Gå til innhold

Dolores' sunnhetsdagbok


Dolores

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 23 år. Jeg har lyst til å gå ned noen kilo, men først og fremst trenger jeg en livsstilsendring.

Jeg har lyst til å begynne å trene regelmessig. Minst to ganger i uka. 

Når det kommer til kosthold, er jeg skikkelig i villrede. Spiser noe sunt, og noe usunt. Jeg har lest så mye motstridende informasjon på nettet om hva man bør spise og hva man ikke bør spise, blir helt matt. Men jeg har i alle fall noen mål her:
- Få mer rutine på måltidene. Spise mer regelmessig
- Spise mer frukt og grønnsaker
- Lage mer mat fra bunnen av
- Slutte å spise usunn mat og snacks i hverdagen. Tenke meg om to ganger før jeg impulskjøper en pølse når jeg er sulten

Her skal jeg logge når jeg trener og skrive ned hva jeg spiser. Kanskje oppdaterer jeg med vekt etterhvert, aner ikke hva jeg veier akkurat nå, fordi vekten på mystisk vis forsvant under flytting for noen måneder siden. Tipper jeg har rundt 7-10 kilo fett for mye (altså, trenger ikke å gå ned så mye i vekt hvis jeg også går opp litt i muskelvekt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til kveldsmat i kveld spiste jeg to ristede grove brødskiver med avokado, sitronsaft, sitronpepper og cherrytomater :laugh: Det var utrolig godt. Lenge siden jeg har spist brød faktisk. Jeg har fått det for meg at jeg ikke skal spise brød, pasta og ris til hverdags for å unngå karbohydratene. Likevel slenger jeg i meg sjokolade, potetgull, junkfood, ja alt mulig usunt faktisk, når jeg er sulten og kjøper mat på impuls. Det henger ikke på greip. Derfor har jeg bestemt meg for at det er greit å spise ristet brød med godt pålegg til kveldsmat, så unngår jeg kanskje å bli fristet av noe annet usunt :)

Jeg har kjøpt inn gode knekkebrød og ingredienser til bønnepostei til frokost i morgen, jeg er spent på om det smaker godt! Jeg har lyst til å spise mer vegansk mat, og dette hørtes ut som et godt alternativ til leverpostei :) Legger ut oppskrift og bilde i morgen hvis det ble godt!

God natt dagbok :sFun_sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...