Gå til innhold

Motivasjonstråd- å få noe ut av dagen din.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere andre er så klart kjempeflinke også!! 

-Dani🌸

Anonymkode: 3a97c...a18

Takk! :) 

-A. 

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bra jobba! :) Det er så godt å være trøtt på en god måte. Litt samme følelsen jeg har i dag og hadde i går kveld. Håper det blir fjelltur på deg i dag! Kjekt at du likte tråden! :) Selv har jeg spist frokost (av og til utsetter jeg det i det lengste) og stukket nesen ut døren og fått noen solstråler på meg. Er litt der at jeg også må kjenne litt på formen. Skal gjøre tøyeøvelser i hvert fall. Nå har jeg sagt at jeg skal gjøre det, så da legger jeg litt lett press på meg selv så jeg faktisk får et lite dytt til å gjøre det.

Anonymkode: 452a6...c15

Ja, skikkelig deilig!  Jeg også utsetter frokosten i lengste laget noen dager. Veldig godt å si at man skal gjøre det, da får man som du sier litt press på seg 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pioner skrev:

Ja, skikkelig deilig!  Jeg også utsetter frokosten i lengste laget noen dager. Veldig godt å si at man skal gjøre det, da får man som du sier litt press på seg 😃 

Jeg klarte det! :) For min del så blir det fort til at jeg tenker at jeg skal klare alt mulig på en gang, men nå klarte jeg å fokusere på den ene lille tingen. Føles bra. Legge listen sånn at jeg har noe å strekke meg etter, men ikke så lavt at jeg legger meg ned og gir opp, på en måte. Det er en balansegang, det der. Og å reise seg igjen når en ikke klarer ting. Men nå sporer jeg av :)

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt meg noen mål for kommende uke

Jeg skal gå en tur hver dag (alt fra 5 minutter til så lenge jeg klarer) slik at jeg iallefall kommer meg ut døra en gang om dagen. 

Og så skal jeg klare 3x10 sekunder planken før neste helg. Tror jeg klarer det om jeg pusher meg selv litt ekstra :P 

Alt annet får bli en bonus 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Wenda skrev:

Har satt meg noen mål for kommende uke

Jeg skal gå en tur hver dag (alt fra 5 minutter til så lenge jeg klarer) slik at jeg iallefall kommer meg ut døra en gang om dagen. 

Og så skal jeg klare 3x10 sekunder planken før neste helg. Tror jeg klarer det om jeg pusher meg selv litt ekstra :P 

Alt annet får bli en bonus 

Smart å lage en plan for uken, jeg har bare lager for dag til dag, men tror jeg skal lage en mer generell plan for hele uken også! Skriver du det ned? Jeg syntes det hjelper veldig å lage en fysisk liste jeg må følge, lettere å ikke droppe det da om jeg er nedfor. Lykke til hvert fall :D 

-------

I dag er jeg litt langt nede føler jeg :( Har stått opp og ryddet kjøkkenet, samboer klarte å rote ned hele kjøkkenet i går kveld... Men føler egentlig ikke for å gjøre noe i dag, selv om jeg burde vaske! I tillegg var samboer i skikkelig dårlig humør i dag morges, og det smitter veldig over på meg når jeg hele tiden prøver å være positiv og holde meg selv oppe, nå jeg plutselig må være glad for oss begge går det ikke. Kanskje jeg bare skal lage meg noe god mat og kose meg med en film i dag.

Går til psykolog for depresjonen (deprimert grunnet sykdommen og at den begrenser meg sånn) og et av mine problemer er at jeg alltid føler jeg må gjøre noe, og får kjempedårlig samvittighet om jeg ikke klarer det en dag siden jeg er for dårlig. Så jeg har fått beskjed om at jeg noen dager ikke skal gjøre noe, men bare kose meg og gjøre akkurat deg jeg har lyst til så lenge det ikke er noen "plikter". Så kanskje prøve en sånn dag i dag :) og lage en ukeplan!!

 

-Dani🌸

Anonymkode: 3a97c...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en slik whiteboard på kjøkkenveggen, så har skrevet opp at jeg skal ut på tur der. Og mandag, onsdag og fredag har jeg skrevet opp at jeg skal huske på plankemålet mitt :P 

Je syns også det er lettere å holde seg til noe om man har skrevet det ned. Derfor jeg også skriver ned middagsmenyer slik at jeg ikke ender opp med å stå og hastetine kjøtt og steke halvfrosset kjøtt til middag. Nå vet jeg hva jeg skal ha til middag og tar opp kjøtt til tining om morgenen. Så holder jeg meg til det om jeg har lyst eller ikke :P

 

Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Har faktisk vurdert psykolog selv fordi jeg føler at jeg blir ganske deppa av å ikke klare å være like aktiv nå som før osv. Livet er ganske strupet føler jeg. Men det er viktig med slike dager hvor man bare er ego og gjør det man selv ønsker, ikke hva man tror forventes av en

Hva med å skrive en ukeplan og så skrive inn 1-2 dager i uka hvor planen er å ikke gjøre noe? Jeg har ikke skrevet opp det selv, men jeg planlegger slike dager selv når jeg har mye planer dagene før og etter for da vet jeg at jeg bare må hvile innimellom 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og når din samboer er småsur så trenger du ikke være blid nok for to. Bare overse ham og la han være i fred, så fokuserer du heller på deg selv. Kanskje det er akkurat da du bare tar på deg skoene og går deg en tur?

