Gå til innhold

Motivasjonstråd- å få noe ut av dagen din.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, x skrev:

Hei :) 

Litt om meg: Har vært deprimert siden høsten. Dagene mine ganske tomme, og jeg ligger for det meste i senga og er sliten. Dette har gått kraftig ut over studiene mine og mitt sosiale liv. Har også vanskeligheter med å få gjort enkle dagligdagse ting. Det var derforveldig fint å snuble over en tråd hvor jeg ser at jeg ikke er alene! Skal prøve å være aktiv her. Håper dere andre får en fin dag :) 

 

21 minutter siden, Sølvrosen skrev:

Jeg vil også være med her, for jeg trenger å fylle dagene med noe fornuftig. Jeg sliter med depresjon og tunge tanker, og det har ført til at jeg ofte gjør ingenting hele dagen. Det har vart så lenge at det er blitt en vane, og nå som jeg jobber med tankene er den vanen et hinder for at jeg skal komme tilbake til et normalt liv og bli frisk.

 

I dag har jeg gitt blod og nesten brettet en klesvask. Jeg vet ikke om jeg egentlig burde gi blod, siden jeg blir så kraftløs etterpå, men det føles så godt å gjøre noe nyttig for en gangs skyld. 

Jeg har planer om å brette resten av klesvasken og vaske opp, helst før kl 5. Det hadde vært fint å fått støvsugd, men det må jeg nok utsette til i morgen.

Hei!

jeg kjører skikkelig lavterskel for meg selv. Får jeg gjort én ting om dagen er jeg ganske fornøyd. De dagene jeg merker at det meste er et ork blir jeg som regel liggende i sofaen og lese bok (jeg har omsider gått tilbake til å lese bøker, til min store glede. Det er riktignok "lette" bøker jeg har lest tidligere, men det gjør ingen ting. Jeg gikk etterhvert lei av tv-en, og klarte ikke å henge med på serier). De dagene er det også helt fint. 

I dag har jeg vært hos hudpleier og vokset meg. Har pleid å gjøre det en gang i måneden, men nå har det gått nesten to måneder. Deilig å være litt forfengelig også. Etterpå var jeg en kjapp tur oppom jobben med noen papiret. Lenge siden jeg har vært der nå, og det holdt lenge med å bare være hos de som styrer med sykemeldinger og slikt. 

Nå skal jeg finne noe å spise. Matlysten har ikke vært tilstede i dag, og om jeg først er sulten blir jeg ordentlig fort mett, nesten kvalm, når jeg spiser. På toppen av det hele orker jeg ikke lage meg mat, så det blir fort dårlige valg. Men i går kjøpte jeg ferske bær, så det blir det nå!

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Wenda skrev:

Hva har skjedd? Noe har iallefall løsnet, for jeg har slitt med å klare 3x10 sek planken, men i dag klarte jeg å presse meg til 3x20 sek :sjokk: 

Super happy :danse: 

Har fått gjort ryggøvelsene også i dag

Tror jeg skal være mer fornuftig enn jeg var i går og ikke presse meg mer i dag :P 

Så bra!! :)

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, x skrev:

Hei :) 

Litt om meg: Har vært deprimert siden høsten. Dagene mine ganske tomme, og jeg ligger for det meste i senga og er sliten. Dette har gått kraftig ut over studiene mine og mitt sosiale liv. Har også vanskeligheter med å få gjort enkle dagligdagse ting. Det var derforveldig fint å snuble over en tråd hvor jeg ser at jeg ikke er alene! Skal prøve å være aktiv her. Håper dere andre får en fin dag :) 

Hei! :) Velkommen! Håper du fikk gjort litt i dag. Ellers kommer det en ny mulighet i morgen. Og du, skriv gjerne litt selv om du ikke har fått gjort noe også.

