Gå til innhold

Syklus etter uttak av hormonspiral?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok ut hormonspiralen på fredag. Spottet litt fre-lør, mens søndagen begynte jeg å blø skikkelig. Jeg har blødd siden og har menstrasjonsmerter. Kan dette være en vanlig mens og at kroppen alt er tilbake i syklus?

 

Hva er deres erfaringer med dette dere som har brukt hormonspiral?:)

Anonymkode: 952d6...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok ut hormonspiralen i januar. Begynte å blø neste kvelden, dette er helt normalt og gikk vel over i løpet av en ukes tid (så fort man glemmer!!). Vi var positive og startet prøvingen straks blødningene stoppet. Jeg tok etter hvert graviditetstest en gang i uken da mensen lot vente på seg. Seks uker etter uttak av hormonspiralen så fikk jeg menstruasjon. Jeg regnet meg da tilbake til når EL sånn cirka var; selvfølgelig den uka vi hadde NULL sex :sur:... Deretter hadde jeg EL på dag 14, og det hadde jeg også måneden etterpå.

Jeg fikk altså tilbake normal syklus 6 uker etter at hormonspiralen var ute.

Jeg har imidlertid hatt veldig mye mer murringer de siste par månedene; mensenaktige murringer som jeg ikke har hatt tidligere (bortsett fra i fbm mensen). Usikker på hva det kommer av.

Anonymkode: 84396...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusen min fortsatte som normalt, den hadde ikke opphørt  på spiralen, eneste forskjell var at blødningene og smerten også var tilbake. Fikk mens to uker etter jeg tok den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere deler ders erfaringer:) Jeg har hatt som ev vanlig mens og omtrent like mange dager, så det blir spennendes å se om kroppen min alt er i rute igjen. Jeg er innstilt på at det kan ta lengre tid å bli gravid denne gangen pga alderen min er høyere. Det er 8 år siden sist jeg var gravid, men syklusen har alltid vært stabil og har blitt gravid kjappt 4 ganger før.

Anonymkode: 952d6...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var hos legen i dag og fortalte at jeg hadde begynt å blø som en vanlig mens 2 dager etter jeg tok ut spiralen. Hun mente at syklusen kunne alt være i rute igjen. Hun sa også om jeg ikke var blitt gravid innen 6 mnd kunne jeg få utredning siden jeg er bikket 35. Vi får bare se det an om du ikke alt er gravid sa hun også:P  6 mnd er jo egentlig ikke så langt tid å prøve for yngre damer heller. Selv om jeg har tidligere blitt rask gravid så kan det ha skjedd mye på 10 år som hun sa. Det blir spennende å se om jeg kan få flere barn!

Anonymkode: 952d6...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20. april 2016 at 22.25, AnonymBruker skrev:

Jeg tok ut hormonspiralen i januar. Begynte å blø neste kvelden, dette er helt normalt og gikk vel over i løpet av en ukes tid (så fort man glemmer!!). Vi var positive og startet prøvingen straks blødningene stoppet. Jeg tok etter hvert graviditetstest en gang i uken da mensen lot vente på seg. Seks uker etter uttak av hormonspiralen så fikk jeg menstruasjon. Jeg regnet meg da tilbake til når EL sånn cirka var; selvfølgelig den uka vi hadde NULL sex :sur:... Deretter hadde jeg EL på dag 14, og det hadde jeg også måneden etterpå.

Jeg fikk altså tilbake normal syklus 6 uker etter at hormonspiralen var ute.

Jeg har imidlertid hatt veldig mye mer murringer de siste par månedene; mensenaktige murringer som jeg ikke har hatt tidligere (bortsett fra i fbm mensen). Usikker på hva det kommer av.

Anonymkode: 84396...69d

Jeg også har merket en del murringer/stikninger etter jeg tok ut spiralen.

Anonymkode: 952d6...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også har merket en del murringer/stikninger etter jeg tok ut spiralen.

Anonymkode: 952d6...df2

Jeg har hatt mye mindre murringer de siste 2-3 ukene da, herlig! Så kanskje det bare var for en periode!

Anonymkode: 84396...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt mye mindre murringer de siste 2-3 ukene da, herlig! Så kanskje det bare var for en periode!

Anonymkode: 84396...69d

Godt å høre, for det er ganske ubehagelig:)

Anonymkode: 952d6...df2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ut spiralen 7. april og har bare spottet litt siden. Venter intenst på mensen/graviditet :P Legen min sa at det vanlige var 1-2 mnd. før man får mensen tilbake...

Anonymkode: 8a9b6...75e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, den første menstruasjonen var mest sannsynlig en bortfallsblødning :-) kan ta litt tid før syklus er i gang igjen, men neste mens er nok en "ekte" menstrasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...