Gå til innhold

Når han ikke er sexy lenger...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært sammen noen år,begge i slutten av 20-årene. Nå har vi gått til det steget at vi har kjøpt vår første bolig sammen,å det er nå i ettertid jeg har begynt å tenkt litt.

jeg har de siste to årene vært vitne til at han bare eser mer og mer ut. Har ikke brydd meg noe særlig,ikke før nå.  Jeg tenner ikke lenger på det jeg ser.  Det er ikke bare kroppen alene,men holdningen hans til at det skjer. Han vet veldig godt at han har lagt mye på seg, pluss at venner og familie har kommet med "artige" kommentarer. Typ: "når har du termin, er det du som tar deg av den delen" osv... Kun på gøy,å han ler av det. 

Han er fornøyd med hvordan han ser ut. Det plager han faktisk ikke i det hele tatt. 

Å når jeg nå sitter å tenker over kostholdet hans,så lurer jeg på hvordan han kommer til å se ut iløpet av de neste to årene. Han spiser i gjennomsnittet tre,TRE poser potetgull i uka. Han er "allergisk" mot alt som er sunt.

sexlivet er allerede begynt å gå nedenom og hjem,for jeg sliter veldig med å finne ham sexy. Når jeg kommer hjem fra jobb å finner ham liggende på sofaen med potetgullflak på t-skjorta og magen bulende over bokselinningen, da forsvinner all gnist. Jeg forventer ikke at han skal se ut som en gud,ha store muskler og vaskebrett. Jeg har ikke kroppen til en supermodell jeg heller. Men jeg prøver å ta vare på meg selv,gjøre det beste utav det jeg har. Er ikke sikkert jeg hadde brydd meg om vekta hans engang,om han bare kunne endret holdningen sin...! For det kan nesten virke som at han går inn for å bli tjukk. 

Bare det å gi oralsex har blitt vanskelig. Jeg tenkte han kanskje skjønte problemet når jeg faktisk ikke kommer til siden det er en stor mage i veien.

å ja,jeg har prøvd å foreslå at vi kan gå turer ilag, prøver å lage sunn mat osv...det funker ikke..

what to do? Jeg ønsker ikke å avslutte forholdet...

Anonymkode: 8672a...b9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fokuser heller på helse, spør om han skal bli med ut, på trening osv. Når man er +/-30 så bør man faktisk begynne å ta vare på seg selv, ikke nødvendigvis bare på grunn av utseende men også på helsen. Om magen hans er veldig stor er det ikke sunt i forhold til hjerte/karsykdommer og andre livsstilssykdommer. 

Anonymkode: fb2d1...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

Ja jeg må vel bare fortsette å prøve..er for jævlig at forholdet skal ta slutt pga noe sånt. For et forhold uten sex er vel strengt talt ikke et forhold. Jeg savner det jo. Vi har bestandig hatt skikkelig bra sex. Har aldri hatt noe å klage på når det kommer til den biten. Den pleide å være lidenskapelig og heftig - nå har vi sex toppen én gang i måneden. Å jeg vil helst ha lyset av.

jeg føler meg som verdens verste menneske som føler det slik.  Så igjen vil jeg påpeke at det er mer holdningen hans jeg ikke liker. Kroppen hans kan jeg elske uansett. Hadde det vært sykdom inne i bildet feks,så hadde jeg ikke brydd meg om noen ekstra kg.  

-ts-

 

Anonymkode: 8672a...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. 

Ja jeg må vel bare fortsette å prøve..er for jævlig at forholdet skal ta slutt pga noe sånt. For et forhold uten sex er vel strengt talt ikke et forhold. Jeg savner det jo. Vi har bestandig hatt skikkelig bra sex. Har aldri hatt noe å klage på når det kommer til den biten. Den pleide å være lidenskapelig og heftig - nå har vi sex toppen én gang i måneden. Å jeg vil helst ha lyset av.

jeg føler meg som verdens verste menneske som føler det slik.  Så igjen vil jeg påpeke at det er mer holdningen hans jeg ikke liker. Kroppen hans kan jeg elske uansett. Hadde det vært sykdom inne i bildet feks,så hadde jeg ikke brydd meg om noen ekstra kg.  

