Gå til innhold

Motivasjonstråd- å få noe ut av dagen din.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Wenda skrev:

Lite med motivasjon fra denne kanten

Skal hjelpe ei venninne i et stort selskap i morgen og vet at jeg kommer til å bli helt utmattet etterpå, så dagen i dag har gått til å bare slappe av, delvis frivillig, del is ufrivillig

Har kun gjort planken i dag. Klarte 3x8 sekunder så jeg når ikke målet mitt med 10 sekunder før helgen, men håper jeg klarer det i løpet av helgen da

Jeg syns du er flink! 8 sekunder er en forbedring fra 5! Stå på! 

I dag har samboern og jeg vært på shopping. Det vil si, han har shoppet, jeg har funnet en stol og sett på. Men han er morsom å være sammen med, det er deilig å kunne le ubekymret. :) 

Klær er vasket og hengt opp, nå skal jeg legge sammen i alle fall deler av den svære kleshaugen som har samlet seg opp. Etterpå tenkte jeg å kanskje øve på instrumentet mitt :) 

God helg til alle!

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sittet i parken og hørt på lydene fra naturen og skrevet ned tanker i dag. Å gå nye steder, tråkke opp nye stier gjør at jeg ser ting på nye måter. Føler jeg får pause fra meg selv, fra tankekjør.Fra smerter. En god dag. Ønsker alle alt godt for uken, et øyeblikk ad gangen! (Beklager om jeg høres pompøs ut, er vel litt i det humøret om dagen :) )

-A.

Anonymkode: 452a6...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturen er som en recharger for kroppen 🌷 :) 

Klarte ikke mitt mål, men var ganske nære så er fornøyd. Og da klarer jeg det sikkert denne uken

Dårlig dag i dag så jeg slapper av så jeg klarer morgendagen. Kan ikke gå inn på det her, men det kommer til å bli en tung dag psykisk i morgen noe som setter seg i kroppen også. Så akkurat nå så gleder jeg meg bare til i morgen kveld :P 

Skal prøve å forberede så mye av morgendagens mat som jeg kan slik at jeg ikke ender opp med å droppe måltider fordi jeg er sliten (yay, jeg klarer å være forutseende :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Wenda skrev:

Naturen er som en recharger for kroppen 🌷 :) 

Klarte ikke mitt mål, men var ganske nære så er fornøyd. Og da klarer jeg det sikkert denne uken

Dårlig dag i dag så jeg slapper av så jeg klarer morgendagen. Kan ikke gå inn på det her, men det kommer til å bli en tung dag psykisk i morgen noe som setter seg i kroppen også. Så akkurat nå så gleder jeg meg bare til i morgen kveld :P 

Skal prøve å forberede så mye av morgendagens mat som jeg kan slik at jeg ikke ender opp med å droppe måltider fordi jeg er sliten (yay, jeg klarer å være forutseende :fnise: )

Lykke til i morgen, hva du nå enn skal. :)

jeg har gjort alt annet enn planlagt i dag. Har drukket kaffe med en venninnen, vi snakket om livet og døden. Det var en veldig fin samtale. Etterpå hentet jeg samboeren tidlig på jobb, også reiste vi hjem og spiste middag. Nå har jeg gått/jogget meg en tur. Vi flyttet hit vi bor nå i fjor, og jeg elsker å kunne gå tur i skogen. Før bodde vi i en drabantby. Koselig det også, men det er stillere her. 

Planen var egentlig å fikse i rosebedet og hagen. I morgen kanskje!

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg fitbit. Jeg og noen andre fra skolen konkurrerer nå i å gå flest skritt per dag. Det er kjempe GØY! 

Anonymkode: 63426...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25. april 2016 at 20.20, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt meg fitbit. Jeg og noen andre fra skolen konkurrerer nå i å gå flest skritt per dag. Det er kjempe GØY! 

Anonymkode: 63426...536

Så bra tiltak for aktivitet!

Semjoggeturen min på mandag slo meg helt ut i går. Er veldig usikker på om jeg skal fortsette med det. Tenker jeg prøver 1-2 ganger til for å se om det er et mønster i det. 

