Gå til innhold

Kan homofile helbredes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ha sex med dyr har aldri vært tillatt. Nå sauser du godt. Som vanlig.

Anonymkode: 2dc13...17e

Det tar ikke lange tiden å google opp artikler om at sex med dyr ble forbudt i 2007.  

http://www.nrk.no/norge/na-er-sex-misbruk-av-dyr-forbudt-1.6928881

Man kan vel da anta at det ikke var forbudt før dette?  Her har du en artikkel om tolkningen av loven før 2007:

http://www.ung.no/oss/sexogsamliv/spm/33175.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis homofilien min er en sykdom, så tror jeg jammen meg at jeg skal søke uføretrygd. For kurert, det blir jeg aldri 😇

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg sikker på, men det kommer jo an på hva som feiler dem.

Et brukket ben på en homofil trenger nok ca 6 ukers helbredelsestid som andre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er langt enklere å kurere fordommer og hat. Kirkens valg om å innføre likekjønnet vigselsliturgi er meget gledelig og viser at samfunnet er på rett vei. Det vil alltid finnes folk som skal "helbredre" andre for å få dem til å bli som seg selv, men slike mennesker er like greit å kutte ut.

Anonymkode: 6f370...4ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. april 2016 at 12.50, AnonymBruker skrev:

Min kristne venn mener at homofili stammer fra traumer i barndommen og at man kan kureres og bli frisk (bli hetro) ved å gå i terapi. 

 

Anonymkode: efb75...fc4

Har denne vennen din gått på kun bibelskole og blitt totalt hjernevasket? Det trur jeg 😊 Ve han lese seg opp på litt annet en eventyr fra bibelen 

Kjenner flere som er homofile og barndommen deres har vært veldig bra 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, pautina skrev:

At man skal steines for det, slik som man skal steines for det meste.

De fleste kristne er ikke som deg, de tror ikke på Gud, de tror på noe de har tolket ut av tekstene at han sikkert egentlig mente, for han var jo snill så all ondskapen må vi jo bare ha misforstått. Takk og pris for det :)

Hvor i Bibelen finner du belegg for dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, pautina skrev:

Fordi den ene parten i sexen ikke kan gi sitt samtykke, Zoofili kan bedre sammenlignes med pedofoli enn homofili. To brødre er da ikke noe for meg å legge meg opp i, all sex mellom to(eller fler) voksne som gir sitt samtykke er ikke min business. Om jeg personlig synes det er ekkelt eller ikke er jo min greie, burde ikke være lov å prøve å begrense andres rett til å gjøre noe "ekkelt"

Selvsagt kan dyr gi sitt samtykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, waco skrev:

Selvsagt kan dyr gi sitt samtykke.

Hvordan kan dyr gi sitt samtykke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, waco skrev:

Selvsagt kan dyr gi sitt samtykke.

Kan dyret det skal ikke jeg blande meg, men ser ikke helt for meg hvilken sjelden setting det skal være i...?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pautina skrev:

Fordi den ene parten i sexen ikke kan gi sitt samtykke, Zoofili kan bedre sammenlignes med pedofoli enn homofili. To brødre er da ikke noe for meg å legge meg opp i, all sex mellom to(eller fler) voksne som gir sitt samtykke er ikke min business. Om jeg personlig synes det er ekkelt eller ikke er jo min greie, burde ikke være lov å prøve å begrense andres rett til å gjøre noe "ekkelt"

Bra. Men det norske samfunn forbyr sex mellom to brødre. Vi begrenser hvem som kan elske hverandre uten grunn. Og akkurat dette kritiserer vi homohatere for å gjøre. Så kanskje vi burde gå i oss selv før vi er for strenge mot disse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Arabella skrev:

Hvor i Bibelen finner du belegg for dette?

3. Mosebok 18:22 3. Mosebok 18:22

22  Og du skal ikke ligge med en mann+ slik som du ligger med en kvinne.+ Det er en vederstyggelighet
 
Mosebok 20:13 : «Når en mann ligger hos en annen mann, som en ligger hos en kvinne, da har de begge gjort en motbydelig gjerning. De skal dø. Deres blod være over dem!»
 
Det finnes mange, mange til..
 
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gud skrev:

Bra. Men det norske samfunn forbyr sex mellom to brødre. Vi begrenser hvem som kan elske hverandre uten grunn. Og akkurat dette kritiserer vi homohatere for å gjøre. Så kanskje vi burde gå i oss selv før vi er for strenge mot disse. 

Det finnes mye i loven som alle har glemt heldigvis, har til gode å se dette håndheves med mindre det handler om bror og søster slik at det kan bli barn. Jeg vil absolutt himle med øynene over noen som vil gjøre kampsak av å håndheve dette, jeg hadde ikke prøvd å hindre disse brødrene og fortsetter å være streng mot homohatere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Denne tråden kunne like gjerne hett for; "er månen en gul ost"? - om folk i Norge Anno 2016 virkelig tror eller spekulerer i om homofili kan helbredes, så står det ille til med folkeopplysnkngen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, EvaLena skrev:

Hvordan kan dyr gi sitt samtykke?

Angar mykle har skrevet en novelle hvor en gutt har sex med ei ku. I novellen er det kua som forfører gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, debatant skrev:

For å oppsummere, homofili er en synd.

Homofili, eller rettere sagt, sex mellom likekjønnede, er synd fordi noen velger å tro på muntlige overleverte historier som er blitt nedskrevet gjennom flere år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om det er heterofili som er en sykdom. Kan den kureres, mon tro?

Anonymkode: 4d2a6...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, waco skrev:

Angar mykle har skrevet en novelle hvor en gutt har sex med ei ku. I novellen er det kua som forfører gutten.

Har du lest denne novellen og forstått hva den egentlig handler om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe de fleste kristne mener, iallefall ikke de som ikke er mormoner og slikt. 

Å si at kristendom fører med seg mye dritt er tåpelig og naivt å si i denne sammenhengen også da mange ateister har fordommer mot homofile, og det har også mange kristne. Men også mange kristne og ateister som støtter homofile, eller bare er helt nøytral. Hvorfor er religionshatere overalt bare for å spre piss..? 

Anonymkode: 158fe...53b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FrkPedersen skrev:

Om jeg liker det eller ikke? Skjerp deg da :P Sier bare at veldig ofte fører religion med seg dritt, å da ikke bare manges holdninger til homofile! mye annet negativt med religion spør du meg..

hva legger du i religion. Den vestlige sivilisasjon og moderne vitenskap er bygget på kristendom. Det er da litt.........

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Berentsens skrev:

Homofili, eller rettere sagt, sex mellom likekjønnede, er synd fordi noen velger å tro på muntlige overleverte historier som er blitt nedskrevet gjennom flere år. 

Det er vel synd fordi Herren som har skapt oss advarer oss mot det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...