-ts-

 

Anonymkode: 8672a...b9d

Det er helt normalt at du foler det slik. Ikke tro at det er noe galt i det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må rett og slett fortelle ham det. Fortelle at det er avtennende at han lar seg forfalle, og at det er helsefarlig. Men du må også komme med løsningsforslag. Det er vår, dra ham med ut på noe dere liker, fjellturer, jogging, sykling, padling... Hva som helst. Kjøp to aktivitetsbånd og gode sko, og forfør ham på en øde sti. Velkommen i fasen av forholdet der man må begynne å jobbe med vedlikehold av både kropp og relasjon :) 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært sammen noen år,begge i slutten av 20-årene. Nå har vi gått til det steget at vi har kjøpt vår første bolig sammen,å det er nå i ettertid jeg har begynt å tenkt litt.

jeg har de siste to årene vært vitne til at han bare eser mer og mer ut. Har ikke brydd meg noe særlig,ikke før nå.  Jeg tenner ikke lenger på det jeg ser.  Det er ikke bare kroppen alene,men holdningen hans til at det skjer. Han vet veldig godt at han har lagt mye på seg, pluss at venner og familie har kommet med "artige" kommentarer. Typ: "når har du termin, er det du som tar deg av den delen" osv... Kun på gøy,å han ler av det. 

Han er fornøyd med hvordan han ser ut. Det plager han faktisk ikke i det hele tatt. 

Å når jeg nå sitter å tenker over kostholdet hans,så lurer jeg på hvordan han kommer til å se ut iløpet av de neste to årene. Han spiser i gjennomsnittet tre,TRE poser potetgull i uka. Han er "allergisk" mot alt som er sunt.

sexlivet er allerede begynt å gå nedenom og hjem,for jeg sliter veldig med å finne ham sexy. Når jeg kommer hjem fra jobb å finner ham liggende på sofaen med potetgullflak på t-skjorta og magen bulende over bokselinningen, da forsvinner all gnist. Jeg forventer ikke at han skal se ut som en gud,ha store muskler og vaskebrett. Jeg har ikke kroppen til en supermodell jeg heller. Men jeg prøver å ta vare på meg selv,gjøre det beste utav det jeg har. Er ikke sikkert jeg hadde brydd meg om vekta hans engang,om han bare kunne endret holdningen sin...! For det kan nesten virke som at han går inn for å bli tjukk. 

Bare det å gi oralsex har blitt vanskelig. Jeg tenkte han kanskje skjønte problemet når jeg faktisk ikke kommer til siden det er en stor mage i veien.

å ja,jeg har prøvd å foreslå at vi kan gå turer ilag, prøver å lage sunn mat osv...det funker ikke..

what to do? Jeg ønsker ikke å avslutte forholdet...

Anonymkode: 8672a...b9d

Skjønner godt til problemet. Min kone ble smellfeit etter vårt andre barn, orket ikke å gjøre noe med det, og skyldte på at de ekstra kiloene ikke var mulig fordi det var graviditetskilo. Bullshit, vi snakker 20 kg + minst. Selvsagt kan man gjøre noe med det, selv om det var "graviditetskilo". Puppene hang som noen agurker, strekkmerker og annen faenskap. Sexlivet forsvant helt, og mistet helt lysten på henne.

Vi er skilt nå.

Anonymkode: 71e56...168

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt til problemet. Min kone ble smellfeit etter vårt andre barn, orket ikke å gjøre noe med det, og skyldte på at de ekstra kiloene ikke var mulig fordi det var graviditetskilo. Bullshit, vi snakker 20 kg + minst. Selvsagt kan man gjøre noe med det, selv om det var "graviditetskilo". Puppene hang som noen agurker, strekkmerker og annen faenskap. Sexlivet forsvant helt, og mistet helt lysten på henne.

Vi er skilt nå.

Anonymkode: 71e56...168

Så bra for henne.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Skogshuldra skrev:

Så bra for henne.

Helt uenig i den holdningen! Jeg synes ikke man kan klage på at kropper forandrer seg etter fødsel, men man har ikke 20 kilo ekstra! Jeg synes man skylder seg selv og partner å ta et minimum av vare på kroppen sin.

