Gå til innhold

Motivasjonstråd- å få noe ut av dagen din.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig lenge siden jeg har skrevet her nå, så dere husker meg kanskje ikke. Jeg har egentlig ikke blitt noe bedre, men startet på studier nå i går. :) Merker jeg er helt utslitt allerede av fadderuken, og har så lyst til å bare bli hjemme i dag, er egentlig ikke obligatorisk oppmøte i dag, men om jeg blir hjemme allerede nå føler jeg terskelen har blitt alt for lav, så jeg får bare dra. Bare tre kvelder til med fadderopplegg jeg skal bli med på, det skal jeg vel klare?? Men jeg føler jeg trenger litt motivasjon til å klare meg fremover, kroppen min henger liksom ikke helt med, så jeg blir utslitt av å gjøre en ting per dag, og i går var det opplegg fra morgen til kvelds, rakk ikke dra hjemom en gang! I dag er jeg bare helt knust, og er redd for at det ikke skal bli bedre etter fadderuken er over heller, har måtte droppe ut av et studie tidligere, siden jeg var for dårlig, så er så redd for at det skal skje igjen!

Beklager sutre innlegg. :)

-Dani🌸

Anonymkode: 3a97c...a18

Husker deg :) "Sutreinnlegg" er lov, ingen grunn til å beklage! -Selv om jeg må si at jeg synes ikke du sutrer! Det er lov å være sliten. Ser meg for meg at fadderuken er slitsom. Håper du ikke tar sorgene på forskudd- gjør det beste ut av det, men lytt til kroppen også. Har du sjans til å ta 5 minutter for deg selv? Om det så bare er på toalettet- til å bare lukke øynene og slappe helt av.

I dag har det også blitt yoga, klesvask og oppvask. Tok frem tegnesakene i går, men har ikke helt hatt lyst til å fargelegge, egentlig. Og så har jeg sett på Ted talks- mye bra der! I morgen skal jeg snakke med sykepleier igjen. Blir litt rart når det er en måned siden sist pga sommerferie. Jeg var litt treg igang med dagen i dag, men synes det er lov. Jeg har jo gjort mye! Glad jeg har klart å fullføre yogaen hver gang, -i går var det skikkelig vanskelig, følte meg liksom urolig. -Men jeg klarte det! Og så logget jeg av dataen i rimelig tid før jeg skulle legge meg. Det skal jeg i kveld også!

-A-

Anonymkode: 452a6...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer det litt sutring herfra.

Jeg må begynne å lese pensum. Men bare tanke på det gjør at jeg sovner. Jeg er 80-90% sikker på at jeg har valgt feil studie, men nå har jeg bare 10 mnd igjen før jeg er ferdigutdannet, så kan liksom ikke hoppe av nå - da bliir jo disse to siste årene (som har vært et skikkelig helvete) bortkastet. Og hva skal jeg finne på hvis ikke jeg skal bli dette jeg studerer nå? Jeg får jo ikke jobb uten utdannelse. Jeg vil ikke jobbe på deltidsjobben min for alltid. Jeg angrer på at jeg ikke hoppet av etter første semester. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre :( Fornuften sier at jeg må fullføre dette siste året, og så får jeg heller se da. Da har jeg en utdannelse i hvert fall, et yrke/tittel, men... Det virker så vanvittig langt fram i tid. 

Og dette er tankene jeg sitter med etter 3 dager tilbake på skolen etter ferien...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, elvital skrev:

Nå kommer det litt sutring herfra.

Jeg må begynne å lese pensum. Men bare tanke på det gjør at jeg sovner. Jeg er 80-90% sikker på at jeg har valgt feil studie, men nå har jeg bare 10 mnd igjen før jeg er ferdigutdannet, så kan liksom ikke hoppe av nå - da bliir jo disse to siste årene (som har vært et skikkelig helvete) bortkastet. Og hva skal jeg finne på hvis ikke jeg skal bli dette jeg studerer nå? Jeg får jo ikke jobb uten utdannelse. Jeg vil ikke jobbe på deltidsjobben min for alltid. Jeg angrer på at jeg ikke hoppet av etter første semester. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre :( Fornuften sier at jeg må fullføre dette siste året, og så får jeg heller se da. Da har jeg en utdannelse i hvert fall, et yrke/tittel, men... Det virker så vanvittig langt fram i tid. 

Og dette er tankene jeg sitter med etter 3 dager tilbake på skolen etter ferien...

Tror det er lurt å lytte til fornuften, jeg. Og "bare" gjøre det beste ut av disse 10 månedene. Brette og ermene og begynne å lese!  Og så gjør du noe fint etterpå, som en belønning. 