I dag har jeg vært hos psykolog, og på dynga med litt hageavfall. Der har stått på planen lenge, og endelig var overskuddet der. Nå er det bare middag som gjenstår. 

I morgen skal jeg til hudpleier, det ser jeg fram til! 

M

Anonymkode: 3b5f8...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg med her!

Hva jeg har fått gjort idag:
- Før frokost tok jeg en yogaøkt fordi jeg var så stiv i kroppen når jeg våknet.
- Jeg fikk startet på eksamensarket mitt, ikke gjort mye men har dog startet!
- Jeg fullførte en hel treningsøkt
- Jeg kjørte opp tingene til broren min til han, som har ligget her siden februar. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på en rask gåtur i dag, men det var ikke godt for kroppen. Følte meg ganske grei i dag og glemte at jeg faktisk har en kronisk sykdom :ler:

Så resten av dagen gikk til noen strekkøvelser for ryggen og hvile :P er nede i en vond periode nå, tror det er mest pga det ustabile været med regn og sol, kaldt og varmt om hverandre

Rakk å henge opp en klesvask, og ryddet og vasket buret til dyra mine skikkelig før gåturen, så hele dagen ble ikke helt bortkastet

Siden det ble så mye tid i sofaen så har jeg fått skrevet ned noen matoppskrifter og planlagt en middagsmeny for de neste par ukene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, KaDust skrev:

Slenger meg med her!

Hva jeg har fått gjort idag:
- Før frokost tok jeg en yogaøkt fordi jeg var så stiv i kroppen når jeg våknet.
- Jeg fikk startet på eksamensarket mitt, ikke gjort mye men har dog startet!
- Jeg fullførte en hel treningsøkt
- Jeg kjørte opp tingene til broren min til han, som har ligget her siden februar. :lol:

Bra jobba! Det hørtes ut som du har fått gjort mye!

-A.

Anonymkode: 452a6...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Wenda skrev:

Prøvde meg på en rask gåtur i dag, men det var ikke godt for kroppen. Følte meg ganske grei i dag og glemte at jeg faktisk har en kronisk sykdom :ler:

Så resten av dagen gikk til noen strekkøvelser for ryggen og hvile :P er nede i en vond periode nå, tror det er mest pga det ustabile været med regn og sol, kaldt og varmt om hverandre

Rakk å henge opp en klesvask, og ryddet og vasket buret til dyra mine skikkelig før gåturen, så hele dagen ble ikke helt bortkastet

Siden det ble så mye tid i sofaen så har jeg fått skrevet ned noen matoppskrifter og planlagt en middagsmeny for de neste par ukene

Håper dagen i dag er bedre :) Det virker som at du er god på det å få noe ut av dagen og få gjort noe selv på de dårlige dagene. Det med å skrive ned matoppskrifter og slikt neimen ikke dumt!

Nå skal jeg snart løsrive meg fra PC-en og hoppe i dusjen, gå en tur og bøye og tøye litt. Kroppen min er heller ikke begeistret for disse væromslagene. Jeg driver forresten og leser en god bok om pust nå. Ser jeg har mange fortrengte følelser som trenger å komme opp til overflaten, litt og litt. Føler jeg er på riktig vei, og har hatt noen produktive dager, fulgt av en formdupp i går. Men det kan jo ikke bare gå oppover heller. Ønsker alle en så fin dag som mulig! :)

-A.

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har skjedd? Noe har iallefall løsnet, for jeg har slitt med å klare 3x10 sek planken, men i dag klarte jeg å presse meg til 3x20 sek :sjokk: 

Super happy :danse: 

Har fått gjort ryggøvelsene også i dag

Tror jeg skal være mer fornuftig enn jeg var i går og ikke presse meg mer i dag :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Notatboka

Slenger meg med her, jeg. Vet ikke hvor hyppig det blir da jeg ligger på et veldig lavt aktivitetsnivå, men jeg prøver :laugh:

I og med at jeg våknet for 15 min siden(døgnrytmen er ødelagt, haha) har jeg ikke rukket noe særlig enda, så da starter jeg med gårsdagen.

