Gå til innhold

Dopet ned.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, om du har blitt dopet ned og sliter med blackout og svake minner om samleie.
Så ville jeg vurdert å anmelde forholdet.
Det neste du trenger er å få pratet med en profesjonell person, psykolog og få pratet ut om det du føler akkurat nå.
Husk det er mange som sliter med akkurat det du går igjennom akkurat nå.
Det å føle seg ekkel og skitten og gjerne dårlig samvittighet osv..
Husk det er ikke din feil.

Du trenger iallefall noen å prate med, gjerne med noen som har opplevd akkurat det samme, for å gi deg en følelse at slike ting har skjedd før, roer deg ned og det å vite at du er ikke alene med det du opplever nå.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Hadde jeg virkelig trodd at jeg kunne bevise dette, om det så hadde bare for min del så jeg hadde vært hos legen/legevakten-men jeg har gjort mine undersøkelser som viser at at GHB som er det stoffet jeg tror det er, er ute av kroppen på 12 timer!

Det har gått 6 dager, det kommer ikke til å komme opp verken dop eller alkohol (alkhol er ute av kroppen etter ca 12 timer).

Du vet ikke hva du snakker.  Det er klart å tydelig at det som ble gitt meg ikke var benzodiazepiner/rohypnol ,men GHB.

Hadde vært fint mer enn støtte enn haugvis at du burde ha gjort ditt og datten, du var agtangelgvis bare veldig full. Det er mange undersøkelserog studier (som er usant) som viser til at det har vært alkoholen sin sin skyld og at de drakk for mye enn at drinken var spika osv.  Og du selv har skrevet dette:

Hvorfor skulle man gå videre hvis ingen tror på deg? Kjære deg. Det er jo nettopp for at folk SKAL tro på deg. Spor av benzodiazepiner finnes i blod/urin lenge. Det betyr at du kan få dette svart på hvitt. Hvorfor ikke? Jeg skal ikke tvile på din erfaring, men i flere studier der man har tatt for seg personer som mener de har blitt utsatt for å bli dopet ned har man ikke funnet spor av noen slike stoffer.

 

Anonymkode: 2a8dd...f49

 

Takk for at du redigerer bort den delen av innlegget der jeg skriver at jeg ikke betviler at det er størst sjanse for at du har blitt dopet. For å være helt ærlig så forstår jeg ikke hva du vil. 

 

At det har vært flere studier der mange har blitt trodd at de har blitt dopet ned som faktisk ikke har det er fakta, selv om du velger å nekte for dette uten å ha et fnugg av peiling på området.

 

Sitat

A study conducted in Australia in 2009 looked at toxicology results from suspected DFSA cases and found a similar trend. High alcohol concentration was again the biggest factor, with illicit drug use also prevalent. Among the 101 cases, there was no evidence that a sedative had been illegally added to any drinks, leading the authors to conclude that the study “did not reflect the current public perception of drink spiking. Drink spiking with sedative or illicit drugs appears to be rare. If drink spiking does occur, ethanol [alcohol] appears to be the most common agent used.”


og fra en artikkel som omhandler dette på Wiki:

 

Sitat

Forsøk utfra symptomene å fastslå om voldtektsdop er brukt kan imidlertid gi falske positive prøvesvar. Da media i 2003 rapporterte om en epidemi av slik doping av drinker i Perth i Vest-Australia ble det tatt blodprøve av 44 kvinner som mente de hadde blitt utsatt for preparerte drinker. West Australian Chemistry Centre testet blodprøvene og den eneste fremmedsubstansen som ble funnet i ofrenes blod, var høye alkoholverdier. Politiet sa at blodalkoholnivået hos de fleste av disse personene var betydelig høyere enn hva de selv hadde forventet. Dette er uvesentlig når det gjelder spørsmålet om angrepet var voldtekt eller ei. Den juridiske definisjonen på voldtekt i land som USA dekker også manglende samtykke når offeret ikke er i stand til å si «nei» til samleie på grunn av virkningene av stoffer eller alkohol.[6] I store mengder har alkohol samme effekt som «voldtektsdop» og fører til bevisstløshet og hukommelsestap.

Selvtesting i løpet av sekunder er mulig for GHB, ketamin og benzodiazepin slik som flunitrazepam, med kommersielt tilgjengelige produkter som «The Drink Detective.»