Så- hun jeg skulle til i dag avlyste. Ble liksom bre stående og stirre tomt uti lufta. Var skikkelig tungt å komme seg opp i morges, men nå har jeg i hvert fall "røsket" litt opp i døgnrytmen. Så må jeg legge andre planer for dagen. Har veldig lyst til å shoppe. Og kjøpe meg et blad å lese på cafe, kanskje kjøpe noen roser. Tenkte å lage enkel middag i dag, for armene mine får virkelig kjørt seg med yogaen :) Syntes forresten denne var fin: 

 

-A-

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal nok klare det. MÅ klare det. Har heldigvis bestemt to reiser til vinteren, den ene går til Thailand for en måned for å skrive bacheloroppgave. Det blir fint håper jeg! Har funnet fram gamle eksamener jeg skal se på. Ellers har jeg ikke gjort særlig hittil i dag, men fikk til en liten lur og det hjalp på humør, hodepine og gråting :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, elvital skrev:

Ja, jeg skal nok klare det. MÅ klare det. Har heldigvis bestemt to reiser til vinteren, den ene går til Thailand for en måned for å skrive bacheloroppgave. Det blir fint håper jeg! Har funnet fram gamle eksamener jeg skal se på. Ellers har jeg ikke gjort særlig hittil i dag, men fikk til en liten lur og det hjalp på humør, hodepine og gråting :) 

That's the spirit! Deilig å ha noe å se fram til også.

Nå har jeg vært en liten tur i byen, kjøpt nytt tøy som er i vasken nå. Var skikkelig varmt og jeg hadde kledd på meg for mye, så ble en deilig dusj også. Kjøpte meg et blad og hadde tenkt å sette meg ned, men glemte rent den veggen av mennesker som gjerne kommer ut når finværet kommer. Følte jeg hadde presset meg selv nok i dag, så da dro jeg like godt hjem. 

Gleder meg til yoga om en liten halvtime. Og en ny dag i morgen! 

-A-

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husker deg :) "Sutreinnlegg" er lov, ingen grunn til å beklage! -Selv om jeg må si at jeg synes ikke du sutrer! Det er lov å være sliten. Ser meg for meg at fadderuken er slitsom. Håper du ikke tar sorgene på forskudd- gjør det beste ut av det, men lytt til kroppen også. Har du sjans til å ta 5 minutter for deg selv? Om det så bare er på toalettet- til å bare lukke øynene og slappe helt av.

I dag har det også blitt yoga, klesvask og oppvask. Tok frem tegnesakene i går, men har ikke helt hatt lyst til å fargelegge, egentlig. Og så har jeg sett på Ted talks- mye bra der! I morgen skal jeg snakke med sykepleier igjen. Blir litt rart når det er en måned siden sist pga sommerferie. Jeg var litt treg igang med dagen i dag, men synes det er lov. Jeg har jo gjort mye! Glad jeg har klart å fullføre yogaen hver gang, -i går var det skikkelig vanskelig, følte meg liksom urolig. -Men jeg klarte det! Og så logget jeg av dataen i rimelig tid før jeg skulle legge meg. Det skal jeg i kveld også!

-A-

Anonymkode: 452a6...c15

Har klart å komme meg til i dag hvert fall :) Var obligatorisk skole alle dagene, men fri i morgen. Tenker jeg tar det litt rolig i kveld, og i morgen er det opplegg jeg ikke vil være med på, så siste dagen på lørdag! Så i morgen får jeg slapper av hele dagen, det trenger jeg nå! Men jeg må skryte litt av meg selv som har klart å komme meg gjennom da, var utslitt allerede før fadderuken startet, siden sykdommen har blusset opp en del den siste måneden, har egentlig vært i skikkelig dårlig form siden...

Så flink du har vært!! Hørtes deilig ut med yoga, det må jeg også begynne med igjen, dette helt ut. 

Anonymkode: 3a97c...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens lei-het og tårer er borte (tror jeg, i hvert fall for nå ;) ). Hjalp å tømme seg litt her, men mest å få snakket litt med mannen. Også fikk jeg en litt forsinket bursdagsgave i går kveld - bok nr 2 og 3 i calendar girl serien+to dr. seuss bøker+sjokolade. Too bad jeg har masse planlagt de neste dagene hehe. 

Har laget liste over dagens gjøremål, men deler med dere også: Nå skal jeg straks gå en tur på trening (satser på intervaller og beintrening), deretter rett til skolen (kun 2 timer). Etter det skal jeg og to venner feire bursdagene til to av oss (begge har hatt bursdag siste uka), før jeg skal på jobb. I kveld skal jeg støvsuge sofa og gulv, og kanskje lese bok eller se på serien min!

Ha en fin fredag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time hos sykepleier i dag, og så gikk jeg en times tur, har fått tatt endel oppvask, og nå bare koser jeg meg med musikk og skal snart sette på kaffe. Er sånn deilig sliten i kroppen :) Ha en god torsdag alle sammen!

