Gå til innhold

Elphaba og alle barna?


Gjest Elphaba

Anbefalte innlegg

Gjest Elphaba

Jeg og samboer har bestemt oss for å ikke si til noen at vi prøver å få (vårt første) barn, for det hørtes så fornuftig ut. Vi kjenner så mange som sliter i mange år med å bli gravide og som stadig får spørsmålet "er dere gravide nå, eller?" Det jeg ikke var så forberedt på var den enorme fortellertrangen jeg skulle føle på. Har så lyst til å rope det ut til alt og alle:fnise: Derav denne prøverdagboken...

Jeg er 30, samboer er 32, vi har vært sammen i mange år og føler at nå var liksom tiden inne... Jeg tok ut hormonspiralen 7.4.16 så dette er en veldig sped begynnelse kan man si. Er utrolig spent på hvordan kroppen min kommer til å reagere etter 13 år på hormonpreparater. Første "pri" er vel å få mensen tilbake, det kommer til å bli rart. Fastlegen min sa at det var vanlig med 1-2 mnd. før man får mensen tilbake, men who knows, det kan jo også ta evigheter...

 

Følg meg gjerne på veien, fortell meg gjerne om dine erfaringer :babygutt:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær hilset! :) Jeg håper det blir en fin periode for dere framover. Ekstra stas blir det selvsagt når mensen er på plass igjen. Masse lykke til! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elphaba
Den 18. april 2016 at 21.47, Snotra skrev:

Vær hilset! :) Jeg håper det blir en fin periode for dere framover. Ekstra stas blir det selvsagt når mensen er på plass igjen. Masse lykke til! :smilyblomst:

Takk for svar! Blir spennende ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elphaba

Har begynt å spotte og fått en kvise, tar dette selvsagt som et soleklart tegn på at mensen er på vei (jeg har jo ALDRI kviser hvis jeg ikke har mensen :sarkasme: ) 

 

Rart hvordan alt tolkes nå, #zerochill :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elphaba

Tar forresten også tempen hver morgen nå og den ligger så lavt, ligger på 36 grader hele tiden, trodde 37 var normalen, men men, kanskje derfor jeg alltid er kald da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne følge med her :) Hvis det er mensen på vei, så betyr jo det at du fikk den tilbake raskt etter hormonspiralen. Det høres jo egentlig sånn ut.

Har du forresten termometer som viser flere desimaler? Jeg har prøvd litt på temperaturmåling, men får det ikke helt til pga. jobb og nattevakter. Men 36 komma noe er helt normalt når du måler rett etter at du har våknet. Etter eggløsning skal temperaturen stige litt, og da blir den blir kanskje nærmere 37 hos deg. Eller, hvis du har hatt eggløsning, kommer den antageligvis til å synke når du får mensen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elphaba

Blæ! Tror ikke det er mensen likevel... Bare spotting som aldri blir til noe :( eller så har jeg glemt hvordan det jeg pleier å ha mensen, det er en del år siden nå (har hatt hormonspiral). BLÆ! Jeg vil ha mensen! Jaja, får bare vente da...

 

Føler meg forresten litt fæl som ikke forteller til venninnene mine at vi prøver. Jeg har tre andre venninner som prøver nå og de er så åpne om det. Jeg skjønner egentlig ikke at de ønsker det, men man er jo forskjellig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elphaba
Den 21. april 2016 at 13.26, Illy skrev:

Jeg vil gjerne følge med her :) Hvis det er mensen på vei, så betyr jo det at du fikk den tilbake raskt etter hormonspiralen. Det høres jo egentlig sånn ut.

Har du forresten termometer som viser flere desimaler? Jeg har prøvd litt på temperaturmåling, men får det ikke helt til pga. jobb og nattevakter. Men 36 komma noe er helt normalt når du måler rett etter at du har våknet. Etter eggløsning skal temperaturen stige litt, og da blir den blir kanskje nærmere 37 hos deg. Eller, hvis du har hatt eggløsning, kommer den antageligvis til å synke når du får mensen. 

Kult, velkommen skal du være! Ja den viser desimaler, har ligget på 36,1 2 og 3 sånn ca, og det er om morgenen jeg har målt så da er det vel normalt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elphaba

Nå er jeg på 36,6 grader. Det er ny rekord. Skal ta en eggløsningstest nå til helgen, sikkert tullete da jeg egentlig ikke tror det var ordentlig mensen jeg hadde, men man vet jo aldri. Det er litt dritt da hvis det faktisk er eggløsning på vei for både jeg og samboeren drar på jobbtur neste uke, så det blir uansett ikke noe hankypanky før neste mandag, jaja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elphaba

Første kjipe graviditetstest tatt... 0 resultat... jaja, det var vei for mye å håpe på at vi skulle bli gravide på under en mnd... Kommer til å fortsette å ta en graviditetstest i slutten av hver mnd. bare for å sjekke...

 

jaja,  da kan jeg i hvert fall drikke på jobbtur da :P det er jo positivt :) 

Endret av Elphaba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditetstester uten resultat er noe dritt, uansett! Håper jobbturen blir helt topp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Elphaba

Ok en graviditetstest til i dag, men syntes de er litt vanskelig å tolke... Denne er negativ, sant?

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært borti den typen tester, så jeg vet ikke helt hvordan de skal se ut. De strekene eller greiene øverst, er kanskje noe som alltid er der? Jeg vil tro at en positiv strek skal være nærmere kontrollstreken, men hvis de ikke pleier å se sånn ut, så kanskje :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elphaba

De i tolkningstråden mente den var negativ, så den er vel det :( jeje, fikk i alle fall drukker sjampis og spist spekemat på 17. mai :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elphaba

Blir så utålmodig! Ikke er jeg gravid og ikke har jeg fått mensen (tror jeg) siden jeg tok ut spiralen. Angrer bittert på at jeg ikke tok ut spiralen tidligere! 

 

Jeg vet at jeg ikke har noen rett til å klage altså, andre folk prøver jo i årevis, men jeg blir liksom ikke noe mer tålmodig av den tanken.... Jeg har lite lyst på termin i september-desember, men vi får se om vi faktisk slutter å prøve....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjipt å vente! Håper mensen dukker opp snart så du vet hvordan syklusen ligger an. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...