Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på evolusjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 21.4.2016 at 18.52, debatant skrev:

Jesus ønsker å gi deg et fullkomment liv fordi Han elsker deg, og vil deg det beste.

Selvfølgelig er jeg fri til å tenke på Elvis, eller la være. Det kalles fri vilje.

Om jeg er stygg mot hedninger, vil Herren forlate meg og jeg vil brenne i helvete i all evighet. Det kalles konsekvenser.

Gud har makt til å helbrede syken til folk, og gjør ofte det. Synes det er unødvendig å dømme i situasjoner du ikke kjenner..

Endelig en som skjønner det, alle andre her jo helt blåst i huet. Evolusjon? hva er det for noe? kan ikke huske at folk var aper for noen år siden... Det finnes jo ikke noen observerte beviser på evolusjon, det er jo bare vås, tro heller på Jesus, beviset ligger i bibelen.

- Kappa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ‎21‎.‎04‎.‎2016 at 18.52, debatant skrev:

Jesus ønsker å gi deg et fullkomment liv fordi Han elsker deg, og vil deg det beste.

Selvfølgelig er jeg fri til å tenke på Elvis, eller la være. Det kalles fri vilje.

Om jeg er stygg mot hedninger, vil Herren forlate meg og jeg vil brenne i helvete i all evighet. Det kalles konsekvenser.

Gud har makt til å helbrede syken til folk, og gjør ofte det. Synes det er unødvendig å dømme i situasjoner du ikke kjenner..

Det er mange funksjoner i vår hjerne du og jeg ikke forstår, hvorfor du velger å tro noe om det i stedet for å tilegne deg kunnskap er fascinerende for meg...

Ha ha ja visst. Hadde stemt på Jesus som president jeg;) Men ikke faren, han ville jeg prøvd å fått fengslet:) Tror vel jeg er et par tusen år for sent ute også da men...

Nå finnes det vel ikke et representativt antall hedninger lengre, hedningene var religiøse og hadde en haug med guder så de er jo i grunn teister som deg? Tror du sikter til ateister jeg når du sier hedninger, for det der surrer du fælt med i flere tråder,,,,

men du er stygg mot homofile så da burde du jo brenne i helvete da eller? Men du er jo stygg mot dem med å minne om hva vår herre har sagt om temaet så han kan vel ikke brenne deg for å fronte sine teorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, pautina skrev:

Det er mange funksjoner i vår hjerne du og jeg ikke forstår, hvorfor du velger å tro noe om det i stedet for å tilegne deg kunnskap er fascinerende for meg...

Ha ha ja visst. Hadde stemt på Jesus som president jeg;) Men ikke faren, han ville jeg prøvd å fått fengslet:) Tror vel jeg er et par tusen år for sent ute også da men...

Nå finnes det vel ikke et representativt antall hedninger lengre, hedningene var religiøse og hadde en haug med guder så de er jo i grunn teister som deg? Tror du sikter til ateister jeg når du sier hedninger, for det der surrer du fælt med i flere tråder,,,,

men du er stygg mot homofile så da burde du jo brenne i helvete da eller? Men du er jo stygg mot dem med å minne om hva vår herre har sagt om temaet så han kan vel ikke brenne deg for å fronte sine teorier?

Hvorfor vil du fengsle Josef? 

Anonymkode: 36b3b...0b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du fengsle Josef? 

Anonymkode: 36b3b...0b4

He he stakkars Josef, det var en grei kar som bare tok bryllupsnatta litt på forhånd tror jeg;) Ikke Josef, men Gud, han er jo både faren og den samme, men jeg har problemer med treenigheten; hvis Jesus og Gud er den samme lider vedkommende av alvorlig schizofreni så det er lettere å kalle han faren:) Som i faren(Gud) ,sønnen(Jesus) og den hellige Ånd(Duen, eller andre symboler på ånd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, pautina skrev:

