Gå til innhold

Når han ikke er sexy lenger...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her! 

Takk for svar alle!:)  jeg tok motet til meg for en liten uke siden.. Vi var på butikken å handlet,og han reagerte på noen varer jeg hadde lagt i vognen. Bla var det fullkornris og masse grønnsaker. Først sa jeg ikke så mye,men til slutt ble jeg irritert da han ikke slutta å mase om de varene. Så da spratt det ut av meg: " hva er problemet da? Er du allergisk mot alt som er sunt? Kanskje du skal få tatt en blodprøve sånn at du får sjekka at det ikke tetter igjen blodårene!"  Han himlet bare med øynene og gikk mot kassa. 

Jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet,og ba om unskyldning da vi kom i bilen. Så forklarte jeg det på en "fin" måte. "At nå som Jeg er blitt eldre, så må jeg faktisk tenke over hva jeg spiser,for jeg blir rett og slett dårlig og oppblåst av all den fastfoodn. Så da må jeg handle inn litt mer sunnere alternativer. I tillegg ønsker jeg at du skal synes at jeg fortsatt ser bra ut, og tar vare på meg selv. Hva hvis jeg bare lar meg selv forfalle? Hva sier du da?" 

Om han skjønte tegninga er jeg ikke sikker på. Han ble ikke sur i alle fall..han sa ikke så mye, bare mumlet noe om slankehysteri...han var ikke særlig begeistret over middagen idag - laks i folie + grønnsaker og litt saus.

veldig umotivert til å lage middag i morgen. Det hjelper ikke at middagen er sunn når han leter fram potetgull og brus til dessert. I fare for å høres ut som moren hans gidder jeg ikke si noe. Det burde være unødvendig. 

kanskje om noen andre hadde sagt ifra til ham...! En lege eller noe. En fagperson med peiling, for da kunne han ikke argumentere på det.  Eller kanskje jeg må bite i det sure eplet og faktisk legge opp til mye sex. Det skal jo vistnok brenne noen kalorier.. 

Anonymkode: 8672a...b9d

Nå må du slutte å gå rundt grøten ts. Han skjønner jo ikke alvoret når du aldri sier det!

Og dette med å legge opp til mer sex for at han skal brenne kalorier...Trodde det var problemet, at du ikke tente på han?

Når han fortsetter å spise potetgull daglig uten at du sier noe, vil dette bare gå en vei...

Anonymkode: 96a9a...ed4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Sofia123 skrev:

Det er takken for at hun har født og ammet deres barn ja. Godt hun er kvitt deg! Der kvittet hun seg med 80kg+ raskt.

Det er noen damer som bruker "graviditetskortet" for å kunne ese ut...Han nevnte bl.a betydelig overvekt. Da handler det om at man gir blaffen i hvordan man tar seg ut for partneren sin, på samme måte som kjæresten til ts gafler i seg usunn mat daglig, og selvsagt får konsvekvenser av det, som også går ut over parforholdet.

 

 

 

Anonymkode: 96a9a...ed4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her! 

Takk for svar alle!:)  jeg tok motet til meg for en liten uke siden.. Vi var på butikken å handlet,og han reagerte på noen varer jeg hadde lagt i vognen. Bla var det fullkornris og masse grønnsaker. Først sa jeg ikke så mye,men til slutt ble jeg irritert da han ikke slutta å mase om de varene. Så da spratt det ut av meg: " hva er problemet da? Er du allergisk mot alt som er sunt? Kanskje du skal få tatt en blodprøve sånn at du får sjekka at det ikke tetter igjen blodårene!"  Han himlet bare med øynene og gikk mot kassa. 

Jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet,og ba om unskyldning da vi kom i bilen. Så forklarte jeg det på en "fin" måte. "At nå som Jeg er blitt eldre, så må jeg faktisk tenke over hva jeg spiser,for jeg blir rett og slett dårlig og oppblåst av all den fastfoodn. Så da må jeg handle inn litt mer sunnere alternativer. I tillegg ønsker jeg at du skal synes at jeg fortsatt ser bra ut, og tar vare på meg selv. Hva hvis jeg bare lar meg selv forfalle? Hva sier du da?" 