Jeg fikk tegnet en tegning og postet denne på tegnekontoen min på instagram. Har som mål å poste der daglig, men det er ikke alltid like lett.

Jeg øvde litt på keyboardet mitt, før jeg tok et bad med hårvask senere på kvelden. Å bade er noe av det mest slitsomme jeg gjør fordi kroppen reagerer så dårlig på varme og fuktig luft.. På natten sorterte jeg bøkene mine alfabetisk og brettet litt klær. Sånn blir det når man er både natteravn og i overkant glad i å rydde/sortere, hehe :P

I dag ønsker jeg å tegne en tegning og høre gjennom en ny cd jeg fikk i posten i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Notatboka

Dette er jo ikke en tråd om å være mest mulig aktiv, men motivasjonstråd til å gjøre noe annet enn å bare se på TV og surfe på nettet :) Så velkommen skal du være :klem: 

Høres jo ut som at du har vært svært så aktiv og fått gjort en hel del 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Notatboka
3 minutter siden, Wenda skrev:

Hei Notatboka

Dette er jo ikke en tråd om å være mest mulig aktiv, men motivasjonstråd til å gjøre noe annet enn å bare se på TV og surfe på nettet :) Så velkommen skal du være :klem: 

Høres jo ut som at du har vært svært så aktiv og fått gjort en hel del 👍

Tusen takk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Blir med her jeg😊

Hadde en ganske tøff kveld og natt, psykisk, som dessverre har gått utover dagen i dag. Har likevel fått rydda det jeg skulle på verandaen, som har vært planen ganske lenge😜 Ellers har jeg fått gnagsår på hjerna av å tenke på gårsdagen, som gjør meg deppa, migrene og ellers utslitt i kroppen. Håper virkelig ettermiddagen blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Den røde fare skrev:

Hei! Blir med her jeg😊

Hadde en ganske tøff kveld og natt, psykisk, som dessverre har gått utover dagen i dag. Har likevel fått rydda det jeg skulle på verandaen, som har vært planen ganske lenge😜 Ellers har jeg fått gnagsår på hjerna av å tenke på gårsdagen, som gjør meg deppa, migrene og ellers utslitt i kroppen. Håper virkelig ettermiddagen blir bedre!

:klem:

ta vare på deg selv og gjør ting som gjør deg glad :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, Wenda skrev:

:klem:

ta vare på deg selv og gjør ting som gjør deg glad :) 

Tusen takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bra jobba! Det hørtes ut som du har fått gjort mye!

-A.

Anonymkode: 452a6...c15

Takk! :nigo:

Har fått gjort litt i dag også av studering til eksamen, også en treningsøkt med yoga etterpå.

Har planer om å rydde litt og vaske litt her og der, og kanskje få smelt på med et lag maling i taket på badet, men vi får se hva det blir det. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 

Litt om meg: Har vært deprimert siden høsten. Dagene mine ganske tomme, og jeg ligger for det meste i senga og er sliten. Dette har gått kraftig ut over studiene mine og mitt sosiale liv. Har også vanskeligheter med å få gjort enkle dagligdagse ting. Det var derforveldig fint å snuble over en tråd hvor jeg ser at jeg ikke er alene! Skal prøve å være aktiv her. Håper dere andre får en fin dag :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med her, for jeg trenger å fylle dagene med noe fornuftig. Jeg sliter med depresjon og tunge tanker, og det har ført til at jeg ofte gjør ingenting hele dagen. Det har vart så lenge at det er blitt en vane, og nå som jeg jobber med tankene er den vanen et hinder for at jeg skal komme tilbake til et normalt liv og bli frisk.

 

I dag har jeg gitt blod og nesten brettet en klesvask. Jeg vet ikke om jeg egentlig burde gi blod, siden jeg blir så kraftløs etterpå, men det føles så godt å gjøre noe nyttig for en gangs skyld. 

Jeg har planer om å brette resten av klesvasken og vaske opp, helst før kl 5. Det hadde vært fint å fått støvsugd, men det må jeg nok utsette til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...