Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på evolusjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Midgard skrev:

Rhesus systemet består av 3 aleler (D,C,E). Tap av D gir RH- uavhengig om de andre er tilstede eller ikke. Man ser at tav av D er ofte tilknyttet blodtypene A og O, altså vesten. Det er ingen kjente positive egenskaper ved å miste D.

Om genetisk drift alene kan holde RH- i livet eller om det finnes en positiv oppdaget effekt må man bare vente å se. Jeg kjenner ikke til noe. Kanskje dokker det opp noe med tanke på at rhesus proteinene er assosiert med co2 kanaler.

 

Takk for info. Synes dette er kjempeinteressant jeg :) Er selv O rh minus og blir ringt etter ofte fordi de vil jeg skal gi blod, da jeg visstnok kan gi til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, M1988 skrev:

Takk for info. Synes dette er kjempeinteressant jeg :) Er selv O rh minus og blir ringt etter ofte fordi de vil jeg skal gi blod, da jeg visstnok kan gi til alle :)

Du har blodbankens gull i årene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, StineN skrev:

Bare idioter trur ikke på evolusjon.

kan du definere evolusjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Midgard skrev:

Rhesus systemet består av 3 aleler (D,C,E). Tap av D gir RH- uavhengig om de andre er tilstede eller ikke. Man ser at tav av D er ofte tilknyttet blodtypene A og O, altså vesten. Det er ingen kjente positive egenskaper ved å miste D.

Om genetisk drift alene kan holde RH- i livet eller om det finnes en positiv oppdaget effekt må man bare vente å se. Jeg kjenner ikke til noe. Kanskje dokker det opp noe med tanke på at rhesus proteinene er assosiert med co2 kanaler.

 

så dette systemet du ikke forstår fila av, forklarer at bananer og mennesker har samme forfedre??????

Videre underbygges denne ideen at prosessen aldri er observert

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Evolusjon er bevist. Evolusjon er ikke en teori, men fakta.

Og jeg er enig med Stine over; det er som regel bare idioter (og som regel religiøse) som ikke tror på evolusjon.

Anonymkode: c84ca...ec3

Hvilket bevis snakker du om?

Det er i alle fall ikke pent å lyve på seg troverdighet....

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dyr en design, hvorfor er noen av dem designet så dårlig? Videoen under forklarer hvordan mennesker og dyr har unødvendige ting som en Gud ville da fikset. Hvis Gud skapte mennesker og dyr ville ikke de da vært perfekte? Jeg skriver for hva videoen handler om fordi de kutter i en død giraff og det er kanskje ikke alle som vil se det. 

Det er en nerve som går fra hjernen til larynx, hos mennesket går den fra hjernen, ned i brystet, rundt en hovepulsåre og opp igjen, det er en unødvendig omtur. Denne narven hos gifraffen går ned hele halsen, ned til hjerte, tar en usving og oppigjen til larynx. Hvorfor? Den trenger ikke være så lang da den bare skal fra hjernen til larynx. Funksjonen er å kontolere musklene som regulerer pust og lyd. 

Men det gir mening hvis man tror på evolusjon fordi da er det noe som henger igjen fra andre arter. 

 

Anonymkode: 9a6f2...2f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dyr en design, hvorfor er noen av dem designet så dårlig? Videoen under forklarer hvordan mennesker og dyr har unødvendige ting som en Gud ville da fikset. Hvis Gud skapte mennesker og dyr ville ikke de da vært perfekte? Jeg skriver for hva videoen handler om fordi de kutter i en død giraff og det er kanskje ikke alle som vil se det. 

Det er en nerve som går fra hjernen til larynx, hos mennesket går den fra hjernen, ned i brystet, rundt en hovepulsåre og opp igjen, det er en unødvendig omtur. Denne narven hos gifraffen går ned hele halsen, ned til hjerte, tar en usving og oppigjen til larynx. Hvorfor? Den trenger ikke være så lang da den bare skal fra hjernen til larynx. Funksjonen er å kontolere musklene som regulerer pust og lyd. 

Men det gir mening hvis man tror på evolusjon fordi da er det noe som henger igjen fra andre arter. 

 

Anonymkode: 9a6f2...2f9

Så forddi du ikke vet hva nerven gjør er den unødvendig?

Dårlig design? Øyet ditt behandler data hvert sekund det ville tatt Cray-supercomputer flere 100 år å prosesse.

Gamle bittre Dawkins leter visst fremdeles etter billige løgner å spy ut.

Du kunne jo skapt ditt eget liv for så å prøve å imponere folk....

Når det er sagt lever vi i en fallen verden som er preget av nettopp det.

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, debatant skrev:

Så forddi du ikke vet hva nerven gjør er den unødvendig?

Dårlig design? Øyet ditt behandler data hvert sekund det ville tatt Cray-supercomputer flere 100 år å prosesse.

Gamle bittre Dawkins leter visst fremdeles etter billige løgner å spy ut.

Du kunne jo skapt ditt eget liv for så å prøve å imponere folk....

Når det er sagt lever vi i en fallen verden som er preget av nettopp det.