Jeg skjønner ts godt og er helt enig i at holdningen er mer usexy enn kiloene! Hadde han vært en aktiv mann som bare spiste litt for mye hadde det vært helt annerledes! Jeg synes du må fortelle han i klartekst hva du mener om saken!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært ærlig. Å begynne å snakke om helse er gjennomført falskt, og om han ikke er helt blåst gjennomskuer han det på flekken. Da er ikke bare problemet at du ikke tenner på ham, men at du behandler ham som en idiot også. Du kan fint være skånsom og løsningsorientert, men si det som det er.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende det plager han selv om han ikke viser det. Jeg hadde i alle fall blitt ganske lei meg om noen hadde kommet med sånne slengbemerkninger som han får, men for å i det minste bevare litt verdighet kan det hende jeg hadde latet som ingenting eller at det var morsomt.

Så dette med de tre potetgullposene og den ellers usunne livsstilen kan være at han har kommet i en ond sirkel som er vanskelig å komme seg ut av. Mulig han enda ikke klarer å innse problemet sitt også, eller at han innser det men ikke er helt klar for å komme ut av den komfortsonen han er i nå. Og jeg skjønner at du ikke ønsker å leve med en sånn mann, selv om du heller ikke ønsker å gjøre det slutt med han. Men om det fortsetter på denne måten blir ikke livet deres noe bedre, han vil bare bli tykkere, mer inaktiv, dårligere helse ect., mens du sitter med en mann du ikke tenner på og sannsynligvis med mye irritasjon fordi han ødelegger seg som han gjør. Sannsynligvis trenger han en real oppvåkning, men ønsker han virkelig denne livsstilen eller ikke orker å gå ut av komfortsonen og heller trene og spise sunt så er det kanskje ikke helt heldig for deg å bli i forholdet heller, selv om du innerst inne ikke ønsker å dra fra han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Helt uenig i den holdningen! Jeg synes ikke man kan klage på at kropper forandrer seg etter fødsel, men man har ikke 20 kilo ekstra! Jeg synes man skylder seg selv og partner å ta et minimum av vare på kroppen sin.

Jeg skjønner ts godt og er helt enig i at holdningen er mer usexy enn kiloene! Hadde han vært en aktiv mann som bare spiste litt for mye hadde det vært helt annerledes! Jeg synes du må fortelle han i klartekst hva du mener om saken!

Han syntes puppene og strekkmerkene var ekle, var vel kombinasjonen hun reagerte på. Greit nok man kan slanke seg, men hengepupper og strekkmerker forsvinner ikke av det. 

Anonymkode: 1c17d...029

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Han syntes puppene og strekkmerkene var ekle, var vel kombinasjonen hun reagerte på. Greit nok man kan slanke seg, men hengepupper og strekkmerker forsvinner ikke av det. 

Anonymkode: 1c17d...029

Enig i at det ikke høres særlig sympatisk ut, men det er ikke sikkert han hadde brydd seg om dette hvis hun tok vare på seg selv.

Jeg har ikke noe sympati for menn som sliter med at konas kropp er endret naturlig etter fødsel, det er barnslige drittunger. Så jeg valgte vel å gi han tvilen til gode, det kan være feil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært sammen noen år,begge i slutten av 20-årene. Nå har vi gått til det steget at vi har kjøpt vår første bolig sammen,å det er nå i ettertid jeg har begynt å tenkt litt.

jeg har de siste to årene vært vitne til at han bare eser mer og mer ut. Har ikke brydd meg noe særlig,ikke før nå.  Jeg tenner ikke lenger på det jeg ser.  Det er ikke bare kroppen alene,men holdningen hans til at det skjer. Han vet veldig godt at han har lagt mye på seg, pluss at venner og familie har kommet med "artige" kommentarer. Typ: "når har du termin, er det du som tar deg av den delen" osv... Kun på gøy,å han ler av det. 

Han er fornøyd med hvordan han ser ut. Det plager han faktisk ikke i det hele tatt. 

Å når jeg nå sitter å tenker over kostholdet hans,så lurer jeg på hvordan han kommer til å se ut iløpet av de neste to årene. Han spiser i gjennomsnittet tre,TRE poser potetgull i uka. Han er "allergisk" mot alt som er sunt.

sexlivet er allerede begynt å gå nedenom og hjem,for jeg sliter veldig med å finne ham sexy. Når jeg kommer hjem fra jobb å finner ham liggende på sofaen med potetgullflak på t-skjorta og magen bulende over bokselinningen, da forsvinner all gnist. Jeg forventer ikke at han skal se ut som en gud,ha store muskler og vaskebrett. Jeg har ikke kroppen til en supermodell jeg heller. Men jeg prøver å ta vare på meg selv,gjøre det beste utav det jeg har. Er ikke sikkert jeg hadde brydd meg om vekta hans engang,om han bare kunne endret holdningen sin...! For det kan nesten virke som at han går inn for å bli tjukk. 

