Gå til innhold

Motivasjonstråd- å få noe ut av dagen din.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

I dag har jeg gjort litt husarbeid, bakt og gått tur. Samboer kommenterte at resten av tiden har jeg sittet foran PC-en, og innser at han har jo rett.. Så føler meg motløs selv om jeg har fått gjort ting.. 

-A

Anonymkode: 452a6...c15

Du har jo fått gjort noe i dag da :) 

Min samboer kan godt finne på å si at jeg bare har sett på TV en hel dag, når jeg i realiteten har vasket klær, hengt opp klær, tørket støv og gjort ganske mye egentlig, men han ser ikke hva jeg har fått gjort - kun når jeg har sittet i sofaen :P 

Har ikke gjort noe særlig i dag. Har sett en hel del på serie (har begynt forfra- igjen- med Six feet under)

Ellers har jeg bare lagd mat og brettet sammen klær. Skal ut å gå en del i morgen så prøver å ta det med ro i dag så jeg ikke må gå med smerter i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våknet med vondt i halsen og litt tett i hodet så energien har vært deretter. Men jeg klarte å gå fort til trening (20min), trene lett (20min gå i stigning på mølla+mage/kjerneøvelser),handlet. Dro deretter til familien,tok et langt bad,laget milkshake (3 forskjellige ) , laget pizza og ryddet/vasket opp etter det. Og spilt ludo. Men føler egentlig bare at jeg har ligget på sofaen og spist i hele dag... :/ føler magen eksploderer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også jeg ble motivert av tråden her, for har fått gjort en del I dag. Dro en tur til byen, men ryggen klikket etter kort tid, så skyndte meg å handle ferdig og dro hjem. Deretter ble det sofa en del timer før motivasjonen kom tilbake og ryggen var bedre. Da fikk jeg vasket alle sprosser,  hagemøblene og terrassen. Så har jeg hengt opp klær, lagd middag og ryddet litt. :)

I morgen vil jeg gå en tur og vaske klær. :)

Anonymkode: 6967d...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, elvital skrev:

Våknet med vondt i halsen og litt tett i hodet så energien har vært deretter. Men jeg klarte å gå fort til trening (20min), trene lett (20min gå i stigning på mølla+mage/kjerneøvelser),handlet. Dro deretter til familien,tok et langt bad,laget milkshake (3 forskjellige ) , laget pizza og ryddet/vasket opp etter det. Og spilt ludo. Men føler egentlig bare at jeg har ligget på sofaen og spist i hele dag... :/ føler magen eksploderer snart.

Du har jo fått gjort mye! God bedring :) Hvilke milkshakes lagde du? 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror også jeg ble motivert av tråden her, for har fått gjort en del I dag. Dro en tur til byen, men ryggen klikket etter kort tid, så skyndte meg å handle ferdig og dro hjem. Deretter ble det sofa en del timer før motivasjonen kom tilbake og ryggen var bedre. Da fikk jeg vasket alle sprosser,  hagemøblene og terrassen. Så har jeg hengt opp klær, lagd middag og ryddet litt. :)

I morgen vil jeg gå en tur og vaske klær. :)

Anonymkode: 6967d...252

Effektiv dag! Håper ryggen føles bedre nå :)

 

Jeg har gjort fint lite i dag. Hatt en lang telefonsamtale med mamma og vært på trening. Skulle ha lest til eksamen, men kjenner at jeg ikke orker det nå. Får lese i morgen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, x skrev:

Du har jo fått gjort mye! God bedring :) Hvilke milkshakes lagde du? 

melk-sjokoladeis-blåbær-jordbær

melk-jordbæris-jordbær-banan

melk-jordbær-blåbær

--

I dag kjenner jeg at blir en sofadag. Har enda vondere i halsen. Satser på å få tatt oppvasken utover dagen, kanskje prøve noen av de nye oppskriftene jeg har funnet?(prøvde en) Og mulig rydde i kommoden til mannen (håper han er enig med meg i hvilke klær jeg anser kan gis videre) - han har alt for mye klær, og bruker kun en brøkdel. Også burde jeg komme meg en tur på butikken for å kjøpe melk og ingefær. Og sitron.

Har noen noen gode tips mot sår hals/tett hode? Har hatt to skikkelige influensarunder siden nyttår, og en kvalmerunde. Har brukt opp sykedagene i praksisen jeg er i, og skal på ferie på fredag (sist ferie vi skulle på ble jeg også syk så den måtte avbestilles). Må bli frisk asap

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært på et stevne i dag, så jeg har stått og gått i 2 timer. Merker at det, i kombinasjon med en snorkende samboer som har holdt meg våken siden 05:30 i dag, har  tatt energien fra meg så tror ikke jeg orker så mye mer i dag. 

Nå har jeg fått på meg joggebuksa og plassert meg godt på plass i sofaen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått tur i dag, friskt og deilig :) Kjenner jeg også går og brygger på noe her. Gurgle saltvann, ta dampbad (sitte med hodet over en bolle med varmt vann med håndkle over,drikke mye te med sitron og honning,sørge for å ha godt inneklima er ting som hjelper meg mot sår hals/tett hode. Og å massere forsiktig rundt hode og nese. Masse hvile. God bedring, elvital!

