Gå til innhold

Oppkjøring BE - kan man kjøre opp med automatgir?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selvsagt. Dersom du har vanlig førerkort for bil vil du kunne kjøre henger med automat og manuelt gir. Dersom du har førekort kun for automat vil du kun kunne kjøre automat.

Dersom du kjører opp til BE med manuelt og kun har B med automat får du oppgradert det til å gjelde for automat og manuelt gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Selvsagt. Dersom du har vanlig førerkort for bil vil du kunne kjøre henger med automat og manuelt gir. Dersom du har førekort kun for automat vil du kun kunne kjøre automat.

Dersom du kjører opp til BE med manuelt og kun har B med automat får du oppgradert det til å gjelde for automat og manuelt gir.

Så da er det jo veldig lurt å kjøre opp med manuelt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Selvsagt. Dersom du har vanlig førerkort for bil vil du kunne kjøre henger med automat og manuelt gir. Dersom du har førekort kun for automat vil du kun kunne kjøre automat.

Dersom du kjører opp til BE med manuelt og kun har B med automat får du oppgradert det til å gjelde for automat og manuelt gir.

Off topic, men kan jeg spørre om du er kjørelærer? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, yupyup skrev:

Off topic, men kan jeg spørre om du er kjørelærer? :) 

Jeg er trafikklærer, å lære folk å kjøre er en liten del av min jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev:

Jeg er trafikklærer, å lære folk å kjøre er en liten del av min jobb.

Åja, da så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, yupyup skrev:

Åja, da så :)

Ble redd et øyeblikk, når folk spør om det følger det vanligvis 2000 spørsmål om hvordan man kjører i en rundkjøring :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

Ble redd et øyeblikk, når folk spør om det følger det vanligvis 2000 spørsmål om hvordan man kjører i en rundkjøring :P 

Haha, nei, rundkjøring kan jeg godt, så for min del er det ikke det :P var bare det at jeg har sett deg så ofte i "bil og trafikk"-forumet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Ble redd et øyeblikk, når folk spør om det følger det vanligvis 2000 spørsmål om hvordan man kjører i en rundkjøring :P 

Med 2000 spørsmål om hvordan man kjører i rundkjøring....får man også 2000 forskjellige svar, og alle er like påståelige etter min erfaring :P Men, jeg lærte det veldig greit da jeg tok lappen på tung mc, da hadde det blitt så mange av de mot da jeg kjørte opp på bil :):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan det. Men da får du bare kjøre automat. Er en fordel å ta manuell, men du bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle trafikklærere som kjører rett i rundkjøring ;) Kjørte bak en og han blinket ikke ut av en eneste rundkjøring, og vi kjørte gjennom tre stykker rett etter hverandre.

Anonymkode: f671c...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/23/2016 at 10.43, coffeegirl83 skrev:

Ja, du kan det. Men da får du bare kjøre automat. Er en fordel å ta manuell, men du bestemmer.

Det er ikke helt sant. Klasse BE er vanlig personbil med henger. Det vil si at du da har førerkort fra før av.
Dersom du har tatt ren klasse B med manuelt gir, så kan du kjøre både automat og manuelt gir. 

Når det kommer til BE, så er det som sagt med henger og du har lappen fra tidligere. Da kan du kjøre opp til klasse BE med automatgir uten at du blir tvunget til og kjøre kun biler med automatgir i fremtiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gutt_Buskerud skrev:

Det er ikke helt sant. Klasse BE er vanlig personbil med henger. Det vil si at du da har førerkort fra før av.
Dersom du har tatt ren klasse B med manuelt gir, så kan du kjøre både automat og manuelt gir. 

Når det kommer til BE, så er det som sagt med henger og du har lappen fra tidligere. Da kan du kjøre opp til klasse BE med automatgir uten at du blir tvunget til og kjøre kun biler med automatgir i fremtiden.

Jeg beklager. Jeg har misforstått og trodde at det sto klasse B. Takk for rettelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 23.4.2016 at 16.47, AnonymBruker skrev:

Ikke alle trafikklærere som kjører rett i rundkjøring ;) Kjørte bak en og han blinket ikke ut av en eneste rundkjøring, og vi kjørte gjennom tre stykker rett etter hverandre.

Anonymkode: f671c...dc8

Lillestrøm?

10 timer siden, Gutt_Buskerud skrev:

Dersom du har tatt ren klasse B med manuelt gir, så kan du kjøre både automat og manuelt gir. 

Dersom du ikke har det kan du ta klasse BE med manuelt gir og få kjøre bil uten tilhenger med manuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...