He he stakkars Josef, det var en grei kar som bare tok bryllupsnatta litt på forhånd tror jeg;) Ikke Josef, men Gud, han er jo både faren og den samme, men jeg har problemer med treenigheten; hvis Jesus og Gud er den samme lider vedkommende av alvorlig schizofreni så det er lettere å kalle han faren:) Som i faren(Gud) ,sønnen(Jesus) og den hellige Ånd(Duen, eller andre symboler på ånd)

Ja, Jesus hadde blitt tvangsinnlagt på psyk hvis dette hadde vært i dag. Men han ble jo dømt til døden som var det eneste de kunne stille opp med på den tiden. Forøvrig litt morsomt at kristne bruker korset som symbol, da det var den vanligste henrettelsesmetoden, tusenvis av mennesker ble hengt på korset før Jesus ble det og tusenvis etter. Han var ikke noe spesiell. 

Anonymkode: 36b3b...0b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.4.2016 at 0.29, Kappa skrev:

Selvfølgelig er jeg fri til å tenke på Elvis, eller la være. Det kalles fri vilje.

Ikke tenk på en elefant nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 1.5.2016 at 19.49, Chiyo skrev:

Ikke tenk på en elefant nå. 

oki, det kalles og fri vilje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, debatant skrev:

oki, det kalles og fri vilje :)

Men når noen nevner ordet så kan man ikke la være å tenke på det. :P Helt umulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Chiyo skrev:

Men når noen nevner ordet så kan man ikke la være å tenke på det. :P Helt umulig. 

Det er da fult mulig å se og registrere et ord, uten å "tenke" på det. I allefall i den meningen, tenke-konseptet ble brukt tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, debatant skrev:

Det er da fult mulig å se og registrere et ord, uten å "tenke" på det. I allefall i den meningen, tenke-konseptet ble brukt tidligere i tråden.

Hvis noen "sier ikke tenk på en elefant", så tenker jeg på en elefant. Om noen sier "Ikke tenk på ... " og sier noe jeg ikke vet hva er så tenker jeg ikke på det. Mening er erfaringer og ord er bare lyd eller bokstaver. De har ingen mening om vi ikke har noe erfaringer med det. 

Jeg kan ikke registrere mening uten å tenke på det. Det får jeg ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Chiyo skrev:

Hvis noen "sier ikke tenk på en elefant", så tenker jeg på en elefant. Om noen sier "Ikke tenk på ... " og sier noe jeg ikke vet hva er så tenker jeg ikke på det. Mening er erfaringer og ord er bare lyd eller bokstaver. De har ingen mening om vi ikke har noe erfaringer med det. 

Jeg kan ikke registrere mening uten å tenke på det. Det får jeg ikke til.

Om du tar dem seriøst, er det fullt mulig å tenke på de gjøremål som må gjøres i dag, med mindre de  involverer elefanter :)

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Hvorfor forsetter folk å diskutere med debatant ?

Han er jo verken i stand til å forstå evolusjon eller og svare på ting han blir spurt om.

Dere vil få mer svar om dere diskuterer med en murstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Hvorfor forsetter folk å diskutere med debatant ?

Han er jo verken i stand til å forstå evolusjon eller og svare på ting han blir spurt om.

Dere vil få mer svar om dere diskuterer med en murstein.

He he, men det er jo så gøy.....noen ganger lurer jeg på om han er han der vitsen fra Farmen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Hvorfor forsetter folk å diskutere med debatant ?

Han er jo verken i stand til å forstå evolusjon eller og svare på ting han blir spurt om.

Dere vil få mer svar om dere diskuterer med en murstein.

Det blir ikke lett å trolle med tull når debatant følger med......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
Et øyeblikk siden, debatant skrev:

Det blir ikke lett å trolle med tull når debatant følger med......

Jeg lurer på om du er i stand til å se ironien i det du skrev der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Balian de Ibelin skrev:

Jeg lurer på om du er i stand til å se ironien i det du skrev der.

....ingen ironi denne gangen heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den gangen vi ”hjernevasket“ barna våre med nestekjærlighet og skapelse, hadde vi verdens beste skole. Nå er den ikke engang middelmådig.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...