Selv har jeg fått gått en liten tur og vært på butikken. Skal bøye og tøye litt nå. Håper alle får en god natts søvn

-A

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en koselig tråd! :) I dag lagde jeg middag etter jobb, tatt en joggetur på 15 min + styrkeøvelser for ryggen og barbert leggene når jeg dusjet.  Er veldig fornøyd med meg selv da jeg lider av kronisk latskap. ;)

Anonymkode: 6967d...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en koselig tråd! :) I dag lagde jeg middag etter jobb, tatt en joggetur på 15 min + styrkeøvelser for ryggen og barbert leggene når jeg dusjet.  Er veldig fornøyd med meg selv da jeg lider av kronisk latskap. ;)

Anonymkode: 6967d...252

Nybarberte legger er digg! Nybarberte legger når man legger seg i reint sengetøy - himmel! 

Jeg har også barbert leggene i dag. I forrige uke barbertebjeg de for første gang på sikkert 8 mnd. Like greit å opprettholde det nå, for det var litt av et prosjekt!

Nå er det kvelden her. I morgen er planen at samboern min og jeg skal på dynga med søppel. 

God natt!

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Hei!

jeg kjører skikkelig lavterskel for meg selv. Får jeg gjort én ting om dagen er jeg ganske fornøyd. De dagene jeg merker at det meste er et ork blir jeg som regel liggende i sofaen og lese bok (jeg har omsider gått tilbake til å lese bøker, til min store glede. Det er riktignok "lette" bøker jeg har lest tidligere, men det gjør ingen ting. Jeg gikk etterhvert lei av tv-en, og klarte ikke å henge med på serier). De dagene er det også helt fint. 

I dag har jeg vært hos hudpleier og vokset meg. Har pleid å gjøre det en gang i måneden, men nå har det gått nesten to måneder. Deilig å være litt forfengelig også. Etterpå var jeg en kjapp tur oppom jobben med noen papiret. Lenge siden jeg har vært der nå, og det holdt lenge med å bare være hos de som styrer med sykemeldinger og slikt. 

Nå skal jeg finne noe å spise. Matlysten har ikke vært tilstede i dag, og om jeg først er sulten blir jeg ordentlig fort mett, nesten kvalm, når jeg spiser. På toppen av det hele orker jeg ikke lage meg mat, så det blir fort dårlige valg. Men i går kjøpte jeg ferske bær, så det blir det nå!

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

Så hyggelig å lese bøker. Det er jo aldri bortkastet tid. Du får jo gjort mye hvis du leser en bok, i stedet for å være foran pc / tv hele dagen :) 

Jeg sliter også med matlyst, og det eneste som funker på slike dårlige dager er å spise / lage akkurat hva jeg vil ha. Hvis jeg føler meg helt elendig tvinger jeg meg selv til å gå til butikken (er som oftest godt med frisk luft, selv om dørstokkmila er jævlig) og så kjøper jeg meg akkurat det jeg vil ha :D Om det er kake, yoghurt, is, ferskt brød med nugatti, biff, frossenpizza, sushi osv. Sier til meg selv at dette er en belønning / trøst for den dårlige dagen. Kanskje det funker for deg også?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! :) Velkommen! Håper du fikk gjort litt i dag. Ellers kommer det en ny mulighet i morgen. Og du, skriv gjerne litt selv om du ikke har fått gjort noe også.

Selv har jeg fått gått en liten tur og vært på butikken. Skal bøye og tøye litt nå. Håper alle får en god natts søvn

-A

Anonymkode: 452a6...c15

Tusen takk :) Skal definitivt være aktiv i denne tråden.

Deilig å gå tur. Håper du sover godt!

 

Det var akkurat som om jeg fikk en motivasjonsboost av denne tråden, for etter å ha sjekket KG begynte jeg å lese til eksamen. Har ikke vært på forelesninger eller lest en eneste bok i år, så det var stort for meg å endelig orke å begynne lesinga. Jeg orket også å dra på butikken, og å sette på en klesvask. Skal prøve å legge meg snart :) Ønsker dere alle en fin dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Sølvrosen skrev:

Jeg vil også være med her, for jeg trenger å fylle dagene med noe fornuftig. Jeg sliter med depresjon og tunge tanker, og det har ført til at jeg ofte gjør ingenting hele dagen. Det har vart så lenge at det er blitt en vane, og nå som jeg jobber med tankene er den vanen et hinder for at jeg skal komme tilbake til et normalt liv og bli frisk.