Enkelte ganger viser det seg at ofrene har drukket for mye og insisterer på at de ble dopet når faktum er at de overvurderte egen toleranse overfor alkohol. En undersøkelse i Storbritannia viste at bare 2% av 1014 voldtektsofre hadde fått sedativer tilsatt i drikkevarer.[7]

 

Sier for all del at jeg ikke tviler på at du har blitt dopet, men gå til legen. Ikke bare for å ta blodprøver, men fordi du trenger helt tydelig noen å snakke med. Du later til å være i en irrasjonell boble der alt som står i hodet ditt er å prøve å overbevise noen ukjente personer at du har blitt dopet ned i stedet for å ta ansvar for saken selv. Du vet ikke hvorvidt GHB eller, alprazolem, flunitrazepam (rohypnol) har blitt brukt, med mindre du har god erfaring med å bruke slike narkotiske evt benzo-preparater.

Gå til lege. Fortell hva som har skjedd. Ta blodprøver for alt, inkl benzo og kjønnssykdommer. Be om å få prate med en psykolog eller lignende. Det trenger alle som har opplevd, eller tror de har opplevd et overgrep.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol i kombinasjon med hva enn drinken din ble spiket med kan i verste fall føre til livstruende pustevansker. Jeg synes du bør forhøre deg med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, eksentrisk skrev:

 

Takk for at du redigerer bort den delen av innlegget der jeg skriver at jeg ikke betviler at det er størst sjanse for at du har blitt dopet. For å være helt ærlig så forstår jeg ikke hva du vil. 

 

At det har vært flere studier der mange har blitt trodd at de har blitt dopet ned som faktisk ikke har det er fakta, selv om du velger å nekte for dette uten å ha et fnugg av peiling på området.

 


og fra en artikkel som omhandler dette på Wiki:

 

 

Sier for all del at jeg ikke tviler på at du har blitt dopet, men gå til legen. Ikke bare for å ta blodprøver, men fordi du trenger helt tydelig noen å snakke med. Du later til å være i en irrasjonell boble der alt som står i hodet ditt er å prøve å overbevise noen ukjente personer at du har blitt dopet ned i stedet for å ta ansvar for saken selv. Du vet ikke hvorvidt GHB eller, alprazolem, flunitrazepam (rohypnol) har blitt brukt, med mindre du har god erfaring med å bruke slike narkotiske evt benzo-preparater.

Gå til lege. Fortell hva som har skjedd. Ta blodprøver for alt, inkl benzo og kjønnssykdommer. Be om å få prate med en psykolog eller lignende. Det trenger alle som har opplevd, eller tror de har opplevd et overgrep.

Det siste du skriver, kjempe bra! Men hva faen som feiler deg) Det virker som om du har en irrasjonell boble for overbevise meg om jeg kanskje ikke blitt  dopet! Jeg har sittet også googlet og lest det du nevner her! Og hvis du googler litt til S ser du at disse stoffene går fort ut av kroppen!  http://www.nrk.no/hordaland/lurer-fengselet-trill-rundt-med-ghb-1.6727737

Lurer fengselet trill rundt med GHB

Stoffet skilles så raskt ut av kroppen at fanger på permisjon nærmest er garantert ikke å bli avslørt.

GHB

Forkortelse for det syntetiske stoffet og rusmiddelet gammahydroksybutyrat.

Regnes som særlig farlig på grunn av den kraftige effekten, og at det er meget vanskelig å beregne dosen.

Det er vanskelig å behandle tilfeller av GHB-overdose, da det ikke finnes noen motgift.

Ble framstilt som et bedøvelsesmiddel i 50-årene.

Blir i dag illegalt framstilt og omsatt som tabletter, i pulverform eller flytende på små flasker. Det siste alternativet er mest vanlig.

Langtidsbruk av GHB kan føre til psykiske problemer og depresjoner.

GHB er lett å fremstille, samtidig som det er svært vanskelig å påvise bruk av stoffet i blod- eller urinprøver. Ifølge overlege Jan Schjøtt ved seksjonslaboratorium for klinisk biokjemi på Haukeland Sykehus, er stoffet ute av blodet i løpet av noen få timer.

LES OGSÅ: - Dramatisk GHB-utvikling i Bergen | Ukjent antall GHB-brukere | Overdose-boom i Os

- Krevende arbeid

I urin blir sporene værende i opp til tolv timer, men det er likevel så kort tid at fanger lett kan planlegge inntaket slik at de ikke blir tatt ved ankomst fengselet.

Direktøren i Bergen Fengsel, Ketil Evjen, vedgår at GHB volder fengselet atskillig hodebry.