Om han skjønte tegninga er jeg ikke sikker på. Han ble ikke sur i alle fall..han sa ikke så mye, bare mumlet noe om slankehysteri...han var ikke særlig begeistret over middagen idag - laks i folie + grønnsaker og litt saus.

veldig umotivert til å lage middag i morgen. Det hjelper ikke at middagen er sunn når han leter fram potetgull og brus til dessert. I fare for å høres ut som moren hans gidder jeg ikke si noe. Det burde være unødvendig. 

kanskje om noen andre hadde sagt ifra til ham...! En lege eller noe. En fagperson med peiling, for da kunne han ikke argumentere på det.  Eller kanskje jeg må bite i det sure eplet og faktisk legge opp til mye sex. Det skal jo vistnok brenne noen kalorier.. 

Anonymkode: 8672a...b9d

Så grunnen til at dere skal ha sex, skal være at han skal ned i vekt for å forbrenne kalorier...

Skikkelig romantisk og turnon...:ironi:

Anonymkode: 96a9a...ed4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen damer som bruker "graviditetskortet" for å kunne ese ut...Han nevnte bl.a betydelig overvekt. Da handler det om at man gir blaffen i hvordan man tar seg ut for partneren sin, på samme måte som kjæresten til ts gafler i seg usunn mat daglig, og selvsagt får konsvekvenser av det, som også går ut over parforholdet.

 

 

 

Anonymkode: 96a9a...ed4

At man "eser" ut under en graviditet er normalt og ikke et "graviditetskort". At man derimot ikke gjør noe for å gå ned igjen etter graviditeten er selvsagt ikke greit.
Jeg har uthevet det jeg reagerte på, som er hans kommentar om at "Puppene hang som noen agurker, strekkmerker og annen faenskap." Hun ville fortsatt hatt "hengepupper", strekkmerker og annen faenskap (?) om hun hadde slanket seg. Hans kommentar om sin ekskone er stygg og ufølsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser dere til vanlig? Jeg lurer på hva som får han til å ta frem potetgullet hele tiden, kanskje det er noe mat han kunne spist som hadde tatt bort det behovet? Hvis han ikke er spesielt begeistret for laks i folie og grønnsaker, hva ville han hatt?
Jeg har en venninne som hele tiden prøver å slanke seg og "spise sunt", men det hun "tror" er sunt, som f.ex. knekkebrød med masse fiber er jo tydeligvis ikke det kroppen hennes vil ha, så hun sitter også og spiser potetgull på kveldene, faktisk istedenfor å spise kvelds. Det virker jo som det er dette hun legger på seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
8 timer siden, Sofia123 skrev:

Det er takken for at hun har født og ammet deres barn ja. Godt hun er kvitt deg! Der kvittet hun seg med 80kg+ raskt.

Tenkte det samme jeg og. Greit nok at overvekten kan du gjøre noe med, men strekkmerker og hengepupper er dessverre en av bivirkningene etter en graviditet. 

Å ta vare på seg selv, er å spise sunt og være i aktivitet. Og unngå å bli for overvektig. Men pupper som henger og strekkmerker er dessverre ikke noe man kan gjøre noe med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Sofia123 skrev:

At man "eser" ut under en graviditet er normalt og ikke et "graviditetskort". At man derimot ikke gjør noe for å gå ned igjen etter graviditeten er selvsagt ikke greit.

Normalt og normalt. 20 kg er verken normalt eller sunt, heller ikke at dette blir værende permanent. 

Anonymkode: 701cd...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vær mye tøffere mot han ts så han skjønner alvoret. 

Anonymkode: 96a9a...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.4.2016 at 9.27, Katten.2.0 skrev:

En slik holdning er totalt frastøtende. Både dette med å ikke bry seg, samt det å skylde stor vedvarende overvekt på graviditet.

På tide å ta en alvorsprat.

