Gå til innhold

Parkeringsbot, riktig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk parkeringsbot på universitetet fordi jeg hadde parkert på en uoppmerket plass.

parkering.jpg

Det er en gangvei til høyre, eller i alle fall en vei hvor folk kan gå fra parkeringsplassen. Bilen min hindret ikke denne veien... og stod slik som på bilde...

Anonymkode: 54ee1...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men jeg er så vandt med at det står et stort kryss over felt som ligner på parkeringsplass men ikke er det....

Anonymkode: 54ee1...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er et privat firma som håndterer parkeringsbestemmelsene, så er de som regel ekstremt firkantede (bøtene er ofte eneste betalingen de tar fra oppdragsgiver). I så fall er det tvilsomt om det er noe vits å sende inn klage.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter spent på om noen kan svare på denne selv.

Anonymkode: d37ff...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg er så vandt med at det står et stort kryss over felt som ligner på parkeringsplass men ikke er det....

Anonymkode: 54ee1...2b2

Det er sjeldent.

Anonymkode: bbf97...3bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde i hvert fall, silk du skisserer situasjonen, vært ekstremt sta og stått på mitt.

Det vil si, latt det gå til inkasso, bestride kravet, latt parkeringsselskapet innkalle til forliksrådet etc. Da er det en viss sannsynlighet for at de til slutt vil frafalle kravet, da det (igjen slik du skisserer situasjonen) kan være tvetydig om plassen er ment som en parkeringsplass eller ikke.

Anonymkode: 6c200...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tegnet de hvite linjene riktig i forhold til virkeligheten, så står du her på en uoppmerket plass - det er ikke en hvit linje på bilens høyre side, ergo ikke en parkeringsplass.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du parkerte på uoppmerket plass.  Du må betale bot.  

Anonymkode: b3e5d...035

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg er så vandt med at det står et stort kryss over felt som ligner på parkeringsplass men ikke er det....

Anonymkode: 54ee1...2b2

Det er da ikke så vanskelig å skjønne at der det er oppmerkede felt til parkering, skal man parkere innenfor stripene? Man kan få parkeringsbot også hvis man står med ett hjul utenfor oppmerkingen. På skissen i TS står hele bilen utenfor oppmerkingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg er så vandt med at det står et stort kryss over felt som ligner på parkeringsplass men ikke er det....

Anonymkode: 54ee1...2b2

? Det har jeg aldri sett noe sted, så det kan du neppe regne med. 

Anonymkode: 28f62...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk parkeringsbot på universitetet fordi jeg hadde parkert på en uoppmerket plass.

parkering.jpg

Det er en gangvei til høyre, eller i alle fall en vei hvor folk kan gå fra parkeringsplassen. Bilen min hindret ikke denne veien... og stod slik som på bilde...

Anonymkode: 54ee1...2b2

Dette er et typisk spørsmål fra dem som ikke har lest teoriboka grundig nok. 

Finn frem boka igjen. Du har vel ikke gitt den bort? Da får du skaffe deg en ny og lese og lære hvordan du skal parkere for å unngå bøter i fremtiden.

Anonymkode: 3d39d...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra bildet ditt, så står du utenfor oppmerket plass, og boten er korrekt.

Betal og lem hele saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...