- Vi er klar over at vi har veldig kort tid på oss til å avdekke bruk av dette rusmiddelet. Derfor er det viktig at vi er observant og følger godt med i miljøet. Samtidig er det et veldig krevende arbeid, så det er et prioriteringsspørsmål og ressursspørsmål, sier Evjen til nrkhordaland.no.

LES OGSÅ: Tre overdoser på Bergen Kino | Funnet bevisstløse i leilighet

Utnytter faste rutiner

Overlege Schjøtt poengterer at faste rutiner ved permisjon gjør det lettere for fanger på permisjon å slippe unna.

- Dersom testingen er lagt til faste tidspunkter, kan brukeren planlegge inntaket slik at det ikke vil være synlig på testene, sier overlegen.

Ifølge Evjen er permisjonsnekt eneste måten å sikre seg at fanger på permisjon ikke ruser seg.

- Dersom vi vurderer vedkommende til å være i risikogruppen, kan vi avslå permisjonsønsket. Men det er en ganske krevende oppgave å vurdere det på forhånd, sier Evjen.

Anonymkode: 2a8dd...f49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, eksentrisk skrev:

 

Takk for at du redigerer bort den delen av innlegget der jeg skriver at jeg ikke betviler at det er størst sjanse for at du har blitt dopet. For å være helt ærlig så forstår jeg ikke hva du vil. 

 

At det har vært flere studier der mange har blitt trodd at de har blitt dopet ned som faktisk ikke har det er fakta, selv om du velger å nekte for dette uten å ha et fnugg av peiling på området.

 


og fra en artikkel som omhandler dette på Wiki:

 

 

Sier for all del at jeg ikke tviler på at du har blitt dopet, men gå til legen. Ikke bare for å ta blodprøver, men fordi du trenger helt tydelig noen å snakke med. Du later til å være i en irrasjonell boble der alt som står i hodet ditt er å prøve å overbevise noen ukjente personer at du har blitt dopet ned i stedet for å ta ansvar for saken selv. Du vet ikke hvorvidt GHB eller, alprazolem, flunitrazepam (rohypnol) har blitt brukt, med mindre du har god erfaring med å bruke slike narkotiske evt benzo-preparater.

Gå til lege. Fortell hva som har skjedd. Ta blodprøver for alt, inkl benzo og kjønnssykdommer. Be om å få prate med en psykolog eller lignende. Det trenger alle som har opplevd, eller tror de har opplevd et overgrep.

Vær så vennlig å kom deg ut av tråden, hvis du kun skal prøve å å overbevise og diskutere med meg om hvorvidt jeg blitt dopet eller ei:

Anonymkode: 2a8dd...f49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Chibi skrev:

Vel, om du har blitt dopet ned og sliter med blackout og svake minner om samleie.
Så ville jeg vurdert å anmelde forholdet.
Det neste du trenger er å få pratet med en profesjonell person, psykolog og få pratet ut om det du føler akkurat nå.
Husk det er mange som sliter med akkurat det du går igjennom akkurat nå.
Det å føle seg ekkel og skitten og gjerne dårlig samvittighet osv..
Husk det er ikke din feil.

Du trenger iallefall noen å prate med, gjerne med noen som har opplevd akkurat det samme, for å gi deg en følelse at slike ting har skjedd før, roer deg ned og det å vite at du er ikke alene med det du opplever nå.
 

Takk for støtten @Snuppi og @Chibi

Jeg skal dra til klinikk for å ta en prat og sjekke kjønnsykdommer om 1 uke,NB! Du bør vente 14 dager etter at du har vært i risiko for smitte, før du kommer for sjekk i henhold til klamydia, mykoplasma og gonoré, for ikke å risikere falske negative prøvesvar. For syfilis og hiv gjelder det tre måneder. Se "vindusperiode"

Og jeg kommer til å sjekke om jeg har gravid, det skal man sjekke neste gang man skal ha mensen, det som er litt ekkelt å tenke at jeg faktisk skal ha hatt mensen nå,men jeg sliter med uregeligmessig mens så jeg håper på det beste!

 

 

Anonymkode: 2a8dd...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ble sannsynligvis full og drakk det siste glasset selv om du ikke husker det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Evilposelos skrev:

Du ble sannsynligvis full og drakk det siste glasset selv om du ikke husker det.

NEI.

Anonymkode: 2a8dd...f49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NEI.

Anonymkode: 2a8dd...f49

Hvorfor er du så uvillig til å gå på legevakta og skaffe bevis forresten?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Evilposelos skrev:

Hvorfor er du så uvillig til å gå på legevakta og skaffe bevis forresten?