Bare sånn for ordens skyld: kvinner kan få hormonelle endringer ifbm graviditet som fører til økt vekt. Endel(ikke en drøss, men mer enn en sjelden gang) kan utvikle lavt stoffskifte ifbm graviditet, og da snakker vi kronisk sykdom hvor flere kilo bare er en av veldig mange følger livet ut, som eksempelvis potensiell infertilitet og diverse andre betydelige plager. 

Det er forskjell på om graviditet faktisk var årsaken, eller 3 poser chips i uka og masse usunn mat slik TS beskriver. 

Du kunne jo forsøke selv å være konstant kvalm i månedsvis, hvor hyppig og små måltider(og dermed økt vekt tross oppkast) øker vekten. 

Nå gikk jeg ned i vekt selv under graviditet(nei, ikke noe jeg anbefaler), men skjønner veldig godt at mange som har slitt med kvalme legger ekstra på seg utover normalen. 

Blir liksom litt banalt at en mann skal bli provosert over noe du jo faktisk ikke har innsikt i, altså graviditet og hvordan ulike responderer på det rent fysisk. 

Anonymkode: 52716...7b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om vektoppgangen kommer av sykdom evt medisiner? Hva gjør en da?

Anonymkode: a73aa...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare sånn for ordens skyld: kvinner kan få hormonelle endringer ifbm graviditet som fører til økt vekt. Endel(ikke en drøss, men mer enn en sjelden gang) kan utvikle lavt stoffskifte ifbm graviditet, og da snakker vi kronisk sykdom hvor flere kilo bare er en av veldig mange følger livet ut, som eksempelvis potensiell infertilitet og diverse andre betydelige plager. 

Det er forskjell på om graviditet faktisk var årsaken, eller 3 poser chips i uka og masse usunn mat slik TS beskriver. 

Du kunne jo forsøke selv å være konstant kvalm i månedsvis, hvor hyppig og små måltider(og dermed økt vekt tross oppkast) øker vekten. 

Nå gikk jeg ned i vekt selv under graviditet(nei, ikke noe jeg anbefaler), men skjønner veldig godt at mange som har slitt med kvalme legger ekstra på seg utover normalen. 

Blir liksom litt banalt at en mann skal bli provosert over noe du jo faktisk ikke har innsikt i, altså graviditet og hvordan ulike responderer på det rent fysisk. 

Anonymkode: 52716...7b5

Nå er jo hyppige og små måltider et mye brukt tips for å gå NED i vekt, men som tobarnsfar, må jeg si at den som går fra partneren sin pga vektoppgang og kroppslige endringer som ikke skyldes livsførsel, burde gå i seg selv. At man kan plage seg selv til man faller sammen av egne skavanker, har jeg full forståelse for, men at man lager et problem av at den man elsker (burde elske), får strekkmerker eller mykere pupper pga svangerskap, er et sikkert tegn på drittunge. 

Endret av Cronosgjesten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare sånn for ordens skyld: kvinner kan få hormonelle endringer ifbm graviditet som fører til økt vekt. Endel(ikke en drøss, men mer enn en sjelden gang) kan utvikle lavt stoffskifte ifbm graviditet, og da snakker vi kronisk sykdom hvor flere kilo bare er en av veldig mange følger livet ut, som eksempelvis potensiell infertilitet og diverse andre betydelige plager. 

Det er forskjell på om graviditet faktisk var årsaken, eller 3 poser chips i uka og masse usunn mat slik TS beskriver. 

Du kunne jo forsøke selv å være konstant kvalm i månedsvis, hvor hyppig og små måltider(og dermed økt vekt tross oppkast) øker vekten. 

Nå gikk jeg ned i vekt selv under graviditet(nei, ikke noe jeg anbefaler), men skjønner veldig godt at mange som har slitt med kvalme legger ekstra på seg utover normalen. 

Blir liksom litt banalt at en mann skal bli provosert over noe du jo faktisk ikke har innsikt i, altså graviditet og hvordan ulike responderer på det rent fysisk. 

Anonymkode: 52716...7b5

Når en ikke bryr seg om egen helse og utseende samt bruker graviditet som en unnskyldning for å gi faen i kosthold, det er ufattelig avtennende.

Fysiske diagnoser er noe helt annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...