Gå til innhold

Motivasjonstråd- å få noe ut av dagen din.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! :) Noen ganger kan det være vanskelig å få noe ut av dagen. Om det er PC-en, mobilen, TV-serier eller andre ting som sluker tiden din, altoppslukende angst, depresjon.. Hva det måtte være,så kan det å bare gjøre en liten ting gjøre underverker. Enten det kjennes med en gang eller på sikt. Tanken er at vi i denne tråden kan motivere hverandre til å gjøre litt, -om det er yoga, spille et instrument, eller noe annet for å få noe mer fornuftig ut av dagen. Jeg tenker ikke at det skal være noe press eller prestasjonsfokus og at hver og en kan legge listen der det passer dem. Vær så åpen du ønsker  Og tusen takk for tips om å lage en motivasjonstråd utav "Å få noe fornuftig ut av dagen"-tråden! :-D

Anonymkode: 452a6...c15

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg vært utendørs i 2 hele timer. Ikke så aktiv da siden ryggen er gåen og kroppen er sliten, men bare det å oppholde seg ute i det fine været vi har her nå var deilig. (selv om jeg nå har ligget på sofaen de siste 2 timene pga utmattelse :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Wenda skrev:

I dag har jeg vært utendørs i 2 hele timer. Ikke så aktiv da siden ryggen er gåen og kroppen er sliten, men bare det å oppholde seg ute i det fine været vi har her nå var deilig. (selv om jeg nå har ligget på sofaen de siste 2 timene pga utmattelse :ler: )

Bra! :) kjekt du henger med! Jeg var ute og gikk en tur tidligere i dag og har sittet ute og lest. En liten tur ut igjen på meg også, og så blir det sofatjeneste her også.

Anonymkode: 452a6...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på denne jeg, da jeg har kronisk til tider veldig plagsom sykdom og sliter med depresjon grunnet førstnevnte, og sliter ofte med å få gjort noe vettug i løpet av dagen. Jobber litt her og der, men er inni en dårlig periode og da har jeg ikke klart å jobbe.

I dag har jeg ikke gjort så mye, men jeg har tatt en klesvask, jeg har gått 30 min tur med nabohunden, vasket vinduer og tatt en viktig telefon. Også skal jeg rydde på kjøkken og lage middag til mannen kommer hjem :)

I går klarte jeg faktisk å dra på trening, pluss gå tur/retur med omvei (omtrent 40 min hver vei), pluss middag. Kanskje ikke så veldig imponerende akkurat da, men stolt av meg selv! 

Anonymkode: 3a97c...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal være strålende fornøyd jeg 👏

Vaske vinduer er jo litt av et ork også :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Wenda skrev:

Syns du skal være strålende fornøyd jeg 👏

Vaske vinduer er jo litt av et ork også :P 

Tusen takk 😬 Vi bor i en leilighet, så er ikke så mange vinduer heldigvis, men nå er de hvert fall skinnend rene da!

Jeg pleier forresten å skrive en liste for meg selv hver dag over hva jeg skal prøve å få gjort. Noen dager klarer jeg ikke noe en gang, og om jeg er i veldig dårlig form lager jeg listen deretter osv. Føler det hjelper veldig, dagen får litt mer mening. Også føles det veldig godt ut å gjøre litt ekstra ting for mannen, da føler jeg meg litt mer nyttig. :)

på en dårlig dag kan listen være noe lignende det her: Stå opp kl 8, slappe av med en kopp te og avis, spise frokost, dusje, slappe av, rydde på kjøkkenet, slappe av, lage middag. Altså egentlig ikke noe, men psykisk føles det veldig godt å kunne krysse av ting jeg har klart, selv om deg er å slappe av :fnise:. Gode dager kan se mer ut som i dag.

Aner ikke hva som skjedde med den ene setningen min over der (i det første innlegget mitt), prøvde å skrive at jeg har en til tider veldig plagsom kronisk sykdom*. 

 

Anonymkode: 3a97c...a18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan har det gått for dere så langt? 

I dag har jeg startet dagen med planken i 5 sekunder X 3 (målet mitt er 3x 10 sekunder) for å styrke kjernemuskulaturen, gjort noen bevegelser på pilatesball  for å løsne litt på hoftene og så har jeg gått gjennom et program for å lette på nedre ryggsmerter siden jeg har prolapser i L1-L4 i korsryggen. Føler det hjelper mye bedre enn å knaske smertestillende hele dagen

 

Legger med bilde av de øvelsene jeg gjør for ryggsmertene i tilfelle det er flere her som sliter med smerter i nedre del av rygg

 

image.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en dag hvor jeg har fått gjennomført endel ting med snop som "belønning". Jeg vil jo helst gjøre ting og la det være nok i seg selv. Forrige dagen tok jeg rett og slett 10 min til å massere hender og armer, og det var helt himmelsk. Takk for tips om øvelser, Wenda! De skal definitivt testet ut. Har prolaps og litt andre ryggreier selv, så det trengs :) Ellers har jeg hengt litt for mye på destruktive tråder her på KG,plutselig gikk det nesten en time... Så nå skal jeg gjøre litt husarbeid og få meg mer frisk luft.