Det har jeg forklart så mange ganger nå, at jeg ikke gidder forklare mer.

Dette er det som gjør at voldekts menn kommer unna med dette, hun var bare full.

Anonymkode: 2a8dd...f49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg forklart så mange ganger nå, at jeg ikke gidder forklare mer.

Dette er det som gjør at voldekts menn kommer unna med dette, hun var bare full.

Anonymkode: 2a8dd...f49

Ser ikke en eneste forklaring. Det kan fortsatt være i systemet, hva skader det å sjekke? Hvis du vil anmelde trenger du bevis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Stiani skrev:

Alkohol i kombinasjon med hva enn drinken din ble spiket med kan i verste fall føre til livstruende pustevansker. Jeg synes du bør forhøre deg med lege.

Takk :)

Anonymkode: 2a8dd...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Evilposelos skrev:

Ser ikke en eneste forklaring. Det kan fortsatt være i systemet, hva skader det å sjekke? Hvis du vil anmelde trenger du bevis.

 

Trådstarter er total irrasjonell. Velger trådstarter å anmelde saken kan jeg garantere at man ikke stiller sterkere når du ikke engang gidder å gå ned på legevakten for å ta prøver. Du VET ikke at det er GHB, det kan f.eks ha vært høye doser med andre preparater. Mange slike stoffer sitter i kroppen lenge. Når du skal forklare for psykolog/jurist at du "ikke gadd å sjekke fordi du var sikker på at de ikke fant noe" stiller du ikke akkurat veldig sterk. Bedre å gå å sjekke seg med en gang nå slik at du har papirer på det - selv om du er 100% sikker at alle prøvene er negative. Trådstarter tenker forbløffende lite rasjonelt. Anbefaler å diskutere dette med fastlege eller psykolog slik at de kan få deg på riktige tanker.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, eksentrisk skrev:

 

Trådstarter er total irrasjonell. Velger trådstarter å anmelde saken kan jeg garantere at man ikke stiller sterkere når du ikke engang gidder å gå ned på legevakten for å ta prøver. Du VET ikke at det er GHB, det kan f.eks ha vært høye doser med andre preparater. Mange slike stoffer sitter i kroppen lenge. Når du skal forklare for psykolog/jurist at du "ikke gadd å sjekke fordi du var sikker på at de ikke fant noe" stiller du ikke akkurat veldig sterk. Bedre å gå å sjekke seg med en gang nå slik at du har papirer på det - selv om du er 100% sikker at alle prøvene er negative. Trådstarter tenker forbløffende lite rasjonelt. Anbefaler å diskutere dette med fastlege eller psykolog slik at de kan få deg på riktige tanker.

Jeg kunne finne ha funnet artikler som viser hvordan de forskjellige voldektsdop systomer er, jeg kunne også ha funnet artikler om hvor fort disse stoffene er ute av kroppen, jeg kunne også ha funnet artikler på hvor ofte slike anmeldser blir henlagt og hvor lang tid de sakene tar og jeg kan også vise til flere artikler som viser til at ofrene ikke blir trodd, ja,jeg kunne ha gjort det, men jeg trenger ikke måtte forsvare eller forklare meg verken ovenfor deg eller andre.

Har du noen gang blitt voldtatt? Vet du hvordan det føles? Jeg vil tippe nei.

Du oppfører deg på en veldig respektløst måte.

Du har ingen rett til fortelle meg hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg skal føle meg!

Anonymkode: 2a8dd...f49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne finne ha funnet artikler som viser hvordan de forskjellige voldektsdop systomer er, jeg kunne også ha funnet artikler om hvor fort disse stoffene er ute av kroppen, jeg kunne også ha funnet artikler på hvor ofte slike anmeldser blir henlagt og hvor lang tid de sakene tar og jeg kan også vise til flere artikler som viser til at ofrene ikke blir trodd, ja,jeg kunne ha gjort det, men jeg trenger ikke måtte forsvare eller forklare meg verken ovenfor deg eller andre.

Har du noen gang blitt voldtatt? Vet du hvordan det føles? Jeg vil tippe nei.

Du oppfører deg på en veldig respektløst måte.

Du har ingen rett til fortelle meg hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg skal føle meg!

Anonymkode: 2a8dd...f49

Det blir så lite troverdig når du ikke en gang er villig til det. Men nei, du trenger ikke å overbevise fremmede mennesker om at det er sant. Jeg bare skjønner ikke hvorfor du lagde denne tråden da.

