Gå til innhold

Motivasjonstråd- å få noe ut av dagen din.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 2.7.2016 at 2.27, AnonymBruker skrev:

I dag har jeg brettet klær, skrevet dagbok, og våget meg ut på glattisen ved å gå i et selskap! Superstolt av meg selv :)

-A-

Anonymkode: 452a6...c15

Kjempebra:danse:Håper selskapet gikk bra.

 

Jeg har dratt på ferie og føler jeg får gjort ganske mye, men uten å stresse. Akkurat nå er jeg fullt opptatt med å kose med nabokatta , før jeg skal ut i finværet og være turist. Nabokatta får ikke nok kos hjemme stakkar, så hver dag etter frokost kommer den hit:hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

I dag har jeg spist lunch med en venninne i byen. Har ellers vært mye syk og stresset i det siste. I morgen skal bli en god dag. Håper på en god natts søvn i natt også. Nå skal jeg slappe av. Håper dere har det bra :)

-A-

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt glemt bort denne tråden jo :sjokk: 

Her har det gått opp og ned. I dag har jeg hatt en fin dag. Gått 5.5 tusen steg i dag takket være pokemon go. Mange år siden jeg har spilt pokemon, men dette var en morsom oppgradering av spillet. Sittet i parken og truffet mange nye mennesker som deler samme opplevelser 😄 Brukte minst 6-7 timer utendørs i dag og det blir nok noen timer i ukene fremover også :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har vært fantastisk. Ente med Grilling hos familien min før jeg kjørte tilbake til sommerjobben i går. I dag/ nå skal jeg på jobb. 8 t før jeg skal hjem. Håper det blir greit og rolig på jobb i dag. Er ikke i form kjenner jeg. Fikk ikke sove i går og våknet i natt med vondt i magen osv. Skjønner ikke hvorfor. Er ikke den tiden av måneden nå! Håper allikevel jeg klarer å trene etterpå,om så bare litt løping! 5 vakter igJen før jeg drar/Flytter hjem på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordret meg selv skikkelig i helgen og var med og grillet med samboer og noen venner av oss :) Gikk tur i går, på butikken i den steikende varmen var også noe jeg ble skikkelig stolt av å gjennomføre! I dag har jeg tatt fotbad, utrolig deilig å gjøre noe fint for meg selv. Det er ikke så mye som skal til! :) I dag hadde jeg tenkt meg på shopping, men det høljer ned ute, så er litt på vippen.. Tenker å kaste meg uti det- eller ta det i morgen. Håper alle har det fint!

-A-

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, alle! En liten stund siden jeg har skrevet noe her nå. Hvordan går det med dere? Jeg lurer på å kaste meg på denne yogachallengen som går nå.Har gått ned et par kilo og er mer aktiv enn før. Og jeg har gjenoppdaget gleden ved endel ting jeg gjorde før, som jeg sluttet med da depresjonen "tok over". Mye som er bra, altså :)

Ellers fikk jeg meg en skikkelig kalddusj i går og så meg selv på en måte utenfra i går, så hvor tungt det må være for samboer å bo sammen med meg. Jeg har mer eller mindre isolert meg fra felles venner og vennene hans, og jeg har så lyst til å forandre meg. Jeg vil at vennene hans skal føle seg velkomne når de er her. Så det jeg har tenkt å gjøre i dag,det er å lage et lite skriv til meg selv, med fine farger og kanskje noen bilder, hvor jeg muntrer meg selv til å gå ut i stua når han har besøk. Det hender jeg rett og slett gjemmer meg på rommet til besøket hans har gått. Det høres så dumt ut når jeg skriver det nå, men der og da- når angsten biter fast- så føler jeg meg liksom.. låst. Så jeg tenkte å lage en nøkkel (dette skrivet) til å komme meg ut, som jeg kan ta fram og se på/lese når/hvis han har besøk og den angstklumpen kommer.

-A-

Anonymkode: 452a6...c15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sleng deg på yogautfordringen 👍 Er med på den jeg også og syns det er kjempedeilig (...selv om det også er litt tungt :P ...)