Har selv en samboer med ADHD, som gjør at noen dager kan han være ganske sur for ingenting. I begynnelsen så ble jeg også veldig smittet av det, i tillegg til at jeg trodde det hadde noe med meg å gjøre. Etter noen år og mye kommunikasjon så har jeg lært meg å takle det, så når han er sur så tusler jeg bare videre med mitt og lar han få holde på for seg selv :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tatt en viktig telefon. Har egentlig mer som må gjøres, men hodet var ikke helt med, og så har jeg plutselig brukt halve dagen foran PC-en igjen. Så nå skal jeg opp og ut.

 

-A

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Wenda skrev:

Har en slik whiteboard på kjøkkenveggen, så har skrevet opp at jeg skal ut på tur der. Og mandag, onsdag og fredag har jeg skrevet opp at jeg skal huske på plankemålet mitt :P 

Je syns også det er lettere å holde seg til noe om man har skrevet det ned. Derfor jeg også skriver ned middagsmenyer slik at jeg ikke ender opp med å stå og hastetine kjøtt og steke halvfrosset kjøtt til middag. Nå vet jeg hva jeg skal ha til middag og tar opp kjøtt til tining om morgenen. Så holder jeg meg til det om jeg har lyst eller ikke :P

 

Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Har faktisk vurdert psykolog selv fordi jeg føler at jeg blir ganske deppa av å ikke klare å være like aktiv nå som før osv. Livet er ganske strupet føler jeg. Men det er viktig med slike dager hvor man bare er ego og gjør det man selv ønsker, ikke hva man tror forventes av en

Hva med å skrive en ukeplan og så skrive inn 1-2 dager i uka hvor planen er å ikke gjøre noe? Jeg har ikke skrevet opp det selv, men jeg planlegger slike dager selv når jeg har mye planer dagene før og etter for da vet jeg at jeg bare må hvile innimellom 

 

Har sånn whiteboard jeg også, som jeg pleier å skrive! Men lurt å fylle inn 1-2 dager der jeg bare skal slappe av og gjøre ting jeg har lyst til uten å få dårlig samvittighet! Har blitt litt flinkere faktisk :) Anbefaler deg veldig psykolog, vi snakker veldig lite om følelser og slike ting egentlig, det er mer bare å snakke om hverdagen og hvordan jeg takler ting. Hva jeg skal gjøre når jeg blir veldig dårlig og har veldig vondt osv. (Prøve å erkjenne smertene, men ikke la de ta over osv.)  Syntes der har hjulpet mye, selv om jeg var veldig skeptisk flr jeg begynte å gå der, og den første jeg hadde var helt forferdelig. Mente at min kroniske diagnostisere sykdom bare var psykologisk og innbilt, og la ord i munnen min så alt skulle passe til hennes meninger.

5 timer siden, Wenda skrev:

Og når din samboer er småsur så trenger du ikke være blid nok for to. Bare overse ham og la han være i fred, så fokuserer du heller på deg selv. Kanskje det er akkurat da du bare tar på deg skoene og går deg en tur?

Har selv en samboer med ADHD, som gjør at noen dager kan han være ganske sur for ingenting. I begynnelsen så ble jeg også veldig smittet av det, i tillegg til at jeg trodde det hadde noe med meg å gjøre. Etter noen år og mye kommunikasjon så har jeg lært meg å takle det, så når han er sur så tusler jeg bare videre med mitt og lar han få holde på for seg selv :) 

Problemet er at jeg blir så sliten av at han er i dårlig humør. Han har veldig mye stress med jobb for tiden, og han er ikke så flink til å håndtere følelser, så han håndterer de ved å bli deppa og irritabel, men jeg får ikke lov til å komme med trøstende ord eller støtte, for da er han svak, han skal klare seg selv. Men så klarer han seg ikke selv, og går rundt i dårlig humør hele dagen... Så da blir jeg bare skikkelig irritabel også :P Sånn som i dag, han var egentlig i godt humør, så fikk han en melding fra jobben, så ble hele dagen ødelagt. Orker ikke å bry meg lenger, slemt, men nå har det vært sånn her hver dag i to uker (veldig stressende periode på jobben han), men jeg blir gal!!  :bond:Misforstå meg rett, støtter han mer enn gjerne, men jeg får ikke lov til å gjøre noe, han vil bare at jeg skal svare i helt nøytral tone og være stille. (Altså ikke medlidende, ikke støttende, ikke glad, ikke noen ting)

Vi har jobbet mye med kommunikasjon vi også, han er veldig typisk mann der også, men vi blir sakte, men sikkert bedre. Bare akkurst når han er lei seg for noe blir han veldig vrang, og skjuler det med å være sint. 

 

Beklager for sutre innlegg fra meg i dag :fnise: Jeg har vært på butikken i dag, så har gjort noe, og vasket kjøkkenet i dag morges da, men ellers har jeg ikke gjort noe, med god samvittighet :D ekstra koselig med skikkelig regn ute.