-A-

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette passer inn her, men tenkte kanskje det var greit likevel. 
 

Huff, begynner å kjenne høst/vinterdepresjon (? aldri vært hos "noen" for det, men hver høst/vinter de siste årene har jeg vært mye lei meg uten grunn, sur, klikker for alt og ingenting, syns livet er kjipt) komme nærmere. Den har blitt verre de to siste årene pga skole og stress med det. Nå kjenner jeg den begynner å snike seg innpå igjen... Har så trang for å gråte (fikk ut litt i stad), blir lei meg for ingenting.. Klump i magen ang praksis denne høsten...Usikker på hva jeg skal gjøre med det. La det skure og gå, og prøve å ta meg sammen? Prøve å ta kontakt med noen - i så fall hvem? 

Jeg har jo fine ting å se fram til, flere reiser de neste månedene, ny jobb, ting er finere enn ever med kjæresten... Holder på med lån/kjøpe leilighet...

Jaja, bortsett fra det så har jeg vært flink i dag: skole, snakket med nye jobb/skrev kontrakt, var på min gamle jobb, laget middag til en eller annen dag, hatt besøk. Nå skal jeg legge meg snart, hvis ikke jeg skal sovne på sofaen mens jeg venter på mannen da. Han er ute og jeg sover ikke godt uten han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjempebra tråd :-D "melder" meg inn her.

Jeg er ei ung dame i midten av 20årene som går hjemme for tiden.. Har akkurat gått over på AAP, etter å ha vært sykemeldt mye av og på i forskjellige jobber. Sliter mye med helsa, både fysisk og psykisk. Prøver å trøste meg med at jeg tross alt er oppegående :-)

I dag har jeg faktisk fått gjort en del, selv om kl var nesten 13 før jeg kom meg opp av sengen. Har vært ute og gått en bitteliten tur med hunden min (hun er fantastisk, hun får meg til å smile hver eneste dag <3), før jeg brettet klær og satte på en ny maskin, tok ut av oppvaskmaskinen og satte inn skittent, ristet gulvmattene og tørr-og våtmoppet gulvet, vasket badet og tørket støv litt her og der i leiligheten.. Har slappet av på sofaen innimellom også da, får ikke gjort alt på en gang.

Jeg og samboeren er også inne i en spennende prosess nå - har sendt søknad om tilskudd og startlån til kommunen nylig. Håper på positivt svar. Vi får ikke nok lån i vanlige banker til å kjøpe hus pga lav inntekt (samboer jobber i full stilling, men har relativt lav fast grunnlønn på 25000,-), og prisene her er litt vel høye :-/ gjør det ikke noe bedre at jeg akkurat gikk fra lønn til Aap, hvor jeg får minstesats. Pusher på Nav i håp om å få ung uførtillegg, men får se. Prøver å holde hodet over vannet å tenke positivt :-)

Ser jeg sklei ut her nå, men er godt å få det ut, og kanskje er det noen her i en lignende situasjon :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen @Ranunkelen! Krysser fingrene for at dere får positivt svar, både fra NAV og kommunen :) 

@elvital: Hvordan går det med deg? Så ikke innlegget ditt før nå, dessverre. Om det er slik at du tror du er på vei inn i en depresjon, så nytter det gjerne ikke "bare" å "ta seg sammen". Er det noen kontaktpersoner du kan prate med i forbindelse med praksisen? Eller legen din? Vet du hvor den klumpen i magen kommer fra? Det at mye er fint i livet ditt trenger jo ikke bety at du ikke har "lov" til å ha det vondt.. Det er godt at du klarer å gråte. Tror det er sunt. Håper du klarer å trøste deg selv også? Og å finne måter å roe ned på, særlig om det er slik at du  har kjent på mye stress over tid.

Jeg tenker forresten at det er helt innafor å "lette på trykket" også i denne tråden iblant. Vi er da bare mennesker. :) 

De siste par dagene har jeg skrevet ned tre ting jeg skal gjøre dagen etter på en notisblokk. Passer på at den ene tingen er veldig lett, type sende en melding/sjekke opp i noe, skrive en liste, så jeg føler mestring. Det kjennes veldig godt å huske av på listen! :) Føler jeg har gått litt rundt meg selv i det siste, ser på alt som burde gjøres og ja, har tenkt at det er på tide med en endring. Så har jeg kommet videre inn i noen ting som jeg har båret på en stund, skriver mye om det og slikt. Letter på trykket. Og vært mer kreativ og litt mer fysisk aktiv enn jeg pleier. Så egentlig er jeg på vei til å få det bedre, få mer ut av dagene mine. 

