Gå til innhold

27600kr i årlige bomavgifter i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om dette forslaget?

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/nytt-forslag_-27-600-kroner-i-bomringen-1.12900647

Blir i alle fall fryktelig billig å kjøpe brukte dieselbiler da.

Anonymkode: 06767...b70

Tomlene opp! Der betyr renere luft, færre biler og en triveligere by å bo i!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I diskusjonen om høns eller egg har jeg lyst til å minne om følgende forutsetning:

Skal folk velge et annet alternativ enn bil, så må alternativet eksistere med kapasitet, hyppighet og tilgjengelighet.

Sagt i klartekst: Bygg først ut kollektivløsningene med kapasitet. Og så kan man med diverse midler rute de reisende over på kollektivt.

Anonymkode: 67efa...a12

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har tatt for mye Møllers Lan:fnise:

Det er 120.000 biler innenfor ring 3 så det burde bli gode tider for kjøpere av nyere bruktbiler utenfor MPG kontrollert område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I diskusjonen om høns eller egg har jeg lyst til å minne om følgende forutsetning:

Skal folk velge et annet alternativ enn bil, så må alternativet eksistere med kapasitet, hyppighet og tilgjengelighet.

Sagt i klartekst: Bygg først ut kollektivløsningene med kapasitet. Og så kan man med diverse midler rute de reisende over på kollektivt.

Anonymkode: 67efa...a12

Du tenker svensk. Svenskene byggde P-Plasser utenfor de store byene , satte opp off, transport til oppsamlingsplassene. SÅ opprettet de bommer.

I Norge setter vi opp en bom og krysser fingrene for at det løser seg selv. Hvis det ikke løser seg setter vi opp prisen. Da klarer folk sikkert å teleportere:) seg til jobben

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I diskusjonen om høns eller egg har jeg lyst til å minne om følgende forutsetning:

Skal folk velge et annet alternativ enn bil, så må alternativet eksistere med kapasitet, hyppighet og tilgjengelighet.

Sagt i klartekst: Bygg først ut kollektivløsningene med kapasitet. Og så kan man med diverse midler rute de reisende over på kollektivt.

Anonymkode: 67efa...a12

I Oslo er jo kolektivtransporten meget god. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress
Den 4/19/2016 at 14.54, Commander skrev:

Noen har tatt for mye Møllers Lan:fnise:

Det er 120.000 biler innenfor ring 3 så det burde bli gode tider for kjøpere av nyere bruktbiler utenfor MPG kontrollert område.

Framlegget kom frå eit konsulentfirma som heiter COWI, og har ikkje noko med MDG å gjere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19. april 2016 at 15.01, prt90 skrev:

I Oslo er jo kolektivtransporten meget god. 

Ja, nettopp. Folk må nok tvinges litt, jeg vet om mange som kjører bil i byen uten at det er nødvendig.

Anonymkode: 3e8bd...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.4.2016 at 15.01, prt90 skrev:

I Oslo er jo kolektivtransporten meget god. 

Kommer an på hvor man skal det. Må ta 66 bussen for å komme på jobb, den er som regel 20 min forsinket hver dag når jeg skal hjem.. 

Anonymkode: 760b1...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvor man skal det. Må ta 66 bussen for å komme på jobb, den er som regel 20 min forsinket hver dag når jeg skal hjem.. 

Anonymkode: 760b1...1ae

Men går den ikke hvert kvarter eller noe?

Anonymkode: 3e8bd...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...