 

I dag har jeg gitt blod og nesten brettet en klesvask. Jeg vet ikke om jeg egentlig burde gi blod, siden jeg blir så kraftløs etterpå, men det føles så godt å gjøre noe nyttig for en gangs skyld. 

Jeg har planer om å brette resten av klesvasken og vaske opp, helst før kl 5. Det hadde vært fint å fått støvsugd, men det må jeg nok utsette til i morgen.

Hei, Sølvrosen! (Veldig fint navn,forresten :) )

Leit å høre at du sliter med depresjon, håper det vil bli bedre. Så bra at du gir blod! Det er jo en så viktig og samfunnsnyttig ting å gjøre. Hvordan har det gått med bretting av klesvask, oppvask og støvsuging?

I går avsluttet jeg dagen med å bøye og tøye litt, har ikke helt "roen" til å gjøre skikkelig yoga enda,men kjenner at jeg hadde veldig godt av det og at jeg la meg med en helt annen ro enn vanlig. I dag skal jeg treffe en venninne om noen timer. Tenkte faktisk å pynte meg litt, -føler meg ofte bedre da. Og så har jeg en regning eller to som må betales. Tenkte å ta med meg bok på bussen i dag. Tenker at i dag skal bli en god dag :)

-A

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått satt på to klesvasker så langt i dag, laget knekkebrød og syltet ingefær. Ganske fornøyd med det

Kommer til å fortsette med å trene planken i dag siden jeg endelig klarer det så bra, men det tar jo bare et par minutter av hele dagen :ler: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Notatboka

Jeg leste bok i natt! Det er gøy for meg fordi jeg elsker å lese, men har ikke klart noe særlig av det de siste åra fordi hodet ikke henger med. Ble dog ganske skuffet over boka, den var veldig populær for noen år siden og jeg hadde derfor store forhåpninger. Jaja.

Fikk også tegnet både en og to tegninger i går :laugh: Prøvde meg på planken etter inspirasjon fra Wenda, men det tålte ikke kroppen min i det hele tatt. Våknet med 10x verre smerter i dag og tanken om at jeg må drøye med planken til kroppen er sterkere..

Ønsker alle en fin dag, dette er en veldig flott tråd! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også behov for! Lever med smerter som ikke er funnet årsak til, så mye av tiden jeg kunne brukt på fornuftige ting, går gjerne til å sove bort smertene, være frustrert og søke opp informasjon. Bør iallefall få til litt enkle øvelser som er nevnt her :) 

Anonymkode: 4e259...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å være med her jeg å. Men jeg sliter ikke med å ha for lite å gjøre. Jeg sliter med for mye å gjøre og føler meg ofte utslitt og overarbeidet av alle oppgavene jeg har.  Litt om meg : Jeg er småbarnsmor til 3 barn i barnehage alder 👍 Mannen som jobber mye, så alt faller på meg. Jeg drømmer om å bli motivert til å prioritere meg selv og gjøre noe hyggelig for meg selv hver dag. Jeg elsker virkelig barna mine, men jeg trenger å være god mot meg selv også. 

Idag skal jeg etter barna har lagt seg se på en TV-serier.  Imorgen ønsker jeg å dra på kafé med ei venninne. 

 

Anonymkode: 1f2b0...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Notatboka skrev:

Prøvde meg på planken etter inspirasjon fra Wenda, men det tålte ikke kroppen min i det hele tatt. Våknet med 10x verre smerter i dag og tanken om at jeg må drøye med planken til kroppen er sterkere..