Så flott utfordring du har satt deg -A-. Tror det kan bli veldig positivt for deg om du bare kommer deg over den første barrieren ved å gå ut i stua og være sosial. Da blir det lettere neste gang, men samtidig så trenger du ikke være sosial hver eneste gang da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en kjempefin utfordring A! Og jeg er enig med Wenda i at det sikkert blir lettere for hver gang du klarer det! Jeg har i hvert fall merket det slik selv. Jeg har aldri vært en spesielt sosial person, trives godt aleine (særlig etter et år hvor jeg for det meste var aleine med jobb og fritid), men så fant jeg meg en mann som er det stikk motsatte av meg - han er supersosial, elsker å være med folk, ha besøk/fest/snakke/være midtpunkt. Det er tøft til tider, men det har blitt bedre og bedre, det har blitt lettere for meg å prate med folk etter å ha gjort det noen ganger, og da trives jeg bedre på festene/selskapene også. Før kranglet vi nesten hver gang det var noe, men nå er det mye sjeldnere!

 

Kom hjem fra ferie i går kveld. Skikkelig kjærlighetsferie med samboeren (har nesten ikke sett hverandre i sommer pga jeg pendlet til sommerjobb), hatt det skkkelig bra. Nå har han reist videre på ferie for 2,5uke mens jeg skal være hjemme. Har en leilighet som må vaskes skikkelig og en STOR maskin klesvask som må settes på og henges opp. Og så litt mer rydding (heldigvis fikk jeg gjort det meste i natt) igjen. Må ut å se om det fortsatt er salg i byen og - må kjøpe en bursdagsgave. Heldigvis har jeg invitert meg selv på middag til mamma da. Tror jeg skal lage meg en liste så jeg kan krysse ut for hver ting jeg har gjort! Det er alltid så deilig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Wenda skrev:

Sleng deg på yogautfordringen 👍 Er med på den jeg også og syns det er kjempedeilig (...selv om det også er litt tungt :P ...)

Så flott utfordring du har satt deg -A-. Tror det kan bli veldig positivt for deg om du bare kommer deg over den første barrieren ved å gå ut i stua og være sosial. Da blir det lettere neste gang, men samtidig så trenger du ikke være sosial hver eneste gang da ;) 

Jeg klarte det! :) Stolt! Og så har jeg fått gjort kjempemye i leiligheten. Takk for gode ord, Wenda og elvital!

-A-

Anonymkode: 452a6...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Første dag av Yogautfordringen utført! Hadde så lyst til å gi meg underveis, men klarte å komme igjennom, og det var så deilig! Har også gått en tur i regnet i dag,og kost meg med kakao etterpå :)

-A-

Anonymkode: 452a6...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gjort det samme som hver dag tidligere denne uken; suset rundt på kjøpesenteret uten noe særlig mål og mening. Skrev meg ut fra DPS for et par uker siden, og dagene går egentlig bare på å vente på å få time hos psykolog og ernæringsfysiolog. Sykemeldt fra jobb og har fått permisjon fra studiene. Så føler egentlig nå at jeg ikke har noe å gjøre om dagen.  Er motivert for å bli frisk da, men må lage meg litt gode rutiner kjenner jeg. Tenkt lenge på at jeg vil prøve yoga, så kanskje tiden er inne for det nå siden jeg sårt trenger noe å fylle dagene med :) håper jeg blir frisk en dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4 av Yogaen gjennomført, gått tur 3 av 4 dager også. Mye bra jeg får til,egentlig! :) Bli med på yogaen, mushroom1! Og velkommen i tråden! Gode rutiner er bra,og det å bare få gjort litt i løpet av en dag kjennes så mye bedre enn at dagene bare liksom flyr forbi uten at en føler at en får gjort stort. (Selv om det kan kjennes bra med noen slike dager iblant.

Skal skjerpe meg litt angående søvnhygiene nå, har egentlig pleid å logge av PC-en klokka ti eller elleve,men nå har det sklidd ut i ferien. Og så skal jeg bli flinkere med oppvasken, føles godt når alt er tatt. Skriver det her, så jeg legger litt press på meg selv. 

-A-

Anonymkode: 452a6...c15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig tråd! Har ikke sett den før nå.. Veldig hyggelig :) 

I dag har jeg gjort så mye som å endelig kjøpe en stor, litt fancy "bøtte" til panteflasker. Fin måte å rydde de unna på, ser ikke så rotete ut. Også kjøpte jeg ene kokeboken til Kristine Weber som jeg og kjæresten skal begynne å bruke flittig. Nytt og bedre liv, hehe.. 