 

-Dani🌸

Anonymkode: 3a97c...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag har jeg tatt en viktig telefon. Har egentlig mer som må gjøres, men hodet var ikke helt med, og så har jeg plutselig brukt halve dagen foran PC-en igjen. Så nå skal jeg opp og ut.

 

-A

Anonymkode: 452a6...c15

Telefon er noe jeg alltid utsetter, så jeg syntes du har vært veldig flink jeg! Lykke til med det som skal skje i "opp og ut". :)

-Dani🌸

Anonymkode: 3a97c...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Telefon er noe jeg alltid utsetter, så jeg syntes du har vært veldig flink jeg! Lykke til med det som skal skje i "opp og ut". :)

-Dani🌸

Anonymkode: 3a97c...a18

Takk :)

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å sutre en gang i blant også Dani :) 

Og ta viktige telefoner kan ta helt pusten fra meg, A, så bra jobba at du fikk det unnagjort. 

 

Mine planer for i dag har blitt helt glemt. Er merkelig sliten i dag...tok meg selv i å bare sitte rett opp og ned i sofaen og bare glane. Fikk lagd noen knekkebrød så det blir lettere å lage seg noe kjapt å spise de neste dagene iallefall.  Samboeren min ringte og sa han ikke kommer hjem før i morgen så lurte på om jeg skulle ta meg en kveldstur før sengetid (pleier å se serie sammen med han før vi legger oss) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wenda skrev:

Lov å sutre en gang i blant også Dani :) 

Og ta viktige telefoner kan ta helt pusten fra meg, A, så bra jobba at du fikk det unnagjort. 

 

Mine planer for i dag har blitt helt glemt. Er merkelig sliten i dag...tok meg selv i å bare sitte rett opp og ned i sofaen og bare glane. Fikk lagd noen knekkebrød så det blir lettere å lage seg noe kjapt å spise de neste dagene iallefall.  Samboeren min ringte og sa han ikke kommer hjem før i morgen så lurte på om jeg skulle ta meg en kveldstur før sengetid (pleier å se serie sammen med han før vi legger oss) 

 

Takk :) Øver meg på det å fokusere på det jeg faktisk har fått gjort. Fikk unna en klesvask og lagde skikkelig middag også. Alle monner drar og slikt.

Ta den kveldsturen! :)

-A. 

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig i at det er lov å sutre litt også. En kan ikke være positiv og glatte over hele tiden heller :) 

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en kort kveldstur. Ca 1500 skritt iflg skrittelleren på iPhone. Blåste skikkelig surt og jeg hadde kledd meg for litt varmere vær (bor i en sånn vindstille dump)

Så nå er det senga og en serie eller noe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, har bare lest her inne til nå,  men nå måtte jeg bare ha litt inspirasjon!  Har ikke gjort så mye enda,  men skal prøve å få lagt sammen litt klær og gått en liten tur i dag. Oppdatering følger 😊 andre som har gjort litt i dag?   -T

Anonymkode: 93581...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Wenda skrev:

Ble en kort kveldstur. Ca 1500 skritt iflg skrittelleren på iPhone. Blåste skikkelig surt og jeg hadde kledd meg for litt varmere vær (bor i en sånn vindstille dump)

Så nå er det senga og en serie eller noe :) 

Kjempebra! Selv snudde jeg ganske fort.. Men fikk gjort litt husarbeid i stedet.

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ååh, har bare lest her inne til nå,  men nå måtte jeg bare ha litt inspirasjon!  Har ikke gjort så mye enda,  men skal prøve å få lagt sammen litt klær og gått en liten tur i dag. Oppdatering følger 😊 andre som har gjort litt i dag?   -T

Anonymkode: 93581...8b1

Velkommen! :) Jeg har pyntet meg litt, vasket klærx2.Var oppe tidligere enn jeg pleier, så sliteni dag

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag dropper jeg trening.  Grunnen er at jeg fikk penger i dag, så jeg har vært og storhandlet hos eggbonden, Kiwi og i innvandringsbutikken i byen. Så når jeg kom hjem så var det to dyr som var helt gale og trengte masse lek og kos

Nå er jeg egentlig helt utslitt, men jeg må lage 1,5 kg kjøttboller siden kjøttdeigen må brukes opp i dag, og setter jeg meg nå så kommer jeg meg ikke opp igjen :P 

så når det er ferdig så blir det sofa og kryssord og bare avslapning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig berg-og dalbane dag i dag, men fikk gjort det jeg skulle og vært til time hos kiropraktor (au!). Unnet meg en smoothie etterpå, selv om jeg hadde mest lyst på kake :) Merker at jeg er blitt flinkere til å ta vare på meg selv, og det hjelper så utrolig på humøret! Senket kravene til middagen, og tenker at det er helt ok. Vet ikke om det er innafor, men jeg var rett og slett trist og frustrert en stund i dag, så jeg gråt en skvett. Og det hjalp så utrolig! Føler meg bedre nå :)

Anonymkode: 452a6...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...