Vi vet HVA den gjør, det forklarte jeg jo. Nerven kontrolerer musklene i larynx. Poenget er at den nerven ikke skal veldig langt, bare fra hjernen til larynx. Hvorfor må den ned i brystet og snurre seg rundt hovedpulsårer og gå opp igjen? Hvis Gud skapte mennesket som det er idag, så gir dette ikke noe mening. Nerven trenger ikke være mer enn 5-8 cm. 

Anonymkode: 9a6f2...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vi vet HVA den gjør, det forklarte jeg jo. Nerven kontrolerer musklene i larynx. Poenget er at den nerven ikke skal veldig langt, bare fra hjernen til larynx. Hvorfor må den ned i brystet og snurre seg rundt hovedpulsårer og gå opp igjen? Hvis Gud skapte mennesket som det er idag, så gir dette ikke noe mening. Nerven trenger ikke være mer enn 5-8 cm. 

Anonymkode: 9a6f2...2f9

så fordi du ikke vet hvorfor nerven tar den lupen er Gud dum. ofte slår sånne kommentarer tilbake på forfatteren.

Lenge trodde vi blindtarmen var en "leftover",i evolusjonens navn, istedet for å undersøke dens egentlige funksjon.

Hvilken proffesjon har du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, debatant skrev:

så fordi du ikke vet hvorfor nerven tar den lupen er Gud dum. ofte slår sånne kommentarer tilbake på forfatteren.

Lenge trodde vi blindtarmen var en "leftover",i evolusjonens navn, istedet for å undersøke dens egentlige funksjon.

Hvilken proffesjon har du?

Gud er ikke dum, Gud finnes ikke. 

HVIS Gud hadde eksistert hadde nok designen vært perfekt, men det er den ikke. 

Anonymkode: 9a6f2...2f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gud er ikke dum, Gud finnes ikke. 

HVIS Gud hadde eksistert hadde nok designen vært perfekt, men det er den ikke. 

Anonymkode: 9a6f2...2f9

den var perfekt i utgangspunktet

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, debatant skrev:

den var perfekt i utgangspunktet

 

Nei. Hadde den vært perfekt så hadde Adam og Eva blitt designet slik at man ikke kan falle for fristelser til å spise visse epler. 

Anonymkode: f3fe1...b4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Hadde den vært perfekt så hadde Adam og Eva blitt designet slik at man ikke kan falle for fristelser til å spise visse epler. 

Anonymkode: f3fe1...b4f

Jesus er ingen kontrollfreek eller psykopat, men gir deg en fri vilje. Her faller dine påstander på sin egen urimlighet.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, debatant skrev:

Jesus er ingen kontrollfreek eller psykopat, men gir deg en fri vilje. Her faller dine påstander på sin egen urimlighet.

Syndefallet skjedde jo før Jesu ankomst, snakker ikke om Jesu offer for menneskeheten, men om det opprinnelige designet av mennesker som liksom skal være så perfekt.

Anonymkode: f3fe1...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, debatant skrev:

Jesus er ingen kontrollfreek eller psykopat, men gir deg en fri vilje. Her faller dine påstander på sin egen urimlighet.

Knock knock!

Who's there? 

It's me Jesus, let me in.

Why? What do you want?

I want to save you.

Save me from what?

I want to save you from what I'll do to you if you don't let me in.

Anonymkode: 9a6f2...2f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Knock knock!

Who's there? 

It's me Jesus, let me in.

Why? What do you want?

I want to save you.

Save me from what?

I want to save you from what I'll do to you if you don't let me in.

Anonymkode: 9a6f2...2f9

Det er du som graver en dyp grav for deg selv. Vi andre slipper heldigvis å ta del i dine vrangforestilninger.

Bor du på Gaustad?

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

55 minutter siden, debatant skrev:

Det er du som graver en dyp grav for deg selv. Vi andre slipper heldigvis å ta del i dine vrangforestilninger.

Bor du på Gaustad?

Hvor er Gaustad? :roll:  Er det noe veldig Gaustadish med meg? 

Anonymkode: 9a6f2...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er Gaustad? :roll:  Er det noe veldig Gaustadish med meg? 

Anonymkode: 9a6f2...2f9

Håper ikke det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, debatant skrev:

kan du definere evolusjon?

Virkelig?

Du er en av disse kristne som holder fast på enhver liten tvil innen vitenskapen om evolusjon. Men det er på tide å gi slipp nå. og innse at det ikke finnes noen gud. Livet er meningsløst og du har kastet bort det på å tru på en barnefortelling

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet enn evolusjon er umulig, men det er ikke sikkert Darwinismen er det riktige, i og med at det nok ikke har vært så lineært som han beskriver. Bare utviklingen av en frontallapp i hjernen som gjør at vi har språk og kan ta de valgene vi gjør villle ha tatt millioner av år, og det har eksistert et utall av parallelle menneskelignende raser opp gjennom historien. At det moderne mennesket bare er 200 000 år gammelt er ikke annet enn en myte, og det eldste genetiske sporet det har nå er vel 3,7 millioner år, men det er flere indikasjoner på at mennesket kan være mye eldre enn det igjen. Nylig ble det oppdaget en fortidsby i Afrika som kan være 200 000 år, så det er mye vi ikke vet. Vi vet faktisk ingen verdens ting, hverken om oss selv eller universet.

Anonymkode: 7f294...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...