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tiden flyr når man bare skal sjekke KG og havner inne på lengre tråder. Også skal man jo sjekke Facebook, Instagram osv også :fnise:  men samtidig greit å ha noe å gjøre når man ikke får gjort så mye annet enn å sitte/ligge stille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter tråden opp og frem jeg. Jeg trenger å ha noe som holder min motivasjon oppe :) 

I dag har jeg gjort noen treningsøvelser, bl.a planken 3x5 sekunder (ja jeg klarer virkelig ikke mer...enda) og ryggøvelser

var så fint vær i dag og jeg måtte en tur på butikken, men istedenfor å gå til butikken på andre siden av gaten så gikk jeg til en annen butikk en halvtimes gåtur unna. Det var utrolig deilig med en godt tur, bortsett fra at mine føtter ikke tåler sko så jeg har nå en stor blemme på hver hæl :grine: spiller ingen rolle hvilke sko jeg bruker, men jeg får ALLTID gnagsår. Og slike plaster fungerer heller ikke. Menmen, godt med frisk luft iallefall selv om jeg gikk som ei gås på veien hjem igjen :skratte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.4.2016 at 14.45, Wenda skrev:

Dytter tråden opp og frem jeg. Jeg trenger å ha noe som holder min motivasjon oppe :) 

I dag har jeg gjort noen treningsøvelser, bl.a planken 3x5 sekunder (ja jeg klarer virkelig ikke mer...enda) og ryggøvelser

var så fint vær i dag og jeg måtte en tur på butikken, men istedenfor å gå til butikken på andre siden av gaten så gikk jeg til en annen butikk en halvtimes gåtur unna. Det var utrolig deilig med en godt tur, bortsett fra at mine føtter ikke tåler sko så jeg har nå en stor blemme på hver hæl :grine: spiller ingen rolle hvilke sko jeg bruker, men jeg får ALLTID gnagsår. Og slike plaster fungerer heller ikke. Menmen, godt med frisk luft iallefall selv om jeg gikk som ei gås på veien hjem igjen :skratte: 

Bra jobba! :) Jeg har testet ut de tre første tøyeøvelsene du delte (og så gikk jeg lei), men det er en start! 

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg rett og slett skikkelig mestringsfølelse! Gikk på et arrangement som jeg hadde kvidd meg sånn for på forhånd. Men jeg klarte det! Kjenner meg helt mørbanket i kroppen,men det var virkelig så verdt det, og jeg er rett og slett ganske så stolt av meg selv. Har hatt noen dager hvor jeg ikke har fått så mye fornuftig ut av dagen, men jeg klapper meg selv på skulderen for alle små seire også. Om det så bare er det å komme meg i dusjen eller vaske klær,ta den telefonen. Åh,jeg må bare minne meg selv på dette, når dagene blir tyngre (for det blir de jo iblant, det er jo en del av livet) at dager som denne, de kommer det også flere av. Om jeg bare kommer meg ut av angsten og komfortsonen iblant. Deilig, rett og slett! :)

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært ute hele dagen, på messe og fisketur. Ikke noe som krever så mye aktivitet men likevel deilig at dagen gikk til noe annet enn å sitte inne og ikke gjøre noe (utenom tv og Internett ). Kjenner jeg er helt ør i hode og helt utrolig trøtt men på en god måte. I morgen skal jeg prøve å gå på fjellet,  men igjen må kjenne det på dagsformen i morgen 😁 så kjekt med en tråd hvor man kan skrive opp ting man har gjort og hente inspirasjon til ting man kan gjøre for å få litt fornuftig ut av dagen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bra jobba! :) Jeg har testet ut de tre første tøyeøvelsene du delte (og så gikk jeg lei), men det er en start! 

