, og livredd for at det var noe galt med meg. Alle andre dreiv jo å fingrer og brukte tamponger uten problem?

Men sex går faktisk veldig fint! Så lenge jeg er skikkelig kåt og "oppvarmet", så er sex herlig! Liker ikke å bli fingra, men penis er bare godt. Forstår ikke hvorfor, vi er vel bare lagd slik. 

Anonymkode: 29da1...21e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som meg selv for noen år tilbake. Har alltid vært trang, og da jeg endelig skulle prøve sex for første gang så gikk det ikke. Han kom seg ikke inn, rett og slett. Det var fryktelig vondt og egentlig en ganske fæl opplevelse. Det var en svært lite forståelsesfull fyr i tillegg, som dumpet meg etter vi hadde prøvd noen ganger. Jeg gikk enda på videregående på den tiden, og etter noen uker med bekymring gikk jeg til helsesøster som henviste meg videre til helsestasjonen. Viste seg at jeg hadde vaginisme, og ble henvist videre til en spesialisert fysioterapeut. Det er nok det lureste jeg har gjort! Etter 6 måneder med intensiv behandling ble musklene i skjeden mer og mer avspent, og til slutt klarte jeg å ha sex uten å spenne meg. Nå, 3 år etterpå har jeg et velfungerende sexliv, og sliter ikke med verken tampong eller gynekologiske undersøkelser.

Er ikke sikkert du har det samme som jeg hadde, men det høres veldig slik ut! Er lite kunnskap om dette, og dessverre er det ikke mange gynekologer som er oppdatert på dette heller. Sjeleglad for at jeg ble tatt seriøst med en gang, det er det nemlig ikke mange som blir. 

Anonymkode: be42f...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 19.4.2016 at 20.41, NydeligMann skrev:

Her inne er det fortsatt like gøy for gutta å utgi seg for å være jenter, skjønner jeg, og kan til en viss grad forstå humoren i dette. Men at folk fortsatt ikke gjennomskuer dette er for meg en gåte.

Spot on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre Gud! Nei du er ikke for trang. Du er skapt til å kunne presse ut en baby. Helt normalt at gynekologiske undersøkelser gjør vondt, skjønner ikke hvorfor vennene dine innbiller deg noe annet. Tamponger og sex  kan også gjøre vondt om man er for tørr. Det er helt normalt og har ingenting med tranghet å gjøre...

Anonymkode: a1b1e...682

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Skjønner ikke at flere her tror at det er tull. Mye mulig har TS en tilstand som kalles vaginisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mysticgirl

Jeg sleit mye med tranghet før sex og ofte måtte jeg gi opp. Dette resulterte i at jeg kvidde meg under sex pga det gjorde så vondt. Selv etter fødsel av mitt barn var jeg veldig trang. Du må bare forsøke å slappe av og bruke mye spytt eller glidemiddel. 

Og selv den dag i dag kan jeg ikke ha store peniser pga tranghet. Er 26 nå og har hatt flere  partnere, men opplever enda at det blir for trangt og vondt om den er for stor.

Velg mindre peniser, slapp av og vær ordentlig kåt før du lar han slippe til. Og husk masse spytt/glidemiddel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kjenner meg igjen i det du skriver. men jeg er ikke jomfru lenger og alt var heldigvis normalt nedentil, selv om jeg ikke trodde det før jeg begynte æ ha sex. Jeg hadde aldri fått inn en tampong i det heletatt, og det gjorde rå vondt å prøve å få inn en. Så da jeg for første gang skjønte at det skulle bli kosing med en gutt så måtte jeg fortelle han at det kanskje var noe galt med meg. Heldigvis var han erfaren og sa at det kom til å gå bra, noe det også gjorde:) han strevde litt med å få den inn de første gangene vi hadde sex, men plutselig gikk det seg til. Men det gjorde selvfølgelig vondt før det gikk seg til.

Anonymkode: c184c...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. april 2016 at 13.18, AnonymBruker skrev:

Jeg har levd med kroniske smerter i 7 år, og har egentlig en veldig høy smerteterskel. Tror jeg i hvert fall :-) Venninnene mine sier at de ikke synes det er noe behagelig å gå til gynekolog, men at det ikke er så vondt som jeg skal ha det til. Kanskje det er fordi jeg er jomfru.. ? Når jeg onanerer klarer jeg bare å få inn en finger, og jeg synes ikke det er noe godt liksom. Det er derfor jeg lurer på hvordan jeg skal klare å få en penis inn der, lol. 

Anonymkode: 41245...1c2

Hvor er det vondt? Om det er i åpningen, kanskje du har en veldig solid skjedekrans/jomfruhinne? Noen trenger en liten operasjon for at den skal bli vid nok. 

Anonymkode: 2bc59...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok bare gi opp TS og forble jomfru resten av livet.

Etterhvert kan du jo f.eks skaffe deg en del katter slik at du glir inn i rollen som du er tildelt.

Anonymkode: 971bf...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...