Gå til innhold

Er dette overvektig timeglass fasong?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg lurer altså på om disse målene går under kroppsformen overvektig timeglass fasong:

Bryster: 112cm

Midje: 92cm

Hofter: 124cm

Anonymkode: 59791...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg lurer altså på om disse målene går under kroppsformen overvektig timeglass fasong:

Bryster: 112cm

Midje: 92cm

Hofter: 124cm

Anonymkode: 59791...d7d

Ja! :)

Anonymkode: b51ef...b65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja! :)

Anonymkode: b51ef...b65

Takk for svar! Jeg ville trodd det ble klassifisert som overvektig . Det virker som at alt som ikke er syltynt er overvektig. Kanskje bare mitt inntrykk. Jeg har en del mage da og det kommer jo ikke fram her så godt, så det forsterker nok inntrykket mitt.

Anonymkode: 59791...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg lurer altså på om disse målene går under kroppsformen overvektig timeglass fasong:

Bryster: 112cm

Midje: 92cm

Hofter: 124cm

Anonymkode: 59791...d7d

Det kan se ut som timeplass, evt pæreform.

 

Selv er jeg ca
Bryster: 90 cm

Midje: 70 cm

Hofte: 100 cm

Jeg er overvektig. BMIen min er ca 27. Altså midt på overvektig-klassifiseringen.

Anonymkode: 0e36f...409

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan se ut som timeplass, evt pæreform.

 

Selv er jeg ca
Bryster: 90 cm

Midje: 70 cm

Hofte: 100 cm

Jeg er overvektig. BMIen min er ca 27. Altså midt på overvektig-klassifiseringen.

Anonymkode: 0e36f...409

Okay, takk for svar! Men kommer det ikke litt ann på høyde også? Jeg er nemlig 183 høy, så da ser jeg kanskje litt mindre overvektig ut enn ei som er 170 med samme mål. Tenker jeg i allefall. Så det blir mer timeglass enn pære?

Anonymkode: 59791...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er pære, ikke timeglass. 

Anonymkode: 6fd8a...8c5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg lurer altså på om disse målene går under kroppsformen overvektig timeglass fasong:

Bryster: 112cm

Midje: 92cm

Hofter: 124cm

Anonymkode: 59791...d7d

Kvinner med et midje-/hofte-mål på 0,7 har timeglassfigur. Og med midjemålet og hoftemålet ditt er du 0,7. Så du er da timeglass. 

Anonymkode: bcfc5...338

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Okay, takk for svar! Men kommer det ikke litt ann på høyde også? Jeg er nemlig 183 høy, så da ser jeg kanskje litt mindre overvektig ut enn ei som er 170 med samme mål. Tenker jeg i allefall. Så det blir mer timeglass enn pære?

Anonymkode: 59791...d7d

BMI er avhengeig av høyde

Anonymkode: 3689a...cb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Kvinner med et midje-/hofte-mål på 0,7 har timeglassfigur. Og med midjemålet og hoftemålet ditt er du 0,7. Så du er da timeglass. 

Anonymkode: bcfc5...338

Det er jo ikke bare midje- og hoftemål som avgjør timeglassfasong. Omkretsen rundt brystene må også stemme med hoftemålet. 

Anonymkode: 6fd8a...8c5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke bare midje- og hoftemål som avgjør timeglassfasong. Omkretsen rundt brystene må også stemme med hoftemålet. 

Anonymkode: 6fd8a...8c5

Nettopp ☺

Jeg er akkurat like bred over hoftene som brystene.

110-80-110

De målene følger hverandre om jeg går opp eller ned i vekt.

Men det har noe med hvordan man ser ut forfra også. Ikke bare akkurat cm mål. Så kan være at målene ikke stemme 100%, men at man fortsatt er mer timeglass enn pære.

Endret av MissPierce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeg ville trodd det ble klassifisert som overvektig . Det virker som at alt som ikke er syltynt er overvektig. Kanskje bare mitt inntrykk. Jeg har en del mage da og det kommer jo ikke fram her så godt, så det forsterker nok inntrykket mitt.

Anonymkode: 59791...d7d

Se på et timeglass.

Du kan være lubben eller overvektig og fremdeles ha timeglassfasong, så lenge midjen er det smaleste punktet.

 

Anonymkode: 3d800...16f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 81-69-88. 1.65, har synlige magemuskler. Veier ca. 55 kg. Synes ikke det virker som dere er overvektige?

BMI'en min er ca. 20,jeg har en del muskler....bruker str 26 livvidde, 30-32 i lengde i Diesel bukser (siden alle er forskjellige). Ingenting tyter over kanten (hater når ting tyter over kanten).

Anonymkode: 9a7e2...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med et midjemål på 92 er du i faresonen for en rekke livstilsykdommer så jeg ville ikke klassifisert kroppsmålene dine som sunne. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål, vekt osv varierer mye. Jeg har målene 94, 68, 104, ganske likt AB ...409, men BMI på 22. Man har visst samme kroppsfasong uansett uansett vekt. Midjen min er uansett smalest, selv om jeg kan ha mage "nederst". Brystene og hofter er alltid bredeste mål, ganske nære hverandre. Trenger ikke å være noe på cm korrekt for å være eller ikke være feks timeglass.Men det er heller ikke så nøye hva du er, bare lik deg selv ;)

Anonymkode: 2dc2f...17f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mål, vekt osv varierer mye. Jeg har målene 94, 68, 104, ganske likt AB ...409, men BMI på 22. Man har visst samme kroppsfasong uansett uansett vekt. Midjen min er uansett smalest, selv om jeg kan ha mage "nederst". Brystene og hofter er alltid bredeste mål, ganske nære hverandre. Trenger ikke å være noe på cm korrekt for å være eller ikke være feks timeglass.Men det er heller ikke så nøye hva du er, bare lik deg selv ;)

Anonymkode: 2dc2f...17f

Man har ikke samme kroppsfasong uansett vekt. Noen legger på seg rundt mage og midje, noen rundt lår og rumpe, noen jevnt over hele. 

Anonymkode: d687e...b11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Den 15.4.2016 at 15.48, AnonymBruker skrev:

Prøvde denne kalkulatoren nå, og fikk til svar at jeg dessverre ikke hadde noen av de kroppsfasongene. Det skjønner jeg ikke, trodde alle var lik en av fasongene. :sjokkbla: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av 6000 kvinner har 6% timeglassfiguren.. Hele Norges befolkning derimot som har timeglassfiguren eksisterer på KG... Jøss... Bare fordi du har smal midje betyr det ikke at du har timeglass liksom.. 

Anonymkode: 7f1fe...059

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av 6000 kvinner har 6% timeglassfiguren.. Hele Norges befolkning derimot som har timeglassfiguren eksisterer på KG... Jøss... Bare fordi du har smal midje betyr det ikke at du har timeglass liksom.. 

Anonymkode: 7f1fe...059

Ikke værre enn å dra frem målebåndet det ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...