Å nei :( kan nok være greit å bygge opp litt ja. Jeg klarte ikke det i det hele tatt før, men jeg har bygd opp kroppen min noe ved hjelp av pilatesball. Ikke trent voldsomt, men bare gjort 1-2 øvelser når jeg klarer. Det kan ha noe med å gjøre at jeg endelig klarte å prøve meg på planken

 

Du får slappe av og bli bedre igjen fort :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Notatboka
3 timer siden, Wenda skrev:

Å nei :( kan nok være greit å bygge opp litt ja. Jeg klarte ikke det i det hele tatt før, men jeg har bygd opp kroppen min noe ved hjelp av pilatesball. Ikke trent voldsomt, men bare gjort 1-2 øvelser når jeg klarer. Det kan ha noe med å gjøre at jeg endelig klarte å prøve meg på planken

 

Du får slappe av og bli bedre igjen fort :klem: 

Tusen takk! Jeg visste jo allerede før jeg prøvde at det var dumt av meg, det er jo en ganske heavy øvelse selv for friske. Så når jeg da har mistet alt av muskler etter flere år i senga sier det seg selv at jeg burde begynt med noe litt roligere.. 

Så i dag ser jeg på serier med god samvittighet, hehe. Er ikke egnet for noe annet nå tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, KaDust skrev:

Jeg malte første strøk i taket på badet i dag. :hoppe:

Så flink du er :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, Sølvrosen! (Veldig fint navn,forresten :) )

Leit å høre at du sliter med depresjon, håper det vil bli bedre. Så bra at du gir blod! Det er jo en så viktig og samfunnsnyttig ting å gjøre. Hvordan har det gått med bretting av klesvask, oppvask og støvsuging?

I går avsluttet jeg dagen med å bøye og tøye litt, har ikke helt "roen" til å gjøre skikkelig yoga enda,men kjenner at jeg hadde veldig godt av det og at jeg la meg med en helt annen ro enn vanlig. I dag skal jeg treffe en venninne om noen timer. Tenkte faktisk å pynte meg litt, -føler meg ofte bedre da. Og så har jeg en regning eller to som må betales. Tenkte å ta med meg bok på bussen i dag. Tenker at i dag skal bli en god dag :)

-A

Anonymkode: 452a6...c15

Takk, A

Jeg fikk vasket opp i går, og begynt på middagen, men da sa kroppen stopp, så da ble jeg nødt til å tilbringe resten av dagen med mindre høydeforskjell mellom hode og bein. Heldigvis har jeg en mann som kunne lage resten av middagen og brette de siste klærne.

I dag har formen (antagelig) vært bedre, men motivasjonen har vært på bunn. Dagens store prosjekt har vært å rydde en kjøkkenskuffe, tørke støv, rydde generelt og støvsuge. Jeg rakk å bli ferdig med støvsugeren før det skal være stille kl 22.

Til mitt forsvar tilbrakte min mann starten av dagen med å gjøre skolearbeid hjemme. Altså, når jeg forteller at dagens prosjekt er å rydde, ordne og støvsuge, og han vet at jeg ikke liker å forstyrre, så er det ikke et sjakktrekk å sette seg midt i leiligheten med eksamenslesning. Og når han fant ut at det fungerte dårlig, etter ganske mange timer, så begynner han å snakke om å gjøre noe han har planlagt frem og tilbake en stund, og vil plutselig ha meg til å være enig med hans plan for å gjøre det med en gang (på tvers av tidligere uttalte planer). Når jeg da kommer med innvendinger, som viste seg å være helt riktige, avfeier han det med "det går bra" (det gikk ikke bra). Dette får meg til å føle meg undervurdert, og siden psykologen har sagt jeg må slutte  å skjule følelsene mine fører dette til at jeg brøler hva jeg mener og føler over at han gjør slikt. Slikt er ganske slitsomt, siden jeg hverken er vant til å føle så mye eller uttrykke følelsene mine, og jeg ender opp med å være mentalt utslitt i et par timer.

Med andre ord, dagen er ikke veldig vellykket, men jeg fikk gjort det jeg skulle til slutt.

