Gå til innhold

Hva er fornavnet ditt, og liker du det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ida. Liker det godt nå, kort og godt. Føler at det passer meg. Skulle jeg hatt et annet navn måtte det ha vært like kort.

Var ikke så veldig fornøyd når jeg var yngre. Er født det året hvor Ida nådde navnetoppen og hadde hele 4 andre Idaer i klassen min.

Anonymkode: dbba4...b1f

Jeg heter også Ida, og har det på akkurat samme måte som deg! Tipper vi er født omtrent samtidig, for vi var tre i min klasse med dette navnet. Jeg liker det. :-) 

Anonymkode: 335ab...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Notatboka
Et øyeblikk siden, Yvonne skrev:

Yvonne.

Jeg liker navnet mitt veldig godt. :) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Hadde vært artig om du plutselig kom og sa at navnet ditt var Margrethe eller Sara etter at du har skrevet under med Yvonne i alle innleggene dine :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Notatboka skrev:

Hadde vært artig om du plutselig kom og sa at navnet ditt var Margrethe eller Sara etter at du har skrevet under med Yvonne i alle innleggene dine :fnise:

Hehe, jau. :ler: Nå skal det sies at jeg egentlig skulle hett noe helt annet, men så passet ikke det navnet allikevel. :)

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Aye skrev:

Mats. Synes det er helt ok navn.

Er du han kjekke som var med i farmen? :rodmer:

Jeg heter Line. Helt greit navn, litt kjedelig bare siden så mange andre heter det. 

Anonymkode: 35dac...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Arabella skrev:

Jeg vil ikke oppgi mitt fornavn. Jeg er én av 15 som har samme fornavn. Jeg kan lett spores opp hvis noen er nysgjerrig. Kombinasjonen fornavn + etternavn er jeg alene om.

Er det Annabelle?

Anonymkode: 44baf...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke navnet mitt og østlendinger kan uke uttale det rett.

Anonymkode: 205be...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er det Annabelle?

Anonymkode: 44baf...3ea

Nei :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia. Har er nøytralt forhold til navnet mitt, er fornøyd med at det er så kort og lett å uttale på de fleste språk. 

Anonymkode: 6998e...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke navnet mitt og østlendinger kan uke uttale det rett.

Anonymkode: 205be...408

Hva heter du da siden du mener at østlendinger ikke kan uttale det???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie. Liker det godt. Internasjonalt og enkelt. Har også et veldig vanlig etternavn, så jeg er veldig anonym på Internett. 

Anonymkode: d103b...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Marie. Liker det godt. Internasjonalt og enkelt. Har også et veldig vanlig etternavn, så jeg er veldig anonym på Internett. 

Anonymkode: d103b...377

Så heldig du er - jeg er, som veldig mange andre, den eneste som har min kombinasjon av fornavn og etternavn. Hadde vært fint å kunne forsvinne litt i mengden av og til :)

Anonymkode: c01ef...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Benedikte, synes det er helt greit:)

Anonymkode: 5fd15...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingunn her. Jeg er født på den tiden at jeg har hatt flere lærere som heter det, og x antall mødre eller tanter til folk på min egen alder, så nei....i ungdommen likte jeg det ikke alltid like godt. Veldig få på min alder som heter Ingunn, er iallfall min erfaring.. Kontaktlæreren min het Ingrid, akkurat det samme som tre jenter i klassen min... Det gikk jo fint an :) I barndommen var jeg veldig glad i navnet Silje, og i ungdommen var Jannicke favoritten. Men å bytte navnet mitt? Nei, det vil aldri falle meg inn!

 

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Silje her.

Hater navnet mitt og aldri følt det er meg. Skal bytte, men vet ikke helt hva til.

Anonymkode: 47a2b...7e4

Hvorfor bytte det? Silje er et av de fineste navnene jeg vet om :) Husk at du kan jo også lage deg et kallenavn ;) Jeg kjenner til ei som heter Cecilie, men kaller seg Sili :) Husk at navnet er deg unikt, og det er noe du har fått fra mammaen og pappaen din. Ikke bytt det!

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke navnet mitt og østlendinger kan uke uttale det rett.

Anonymkode: 205be...408

Fortell hva det er da :) 

Anonymkode: 4465b...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Elena. Jeg HATET det når jeg var liten. Nå er det greit nok. Det er navnet mitt liksom, jeg tenker ikke så mye over det. Jeg måtte stave det ofte når jeg var liten, men det virket til å være litt vanligere nå. Kan ikke huske sist noen trodde det var Helena eller Helene.

Anonymkode: f5ae4...cbb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Henriette. Liker det når jeg er i norge, men haaater det når jeg er ute å reiser, ingen klarer å uttale det og sliter alltid i starten, og høres ikke særlig fint ut heller :fnise: Greit med de utenlandske vennene mine som kaller meg "henny/hennie/henry", men gruer meg alltid til å introdusere meg til nye som ikke snakker norsk. 

 

Hadde vært flott å bytte navn men blir bare for kleint syntes jeg haha :fnise:

Anonymkode: 00059...5e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Linda. Syns det er et kjedelig og alt for vanlig navn. Det er ikke mange som får det nå, men jeg hadde en i klassen og tre i parallellklassen som het det samme. Skulle gjerne hatt et mer originalt navn, så jeg ikke bate var en i mengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedvig. Er veldig fornøyd, liker balansen mellom at det er uvanlig nok til at folk alltid husker hva jeg heter og jeg ytterst sjeldent møter andre som heter det, men fortsatt ikke så spesielt at folk synes det er rart.

Anonymkode: 5f41e...6ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...