Gå til innhold

Billige, gode sateng sengesett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter sengesett i sateng som er av bra kvalitet og ikke blir ekle i stoffet etter noen ganger i vaskemaskinen. Liker ikke de som er fra Princess og KID, de blir på en måte slitte om de har blitt vasket et par ganger... Ikke like myke osv. Har ett sett fra Hansen & Dysvik, men disse er ganske dyre syns jeg.

Tips? 

Anonymkode: ec66c...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på hva du mener med sateng. Sateng (Eller satin...) er navnet på en teknikk som brukes for å veve stoff og sier egentlig ikke så mye mer enn det. Er det bomullsateng du mener eller er det polyester? Sistnevnte er billig, men egner seg strengt tatt ikke som noe annet søppel. Du må rett og slett se på hva slags fibre stoffet inneholder. Bomull, silke og lin egner seg til sengetøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv på jakt etter gode sengesett i bomullssateng - det er veldig greit å vite at de fra Princess ikke er noe særlig.

Dessverre har jeg dårlig erfaring med de billige settene jeg har fra før, men jeg husker ikke merket på disse. Har bare ett godt sengsett i bomullssateng, og det er fra Missoni, og ikke helt lavbudsjett (fant det i en tilbudskurv i en dyr interiørbutikk til den nette sum av 350 kr!).

Dessverre kan jeg ikke være til stor hjelp, men jeg følger nøye med på tråden! :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansen og Dysvik selger mye sateng fra Høie, vi gjorde det ihvertfall det da jeg jobbet der. Det stemmer at disse er dyre, men det finnes ofte nedsatte produkter i butikkene. Kundene var veldig fornøyde, selv syntes jeg de ble litt vel stive. Har hatt to sett fra Princess i noen år, ikke sikker på hvilket merke (kanskje de har bare eget merke?). De andre i huset er fornøyde med dem, men jeg ser at de blir litt nuppete. Men de er myke og gode, og godt brukt over flere år. Var ikke så altfor dyre, men mener å huske at de var kjøpt på 2 for 1 salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kommer til å spandere på meg to sett til fra Hansen & Dysvik egentlig, for jeg er så fornøyd med det jeg har. 

Til du som spurte angående type, jeg tenker da på glatt bomull, som minner om silke men som slettes ikke er silke. Kunne for all del tenkt meg silkesengesett, men dette er nok svindyrt. Jo mykere og glattere, jo bedre. Er av typen som er utrolig varm om sommeren, så trenger et svalt og godt sengesett, og da er sateng fantastisk. 

Anonymkode: ec66c...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har kjøpt to dritlekre sengesett fra indusia.no. Vi har dobbeldyne og synes ikke det er så mye å velge mellom i de vanlige butikkene (KID, Princess), men her hadde de faktisk ganske bra utvalg av både doble og enkle sengesett til en ganske grei pris. Kjøpte først ett sett og var så fornøyd at jeg bestilte et sett til her om dagen. Til og med samboer mente det var godt å ligge i - og det er ikke ofte han kommenterer nytt sengetøy med noe mer enn "hva kostet dette da" ;) 

Ellers er jo sengesettene fra Høie stort sett gode. De er ganske dyre da dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Princess selger Høie også. Koster rundt 550kr pr sett om jeg ikke husker feil. Er det dårlig kvalitet?

Vi har  laken fra Dux til 1200 kr pr seng. Skikkelig gode. Kan ikke gå tilbake til annet laken lenger for det kjennes som sandpapir:fnise: Har aldri kjøpt dynetrekk derfra ennå, men tenker jeg skal prøve. Jeg har aldri vært så nøye på laken, men det er fantastisk.

Anonymkode: c8067...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Princess selger Høie også. Koster rundt 550kr pr sett om jeg ikke husker feil. Er det dårlig kvalitet?

Vi har  laken fra Dux til 1200 kr pr seng. Skikkelig gode. Kan ikke gå tilbake til annet laken lenger for det kjennes som sandpapir:fnise: Har aldri kjøpt dynetrekk derfra ennå, men tenker jeg skal prøve. Jeg har aldri vært så nøye på laken, men det er fantastisk.

Anonymkode: c8067...b8d

Gjør de? Tror aldri jeg har sett Høie hos verken Princess eller Kid. (Hos Hansen & Dysvik har jeg derimot sett det.)

Høie er god og solid kvalitet, men ikke i superdupereksklusiv-klassen. 

Anonymkode: 10b70...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...