-A

Anonymkode: 452a6...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har gått tur i dag, friskt og deilig :) Kjenner jeg også går og brygger på noe her. Gurgle saltvann, ta dampbad (sitte med hodet over en bolle med varmt vann med håndkle over,drikke mye te med sitron og honning,sørge for å ha godt inneklima er ting som hjelper meg mot sår hals/tett hode. Og å massere forsiktig rundt hode og nese. Masse hvile. God bedring, elvital!

-A

Anonymkode: 452a6...c15

Takk skal du ha. Gurgling skal jeg definitivt gjøre - det pleier å hjelpe! Og få mannen til å massere meg litt etterpå. Er så stiv i nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått en tur på en mil i sola, sola meg litt på balkongen, og nå skal jeg hente tantebarnet mitt og så får vi se hva vi skal finne på. Vi skal i alle fall lage pannekaker:)

Anonymkode: 2fd9d...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som korpsmusikanter har samboeren og jeg gått i 1. Maitog i dag. Jeg foretrekker å gå og å spille hver for seg, men de få dagene marsjering er et nødvendig onde. 

Resten av kvelden skal vi bruke til å passe på sofaen. Det ble fast food til middag, lite diskusjon på det i dag. :)

Anonymkode: 3b5f8...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt litt instrument også. Lurer på å rett og slett begynne å sette opp planer for dagene,en dag ad gangen.

-A

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som korpsmusikanter har samboeren og jeg gått i 1. Maitog i dag. Jeg foretrekker å gå og å spille hver for seg, men de få dagene marsjering er et nødvendig onde. 

Resten av kvelden skal vi bruke til å passe på sofaen. Det ble fast food til middag, lite diskusjon på det i dag. :)

Anonymkode: 3b5f8...01d

Dette var forresten meg. :)

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var planen å først gå en tur i sola og så vaske opp. Siden jeg ikke egentlig var så ivrig på å gå valgte jeg å først sitte litt utenfor og lese. Mens jeg satt det kom en nabo forbi, og hun inviterte meg opp på balkongen sin, siden det var en del vind. Der ble vi sittende å skravle i mange timer, og jeg kom ikke hjem før nå. Det var helt fantastisk hyggelig, og jeg er helt fantastisk utslitt.

Nå skal jeg vaske opp, for jeg trenger den skitne gryta, og så skal jeg lage middag. Akkurat nå føler jeg at jeg har så mye energi at jeg kunne gjort hva som helst, men jeg er redd jeg kommer til å merke dette i morgen. Heldigvis skal jeg ikke noe før på ettermiddagen, så jeg har dagen til å komme meg.

I går gjorde jeg ikke så mye. Jeg sydde en knapp jeg har utsatt en stund, og kombinerte det med en tur (hvorfor sy knapp hjemme når den kan syes på en benk med utsikt?) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er planen å få rydder og vasket her hjemme. Trives så dårlig om jeg blir hengende etter med husvasken. Da klarer jeg ikke å slappe skikkelig av og de siste par ukene har formen vært opp og ned at husvasken har kommet i andre rekke

Ingen andre planer i dag da siden jeg kommer til å bruke hele dagen på dette. Skviser jeg det inn på et par timer så blir jeg vel sengeliggende etterpå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med i denne tråden jeg :) Er nede i en bølgedal for tiden med tunge tanker og lite energi. Har isolert meg veldig i det siste, og enhver tur utenfor disse fire veggene krever mye. 

I dag skal jeg prøve å få vaska hybelen min som er helt nedstøvet, og vaske klær. Etterpå må jeg lese litt pensum, og om jeg har energi igjen på ettermiddagen skal jeg prøve å pushe meg selv til en spinningtime.

Anonymkode: 21a0d...f7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg fått unna endel oppvask og klesvask, og jeg tok meg noen minutter med å bare ligge strak ut og fokusere på pusten. Litt mindre PC i dag enn vanlig,samt tar kontroll over matinntaket. Styrer unna tråder her som ikke er bra for meg, tenker det er så mange fine folk her som kan trøste og støtte og gi råd. Hører vinden ule og skal sette på mer kaffe, skrive dagbok og bli frisk. Har forresten sett noen episoder med en guilty pleasure, -utrolig deilig. 

-A

Anonymkode: 452a6...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stått opp tidli, vært hos legen og tatt blodprøve, vært på frokost hos foreldre (bor nærme legen), vært i butikken, sovet en liten time på sofaen hjemme, laget smoothie og niste til å ta med på praksis. Skal straks dra for å selge en gitar til en fra finn, og så rett på praksis. Mest lyst til å bli hjemme, men må jo. Angrer ( er i hvert fall fortsatt fryktelig usikker) på yrkesvalget mitt. Særlig etter å ha hatt noen dager hjemme...

Anonymkode: 705dd...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tirsdag, dere!

blir en lang dag på meg i dag. Har allerede satt bolledeig, og mens de hevet var jeg en tur og kjøpte en treningsbukse. Nå er bollene bakt ut, og mens de hever igjen skal jeg sette på en klesvask. Men først må jeg planlegge hva som skal vaskes. Skal plutselig ei uke på hyttetur i mårra. I ettermiddag kveld skal jeg på lang øvelse med korpset, heldigvis er det kakepause midt på. 

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phew, lang dag i dag! Har fått gjort mye,og er sånn deilig utslitt. Lurer jo på hvordan morgendagen blir,men det vil jeg ikke bekymre meg for. Tror jeg kommer til å få sove godt,og det skal bli digg.

Ab667: Det med yrkesvalg er neimen ikke lett. Håper du finner ut av det :)

-A

Anonymkode: 452a6...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...