 

Jeg håper du fikk en bedre dag, A. Du har rett i at det hjelper å pynte seg, det er utrulig hva selv bare litt øyenskygge og et lag maskara gjør med selvtilliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Sølvrosen skrev:

Takk, A

Jeg fikk vasket opp i går, og begynt på middagen, men da sa kroppen stopp, så da ble jeg nødt til å tilbringe resten av dagen med mindre høydeforskjell mellom hode og bein. Heldigvis har jeg en mann som kunne lage resten av middagen og brette de siste klærne.

I dag har formen (antagelig) vært bedre, men motivasjonen har vært på bunn. Dagens store prosjekt har vært å rydde en kjøkkenskuffe, tørke støv, rydde generelt og støvsuge. Jeg rakk å bli ferdig med støvsugeren før det skal være stille kl 22.

Til mitt forsvar tilbrakte min mann starten av dagen med å gjøre skolearbeid hjemme. Altså, når jeg forteller at dagens prosjekt er å rydde, ordne og støvsuge, og han vet at jeg ikke liker å forstyrre, så er det ikke et sjakktrekk å sette seg midt i leiligheten med eksamenslesning. Og når han fant ut at det fungerte dårlig, etter ganske mange timer, så begynner han å snakke om å gjøre noe han har planlagt frem og tilbake en stund, og vil plutselig ha meg til å være enig med hans plan for å gjøre det med en gang (på tvers av tidligere uttalte planer). Når jeg da kommer med innvendinger, som viste seg å være helt riktige, avfeier han det med "det går bra" (det gikk ikke bra). Dette får meg til å føle meg undervurdert, og siden psykologen har sagt jeg må slutte  å skjule følelsene mine fører dette til at jeg brøler hva jeg mener og føler over at han gjør slikt. Slikt er ganske slitsomt, siden jeg hverken er vant til å føle så mye eller uttrykke følelsene mine, og jeg ender opp med å være mentalt utslitt i et par timer.

Med andre ord, dagen er ikke veldig vellykket, men jeg fikk gjort det jeg skulle til slutt.

 

Jeg håper du fikk en bedre dag, A. Du har rett i at det hjelper å pynte seg, det er utrulig hva selv bare litt øyenskygge og et lag maskara gjør med selvtilliten.

Æsj, det hørtes bare skikkelig kjipt ut :( Håper morgendagen blir bedre!

Jeg har ikke helt fått dreisen på multisitering ennå, men ville bare si at jeg er så glad for at det er flere som vil slenge seg på tråden! Om utfordringen er at man har for lite eller for mye å gjøre, det er ikke så viktig, det viktigste er at man klarer å se hva man selv egentlig ønsker å gjøre og heier hverandre frem. Bruker tråden til det en selv har behov for, tenker jeg. (Mulig det er helt opplagt,men tenkte at jeg ville nå si det uansett for sikkerhetsskyld.) 

I morgen skal jeg gå en tur, og så har jeg et TV-program jeg har lyst til å se. Har hatt mye å gjøre den siste uka,så det er egentlig nok.

-A.

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg, folkens! Hva er helgeplanene deres? :)

I dag har jeg begynt å lese et kapittel og vært på trening. Ikke fått gjort så mye som jeg ønsket, men det får være bra nok for i dag. I helga ønsker jeg å få lest et par kapitler, komme til bunns i skittentøyskurven, og male litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag, alle mann!

i dag skal vi på dynga (det ble ikke gjort i går), også skal samboern finne nye sko. Også må vi sette på en klesvask.

I går var vi på middag med svigers, og etterpå var jeg helt utslitt. Var heldigvis tidlig hjemme, og resten av kvelden ble tilbragt med bok i sofaen og tidlig kveld. Ordentlig deilig å slippe maset fra tv-en!

Anonymkode: 3b5f8...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gjort litt husarbeid, bakt og gått tur. Samboer kommenterte at resten av tiden har jeg sittet foran PC-en, og innser at han har jo rett.. Så føler meg motløs selv om jeg har fått gjort ting.. 

-A

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...