Anonymkode: 452a6...c15

:fnise: jeg og går lei innimellom...helt til ryggen påminner meg om at jeg må skjerpe meg :P 

men det er jo en start, og bare ved å sette igang tankene rundt det å gjøre noe er en start for man må jo ha med seg hodet også for å klare å bryte mønstre og starte nye ting :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag har jeg rett og slett skikkelig mestringsfølelse! Gikk på et arrangement som jeg hadde kvidd meg sånn for på forhånd. Men jeg klarte det! Kjenner meg helt mørbanket i kroppen,men det var virkelig så verdt det, og jeg er rett og slett ganske så stolt av meg selv.   Anonymkode: 452a6...c15

Så bra jobba 👍 (vet ikke om emojis på tlf syns i forumet, men satte inn en tommel opp :) ) Deilig når man klarer å utfordre sine grenser og komme ut av det med en deilig følelse 

9 timer siden, Pioner skrev:

I dag har jeg vært ute hele dagen, på messe og fisketur. Ikke noe som krever så mye aktivitet men likevel deilig at dagen gikk til noe annet enn å sitte inne og ikke gjøre noe  

Ja det er deilig å bare gjøre noe selvom man ikke nødvendigvis er i fysisk aktivitet.  Og man får jo litt mental aktivitet med nye sanseinntrykk osv. Hjemme i sin egen stue så får man jo svært lite nye inntrykk :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å lagre tråden i mine favoritter, og fant den ikke igjen!! Men nå fant jeg den hvert fall :)

Du er kjempeflink Wenda :D

Går sånn nogenlunde greit her, jeg er inne i en veldig dårlig sykdomsperiode, så prøver å ikke la depresjonen komme krypende. Siste faste jobbdag er neste Onsdag, jeg har vært så mye sykemeldt av og på hver eneste uke, så jeg har ikke samvittighet til fast stilling, men skal hvert fall jobbe videre som vikar når jeg klarer det. :)

I dag skal jeg gå en lang tur med samboer og hunden, også skal jeg lage en kake til dessert, og middag om jeg klarer. I går var jeg faktisk en tur på trening igjen, men måtte gå halvveis ut i økten siden jeg ble så dårlig, men klarte å gå innom litt butikker på veien hjem likevel. :) Også lagde jeg middag og lagde koselig spisebord, før jeg og samboer så på film og koste oss med vin. (Det siste er kanskje ikke så vanskelig å få til da :fnise: men ee viktig å fokusere på koselige ting også syntes jeg).

Skal på en liten helgetur til utlandet om noen uker, grugleder meg veldig. Sykdommen min har dessverre ødelagt en del tidligere ferier, så jeg er redd for at det skal skje igjen, samtidig føler jeg at jeg trenger dette veldig. 

Signerer med Dani, fra nå av, så det er lettere å huske hvem jeg er, har ikke lyst til å skrive med bruker.

 

-Dani🌸

 

Anonymkode: 3a97c...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere andre er så klart kjempeflinke også!! 

-Dani🌸

Anonymkode: 3a97c...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, du har jo fått gjort mye da Dani :)

Selv har helgen gått til sofasliting og TV :( men har unnskyld det med at det er helg. Så i morgen begynner jeg på igjen med øvelser og små turer om jeg klarer mtp på sko og hælene mine :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wenda skrev:

Wow, du har jo fått gjort mye da Dani :)

Selv har helgen gått til sofasliting og TV :( men har unnskyld det med at det er helg. Så i morgen begynner jeg på igjen med øvelser og små turer om jeg klarer mtp på sko og hælene mine :P 

Av og til er det godt det også. Lade litt :)

-A.

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pioner skrev:

I dag har jeg vært ute hele dagen, på messe og fisketur. Ikke noe som krever så mye aktivitet men likevel deilig at dagen gikk til noe annet enn å sitte inne og ikke gjøre noe (utenom tv og Internett ). Kjenner jeg er helt ør i hode og helt utrolig trøtt men på en god måte. I morgen skal jeg prøve å gå på fjellet,  men igjen må kjenne det på dagsformen i morgen 😁 så kjekt med en tråd hvor man kan skrive opp ting man har gjort og hente inspirasjon til ting man kan gjøre for å få litt fornuftig ut av dagen 😊

Bra jobba! :) Det er så godt å være trøtt på en god måte. Litt samme følelsen jeg har i dag og hadde i går kveld. Håper det blir fjelltur på deg i dag! Kjekt at du likte tråden! :) Selv har jeg spist frokost (av og til utsetter jeg det i det lengste) og stukket nesen ut døren og fått noen solstråler på meg. Er litt der at jeg også må kjenne litt på formen. Skal gjøre tøyeøvelser i hvert fall. Nå har jeg sagt at jeg skal gjøre det, så da legger jeg litt lett press på meg selv så jeg faktisk får et lite dytt til å gjøre det.

Anonymkode: 452a6...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...