Du er ikke villig til å kanskje få bevis, noe som hadde gjort det lettere å anmelde fyren. Selvfølgelig kan det ha gått ut av kroppen, men det kan også hende det ikke hadde gjort det da du lagde tråden. 

Jeg har både blitt voldtatt og dopa ned, ingen av delene samtidig da  , men hadde jeg, så hadde min første tanke vært å skaffe bevis for at jeg ble dopa ned, særlig om jeg visste hvem som kunne ha gjort det. Ikke bare for meg selv, men også hvis jeg skulle anmelde. 

Ingen her forteller deg hvordan du skal føle, men bevis på doping gir et sterkere bevis for politiet også. 

Endret av Evilposelos
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Evilposelos skrev:

Det blir så lite troverdig når du ikke en gang er villig til det. Men nei, du trenger ikke å overbevise fremmede mennesker om at det er sant. Jeg bare skjønner ikke hvorfor du lagde denne tråden da.

Du er ikke villig til å kanskje få bevis, noe som hadde gjort det lettere å anmelde fyren. Selvfølgelig kan det ha gått ut av kroppen, men det kan også hende det ikke hadde gjort det da du lagde tråden. 

Jeg har både blitt voldtatt og dopa ned, ingen av delene samtidig da  , men hadde jeg, så hadde min første tanke vært å skaffe bevis for at jeg ble dopa ned, særlig om jeg visste hvem som kunne ha gjort det. Ikke bare for meg selv, men også hvis jeg skulle anmelde. 

Ingen her forteller deg hvordan du skal føle, men bevis på doping gir et sterkere bevis for politiet også. 

Greit, jeg juger, jeg er ikke troverdig, alt er bare tull!

Det er derfor jeg heller ikke ønsker å anmelde.

Jeg er total irrasjonell og aner ikke hva jeg snakker om.

Anonymkode: 2a8dd...f49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Greit, jeg juger, jeg er ikke troverdig, alt er bare tull!

Det er derfor jeg heller ikke ønsker å anmelde.

Jeg er total irrasjonell og aner ikke hva jeg snakker om.

Anonymkode: 2a8dd...f49

 Snakk med psykolog, kan hjelpe.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Evilposelos skrev:

 Snakk med psykolog, kan hjelpe.

Det er der er mer konstruktiv tilbakemelding på tråden.

Enn å legge inn kommentarer om at du var antagelvis bare full og hva jeg egentlig burde ha gjort den natten og haugvis av linker som viser til At det har vært flere studier der mange har blitt trodd at de har blitt dopet ned som faktisk ikke har det er fakta, og massing om at jeg bl annet skal anmelde, noe jeg har gjort klart og tydelig at jeg ikke ønsker da jeg vet at jeg har ingen sak!

Jeg har sagt at dette er det jeg ønsker Støtte, få det ut av systemet,for å kunne takle det på best mulig måte.

Ikke bli lagt skyld på hva som skjedde og press på hva jeg egentlig burde å ha gjort eller skal gjøre i etterkant.

Folk takler ting på forskjellige måter, og det si at jeg er irrasjonell fordi jeg ikke gjør som enkelte synes jeg burde å gjøre,blir feil-jeg har faktisk gjort endel undersøkelser,antagelgvis jævla mye mer enn det dere har gjort. Som har gjort til jeg at har tatt de beslutningene jeg har tatt.

 

Anonymkode: 2a8dd...f49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig trist, dette som du har gått gjennom. Men jeg stusser på et par ting. Du drakk 4 øl, 1 shot, 3 glass vin og 1 whiskey. Det er ni enheter, eller, det er mer ettersom vin og sprit har høyere alkoholprosent. Det er MYE alkohol, og selv om du mener du har drukket mer, så er det ganske naturlig at man med en sånn promille gjør ting man kanskje ikke kan stå for dagen derpå. 

Det som forsterker inntrykket mitt er at du ikke ville teste, at du er nærmest aggressive mot de som tviler på historien din og du ikke vil ta imot andre tips enn "så så, det går bra, for en dust han er". 

Jeg ble selv dopet ned på GHB, men jeg følte meg som en konge dagen derpå. Merket ingenting på formen, var som om jeg aldri hadde drukket og hadde heller ingen reaksjon etterpå. Jeg testet meg og fikk bekreftet GHB i blodet. 

Beklager at jeg tviler på historien din, men det er dessverre så mange som roper ulv, ulv når det gjelder ting de har gjort på fylla som de angrer på. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...