Når jeg husker det, skriver jeg også gjerne ned ting jeg er fornøyd med etter at dagen er omme, og hva det sier om meg som person. Bygger rett og slett opp selvtilliten min litt, på det indre plan. Åh, det hørtes skikkelig cheesy ut, men det trengs for min del iallfall :) 

-A-

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått mye bedre de siste to ukene. Jeg tror mye av vondheten kom av at jeg gruet meg så til praksis. Sist praksis (første sykehuspraksis) gruet jeg meg hver dag og hadde det ikke bra,antakelig hadde jeg det verre enn det jeg var klar over. Det sitter fortsatt i,og nå når jeg har vært borte fra praksis et par dager (helg/studiedag) så gruer jeg meg til å starte igjen. Men jeg har det så mye bedre på dette stedet. Og det hjelper på psyken. Jeg jobber også nesten ingen ting. Så jeg har lov å slappe av etter praksis. 

Jeg håper at dette betyr at det ikke blir så hardt i år. Men jeg tror i hvert fall at jeg har fått utsatt det hele litt. Og det er i hvert fall bra. Jeg prøver å fokusere på det som er bra og gjøre hyggelige ting. I tillegg er jeg mer åpen om at jeg ikke er sikker på om dette er noe for meg, og at jeg kanskje ender opp med noe helt annet etter jeg er ferdig til sommeren. Det føltes godt å sette ord på det både til mann og mamma... særlig når jeg ikke ble dømt nedenom og hjem som jeg trodde jeg ville. 

Tusen takk som spurte A. Det satte jeg pris på :) jeg håper det går bra med deg og, det høres sånn ut :) jeg elsker lister! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en fantastisk tråd! Akkurat det jeg trenger =) 

Jobber deltid pga kronisk sykdom, men driver for øyeblikket å søker fulltidsjobb. Det er kjempeskummelt, usikkert og jeg får ingen positive svar. Som en annen over her kjenner jeg høst-depresjonen kommer snikende, har dager der jeg bare vil ligge på sofaen og gråte. (Har dialog med legen om dette). 
Men derfor blir også tiltakslysten min ganske minimal, så denne tråden er helt super til å faktisk få gjort noe annet enn serier og strikking. 

Gleder meg til å følge tråden videre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg midtvurdering i praksis. Det gikk bra, selv om jeg ikke klarer helt å finne ut hvor jeg har læreren. Deilig å snart være halvveis i hvert fall. Etter praksis orket jeg utrolig nok å trene og handle, og det var masse varer på 50 % på kiwi pga dato, så fikk kjøpt 2kg karbonadedeig blant annet! Det liker jeg. Da jeg kom hjem var samboeren her, og vi fikk pratet litt. Deilig! Nå står kyllingen i ovnen, bagasjeinnholdet ligger på bordet - det skal snarest ned i en bag, for i natt reiser jeg på miniferie til ei venninne jeg ikke har sett på 1,5år! Ellers så skal jeg fikse negler, dusje og forberede/lage litt mat til reisen. Må henge i, for tiden går alt for fort i dag, men det er koselige ting heldigvis. (selvom jeg ikke gleder meg til å stå opp før 3 i natt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en plan om å 

-gå ned i vekt

-lese mer i stedet for å se TV-serier

Hittil er motivasjonen varierende. Jeg tror trikset er å ikke gruble så mye, bare gjøre.

Som i går. Jeg hadde egentlig lyst til å bare bli hjemme og gjøre ingenting, men kom meg til byen, gikk tur, handlet og fikk noe ut av dagen. Gjorde noen øvelser også. Så hittil blir det sånn litt og litt..

Jeg er støttemedlem på et treningssenter. Har kjempeangst for å gå dit, men skal klare det!

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

God start på dagen i dag! Kom meg tidlig i dusjen, spist frokost, drukket kaffeog fått senket skuldrene. Ganske god mestringsfølelse :) Nå skal jeg avgårde til en avtale. Hvordan går det med dere?

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sove et par timer før kveldsvakt, unga vekte meg kl 06.00 i dag tidlig 😱

Anonymkode: 78e4d...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg: brette sokker/undertøy som har vært tørt i en uke... *hater det*. Handle/planlegge mat for helgen/uka. Trene. Jobbe. Hjemme alene kveld tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bestemme meg for om jeg i morgen skal ta en tur ute på formiddagen i sentrum der jeg handler inn diverse nødvendig, eller drar på trening med en venninne mot ettermiddagen. Mellomrommet mellom disse hendelsene blir totalt ubrukelig da jeg bruker så mye tid i forkant på å (mentalt) forberede meg på å dra. Jeg elsker når det er mørkt, og er som oftest mest opplagt til å gå ut av leiligheten da, men samtidig får jeg så lite ut av dagen når jeg har planlagt aktiviteter med andre på kveldstid. 

Denne helgen er den eneste frihelgen i oktober for øvrig. Dette blir en slitsom måned. Sukk... 

Anonymkode: e7221...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...