Bare det å gi oralsex har blitt vanskelig. Jeg tenkte han kanskje skjønte problemet når jeg faktisk ikke kommer til siden det er en stor mage i veien.

å ja,jeg har prøvd å foreslå at vi kan gå turer ilag, prøver å lage sunn mat osv...det funker ikke..

what to do? Jeg ønsker ikke å avslutte forholdet...

Anonymkode: 8672a...b9d

Jeg har vært i samme situasjon som deg. Jeg valgte å avslutte forholdet. Jeg klarte ikke tenne på ham uansett hvor mye jeg prøvde. Fant ham fullstendig frastøtende til slutt. Vi hadde andre problemer i forholdet, kranglet mye hver dag, han presset meg til sex osv. Det at han lot seg forfalle og levde så usunt var egentlig bare toppen av kransekaka. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukt det beste maktmiddelet kvinner har. Nekt han sex, det er INGEN unnskyldning for en frisk mann å være lubben og feit  i 2016. I motsetning til håravfall kan overvekt lett fikses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik holdning er totalt frastøtende. Både dette med å ikke bry seg, samt det å skylde stor vedvarende overvekt på graviditet.

På tide å ta en alvorsprat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en elsker så slipper du å tenke på å ha sex med mannen du ikke liker lenger.

Anonymkode: 9ce76...d8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest snerk1234
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt til problemet. Min kone ble smellfeit etter vårt andre barn, orket ikke å gjøre noe med det, og skyldte på at de ekstra kiloene ikke var mulig fordi det var graviditetskilo. Bullshit, vi snakker 20 kg + minst. Selvsagt kan man gjøre noe med det, selv om det var "graviditetskilo". Puppene hang som noen agurker, strekkmerker og annen faenskap. Sexlivet forsvant helt, og mistet helt lysten på henne.

Vi er skilt nå.

Anonymkode: 71e56...168

Newsflash: kroppen forandres hos de aller fleste kvinner når de har bært fram to barn. Skjønner godt det er forferdelig avtennende når partneren blir smellfeit og er likegyldig til det, men agurkpuppene, strekkmerkene og sikkert "annen faenskap" ligger ikke i hennes makt. Good riddance, for ekskona di vil jeg si.

Og TS, jeg holder en knapp for en ærlig, men konstruktiv prat. Motivasjon er det han trenger. Han ser nok problemet, men har veldig vondt i orken. Han har jo også sex kun én gang i måneden og han merker garantert også at det ikke funker. For øvrig flott at du er innstilt på å gjøre noe med det! Lettere å slanke seg om man er to som samarbeider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som å lese om min samboer. Er så lei.

Han eser utover og jeg tenner ikke på han mer.

Han elsker fastfood og i store mengder. Han er 20 kg tyngre nå enn da jeg traff han . Selv spiser jeg sunt og holder meg slank. Er så turn off med menn som ikke tar vare på seg selv

Anonymkode: 5c0de...9e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man begynner å legge på seg er det fort gjort å komme i en ond sirkel. Ta en alvorsprat med han, og fortell at dette begynner å gå for langt. Finn deretter på aktiviteter dere kan gjøre sammen. Det er godt for både kropp og sjel å komme seg ut i naturen. Etter hvert vil han forhåpentligvis komme inn i en mer positiv sirkel hvor han selv skjønner at han er nødt til å gjøre en innsats for å ikke visne bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med ham.

Du kan anse dette som en viktig test for å se om det en gang kan bli dere som gifter dere. Det vil alltid komme opp ubehagelige situasjoner og man må kunne ta opp ting, og man må kunne ta ting til seg. Man kan simpelthen ikke tilbringe resten av livet sammen uten å ta opp ting som kan være ubehagelig for den andre. 

Da er det selvsagt gitt at du må akseptere at han kan si ting til deg og. Selv om dette ikke er et problem, kan det være noe annet. Tenk over hva dine usikkerheter er, og hva du hadde følt hvis han gikk rett på disse. Det er selvsagt en toveis gate. 

Den gode nyheten er jo at dette er noe man kan gjøre noe mer. Det er jo nesten et "luksusproblem" på den måten at det kun er konfrontasjonen som er vanskelig, problemet kan forsvinne. 

Anonymkode: 5b1cf...fc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...