Fant en genial to do-list med magnet (notabene, tror jeg) som nå henger på kjøleskapet! Deilig å krysse av alt man skulle gjøre gjennom dagen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i seng til 22 i går kveld og hadde på vekkerklokka kl 6 for trening før skolen i dag, men det var hverken kropp eller hodet enige i. Så det ble å halvsove til 7:30 og kose seg med en episode white collar til frokost. Etterpå er det skole - skal se på film så jeg tar med strikketøyet jeg har begynt på. Deretter skal jeg rett på trening, hjem for å dusje før jeg skal dra til en restaurant (aleine... har fått gavekort) for å spise bursdagsmiddag. Klokka 18 kommer foreldre og bestemor på kake og isbesøk. Det blir koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det sol og varmt, så da kjenner jeg at skuldrene kryper lengre og lengre opp mot ørene.. Sånn: "Grip dagen!", utnytt solen blablabla :) Men kjente egentlig idet jeg skrev dette, så måtte jeg nesten le. For jeg trenger jo ikke gjøre noe fornuftig hele dagen, og jeg jobber jo med det å være tilstede og slikt, ikke bare stresse videre og videre. Og legge listen der det er bra for meg. Så: I dag skal jeg og mannen gå tur i parken,og så skal jeg gjøre yoga. Det er egentlig mer enn nok. Godt nok. Hei, tweet! Kjekt du slenger deg på!

-A-

Anonymkode: 452a6...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen ble fin! Har gått tur, gjort yoga, sittet litt foran PC-en og tatt oppvasken. I morgen skal jeg handle litt, gå tur og gjøre yoga. Føler jeg har funnet min "greie". 

-A-

Anonymkode: 452a6...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag tok jeg den store vaskedagen jeg har utsatt altfor lenge. Hele seks timer med husarbeid. Vi snakker skrubbing av skap og komfyr, støvsuging i alle kriker og kroker,og vaskemaskin og tørketrommel har stått på hele dagen. Puh, skikkelig storvask! Ekstremt deilig å sette seg ned i sofaen etterpå og se så fint og ryddig det har blitt :) Noe jeg bør gjøre mer jevnlig.. Har en tendens til å la slikt vente for lenge. 

Prøvde meg på kyllingkebab med tzatziki fra bunnen, og det ble helt snydens! En sunn og god middag på bare 30 minutter. Let me know om dere vil ha oppskrift :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig lenge siden jeg har skrevet her nå, så dere husker meg kanskje ikke. Jeg har egentlig ikke blitt noe bedre, men startet på studier nå i går. :) Merker jeg er helt utslitt allerede av fadderuken, og har så lyst til å bare bli hjemme i dag, er egentlig ikke obligatorisk oppmøte i dag, men om jeg blir hjemme allerede nå føler jeg terskelen har blitt alt for lav, så jeg får bare dra. Bare tre kvelder til med fadderopplegg jeg skal bli med på, det skal jeg vel klare?? Men jeg føler jeg trenger litt motivasjon til å klare meg fremover, kroppen min henger liksom ikke helt med, så jeg blir utslitt av å gjøre en ting per dag, og i går var det opplegg fra morgen til kvelds, rakk ikke dra hjemom en gang! I dag er jeg bare helt knust, og er redd for at det ikke skal bli bedre etter fadderuken er over heller, har måtte droppe ut av et studie tidligere, siden jeg var for dårlig, så er så redd for at det skal skje igjen!

Beklager sutre innlegg. :)

-Dani🌸

Anonymkode: 3a97c...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne ha oppskrift tweet :)

Huff da Dani, håper det går greit med resten av fadderuken, og lykke til med resten av studiet :) Fadderuker er tøft! Jeg var syk i min, i tillegg til at jeg ikke er noe utpreget sosial. Det var ikke så særlig, og jeg var ikke med på noe særlig som skjedde. Men jeg fikk meg venner likevel ;)

I dag (dvs nå) skal jeg en liten tur på skolen, trene, hjem å lese litt og så på middag til ei venninne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde til to porsjoner, så doblet oppskriften :) 

Du blander en kyllingkjøttdeig sammen med cumin, litt kanel, chilipulver, pepper, salt og curry. Stod ikke hvor mye, så man må prøve seg fram litt. Deretter former du kjøttdeigen til flere "kjøttkaker" og legger de på en form. De skal være i ovnen i 20-25 minutter på 200 grader! 

Mens du venter på de, lager du tzatziki med en hel mager kesam, en hvitløksfedd (jeg brukte to da, men dey er fordi jeg eeelsker hvitløk) og en halv agurk, og litt salt og pepper. Jeg bare raspet det oppi :) 

Det er meningen å bake lefser selv, men jeg brukte grove tortillas siden jeg ikke hadde alt jeg trengte til deigen. Funker som bare det :) 

Neste gang vil jeg slenge med mye grønnsaker, synes det var litt lite tilbehør! 

Endret av tweet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...